1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Znaczenie Ubotów typ XXI

Moderatorzy: Jatzoo, Brodołak

Posty: 31 • Strona 2 z 21, 2

Postprzez Korvettenkapitan » 14.10.04, 20:31

Witam.

Moim zdaniem, sukcesy U-bootów wokół Wysp Brytyjskich spowodował jeszcze jeden czynnik: Sonderschlussel - kod Enigmy przydzielony jednemu, konkretnemu U-bootowi.

Dzięki temu "specjalnemu kluczowi" alianci nie byli w stanie odczytywać depesz do U-bootów patrolujących wody wokół Anglii.

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 27.01.05, 18:27 przez Korvettenkapitan, łącznie edytowano 1 raz
Korvettenkapitan
Korvettenkapitän
 
Tonaż: 436.000 BRT

Dołączył(a): 21.01.04, 22:15
Lokalizacja: Nad Bałtykiem

Postprzez patrynius » 25.01.05, 23:52

Witam

To ja tylko tak gwoli przypomnienia wspomnę luźno, że typ XXI był też niejako fiaskiem.. badań nad okrętem z napędem Waltera. Oczywiście użyto na nim wszelkich rozwiązań które projektowano dla typu, ale np. stąd charakterystyczny kadłub. niejako przy okazji (problemy z napędem) zaprojektowano.. XXI :P
Wspomnę też, że do XXI nierozwiązano też (jeśli dobrze kojarzę) problemu chrap - a raczej momentu gdy był zalewane przez wodę. Holendrzy poszli o krok dalej i wymyślili specjalne zbiorniki z powietrzem któe zasilały silniki gdy chrapy był zalane.
Poza tym jeśli dobrze kojarzę miał pewne przyziemne kłopoty z zawodnym systemem hydrualicznym.. a mechanizmy przeładunku torped psuły siena potęgę. Ale to akurat traktuję jako zwykłę choroby okresu ząbkowania :)

p.s. ów A. Schnee akurat nad XXI sienie zachwycał, stwierdził liczne wady wykonastwa, bezpieczną głębokość określił na coś około 175m.
W IV nie dał rady wyjść na rejs bojowy, tzn próbował ale bezustane awarie wciaż go zwracały.. aż skończyło sie na majowym "celowaniem" do krążownika :)
..ale to jak wyżej.. okres ząbkowania (o ciężkim położeniu przemysłu wiemy wszyscy)

..więc jako nowa idea.. jak najbardziej XXI :)

Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie wspomniał luźno o japończykach i I-400 z jego 3 lekkimi bombowcami- potem w latach 50 eksperymentowano (rozwijając myśl) z bezzałogowymi samolotami z pociskami jądrowymi..potem rakiety :P
Choć i tu akurat Niemcy próbowali od razu z podwodnymi silosami :)
pzdr
patrynius
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 34.000 BRT

Dołączył(a): 24.01.05, 16:30
Lokalizacja: Wawa

Postprzez tobruk » 05.02.05, 22:39

przy okazji: czy dużo tych nowoczesnych U-bootów zostało wcielonych do służby (powojennej, u ,,obcych,,) ?
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez Last crusier of von Spee » 05.02.05, 22:53

Ja wiem o Wilhelm Bauer...
Last crusier of von Spee
Leutnant zur See
 
Tonaż: 113.000 BRT

Dołączył(a): 18.09.04, 20:41
Lokalizacja: Rumia

Postprzez tobruk » 06.02.05, 11:15

Pewno najmniej wiadomo o tych które odpłynęły na wschód...
Przy okazji: Zatiejew w "SOS z głębin" wspomina jakim zdziwieniem dla nich był jasny, kremowy kolor wnętrza u-bootów w porównaniu do ciemnoszarego, identycznego z zewnętrznym, w radzieckich
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez Jatzoo » 06.02.05, 21:17

przy okazji: czy dużo tych nowoczesnych U-bootów zostało wcielonych do służby (powojennej, u ,,obcych,,) ?


Jako 'nowoczesne' traktuje zarówno Typ XXI oraz XXIII:
- Typ XXI: U2518, U2540, 2529, U3035, U3041, U3515, U3017, U3008, U2513
- Typ XXIII: U2326, U2365, U2367, U4706, U2353, U2348

Powojenne losy do sprawdzenia na uboat.net - i tak zaraz każdy tam zajrzy, więc nie chciało mi się już tego samego pisać ;)
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.353.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Poprzednia strona

Posty: 31 • Strona 2 z 21, 2

Powrót do Okres powojenny



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość