1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

www.uboatarchive.net

Moderatorzy: Jatzoo, Brodołak, ObltzS

Posty: 140 • Strona 1 z 61, 2, 3, 4, 5, 6

www.uboatarchive.net

Postprzez ObltzS » 24.07.08, 18:10

Witam !
Jako odrębny temat ma na naszym Forum strona uboat.net, warto zatem aby i ta strona : uboatarchive.net miała tutaj swoje stałe miejsce.
Dla wielu internetowych "szperaczy" jest ona doskonale znana jako stałe, pewne i sprawdzone źródło wielu ciekawych informacji a jej dodatkowym walorem jest to, że poszczególne tematy są bogato ilustrowane archiwalnymi i autentycznymi materiałami zdjęciowymi, planami, schematami czy skanami oryginalnych dokumentów tekstowych jak raporty z przesłuchań załóg U-Bootów, raporty z akcji poszukiwawczych i akcji zatopiania niemieckich okrętów podwodnych.
Od stycznia br. roku strona ta przejawia niezwykłą aktywność w opracowaniu nowych tematów związanych z poszczególnymi U-Bootami, a w ciągu ostatniego miesiąca przybyło nowych informacji związanych m. inn. z U-858, U-159, U-853, japońskim I-52, U-546, U-549, U-168, U-161, U-413, U-1209, U-877, U-1199 i U-889.
Kto sam chce się zapoznać z tymi materiałami, to pod ten link :
http://www.uboatarchive.net/

Mam dziwne wrażenie o cichej konkurencji pomiędzy uboat. net i uboatarchive. net [nazwy brzmią podobnie i mogą być nieco mylące], ale ta konkurencja dla poszukiwaczy tylko wychodzi na dobre.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 26.07.08, 20:47

Witam !
No i nie trzeba było długo czekać - kolejna aktualizacja tej strony.
25 lipca dodano dokumentację dotycząca zatopienia włoskiego okrętu podwodnego Archimede, a dzisiaj materiały dotyczące U-530 - w tym dokumentacja fotograficzna z doświadczalnego storpedowania tego okrętu przez Amerykanów w listopadzie 1947 r.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 03.08.08, 17:04

Witam !
Jak można samemu sprawdzić, konkurencja [w stosunku do uboat.net], czyli http://www.uboatarchive.net/ nie zasypia gruszek w popiele.
W dniu dzisiejszym dodano skany dokumentów związanych z zatopieniem w lutym 1945 u wybrzeży New Jersey U-869 typ IXC/40.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 11.08.08, 20:46

Witam !
Dla poszukiwaczy historii U-Bootów kolejny dodany dzisiaj nowy temat na tej witrynie : dokumenty archiwalne US Navy związane z zatopieniem U-1062 [typ VII F] :
http://clivecussler.republika.pl/biohunt.html
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 14.08.08, 20:00

Witam !
Kolejne dodane dokumenty [zdjęcia, raporty, szkice ataku] z zatopienia U-966 : http://www.uboatarchive.net/U-966.htm
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 15.08.08, 22:02

Witam !
Kolejny prezent od tej witryny - tym razem raporty i dokumentacja z przesłuchania ocalałych 25 członków załogi U-70 [typ VII C, zatopionego 07.03.1941], a jest to ciekawy materiał :
- uwagi o załodze U-70,
- opis pierwszego i jedynego patrolu U-Boota,
- szczegóły dotycz. zatonięcia,
- opis wyposażenia i uzbrojenia U-70,
- ciekawe informacje o stanie zdrowia członków załogi U-Boota [w tym U-99 oraz U-100] a także uwagi o zabieranej na patrol żywności,
- szczegółowe menu z 42 dniowego patrolu U-70.
http://www.uboatarchive.net/U-70INT.htm
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 17.08.08, 21:13

Witam !
Administarcja tej strony jest niezwykle pracowita - ostatnio [16.08.br] dodano raport z przesłuchania ocalałych członków załogi U-100 [typ VII B, zatopiony 17.03.1941 : zgineło 38 członków załogi, 6 uratowano, d-ca : Kptlt. Joachim Schepke], a w raporcie m. in. :
- uwagi wstępne,
- uwagi o załodze U-100,
- opisy początkowych patroli U-100,
- opis szóstego [ostatniego] patrolu i okoliczności zatopienia U-100,
- opisy niektórych urządzeń U-100,
- niektóre zebrane w trakcie przesłuchań od ocalałych członków U-100 informacje o U-3 oraz U-19.
Materiał ciekawy, z którym warto się zapoznać.
http://www.uboatarchive.net/U-100INT.htm
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 21.08.08, 18:22

Witam !

Administracja tej strony ciągle mile zaskakuje wszystkich "poszukiwaczy"-amatorów źródeł historii o U-Bootwaffe.
Wczoraj [20.08.'08] dodano kolejną perełkę - jest to raport z kwietnia 1941 r. [sygnatura C. B. 04051 (20)] wywiadu RN z przesłuchania ocalałych marynarzy po zatopieniu U-99 Kretschmera. A jest co czytać - raport zawiera ogółem 12 rozdziałów oraz 4 załączniki.
Wśród tych najbardziej interesujących zapewnw znajdą się te rozdziały :
II. Informacje o załodze U-99
III. Początkowa historia U-99
IV. Pierwsze patrole U-99 [od pierwszego do szóstego]
V. Ostatni patrol U-99
VI. Zatonięcie U-99
VII. Szczegóły techniczne i wyposażenie U-99 [silniki napędu głównego, torpedy, UZO, itp.]
XI. Bazy U-Bootów [krótkie informacje]
XII. Stocznie produkujące U-Booty

Kolejny raport będzie zapewne ważnym źródłem dodatkowych i nowych informacji, wzbogacających naszą ogolną wiedzę o U-99 i jego załodze.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 25.08.08, 20:45

Witam !
Kolejny prezent [zapewne odtajnionych archiwalnych zasobów RN] - tym razem na tej stronie raport brytyjskiego wywiadu z maja 1941 r. [sygnatura C. B. 4051 (21)] z przesłuchania ocalałych marynarzy po zatopieniu U-76 [typ VII B, zatopiony 05.04.1941, 1 zginął a 42 marynarzy załogi ocałało], a w raporcie m. in. :
- rozdz. V : zatonięcie U-76,
- rozdz. VI : szczegóły techniczne i wyposażenie U-76,
- rozdz. XI : ogólne uwagi o życiu na okręcie,
załacznik nr I : treść krótkiego wywiadu radiowego z 02.03.1941 z Heinrichem Lehmannem - Willenbrockiem.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 28.08.08, 20:46

Witam !

Nastęne smakowite kąski z tej witryny [dodane wczoraj i dzisiaj] :

- wzbogacone informacje o U-110, w tym bardzo ciekawy raport z przesłuchania ocalałych członków załogi oraz teksty oryginalnych raportów RN z przejęcia U-110,

- raport z przesłuchania ocalałych marynarzy z U-138

Zamieszczone archiwalia to kopalnia przeróżnej wiedzy o U-Bootwaffe.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 30.08.08, 19:01

Witam !
Mimo okresu wakacji, administracja tej strony w mijającym miesiącu była niezwykle pracowita - 10 nowych tematów dotyczących 11 U-Bootów.

I tak wczoraj dodano nowy temat : raport RN z przesłuchania ocalałych członków załogi U-556 [typ VII C, zatopiony 27.06.'41 na płn. Atlantyku, 41 członków załogi przeżyło zatopienie okrętu, dowódca Kptlt. Herbert Wohlfarth - on właśnie miał przejąć dziennik okrętowy z Bismarcka] a w mim :
- charakterystyka niektórych członków załogi U-Boota,
- opis pierwszego i ostatniego patrolu U-556,
- opis okoliczności zatonięcia U-556,
- opis niektórych detali i wyposażenia okrętu,
- wykaz członków załogi.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 03.09.08, 17:21

Witam !

Wczoraj [02.09.'08] dodano kolejną perełkę - jest to raport z września 1941 r. [sygnatura C. B. 4051 (27)] wywiadu RN z przesłuchania ocalałych marynarzy po zatopieniu U-651.
A jest co czytać - raport zawiera ogółem aż 19 rozdziałów oraz 2 załączniki.
Treść stanowią rózne informacje dotyczące patroli U-651, konstrukcji okrętu, stoczni, wyposażenia okrętu, baz U-Bootów, szkół U-Bootów, taktyki stosowanej podczas walki, życia na okręcie w czasie patrolu i postoju w porcie itp.
Warte zapoznania się.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 05.09.08, 11:35

Witam !

Witryna ta niezwykle regularnie zamieszcza nowe źródła do poznania losów poszczególnych U-Bootów. Tym razem - 04.09.'08 - zamieszczono tam raport wywiadu RN z przesłuchania ocałałych członków załogi U-501 po jego zatopieniu.
Raport o sygnaturze C.B 4051 (30) z paździenika 1941 r. zawiera sześć rozdziałów, gdzie zamieszczono informacje o załodze okrętu, jego wczesnej historii, dane na temat pierwszego i ostatniego patrolu oraz opisano okoliczności zatopienia tego U-Boota. Dodatkowe informacje - bardzo skrótowe - dotyczą opisu wyposażenia i różnych urządzeńn okrętu.
http://www.uboatarchive.net/U-501INT.htm
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez dragonfly » 05.09.08, 23:29

Jako zawodowy historyk czytam i polecam każdemu kto choć trochę anglika ma przyswojonego. Niesamowita kopalnia źródeł o U-Bootwaffe. Takie raporty po przełożeniu mogą być świetnymi materiałami do solidnej magisterki z historii.
dragonfly
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 800.000 BRT

Dołączył(a): 22.09.03, 12:42
Lokalizacja: Żagań

Postprzez ObltzS » 07.09.08, 09:26

Witam !
Jako zawodowy historyk czytam i polecam każdemu kto choć trochę anglika ma przyswojonego. Niesamowita kopalnia źródeł o U-Bootwaffe. Takie raporty po przełożeniu mogą być świetnymi materiałami do solidnej magisterki z historii.


Święte słowa - ale ... należy ostrożnie podchodzić do niektórych zawartych tam informacji i pamiętać, że raporty te nie opracowywali zawodowi historycy, tylko oficerowie wywiadu, którzy nie dokonywali weryfikacji historycznej zasłyszanych w trakcie przesłuchać informacji, głównie od tzw. podstawowej załogi U-Bootów. Kadra oficerska była z reguły mniej skłonna do tzw. "zwierzeń" a informacje przekazywane przez załogi podstawowe były częśto zasłyszane z tzw. "drugiej ręki" i rozpowszechniane na zasadzie tzw. "poczty pantoflowej".
Dzisiejsza wiedza odnosząca się do informacji, jakie przekazywały załogi U-Bootów, ich wiarygodności i potwierdzenia historycznego jest już bardziej pełna i rzetelna - dla mnie te raporty są bardziej odzwierciedleniem ówczesnego stanu świadomości marynarzy U-Bootów co do sytuacji politycznej, stanu wojny, perspektyw na przyszłość dla Niemców itp. - bardziej wiarygodne są dla mnie opisy urządzeń okrętu, jego konstrukcji i wyposażenia, życia załogi w trakcie patrolu itp. tematy.
Pzdr.
http://fow.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=5148
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez Myszkin » 07.09.08, 20:53

No i nie zapominajmy o czymś takim, jak celowa dezinformacja.
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez ObltzS » 08.09.08, 17:59

Witam !
No i nie zapominajmy o czymś takim, jak celowa dezinformacja.

Fakt - ale chyba tylko w odniesieniu do kadry podoficerskiej i oficerskiej, jako bardziej "światłej" - nie mniej jednak wiele informacji zawartych w tych raportach ma swoje potwierdzenie w faktach, które za ten czas zostały już zweryfikowane przez historyków jako prawdziwe.
Zatem, mimo wszystko raporty te mogą stanowić bazę jako żródła i autentyczne i sprawdzone.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez Myszkin » 12.09.08, 13:14

Wrócę jeszcze do raportu z przesłuchania ocalałych z U-100. Fragment opisu Korvettenkapitana Flistera (35 lat), który w tym feralnym dla U-100 rejsie odbywał swój pierwszy rejs instruktażowy dla przyszłych dowódców U-Bootów. Brytyjski wywiad, takimi oto słowami opisał tego Pana:

He was quite a pleasant little man, and, being older and remembering a more humanistic existence, he was a less extreme Nazi than most prisoners hitherto captured(...)Flister seemed to be in many cases a more normal human being and a more typical naval officer than most earlier prisoners(...)


Tak sobie myślę...jeśli pokolenie Starego, Kretschmera, Schepkego, Bleichrodta i innych, nazywało siebie "starą gwardią", to jak nazwać sympatycznego (co przyznał nawet agielski wywiad) Flistera? Dziadkiem? Taki to dopiero musiał z pogardą i politowaniem jednocześnie patrzeć na "młode wilki ze...wzrokiem pełnym wiary w Fuhrera".
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez ObltzS » 12.09.08, 14:23

Witaj Myszkin !

Kapitänleutnant Siegfried Flister [jak podają inne źródła : Blair, www.ubootwaffe.net, www.homepage.ntlworld i in.] odbywał swój pierwszy patrol w charakterze "stażysty" [dla niego samego pechowy, bo i zarazem ostatni]. Był już co prawda wiekowo "zaawansowanym" w porównaniu do zdecydowanej większości pozostałych d-ców U-Bootów, których średnia wieku oscylowała w okolicach 25 roku życia.
Ale, czy jak napisał Myszkin :
Taki to dopiero musiał z pogardą i politowaniem jednocześnie patrzeć na "młode wilki ze...wzrokiem pełnym wiary w Fuhrera".

musiało tak rzeczywiście być ?
Historia kadr w U-Bootwaffe zna przypadki d-ców w bardzo zaawansowanym wieku w stosunku do d-ców tzw. U-Bootów uderzeniowych, a byli to przede wszystkim d-cy : "Mlecznych krów", U-Bootów transportowych i podwodnych stawiaczy min typu X-B.
Różne też były motywy wstępowania do U-Bootwaffe oficerów z innych formacji [jednostki nawodne Kriegsmarine, z Luftwaffe itp.]. A Flister, jak pokazują fakty prawdopodobnie zdecydował się stosunkowo późno na taki krok [a jest rok 1941] - może dał się uwieść sławie marynarzy z okrętów podwodnych i oczarował go powszechny nimb, jakim w tym czasie szczególnie cieszyły się załogi U-Bootów a znani d-cy urastali w oczach społeczeństwa do miana nieomal bohaterów narodowych ? A był to jeszcze okres tzw. "szczęśliwych czasów", który powoli się kończył ale mimo wszystko nadal jeszcze trwał. Może, jak to opisywał P. Cremer, i on także poczuł tzw. "ból gardła" - zapragnął aby i także na jego szyi zawisł RK ?
Ale faktem jest, jak podają inne źródła i jak to jest odnotowane w przesłuchaniach ocalałej załogi U-100, że oficerowie wywiadu RN byli zaskoczeni wysokim morale rozbitków [mając na uwadze okoliczności zatopienia U-100] i wiarą w ostateczne zwycięstwo Niemiec w roku 1941 a także jak to odnotowali w stosunku do nich, że nigdy jeszcze nie widzieli tak paskudnych, małych Nazistów jak uratowani z U-100 i w porównaniu do innych więźniów - ocalałych członków załóg innych U-Bootów, ci prezentowali się pod tym względem wyjątkowo.
Zastanawiam się, czy po części mógł być to wpływ samego Schepkego - krótkotrwałej gwiazdy niemieckiej machiny propagandowej i zaszczepionych załodze określonych wzorców zachowań - wszak załoga zawsze była dumna ze swego Starego a jego sława spływała po części także i na nich samych.
A może Kapitänleutnant Siegfried Flister nie zdążył jeszcze "nasiąknąć" tymi wzorcami ?
Pozdrawiam Myszkina - ObltzS.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 13.09.08, 21:06

Witam !
Witryna ta w dniu dzisiejszym poważnie uzupełniła i wzbogaciła uprzednio już zamieszczone materiały dotyczące przejęcia U-570 [typ VII C] przez Brytyjczyków , który następnie pod nazwą HMS "Graph" został wcielony do RN.
Dodano bardzo obszerny raport z 1943 [sygnatura C.B. 4318 R], którego główna treścią jest opis techniczny konstrukcji, urządzeń i ważniejszych instalacji na tym U-Boocie. Jest to prawdziwa kopalnia wiedzy dla wszystkich zainteresowanych szczegółami technicznymi tego typu U-Bootów [VII C] i dlatego warto podać chociażby tytuły poszczególnych rozdziałów tego interesującego raportu :
I. Wczesna historia i zdobycie U-570,
II. Wyposażenie elektryczne [w tym : o silnikach elektrycznych głównych i pomocniczych, kablach energetycznych, tablicach rozdzielczych, oświetleniu, telefonach i telegrafach, bateriach akumulatorowych na niemieckich o.p., pojemności ogniw akumulatorowych itp.],
III. Uzbrojenie torpedowe i wyposażenie [w tym : o wyrzutniach torpedowych, układach kontrolnych wystrzeliwania, układ odpalania torpedy, urządzeniach obsługi aparatów torpedowych, przeliczniku torpedowym, tablicy operatora-torpedysty, rozpiętości kąta strzelania torpedowego],
IV. Armaty i działka p.lot. [w tym : armaty i uzbrojenie, magazyny główne i pomocnicze na amunicję, ćwiczeniach załogi w strzelaniu itp.],
V. Wyposażenie łączności i i komunikacji,
VI. Urządzenia obserwacji [w tym : peryskopy, lornetki, UZO, urządzenia kompasowe i powtarzacz żyrokompasu, destylator wody morskiej, kotwica itp],
VII. Konstrukcja kadłuba i silniki spalinowe napędu głównego [w tym : kadłub, zbiorniki paliwowe i balastowe, zewnętrzne zbiorniki paliwowe, silniki spalinowe - bloki głowice cylindrowe, tłki, pompy wtryskowe paliwa,wtryskiwacze, zawory wlotowe i wylotowe, instalacja powietrza rozruchowego, mechanizm zmiany kierunku obrotów, sprężarka doładowująca, wały SG, pompy wody chłodzącej, system smarny SG, sprężarka Junkersa itp.],
oraz trzy załączniki na temat stanu technicznego U-570 po przejęciu i opis prób morskich juz jako HMS "Graph".

Jest to materiał warty polecenia.

edit :
http://www.oca.269squadron.btinternet.co.uk/photo_gallery/u-570/U-570.htm
Ostatnio edytowano 01.11.08, 19:18 przez ObltzS, łącznie edytowano 1 raz
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 19.09.08, 13:29

Witam !

Witryna ta zamieściła kolejny raport wywiadu RN dotyczący U-111 [typ IX B, zatopiony 04.10.1941] : sygnatura akt RN C.B 4051(32) z listopada 1941 r.
Raport jest bardzo obszerny i ciekawy - zawiera 13 rozdziałów oraz jeden załącznik [lista załogi U-111].
Rozdziały te zawierają opisy wczesnej historii tego okrętu, szczegółów dotyczących odbytych przez ten okręt patroli, okoliczności zatopienia U-111, niektórych urządzeń i wyposażenia okrętu, informacji o innych U-Bootach, bazach U-Bootów w Niemczech i we Francji.
Ciekawym ewenementem [rzadko pojawiającym się w innych tego typu raportach] są opisy pobierania paliwa na morzu oraz przekazywania [także na morzu] zapasowych torped na okręt.
Inne opisy dotyczą wykonywania ataków torpedowych, stosowania "Rudeltaktik", szkolenia przyszłych d-ców U-Bootów oraz szkolenia przyszłych radiotelegrafistów dla U-Bootwaffe.
Końcowy rozdział zawiera informacje pozyskane od więźniów na temat ogólnej sytuacji w Niemczech [m. in. brakach w aprowizacji określonych towarów spożywczych i przemysłowych], stosowania balonów meteorologicznych wypuszczanych z U-Bootów, o zatrudnianiu kobiet w fabrykach zbrojeniowych i inn.
Raport ten jest warty uwagi forumowiczów.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez Myszkin » 19.09.08, 15:05

Odnośnie U-111, czy ktoś wie coś więcej o tej firmie?

It was stated that "U 111's" torpedo tubes had been built by Pinsch
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez ObltzS » 20.09.08, 21:11

Witaj Myszkin !

It was stated that "U 111's" torpedo tubes had been built by Pinsch


Otóż jak powszechnie wiadomo, na tych dwóch podstawowych typach U-Bootów [tak siódemkach jak i dziewiątkach] używano tych samych rodzajów torped [typ, kaliber, długość, waga itp.], zatem można wnosić, że instalowane na tych okrętach podwodnych aparaty torpedowe musiały być albo takie same lub bardzo podobne.

Dla Kriegsmarine [m. in. ogromnych potrzeb U-Bootwaffe] tylko trzy niemieckie firmy zdobyły koncesję na produkcję i dostawy torped :
- firma Pintsch w Fürstenwalde koło Berlina,
- firma BMAG z Berlina,
- firma DWK- Friedrichsort.
Firmy te były w stanie w ciągu miesiąca w początkowej fazie wojny dostarczyć łącznie 50 szt. torped typu G7e i 40 szt. torped G7a. W październiku 1939 r. zwiększono wymagania odnośnie ilości produkcji i tak do końca 1941 r. produkcja w ciągu miesiąca wyniosła 800 szt. typu G7e i 400 sztuk typu G7a by następnie osiągnąć do 1943 r. 1550 szt. typu G7e i 1200 szt. typu G7a. Po roku 1943 [był juz wtedy odczuwalny brak surowców i materiałów] produkcja ustaliła się na poziomie ok. 1000 szt. torped miesięcznie.
Pzdr.

Dopisek :
Jako ciekawostka, ogólnie mało znana : na niektórych U-Bootach [m. in. U-869] był zwyczaj, że na wewnętrznych pokrywach [klapach] aparatów torpedowych wypisywano imiona przyjaciółek lub narzeczonych członków obsługi dziobowych wyrzutni torpedowych i tak oto w ten nieformalny sposób wyrzutnia torpedowa nr I nosiła imię "Gisela", wyrzutnia nr II "Hannelore" a nr III "Ellen". Ciekawie zatem musiała między nimi brzmieć wymiana uwag, po otrzymaniu z centrali polecenia ponownego załadowania np. wyrzutni nr II : "Ładuj Hannelore" :D [tylko bez niepotrzebnych skojarzeń i kontekstów proszę ! - to poważne Forum]
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez ObltzS » 26.09.08, 20:39

Witam !
Witryna ta w dniu dzisiejszym uzupełniła wcześniejsze informacje o U-858 [typ IX-C/40] o dodatkowe fotografie pochodzące z rodzinnych zbiorów od jednego z członków załogi tego U-Boota Obermaschinenmaata Friedricha Rühla [ur. 10.02.1919, brak danych o zgonie]. Zdjęcia te przekazał i udostępnił jego syn, Armin Rühl.
Te fotografie [czarno-białe] to m. in. :
- żaglowiec szkolny "Horst Wessel",
- przedwojenna fotografia U-36 [typ VII-A, zatopiony 04.12.1939 przez brytyjski okręt podwodny HMS Salmon],
- seria zdjęć z zajęć rekruckich w jednym z ośrodków Kriegsmarine [Rekrutenausbildung trwał ok. 8 do 12 tygodni] : nauka wiązania węzłów marynarskich, pranie sortów marynarskich, nauka wiosłowania na szalupie, wygląd i wyposażenie szafki marynarskiej, pamiątkowe fotografie z ukończenia kursu rekruckiego, brama wejściowa do Marineschule w Wesermünde,
- seria zdjęć z ośrodka szkoleniowego w Pillau [obecnie Bałtyjsk], gdzie mieściła się 1. Unterseeboots - Lehrdivision : zajęcia na okręcie-bazie, "imprezka" marynarzy-kursantów na bazie, pamiątkowa fotografia 3 Kompanii 1. Unterseeboots - Lehrdivision Pillau,
- fotografia miejscowości Glückstadt, gdzie Kriegsmarine miała szkołę dla przyszłych podoficerów marynarki, na to szkolenie można było zostać skierowanym dopiero po rocznej służbie na U-Boocie a szkolenie obejmowało m. in. zagdnienia techniczne.

Dodatkowym atutem strony o U-858 są kolorowe zdjęcia załogi tego okrętu wykonane podczas aresztowania U-Boota. Doskonale oddają wygląd i kolor ubrań marynarzy U-Bootwaffe.
http://www.uboatarchive.net/U-858-Ruehl-Photos.htm
http://www.uboatarchive.net/U-858ColorPhotos.htm
A wszystkim, zainteresowanym techniką i konstrukcją U-Bootów warto polecić ten link o U-858, gdzie widać doskonale dziobową część pokładu tego typu U-Bootów po wykonanej przebudowie. Pokład ten miał kształt klepsydry, co miało ułatwiać i wydatnie skrócić czas zanurzenia - przebudowy te wykonano na tych typach w związku z planami wykorzystnia ich do przewozu transportu deficytowych materiałów [nikiel, miedź, wolfram, cyna i in.] oraz wyposażenia z baz Dalekiego Wschodu.
http://www.uboatarchive.net/U-858Photos.htm
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez Pitt35 » 26.09.08, 20:51

ObltzS napisał(a):......wygląd i wyposażenie szafki marynarskiej,....

Obrazek

Dzięki ObltzS za te linki.
Rewelacja :D
Przypominają mi się stare fajne czasy w naszej MW.
Pitt35
Leutnant zur See
 
Tonaż: 161.000 BRT

Dołączył(a): 31.10.05, 23:13

Następna strona

Posty: 140 • Strona 1 z 61, 2, 3, 4, 5, 6

Powrót do Nie związane



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron