Torpedy
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Torpedy
Witam.
Mam pytanie: czy jest jakieś źródło informacji o torpedach stosowanych na U-bootach w I w.św?
Pozdrawiam.
Mam pytanie: czy jest jakieś źródło informacji o torpedach stosowanych na U-bootach w I w.św?
Pozdrawiam.
- Korvettenkapitan
- Tonaż: 436.000 BRT
- Dołączył(a): 21.01.04, 22:15
- Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Torpedy
Można też coś znaleźć w książce "Wilcze Stado. U-booty w II wojnie światowej", ale po co kupować skoro mogę opowiedzieć.
Otóż torpedy używane na U-bootach podczas II wojny światowej napędzane były turbiną na sprężone powietrze, rozwijały prędkość maksymalną 40 węzłów, miały zasięg 3 mil morskich, posiadały zapalnik uderzeniowy bez możliwości samonaprowadzania.
Masa: 1400 kg, długość: 7,5 metra, masa głowicy bojowej: 343 kilogramy.
Torpedy te miały kilka wad:
1. Jasny ślad pęcherzyków powietrza wskazywał miejsce z którego odpalono torpedę oraz mógł ostrzec kaptana atakowanego statku,
2. Zapalnik uderzeniowy nie detonował jeżeli torpeda uderzyła pod zbyt ostrym kątem,
3. Ówczesne torpedy miały skłonność do awarii zaworu hydrostatycznego i w efekcie nie zawsze płynęły na głębokości na którą były ustawione.
W efekcie jeżeli torpeda popłynęła wyżej to szkody wywołane wybuchem były mniejsze a jeżeli popłynęła niżej to mogła poprostu przepłynąć pod celem.
Jestem dumny że mogę pisać na tym forum, tak samo jak na forum Okrętów Podwodnych Świata. Nie każdy ma takie szczęście.
Otóż torpedy używane na U-bootach podczas II wojny światowej napędzane były turbiną na sprężone powietrze, rozwijały prędkość maksymalną 40 węzłów, miały zasięg 3 mil morskich, posiadały zapalnik uderzeniowy bez możliwości samonaprowadzania.
Masa: 1400 kg, długość: 7,5 metra, masa głowicy bojowej: 343 kilogramy.
Torpedy te miały kilka wad:
1. Jasny ślad pęcherzyków powietrza wskazywał miejsce z którego odpalono torpedę oraz mógł ostrzec kaptana atakowanego statku,
2. Zapalnik uderzeniowy nie detonował jeżeli torpeda uderzyła pod zbyt ostrym kątem,
3. Ówczesne torpedy miały skłonność do awarii zaworu hydrostatycznego i w efekcie nie zawsze płynęły na głębokości na którą były ustawione.
W efekcie jeżeli torpeda popłynęła wyżej to szkody wywołane wybuchem były mniejsze a jeżeli popłynęła niżej to mogła poprostu przepłynąć pod celem.
Jestem dumny że mogę pisać na tym forum, tak samo jak na forum Okrętów Podwodnych Świata. Nie każdy ma takie szczęście.
- Florek
- Tonaż: 161.000 BRT
- Dołączył(a): 25.09.05, 15:21
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Torpedy
Florek napisał(a):Jestem dumny że mogę pisać na tym forum, tak samo jak na forum Okrętów Podwodnych Świata. Nie każdy ma takie szczęście.
No proszę, jak niewiele niektórym brakuje do szczęścia...
A wracając do spraw bardziej merytorycznych - otworzę dziś Enycklopedię PWN-u i też uraczę Was, Drodzy Koledzy, kolejnymi odkrywczymi artykułami, takimi jak: "Jak zanurzają się okręty podwodne?", "Co to jest peryskop?" i wreszcie "Co to jest okręt podwodny?"
- Myszkin
- Tonaż: 960.000 BRT
- Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa
Re: Torpedy
Florek napisał(a):Można też coś znaleźć w książce "Wilcze Stado. U-booty w II wojnie światowej", ale po co kupować skoro mogę opowiedzieć.
Otóż torpedy używane na U-bootach podczas II wojny światowej napędzane były turbiną na sprężone powietrze, rozwijały prędkość maksymalną 40 węzłów, miały zasięg 3 mil morskich, posiadały zapalnik uderzeniowy bez możliwości samonaprowadzania.
Masa: 1400 kg, długość: 7,5 metra, masa głowicy bojowej: 343 kilogramy.
Torpedy te miały kilka wad:
1. Jasny ślad pęcherzyków powietrza wskazywał miejsce z którego odpalono torpedę oraz mógł ostrzec kaptana atakowanego statku,
2. Zapalnik uderzeniowy nie detonował jeżeli torpeda uderzyła pod zbyt ostrym kątem,
3. Ówczesne torpedy miały skłonność do awarii zaworu hydrostatycznego i w efekcie nie zawsze płynęły na głębokości na którą były ustawione.
W efekcie jeżeli torpeda popłynęła wyżej to szkody wywołane wybuchem były mniejsze a jeżeli popłynęła niżej to mogła poprostu przepłynąć pod celem.
Jestem dumny że mogę pisać na tym forum, tak samo jak na forum
Ale tu jest mowa o I wojnie św!
- dragonfly
- Kapitän zur See
- Tonaż: 800.000 BRT
- Dołączył(a): 22.09.03, 12:42
- Lokalizacja: Żagań
Hehe
Do Jagdtigera:
Chodzi o naprowadzaną akustycznie torpedę T5, ale ją Niemcy wprowadzili dopiero w 1943 roku.
Do Myszkina:
Okręt podwodny jest to taki rodzaj okrętu wojennego który dzięki zbiornikom balastowym i hermetycznie zamykanemu kadłubowi zdolny jest do zejścia pod wodę. Peryskop jest to urządzenie optyczne które dzięki zestawowi luster umożliwia obserwację z poziomu poniżej jego okularu.
Do Dragonfly:
Proszę nie sugeruj się tytułem tej książki. Oczywiście dotyczyła ona głównie technologii z czasów II wojny światowej, ale były też kilka nawiązań do czasów I wojny światowej (tak jak ze wspomnianymi torpedami).
Zresztą, tak poza tematem, historia U-bootów zaczyna się jeszcze wcześniej - w 1906 roku, kiedy to zjechał na wodę U-1.
Dziękuję że tyle osób zainteresowało się moim postem.
Chodzi o naprowadzaną akustycznie torpedę T5, ale ją Niemcy wprowadzili dopiero w 1943 roku.
Do Myszkina:
Okręt podwodny jest to taki rodzaj okrętu wojennego który dzięki zbiornikom balastowym i hermetycznie zamykanemu kadłubowi zdolny jest do zejścia pod wodę. Peryskop jest to urządzenie optyczne które dzięki zestawowi luster umożliwia obserwację z poziomu poniżej jego okularu.
Do Dragonfly:
Proszę nie sugeruj się tytułem tej książki. Oczywiście dotyczyła ona głównie technologii z czasów II wojny światowej, ale były też kilka nawiązań do czasów I wojny światowej (tak jak ze wspomnianymi torpedami).
Zresztą, tak poza tematem, historia U-bootów zaczyna się jeszcze wcześniej - w 1906 roku, kiedy to zjechał na wodę U-1.
Dziękuję że tyle osób zainteresowało się moim postem.
- Florek
- Tonaż: 161.000 BRT
- Dołączył(a): 25.09.05, 15:21
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Hehe
Florek napisał(a):Do Myszkina:
Okręt podwodny jest to taki rodzaj okrętu wojennego który dzięki zbiornikom balastowym i hermetycznie zamykanemu kadłubowi zdolny jest do zejścia pod wodę. Peryskop jest to urządzenie optyczne które dzięki zestawowi luster umożliwia obserwację z poziomu poniżej jego okularu.
No i proszę, już nie muszę sięgać do encyklopedii. Florek, poproszę jeszcze o definicję siodełka, na którym siadał przy peryskopie d-ca w kiosku i o definicję klucza do bujania fundamentów diesli.
"Zresztą, tak poza tematem, historia U-bootów zaczyna się jeszcze wcześniej - w 1906 roku, kiedy to zjechał na wodę U-1.
Dziękuję że tyle osób zainteresowało się moim postem. "
A ja poza tematem tak się zastanawiam: czy to tylko młodzieńcza werwa czy to już naiwność?
- Myszkin
- Tonaż: 960.000 BRT
- Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości