1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

model U-XXI

Moderatorzy: Jatzoo, Jakub_RC

Posty: 103 • Strona 3 z 51, 2, 3, 4, 5

Postprzez amigo » 08.01.04, 23:45

Witamy na pokładzie Drajwer. Masz odpowiedź na priva. Z tego Co wiem to Tobruk posiada skany w/w planów, negocjuj napewno Ci prześle mailem.
Jaca jak widzisz nasza grupka powiększa się.
Proponuję, abyś jako nasz WÓDZ, zarządził, aby każdy z nas " z 7-8 wspaniałych", za każde przewinienie ( coś tam zawsze znadziesz) wykonał 1 model O.P. i zdjęcia do wglądu na forum
Pozdrawiam
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez Jatzoo » 09.01.04, 08:28

Spokojnie mozesz Amigo te obowiazki przejac z moich barkow :wink:

Pamietasz post, w ktorym pisalem, ze wszystko jest za kase...?
Ty tez na to narzekales...

Ostatnio zgromadzilem dosc znaczna liczbe planow typu II, VII i IX. Chcialem to umiescic na www dla zassania dla kazdego, bo widze, ze popyt jest 'znaczny' - niestety, dobra jakosc skanu pociaga za soba duze rozmiary pliku - a jak zapewne wiesz, nie ma nic za darmo :-(

Dodatkowe miejsce na serwerze kosztuje - i zastanawiam sie skad wytrzasnac dodatkowe fundusze - chyba pozostaje mi sprzedaz 'cegielek' :?
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.353.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Postprzez tobruk » 09.01.04, 19:49

Witam
--> drajwer - proponuję Ci abyś obejrzał zdjęcia cyfrowe moich planów U-995 typu VIIC na stronie
http://www.inf.fu-berlin.de/~naumowic/uboot.zip
hasło: dorota
robione były trochę ,,na łeb, na szyję,, a afektu końcowego nie oglądałem, jeśli jakość jest kiepska ( pewno Amigo mógłby coś powiedzieć ) to postaram się zrobić ksero i Ci wyślę. Tylko może to parę dni potrwać ponieważ nie chciałbym tych planów zaginać a w mojej wsi nie ma większego ksera. Po niedzieli, ok. połowy tygodnia będę w Poznaniu i może tam zrobię.
A jeśli chodzi o rady : jeśli jesteś zawzięty, to już jesteś na dobrej drodze. Więcej mogliby powiedzieć bardziej doświadczeni.
Pozdrawiam
Mieczysław
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez amigo » 09.01.04, 20:11

Jaca-
Jakie masz plany II,VII i IX, jaka skala i skąd . Mozesz mi je wypalić na płytce.
rozumiem Twój problem
Pozdrawiam
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez amigo » 09.01.04, 20:15

Tobruk- myślę, że skany Twoich planów wystarczą Drajwerowi. Są dobre, kwestią jest odpowiednie i równomierne powiększenie.
Myślę, ze nie ma sensu kserować ich. Jest tego ok 43 kartki A-3, Drajwer będzie miał problemy ze złożeniem ich do kupy bez oryginału.
Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez amigo » 09.01.04, 20:18

Jaca oczywiście chodzi o plany, których nie posiadam.
w przesłanych Ci na płytce skanach modelu VII c/40, brakuje 2 kartek z częścią szkieletu- Tobruk to wykrył i chwała mu za to, przy okazji prześlę Ci brakujące arkusze.
Pozdrawiam
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez tobruk » 09.01.04, 22:51

Witam
To wykrycie to tylko przypadek... :wink:
Poza tym wszystko jest tam O.K. :D
Pozdrawiam
Mieczysław
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez drajwer » 11.01.04, 00:55

Witam

Pozdrowienia znad morza! Dzięki za pomoc.
Czy był ktoś z Was w Laboe w NIemczech?

Marcin
drajwer
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 36.000 BRT

Dołączył(a): 07.01.04, 23:45
Lokalizacja: Rumia

Postprzez tobruk » 11.01.04, 19:11

Witam
Ja niestety jeszcze nie byłem tam, a chętnie bym się wybrał. Gdyby byli chętni to proponowałbym zrobić u mnie punkt wypadowy.
Pozdrawiam i namawiam
Mieczysław
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez Jatzoo » 12.01.04, 10:25

-> Amigo

- Vom Original zum Modell - 1:50, 1:100, 1:150 (II, VII, IX)
- Anatomy Of The Ship - 1:100, 1:150 (VII)
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.353.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Postprzez amigo » 12.01.04, 17:44

jaca czy masz możliwość wypalenia mi w/w planów?
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez amigo » 12.01.04, 21:34

Dzisiaj rozdzieliłem formyę wyszła byle jakdopiero dzisiaj zorientowałem się, że: NIE WOLNO STOSOWAĆ DO SZPACHLOWANIA KOPYTA I FORM SZPACHLÓWKI SAMOCHODOWEJ. Pomimo rozdzielaczy tam gdzie było szpachlowane przywarło kopyto do formy. Same formy wyszły dobrze ze wszystkimi szczegółami, Tylko niestety czeka mnie jeszcze zupełnie niepotrzebna praca w celu usunięcia tego co przywarło.
Pozdrawiam
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez Jatzoo » 13.01.04, 09:28

-> Amigo,
Możliwość zawsze jest :wink:
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.353.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Postprzez amigo » 13.01.04, 11:45

No masz rację. Od wczoraj moczę w wodzie zapaprane formy, gdy namoknir to co przywarło to łatwiej odejdzie.
Pozdrawiam
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez Jatzoo » 14.01.04, 14:01

-> Amigo

Czy probowales juz cos robic na podstawie zeskanowanych, a nastepnie wydrukowanych planow...?

Potrzebowalbym informacji jak najlepiej to zeskanowac, by nie bylo pozniej z tym wiekszych problemow....
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.353.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Postprzez drajwer » 14.01.04, 16:58

Witajcie

Mam już plany od Tobruka (typ VII c/40). Wiem,wiem że będzie cięzko ale spróbuję. Panowie mistrzowie mówcie co dalej bo sie połapać nie mogę :(. I w ogóle nie wiem jakim sposobem robić: karton, gips jakiś laminat.

Marcin
drajwer
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 36.000 BRT

Dołączył(a): 07.01.04, 23:45
Lokalizacja: Rumia

Postprzez amigo » 14.01.04, 22:49

Jazo, skanując plany należy do każdej kartki, położyć w rogu kartki kawałek linijki, póżniej powiększając skany, dzięki linijce zachowujemy jednakową skalę wszystkich powiększeń
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez tobruk » 30.01.04, 21:46

Witam
--> drajwer - jak daleko zawdrowałeś z Twoim modelem?
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez amigo » 13.02.04, 19:21

Witam .
Forma do U-XXI już zdjęta. Jak już wcześniej pisałem kopyto należy kilkakrotnie zapastować ok. 6-8 razy, specjalnym woskiem do laminatów.
Za każdym razem należy warstwę wosku wypolerować. Niestety moja forma przywarła, ponieważ do szpachlowania stosowałem szpachlówkę poliestrową- samochodową. Cała szpachlówką pięknie odeszła od kopyta i przywarła do formy. Ok. 3 dni poświęciłem na szlifowanie i polerowanie formy. 2 ostatnie polerki, przeprowadzałem papierem wodnym o nr. 1000 i 1500 + zwykłe mydło, patent kumpla Drajwera. Forma wygładzona na cacy, niestety kilku rys, powstałych, w wyniku fizycznego usuwania przywartego kopyta nie można usunąć.
Następnie przez 1,5 tygodnia prowadziłem próby, nad wariantem wykonania otworów przelewowych kadłuba. Jednym ze sposobów jest wycięcie w gotowym kadłubie, za pomocą wiertarki i uchwytu modelarskiego i frezów 1,-3 mm, używanych przez dentystów i techników dentystycznych, Niestety laminat jest trudnym materiałem do wykonywania idealnych otworów. Po prostu strzępi się, trzeba krawędzie otworów nasączać żywicą, potem znowu szlifować to jest problem.
Myślę, że prościej było by wycięć frezem tarczowym, lub cienką fleksą DOKŁADNIE !!!! 2 długie szczeliny na długości od dziobu do rufy, po oby stronach kadłuba, o szer = o 1 cm większej od wysokości otworu przelewowego, Postrzępione krawędzi nasączyć żywicą lub rzadkim żelkotem, przeszlifować drobnym papierem ściernym i w cienkim pasku blaszki miedzianej, lub cienkiej ,brązowej płycie zwanej tekstolit, ( bakielit stosowanej w elektryce jako izolator), lub cienkiej pleksie , wykonujemy w/w otwory przelewowe, metodą nawiercania na końcu i początku otworu przelewowego, a następnie za pomocą pilnika, lub frezu dentystycznego wykonujemy cały otwór. Wymienione materiały mają tę przewagę nad laminatem, że nie strzępią się. Po wykonaniu paski z otworami wklejamy kit z żywica+ talk+ utwardzacz, w wycięte wcześniej szczeliny w kadłubie i szpachlujemy. Tę metodę wykonują niektóre firmy modelarskie przy modelu VII c.
Wycięte wcześniej szczeliny w kadłubie wklejamy kitem z żywicy+ talku+ utwardzacza, pionowe kawałki laminatu o grubości równej poszyciu kadłuba, i szerokości = odstępowi między dwoma otworami przelewowymi, tak jest najprościej. Jako kawałki laminatu można użyć, kawałków uzyskanych podczas uprzedniego wycinania szczelin w kadłubie, oczywiście postrzępione krawędzie należy wcześniej wyszlifować.
Ja spróbowałem innego sposobu, z wykładziny gumolitowej wyciąłem nożykiem paski o szerokości = wysokości otworu przelewowego, pociąłem je na odcinki
I za pomocą kleju syper glu, przykleiłem w odpowiednich miejscach wewnątrz formy. Klej trzyma mocno, są problemy z oderwaniem źle przyklejonego kawałka.
Teraz wszystko zawoskuję- pierwszy raz należy woskować od 6-8 razy, następne woskowania 3-4 razy. Teoretycznie, po wylaminowaniu obu połówek kadłuba, w/w prostokąty z gumoleum, powinny odwzorować się jako idealne otwory. Jak będzie w praktyce napiszę za jakiś czas.
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez tobruk » 13.02.04, 21:25

Amigo - czy Ty wiesz który dzisiaj jest ? Poczekaj aż minie północ
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez amigo » 14.02.04, 16:53

OK 13 nic nie robię,
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez amigo » 12.03.04, 23:16

Witam Panowie
Melduję, że zniszczyłem formy do U-XXI. pomimo, że dzisiaj jest 12, a nie 13, laminując kadłub tak cholernie przywarł, że od jutra na nowo wykonuje kopyto tego samego typu, a następnie nowe formy.
A teraz idę się z żalu nachlać.
Pozdrawiam
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez tobruk » 17.04.04, 14:46

Witam
Amigo czy już zszedłeś na ziemię po wojażach na tyle abyś pomyślał o Twoim U-XXI? Ja zabrałem się za surowy kadłub U-IX. Zdecydowałem się nie rozcinać go na linii wodnej, czyli definitywnie zrezygnowałem z pozostawienia na przyszłość możliwości dołożenia napędu. Obecnie wykonuję otwierane wyrzutnie przednie oraz wnękę kotwicy, po czym skleję obie połowy i powalczę z resztą. Klapy uzyskałem zalewając żelkotem wycięte uprzednio otwory, oczywiście układając kadłub w formie. W żelkocie dodatkowo zatopiłem paski maty ,,150,, podwójnie. Otwory przelewowe - te o mniejszym wymiarze - świetnie wykonuje się Twoim frezem. Dość ciekawie wyglądają szczególnie te nad klapami wyrzutni. Sądzę że tą samą techniką wykonam wszystkie otwory, których jest cała masa, w tylnej dolnej cz. kadłuba. Za jakiś czas dorwę aparat to prześlę zdjęcia.
Pozdrawiam modelarzy
Mieczysław
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez amigo » 17.04.04, 18:40

Witaj Tobruk. Melduję, że jutro zabieram się za wykończenie kopyta XXI. To fajnie, że frezy pasują. formą i skorupę zamierzam wykonać Twoim patentem, tj, rozcinanie formy, ( bez kołnierzy) i rozcinanie kadłuba , ( bez listew). Jak będzie wychodziło, będe na bieżąco meldował
Pozdrawiam
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez tobruk » 18.04.04, 17:56

Amigo - mam obie połówki kadłuba jakby gotowe do sklejenia, tzn są przednie wyrzutnie, otwory przelewowe ( te większe ), w przednich częściach również otwory mniejsze ( okolice wyrzutni i tuż poniżej pokładu). Czy Twoim zdanie nie popełnię błędu sklejając obie połówki już na tym etapie? Czy bez dostępu od środka poradzę sobie z napędem, sterami itd?
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Poprzednia stronaNastępna strona

Posty: 103 • Strona 3 z 51, 2, 3, 4, 5

Powrót do Modele



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron