Znaczenie Ubotów typ XXI
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Witam.
Moim zdaniem, sukcesy U-bootów wokół Wysp Brytyjskich spowodował jeszcze jeden czynnik: Sonderschlussel - kod Enigmy przydzielony jednemu, konkretnemu U-bootowi.
Dzięki temu "specjalnemu kluczowi" alianci nie byli w stanie odczytywać depesz do U-bootów patrolujących wody wokół Anglii.
Pozdrawiam.
Moim zdaniem, sukcesy U-bootów wokół Wysp Brytyjskich spowodował jeszcze jeden czynnik: Sonderschlussel - kod Enigmy przydzielony jednemu, konkretnemu U-bootowi.
Dzięki temu "specjalnemu kluczowi" alianci nie byli w stanie odczytywać depesz do U-bootów patrolujących wody wokół Anglii.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 27.01.05, 18:27 przez Korvettenkapitan, łącznie edytowano 1 raz
- Korvettenkapitan
- Tonaż: 436.000 BRT
- Dołączył(a): 21.01.04, 22:15
- Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Witam
To ja tylko tak gwoli przypomnienia wspomnę luźno, że typ XXI był też niejako fiaskiem.. badań nad okrętem z napędem Waltera. Oczywiście użyto na nim wszelkich rozwiązań które projektowano dla typu, ale np. stąd charakterystyczny kadłub. niejako przy okazji (problemy z napędem) zaprojektowano.. XXI
Wspomnę też, że do XXI nierozwiązano też (jeśli dobrze kojarzę) problemu chrap - a raczej momentu gdy był zalewane przez wodę. Holendrzy poszli o krok dalej i wymyślili specjalne zbiorniki z powietrzem któe zasilały silniki gdy chrapy był zalane.
Poza tym jeśli dobrze kojarzę miał pewne przyziemne kłopoty z zawodnym systemem hydrualicznym.. a mechanizmy przeładunku torped psuły siena potęgę. Ale to akurat traktuję jako zwykłę choroby okresu ząbkowania
p.s. ów A. Schnee akurat nad XXI sienie zachwycał, stwierdził liczne wady wykonastwa, bezpieczną głębokość określił na coś około 175m.
W IV nie dał rady wyjść na rejs bojowy, tzn próbował ale bezustane awarie wciaż go zwracały.. aż skończyło sie na majowym "celowaniem" do krążownika
..ale to jak wyżej.. okres ząbkowania (o ciężkim położeniu przemysłu wiemy wszyscy)
..więc jako nowa idea.. jak najbardziej XXI
Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie wspomniał luźno o japończykach i I-400 z jego 3 lekkimi bombowcami- potem w latach 50 eksperymentowano (rozwijając myśl) z bezzałogowymi samolotami z pociskami jądrowymi..potem rakiety
Choć i tu akurat Niemcy próbowali od razu z podwodnymi silosami
pzdr
To ja tylko tak gwoli przypomnienia wspomnę luźno, że typ XXI był też niejako fiaskiem.. badań nad okrętem z napędem Waltera. Oczywiście użyto na nim wszelkich rozwiązań które projektowano dla typu, ale np. stąd charakterystyczny kadłub. niejako przy okazji (problemy z napędem) zaprojektowano.. XXI
Wspomnę też, że do XXI nierozwiązano też (jeśli dobrze kojarzę) problemu chrap - a raczej momentu gdy był zalewane przez wodę. Holendrzy poszli o krok dalej i wymyślili specjalne zbiorniki z powietrzem któe zasilały silniki gdy chrapy był zalane.
Poza tym jeśli dobrze kojarzę miał pewne przyziemne kłopoty z zawodnym systemem hydrualicznym.. a mechanizmy przeładunku torped psuły siena potęgę. Ale to akurat traktuję jako zwykłę choroby okresu ząbkowania
p.s. ów A. Schnee akurat nad XXI sienie zachwycał, stwierdził liczne wady wykonastwa, bezpieczną głębokość określił na coś około 175m.
W IV nie dał rady wyjść na rejs bojowy, tzn próbował ale bezustane awarie wciaż go zwracały.. aż skończyło sie na majowym "celowaniem" do krążownika
..ale to jak wyżej.. okres ząbkowania (o ciężkim położeniu przemysłu wiemy wszyscy)
..więc jako nowa idea.. jak najbardziej XXI
Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie wspomniał luźno o japończykach i I-400 z jego 3 lekkimi bombowcami- potem w latach 50 eksperymentowano (rozwijając myśl) z bezzałogowymi samolotami z pociskami jądrowymi..potem rakiety
Choć i tu akurat Niemcy próbowali od razu z podwodnymi silosami
pzdr
- patrynius
- Tonaż: 34.000 BRT
- Dołączył(a): 24.01.05, 16:30
- Lokalizacja: Wawa
Pewno najmniej wiadomo o tych które odpłynęły na wschód...
Przy okazji: Zatiejew w "SOS z głębin" wspomina jakim zdziwieniem dla nich był jasny, kremowy kolor wnętrza u-bootów w porównaniu do ciemnoszarego, identycznego z zewnętrznym, w radzieckich
Przy okazji: Zatiejew w "SOS z głębin" wspomina jakim zdziwieniem dla nich był jasny, kremowy kolor wnętrza u-bootów w porównaniu do ciemnoszarego, identycznego z zewnętrznym, w radzieckich
- tobruk
- Kapitän zur See
- Tonaż: 817.000 BRT
- Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
- Lokalizacja: lubuskie
przy okazji: czy dużo tych nowoczesnych U-bootów zostało wcielonych do służby (powojennej, u ,,obcych,,) ?
Jako 'nowoczesne' traktuje zarówno Typ XXI oraz XXIII:
- Typ XXI: U2518, U2540, 2529, U3035, U3041, U3515, U3017, U3008, U2513
- Typ XXIII: U2326, U2365, U2367, U4706, U2353, U2348
Powojenne losy do sprawdzenia na uboat.net - i tak zaraz każdy tam zajrzy, więc nie chciało mi się już tego samego pisać
- Jatzoo
- Grossadmiral
- Tonaż: 2.353.000 BRT
- Dołączył(a): 22.08.02, 15:03
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość