1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

GWX - pytania i problemy z nim związane

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 324 • Strona 6 z 131 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13

Postprzez piechcik » 24.02.07, 17:47

Aha i jeszcze jedno. Dlaczego w GWX nie ma żadnej muzyki podczas partolu? W gołym SH3 była muzyka, a w GWX trzeba do tego włanczać gramofon. W grze jest taki katalog: .....Silent Hunter III\data\Sound\Music czy utwory w tym folderze działają??
piechcik
Oberleutnant zur See
 
Tonaż: 287.000 BRT

Dołączył(a): 12.02.07, 19:55

Postprzez U-902 » 05.03.07, 01:11

Wiem, bylo na poczatku ale juz nie mam pomyslow - SH3 orginal ( kupiony w Reichu), wgrany patch 1.4b i kicha , juz kilka razy deinstalowalem sh3 i instalowlaem i zawsze ten sam komunikat ( system windows vista home premium) ze SH3 is not valid SH3 1.4B installation
U-902
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 39.000 BRT

Dołączył(a): 04.05.05, 10:18
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Dallas » 05.03.07, 02:07

Witam, zainstalowałem mod GWX + patch do niego 1.02. Mod działa, w ogóle bardzo mi sie podoba, ale gnębi mnie (może jak narazie) tylko jeden problem - ze stałym zanurzeniem. Okręt nie trzyma stałego zanurzenia. Jeżeli wyłącze silniki i np. jestem na 13 metrach, to powoli jakby samoczynnie się wynurzam (tj. zaczyna mi widać kiosk, działko plot). Czy istnieje jakiś skuteczny sposób na utrzymanie danego zanurzenia, żeby okręt się sam nie wynurzał ?
Dallas
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 11.05.06, 08:38

Postprzez Rabed » 05.03.07, 13:41

Dallas napisał(a):Witam, zainstalowałem mod GWX + patch do niego 1.02. Mod działa, w ogóle bardzo mi sie podoba, ale gnębi mnie (może jak narazie) tylko jeden problem - ze stałym zanurzeniem. Okręt nie trzyma stałego zanurzenia. Jeżeli wyłącze silniki i np. jestem na 13 metrach, to powoli jakby samoczynnie się wynurzam (tj. zaczyna mi widać kiosk, działko plot). Czy istnieje jakiś skuteczny sposób na utrzymanie danego zanurzenia, żeby okręt się sam nie wynurzał ?


Jest to opisane w manualu GWX. Musisz płynąć z prędkością 2 lub 3 węzłów.
Rabed
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 80.000 BRT

Dołączył(a): 27.10.06, 20:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Łata » 06.03.07, 18:56

Buchheim dobrze to opisal w "Okrecie" na przykladzie bodajze naparstkow wody ;)
Łata
Leutnant zur See
 
Tonaż: 109.000 BRT

Dołączył(a): 26.08.02, 15:41
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Parias » 11.03.07, 19:56

Witam serdecznie
Kłania się wam nowy forumowicz.

Śledzę forum już od dobrych kilku miesięcy a teraz przyszedł czas się zarejestrować.
Pozdrawiam wszystkich
Parias

Na początek pytanie techniczne:

Mam problem z grafiką w GWX ver 1.2
Kiedy w zanurzeniu wysuwam peryskop, który przebija się przez wodę na powierzchnie w pewnej chwili kiedy peryskop jest już na powierzchni podczas zalania peryskopu wodą obraz w peryskopie robi się zupełnie czarny i trwa to kilka sekund po kilu sekundach obraz w peryskopie robi się znowu normalny tj. sytuacyjny.

Czy ktoś z was miał/ma coś podobnego?
Dzieję się tak przy odpalaniu gry normalnie z exe bądź przez commandrea.
Oczywiście na czystej wersji Sh III nic takiego nie miałem

Sprzęt to:
Athlon 2800+
768 MB ram
Radek 9550 128MB
stery do grafy Omega 3.8.221
Parias
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 2.000 BRT

Dołączył(a): 11.03.07, 18:12
Lokalizacja: Warschau

Postprzez wibwk » 11.03.07, 21:38

Chciałbym Ci odpowiedzieć, ale ponieważ moje rodzinne miasto z niemiecka nazywasz to jeszcze długo sobie poczekasz na odpowiedź :?
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez Parias » 12.03.07, 07:43

To również moje rodzinne miasto. To długa historia czemu je tak nazywam zresztą nie tylko na tym forum i jakoś do wczoraj nikomu to nie przeszkadzało, co więcej nikt nie uzasadniał swojej odpowiedzi na postawione przez moją osobę pytanie odnosząc się do opisu mojej osoby na forum.

W każdym razie dziękuję za wyjaśnienie czemu mi nie odpowiesz.

"tramwajem jadę na wojnę..."

Przepraszam za OT
Parias
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 2.000 BRT

Dołączył(a): 11.03.07, 18:12
Lokalizacja: Warschau

Postprzez Gregpo » 12.03.07, 10:30

Osobiscie nie mialem takiego przypadku z peryskopem. Moze to wina sterownikow ...? ... Naprawde nie wiem.

Co do Warschau ... to rowniez tu zamieszkuje, chociaz moim miastem jest Thorn :-). Nie widze jakos przeszkody, aby nie udzielac odpowiedzi na zadane pytania, na tym forum, tylko dlatego, ze ktos uzyje niemieckiego nazewnictwa. To lekka przesada.

pozdrawiam
Gregpo
Leutnant zur See
 
Tonaż: 129.000 BRT

Dołączył(a): 15.11.06, 23:54
Lokalizacja: TORUN\WAWA

Postprzez Grom » 13.03.07, 18:10

Jest to opisane w manualu GWX. Musisz płynąć z prędkością 2 lub 3 węzłów.

I to jest czysta bzdura. Nie gram w SH3, ale mam zainstalowaną i czasem w wolnej chwili sobie pogrywam przez kilka minut. Zainstalowałem ten GWX i była to pierwsza głupota na jaką zwróciłem uwagę. Okręty podwodne używają kombinacji zanurzania statycznego i dynamicznego. Od zawsze tak było. Okręt nie musi się poruszać by utrzymywać stałe zanurzenie. Czy ktoś wie jak to naprawić ?
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez Dallas » 13.03.07, 20:27

I to też uważam za największą głupote w tym GWX, usunąłem go, bo dla mnie to był zabardzo rażący błąd. Chcieli zrobić naj, naj realistyczne, a wiadomo co za dużo to niezdrowo. Na okręcie znajdują się zbiorniki trymujące, które służą do wyważania jednostki i utrzymania jej na nakazanej głębokości. Owszem po zastopowaniu silników elektrycznych można było łatwo utracić nad nim kontrolę, ale załoga stale utrzymyała trym okrętu. A tutaj okręt zachowuje się jak z plastiku i wypływa na powierzchnię - nosens. To ja czytałem, że okręt tracący trym OPADAŁ NA DNO!, ale nie wynurzał się!. W Das Boot, owszem też był motyw, kiedy przeprowadzano atak na niszczyciela w tym sztormie i Kapitan gorliwie nakazał załodze trzymać trym, ale wyrównali go. I dobra, to był sztorm, to sie mogło zdarzyc i okręt napewno był bardziej podatny. No ale przy spokojnym morzu takie jaja. Wiecie, odpaliłem Multiplayera i tak, zastopować silników nie da się, bo sie wynrurza, to jak do jasnej ciasnej mam atakować konwój, skoro musze sie poruszać 2-3 węzły, a przez to jestem już słyszalny przez niszczyciele i kompletnie cała akcja staje się do dupy. Ponawiam pytanie poprzednika - JAK MOŻNA TEMU ZARADZIĆ, JEST JAKAŚ POPRAWKA, JAK ZROBIĆ ABY FIZYKA OKRĘTU POZOSTAŁA NORMALNA ?
Ostatnio edytowano 13.03.07, 20:31 przez Dallas, łącznie edytowano 1 raz
Dallas
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 11.05.06, 08:38

Postprzez wibwk » 13.03.07, 20:30

Pokombinuję z SH3Tweaker'em, jak mi się uda to prześlę poprawione pliki zainteresowanym, też mnie to wkurza jak i nadmierne moim zdaniem kołysaniem się na peryskopowej, w którejś wersji NYGM chyba było to kiedyś poprawione.
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez Grom » 13.03.07, 21:24

@Dallas - to nie jest trym jednostki, tylko pływalność. Trym to wyrównanie w osi jednostki, a pływalność to utrzymywanie się, tonięcie lub wynurzanie.
@ wibwk - wielkie dzięki z góry za chęć pomocy i za pliki
admin@warships.pl
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez wibwk » 15.03.07, 09:06

Zacząłem walkę z samowynurzaniem się ubotów w GWX i znalazłem dwa miejsca w którym mogły być zmiany, jedno to masa okrętu niezgadzająca się z wypornością, drugie nieuwzględnione w SDK Tweaker'a to balast ale tu nie mam pewności, czy ktoś mógłby mi przesłać oryginalne lub z NYGM pliki: uboot.sim z katalogu submarine, muszę je porównać z GWX.
wib@poczta.onet.pl
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez marek128 » 15.03.07, 16:16

mialem takie "dziwne " zdarzenie. Wyplywam z bazy i 03.09.1939 okolo godz 19.30 otrzymuje wiadomosc radiowa o tresci SSS Athenia. Chodzi pewnie o storpedowany przez U-30 statek pasazerski Athenia . Wszystko bylo by ok gdyby nie to iz Athenie storpedowano po godz 21:00 Moze ktos mi wyjasnic jak to mozliwe iz widomoscio storpedowaniu sa wysylane przed atakiem innych ubootow na statki cele?
marek128
Leutnant zur See
 
Tonaż: 125.000 BRT

Dołączył(a): 29.01.06, 11:54

Postprzez wibwk » 19.03.07, 16:05

wibwk napisał(a):Zacząłem walkę z samowynurzaniem się ubotów w GWX i znalazłem dwa miejsca w którym mogły być zmiany, jedno to masa okrętu niezgadzająca się z wypornością, drugie nieuwzględnione w SDK Tweaker'a to balast ale tu nie mam pewności

No i walka z nietrzymaniem glębokości przez U-boot w GWX przy małej prędkości i nieosiąganie dokładnie zadanej głębokości wygrana, ale niestety marne to zwycięstwo, w GWX chcąc bardziej urealnić ten "symulator", a dokładniej chcąc zniwelować istniejące przyśpieszenia statków i okrętów jak w motorówkach, moderzy wypełnili wartość -masa- mniej lub bardziej dokładnymi danymi, wartość ta w oryginalnym SH3 pozostawała =0, z ogólnie znanego powodu wysłania do sprzedaży niedokończonego produktu, próbowałem różnych kombinacji ale niestety jedyną jest powrócić do oryginalnych plików SH3: nazwa_u-boota.sim z katalogu \Submarine, jedynie wtedy "łódka" pływa na dokładnie zadanej głębokości i poprawnie reaguje na stery dziobowe. Smutne ale prawdziwe. :(
Ostatnio edytowano 19.03.07, 16:51 przez wibwk, łącznie edytowano 1 raz
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez szymek » 19.03.07, 16:24

Z tym głębokościomierzem w GWX jest jeszcze gorzej, płynąc na gł. 140m
z prędkością 1W daję na głębok. 200m i przez 20min nic... ,nie zanurza się
po tym czasie ani o 1m więcej. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić?
W starym SH , albo AoD było dodatkowo: dziób -+15 rufa -+ 15 co pozwalało przy danej prędkości szybciej lub wolniej się zanurzać a tu nic z tych rzeczy (chyba , że coś przeoczyłem).
szymek
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 18.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 21:33
Lokalizacja: Gostyn Wlkp.

Postprzez wibwk » 19.03.07, 16:49

Przecież rozwiązanie jest opisane powyżej, czegoś nie zrozumiałeś?
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez Grom » 19.03.07, 16:51

Smutne ale prawdziwe.

Lepszy rydz niż nic. Dzięki za zaangażowanie. Szkoda tylko, że ktoś kto pisze, że przeprowadził dogłębne badania na temat rodzaju amunicji do armat, nie ma zielonego pojęcia o tym jak okręt podwodny zanurza się(sic!). To tak jakby instruktorem na prawo jazdy był koleś, który nawet karty rowerowej nie ma. Niby teoretycznie wszystko gra, ale w praniu nie wygląda to za dobrze.
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez wibwk » 19.03.07, 16:56

Grom napisał(a):
Smutne ale prawdziwe.

Lepszy rydz niż nic.

Wyszło mi na to, że zachowanie się u-boota w GWX przy małych prędkościach to zupełnie przypadkowa sprawa i niezamierzony efekt pracy moderów. :shock:
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez szymek » 19.03.07, 17:01

Ale czy podmiana tych plików z oryg. SH3 nie spowoduje błędów w modzie GWX? Plik o którym wspominasz różni sie znacząco od tego z GWX.
Czy dla przykładu U-boot VIIc z GWX nie straci innych parametrów związanych z tym modem?
Za bardziej szczegółowe wyjaśnienie będę wdzięczny.
szymek
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 18.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 21:33
Lokalizacja: Gostyn Wlkp.

Postprzez wibwk » 19.03.07, 17:34

szymek napisał(a):Ale czy podmiana tych plików z oryg. SH3 nie spowoduje błędów w modzie GWX? Plik o którym wspominasz różni sie znacząco od tego z GWX.
Czy dla przykładu U-boot VIIc z GWX nie straci innych parametrów związanych z tym modem?
Za bardziej szczegółowe wyjaśnienie będę wdzięczny.

Na wszystkie pytania jedna odpowiedź: nie
Skąd wiesz czym te pliki "znacząco" się różnią, chyba datą?
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez driver134 » 19.03.07, 19:16

Gdy sciągnełem SH3 Mini Tweaker to były w nim zapisane jako txt pliki między innymi "nazwa_u-boota.sim z katalogu \Submarine" to byly standardowe pliki niechce mi się instalować GWX żeby to sprawdzić
ale może zamiana tych plików coś da Mini Tweaker konwertuje txt na sim
pozdro!
driver134
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 354.000 BRT

Dołączył(a): 12.12.06, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wibwk » 19.03.07, 21:37

driver134 napisał(a):Gdy sciągnełem SH3 Mini Tweaker to były w nim zapisane jako txt pliki między innymi "nazwa_u-boota.sim z katalogu \Submarine" to byly standardowe pliki niechce mi się instalować GWX żeby to sprawdzić
ale może zamiana tych plików coś da Mini Tweaker konwertuje txt na sim
pozdro!

Przykro mi ale bzdury piszesz totalne
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez Dallas » 19.03.07, 21:59

Z góry dzięki wibwk, za poświęcony temu czas, jednak ten sposób jest najpewniejszy.

Podmieniłem pliki SIM i wszystko jak narazie działa, powiedzmy, teraz można polować, okręt trzyma stałe zanurzenie. Nie zauważyłem jak dotąd żadnych błędów wynikających ze względu na tą podmianę.

Wystarczy tylko plikami, np. z "czystego" Silent Hunter III, zastąpić odpowiednio pliki w GWX, do katalogu: Data\Submarine

NSS_Uboat21.sim
NSS_Uboat2A.sim
NSS_Uboat2D.sim
NSS_Uboat7b.sim
NSS_Uboat7c.sim
NSS_Uboat9b.sim
NSS_Uboat2c.sim
NSS_Uboat9d2.sim
Dallas
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 11.05.06, 08:38

Poprzednia stronaNastępna strona

Posty: 324 • Strona 6 z 131 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość