1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

[Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Moderatorzy: Jatzoo, Jakub_RC

Posty: 71 • Strona 2 z 31, 2, 3

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 11.04.10, 16:02

Hej.

No coś tam mi świta na temat tej historii z nurkiem i allegro. Zdecydowanie wolę oglądać swoje modele na półce niż wystawiane przez kogoś na allegro.
Odnośnie realności sprzedaży to więcej optymizmu kolego. Myślę, że chętni są. Na mój VIIC miałem kilka ciekawych ofert.
Co do dat nie będę Cię już ciągnął za język, bo obok w temacie piszesz, że "wilk zatonął", a data postu to kwiecień 2007;-))

Jeszcze raz powodzenia!


Pozdrawiam z peryskopowej.
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez DAreus » 12.04.10, 18:01

witam
o kurde , pokręciłem chyba lata.

http://www.podwodne.special.pl/publikac ... ge0032.htm

zatonięcie 2006 grudzień
odnalezienie 2007

czyli przesuniecie o rok:-)) rok przestępny:-))) sory za wprowadzenie w błąd.
DAreus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 165.000 BRT

Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 10.07.10, 14:21

Witam,

SKOŃCZYŁEM :D

typhoon_001.jpg


Dwa dni temu model przeszedł test szczelności "na sucho". W sekcji suchej umieściłem bezprzewodowy czujnik ciśnienia, następnie całość skręciłem. Przez zawór, który specjalnie powstał do tego rodzaju testów podniosłem ciśnienie, a następnie zakręciłem zawór i obserwowałem czy ciśnienie spada. Po dwóch godzinach nie było żadnej różnicy. Kiedy w końcu otworzyłem zawór ciśnienie z wyraźnym syczeniem wyrównało się. W przyszły tygodniu testy na "mokro" oraz trymowanie. Skrzynia do testów 210 x 60 x 80 już skręcona!

Jak tylko uporządkuje wszystkie materiały z budowy - fotki i filmy, to na pewno relacje uzupełnię.

kilka faktów:
model obsługiwany jest przez 10 kanałów i bardzo rozbudowane miksery.
- 6 serwomechanizmów
- 3 regulatory obrotów
- 2 czujniki głębokości (cyfrowy i analogowy)
- 2 stery strumieniowe pracujące na przemian lub równolegle
- 2 silniki napędowe z niezależną, nieliniową korektą regulacji obrotów
- 2 zbiorniki balastowe po 825ml sterowane przez mikroprocesor
- 1 czujnik pochyłu
- zasilanie przez akumulator żelowy 6 Voltów, 12 (!) amperogodzin oraz dodatkowy 3,3 amperogodziny 4,8 Volta

Pozdrawiam,
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez ObltzS » 12.07.10, 18:11

Cześć Jakub !

Dwa lata cięzkiej i zapewne mozolnej pracy, przeliczone na godziny dałyby ich kilka setek - ale patrząc na zdjęcia, zarówno te wcześniejsze jak i z końcowego etapu - efekt jest imponujący. Można by powiedzieć, że "finis coronat opus", ale czy prawdziwy modelarz na tym poprzestanie :)
Podejrzewam, że masz już kolejne pomysły ...
Nigdy nie byłem modelarzem [brak mi wielu istotnych cech charakteryzujących tę szczególną grupę pasjonatów], ale z przyjemnością obejrzę albo zdjęcia albo krótkie filmiki z pływania samego kadłuba : proces zanurzania i wynurzania statycznego i dynamicznego, płynięcie modelu w wynurzeniu i na małym zanurzeniu pod lustrem wody - ta pora roku wręcz zachęca do tego typu testów, a myślę, że odpowiedniego zbiornika wody masz niedaleko, zatem pomyślnych testów i frajdy z przeprowadzanych prób.
Brawo Jakub - pzdr. Obltzs
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.713.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 12.07.10, 21:27

Witam!

Dzięki ObltzS!
Filmiki będą na pewno, już nawet przy budowaniu parę powstało. Z manewrów nakręcę na bank także, a jak dam radę to może i coś spod wody.
Co do setek godzin, dodaj jeszcze krew, pot, łzy i ból kręgosłupa;)

Kolejny projekt, to zdrada okrętów, chwilo konstruuje bezzałogowy motoszybowiec z bezprzewodową kamerą o zasięgu 4km (części lecą już Hong Kongu), ale jak tylko skończę to w planach jest jakiś mikro model okrętu - konwersja jakiegoś modelu plastikowego, ale takiego by wymiary nie przekroczyły 50cm - model do walizki na wakacje 2011.

Tymczasem dziś odbyły się próby na mokro i trymowanie.
trymowanie.jpg


Tu już wytrymowana jednostka, wyważyłem go z lekkim przechyłem na rufę, bo wydaję mi się, że tak to wygląda w prawdziwych, a może nawet bardziej? Nie mniej jednak nie mogę przesadzić, bo mogę mieć później problemy z trymem podwodnym.
trym_ok.jpg


Trymu podwodnego nie udało mi się przeprowadzić, gdyż gdy BARDZO podniosłem ciśnienie w środku WTC zobaczyłem dwa źródła bąbelków - klej przy uszczelce miał dwa niewielkie braki, zostało to już zaklejone żelem, jednakże musi schnąć do jutra.

Pozdrawiam chłodno bo upał sam w sobie daje w kość,
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez ObltzS » 13.07.10, 19:24

Cześć Jakub !

Dzięki za zamieszczone fotki - na wodzie przedstawia się imponująco, już teraz można sobie wyobrazić jak będzie wyglądała sesja foto z planowanych manewrów.
Napisałeś :
Tu już wytrymowana jednostka, wyważyłem go z lekkim przechyłem na rufę, bo wydaję mi się, że tak to wygląda w prawdziwych, a może nawet bardziej? Nie mniej jednak nie mogę przesadzić, bo mogę mieć później problemy z trymem podwodnym.

czy miałeś okazję przeglądać broszurę [a przypuszczam, że chyba tak] J. Krzewiński, P. Wisniewski "Sowieckie atomowe okręty podwodne PAPA, CHARLIE, OSCAR, TAJFUN" wydaną w serii "Flota XX stulecia". Jest tam trochę oryginalnych i ciekawych zdjęć [niestety większość czarno-białych]. Jeśli nie, to pisz na pryw. skrzynkę na forum a prześlę ją Tobie pocztą do tzw. poczytania i pooglądnia.
Pzdr - ObltzS

P.S.
Kolejny projekt, to zdrada okrętów, chwilo konstruuje bezzałogowy motoszybowiec z bezprzewodową kamerą o zasięgu 4km

W naszym miasteczku, gdy woda w maju na rzece grubo przekroczyła stany alarmowe i szeroko rozlała się po okolicznych polach, podtapiając kilkanaście wiosek [na szczęście niegroźnie, nie tak jak to miało miejsce 13 lat temu] jeden z miejscowych modelarzy miał właśnie sterowany radiem model niewielkiego samolotu z bezprzewodową kamerą, który to model jak i przede wszystkim dzielnego modelarza oraz jego umiejętności pilotażu miejscowy sztab antykryzysowy zaangażował do prowadzenia monitoringu zalewanych terenów, dzięki czemu miał na bieżaco obraz rzeczywistej sytuacji tych miejsc, gdzie woda w pierwszej kolejności próbowała "zdobyć" dla siebie czasowo nowe tereny. Tam właśnie były w pierwszej kolejności kierowane niezbędne środki i sprzęt, by ograniczyć skutki szkód i próbować powstrzymać nieposkromioną wodę. Poza tym na miejscowym portalu były na bieżąco zamieszczane ciekawe ujęcia z lotu ptaka, pokazujące gozę całej tej sytuacji i dopiero z tej perspektywy było widać potęgę wody i jej niszczycielską siłę.
Tak zatem czyjaś pasja i umiejętności niezmiernie przydały się w tych trudnych dniach, by móc do minimum ograniczać "zakusy" wielkiej wody - i niech ktoś powie, że modelarstwo to jakieś takie sobie hobby ... ten przykład pokazał dobitnie, nawet modelarze mogą mieć swój poważny udział i wkład w organizowanie i planowanie akcji o charakterze ratowniczo-ewakuacyjnym.
Zatem przed modelarzami - czapki z głów Panowie ... :D
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.713.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jatzoo » 14.07.10, 09:16

Zgadzam się całkowicie - czapki z głów :-)

Czy planujesz Jakub wystawiać model na jakichś zawodach?
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.339.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 15.07.10, 02:00

Hej!

No więc tak;

ObltzS, dzięki za propozycję, wiem o czym mówisz, miałem to w ręku, ale bardziej potrzebuje go w ruchu lub dużych zdjęć. Dziś poszukałem trochę w sieci i znalazłem kilka dobrych fotek oraz dwa sensowne filmiki na youtube. Linia wodna określona, teraz tylko ją osiągnąć. Ogólnie miałem rację, ten okręt leci na tyłek, na pełnym morzu w wynurzeniu ostro pochylają go na rufę.

Historia odnośnie samolotu naprawdę daje do myślenia, cieszę się też że skończyło się lepiej niż w 97. Może trysnę czarnym humorem, ale jakby woda się bardziej podniosła pożyczyłbym Ci swój ;)

Jatzoo,

Nie, żadnych zawodów, może na jakiś pokaz, ale koniecznie za to na (kolejną już) wycieczkę na wspólne pływanie do Niemiec. Zawody w Polsce są "be" ;) z tego co widziałem i czytałem najważniejsze jest posiadanie licencji, być w zgodzie z warszawskim oddziałem LOK-u (to akurat chyba spełniam) bo to oni rozdają licencje organizują większość zawodów itp, oraz mam wrażenie, że trzeba być lubianym na pewnym forum modelarzy szkutniczych... Odpuszczę.

Na placu boju natomiast:
Miałem dziś wolne, więc trymowałem go już od rana, a jak upierdliwa jest to robota niech wam podpowie, że skończyłem dopiero o 21 i nadal nie jest tak jakbym chciał. Co prawda musiałem zrobić przerwę na napad na lokalny sklep wędkarski i zszokować sprzedawce żądaniem 1,5kg ciężarków po 100 i 50gram, ale to i tak za długo (plus wielokrotne wyciąganie jakiś 40kg z wody). Nie mniej jednak, okręt się zanurza i wynurza, do poprawki musi jeszcze iść owa linia wodna, ale i tak, już teraz dla pamięci nakręciłem filmik z jednej z prób, wybaczcie jakość, ale na pomysł nagrania wpadłem jak już słońce zaszło.

http://www.youtube.com/watch?v=Z1Zgi0Kp4Ys - wideo jest niepubliczne, nie znajdziecie go w wyszukiwarce Youtube, dostępne jest tylko przez ten link.


Pozdrawiam i dzięki za wiarę we mnie!
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Kpt.G » 15.07.10, 09:46

mmmm rzecz piękna.. ale i droga i czasochłonna...hmm Jakubie_RC..może po samolocie w "stoczni" znajdzie się coś o barwach biało-czerwonych??.. ORP "Orzeł" może..... :D
Kpt.G
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 52.000 BRT

Dołączył(a): 16.04.10, 19:53
Lokalizacja: z Wawy.. chlip....daleko od morza...... ;(

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez ObltzS » 15.07.10, 21:58

Witaj Jakubie !

Jakub może teraz wystąpić w potrójnej roli : przedstawiciela stoczni, armatora [w tym przypadku reprezentant marynarki wojennej] i przedstawiciela towarzystwa klasyfikacyjnego i może ustalać, czy podczas prób zostały zachowane wszystkie parametry techniczne kontraktu oraz WTWiO [Warunki Techniczne Wytwarzania i Odbioru].
Daj Jakubie znać za jakis czas na forum, czy protokół zdawczo-odbiorczy z przeprowadzonych prób podpisano bez żadnych dodatkowych aneksów. :)

Pierwszą serię prób tzw. próby na uwięzi masz już częściowo za sobą a obejmują one próby kadłuba, próby maszynowe i próby elektryczne.
Druga seria to tzw. próby w morzu, która obejmuje :
- próby prędkości okrętu [wszak to Tajfun] na tzw. mili pomiarowej, a obejmują one próby prędkości eksploatacyjnej, prędkości najmniejszych i pośrednich, próby inercji swobodnej i wymuszonej, próby akceleracyjne i redukcyjne,
- próby zwrotności okrętu [próba cyrkulacji, wężowa, spiralna oraz próba wstrzymania cyrkulacji "pull-out"],
- próby specjalne [obejmują awaryjne zatrzymanie jednostki "crash-stop", manewr "człowiek za burtą", oraz próba cyrkulacji minimalnej].

Tak to się mniej więcej przedstawiało za moich czasów, gdy rozpoczynałem swoją przygodę z przemysłem okrętowym ? ale jak jest teraz, nie wiem, ale myślę że podobnie.
Odrębne przepisy stanowiły o warunkach hydrometeorologicznych w czasie przeprowadzania prób.
Możesz Jakubie połączyć te dwa wątki : poważne przeprowadzenie swoich własnych prób modelu z zabawą w "quasi próby morskie" :) , by mogły one uwzględniać niektóre aspekty [w odpowiedniej skali i proporcji] prób stoczniowych w morzu. Wymieniłem powyżej te najważniejsze punkty, ale jeśli dla swojej tak ciekawości jak i wiedzy [przy okazji] chciałbyś pełną informację o tym co zawierały powyższe punkty i jakie były wytyczne ich realizacji, to info na priva na forum, zeskanuje się jeden rozdział z mądrej książki z 1975 roku i prześle e-mailem.
Pzdr. - ObltzS

P. S.
Z tymi ciężarkami, wielokrotnym [niemal cały dzień] wyciąganiem i wkładaniem 40 kg kadłuba do zbiornika testowego ? to tak jakbyś zwalił 3 tony węgla na zimę. :)
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.713.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez DAreus » 16.07.10, 21:17

witam Jakuba !

szacun ,gratuluje cierpliwości :D :D i muskułów :D :D :D
DAreus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 165.000 BRT

Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 21.07.10, 22:44

Hej wszystkim!

ObltzS;
Bardzo chętnie - poproszę o skan, najwyżej się wszyscy pośmiejemy z tego co wyjdzie, maila zaraz pośle na PW. Co do węgla... Po to wybrałem piec na gaz (choć ekogroszek jest podobno tańszy :) ) by nie czuć rano korzonków, a tu taki myk!

DAreus, dzięki :)

Tymczasem:
Dni były burzliwe, nie mogłem się pogodzić z tym, iż moja linia wodna jest o 8mm niżej niż powinna być.
Razem z człowiekiem, który zrobił chyba najbardziej zaawansowana jednostkę tego typu (sonar, kamera, torpedy, rakiety w otwieranych wyrzutniach itp.) szukaliśmy (on raczej wirtualnie) problemu dlaczego tak się dzieje. Udało się, okazało się, że winna na 99% jest plexi. Jak się okazuje 10mm to prawdopodobnie za dużo - wystaje ona za bardzo powyżej linii wodnej (wewnątrz skorupy). Dwa lata temu jak kupowałem pleksi (PMMA, ekstruda) tworzywa sztuczne tego typu były bardzo drogie. Dziś trochę staniały, stwierdziłem, że zakupię pleksi wylewaną - mocniejszą i bardziej "czystą" by mogłaby mieć grubość 8mm. Okazało się jednak, że ceny spadły o tyle, że stać mnie na poliwęglan (bardzo mocny, elastyczny, łatwy w obróbce). Owe 2 lata temu kawałek jaki potrzebowałem kosztowałby krocie, dziś jest spokojnie w zasięgu przeciętnego kowalskiego. Co ważniejsze, odpowiednik wytrzymałościowy 10mm pleksi ma tylko 5mm, ja przezornie kupiłem 6mm. To i tak jak w mordę strzelił 0,4cm x 16cm x 75cm = 480cm3 !!! Prawie pół litra co daje niemal 1/3 moich zbiorników balastowych.
Kiedy piszę tego posta nowa płyta przechodzi właśnie test szczelności na sucho, jak dobrze pójdzie, jutro znów zabawa z trymem.
Przeczuwałem, że w tym miesiącu mogę odpuścić sobie karnet na siłownie :roll:

pozdrawiam,
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez DAreus » 24.07.10, 10:14

witam

a ja własnie zrobiłem z PMMA ( lane) grubości 4 mm średnicy 100 mm.
podejrzewałem że może być problem z wypornością .
jednak jeszcze nie sprawdziłem .....i już się boję :P :P

pozdr
Dareus
DAreus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 165.000 BRT

Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 27.07.10, 23:53

Witam,

Za 4h wylatuje na zasłużony urlop :) , niestety akurat kiedy skończyłem trymować okręt, pogoda się załamała, więc nie miałem okazji nim jeszcze popływać. Sam okręt może oczywiście pływać w deszczu, problemem jest radio, zbyt cenne by ryzykować. Następna okazja dopiero za 3 tygodnie, ale co to jest przy tak długim okresie budowy...

W stoczni tymczasem powstał wózek do przewozu giganta. Po podnoszeniu modelu przy trymowaniu stwierdziłem, że zdecydowanie nie chce go nosić rękami nad wodę :) Wykonany z aluminium, plexi (z odzysku) i pvc, z przednią osią skrętną. Sam model spoczywa na gąbce to otulania rur pvc. Tuż przy przednich, skrętnych kołach są uchwyty na linkę żeglarską. Oba końce 3 metrowej linki zostaną tam przywiązane, co da 1,5 metrową "smycz" w kształcie litery V, teraz jeżeli pociągnę wózek w prawo, to smycz automatycznie skręci oś w prawo, analogicznie w drugą stronę - ot takie proste ułatwienie. Wszystkie materiały zostały dobrane tak, by wózkiem w miarę możliwości można było wjechać do wody, a potem go po prostu wyciągnąć. W przypadku wodowania z pomostu, powstało inne urządzenie, które pokaże przy okazji. :)

wozek1.jpg


a tu "platforma" już załadowana.
wozek2.jpg


Zdjęcia słabej jakości, gdyż aparat już spakowany, a pod ręką został tylko telefon.

Pozdrawiam,
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez DAreus » 15.08.10, 10:06

witam
oj BRAWO ,BRAWO.... widzę że wyposażenie stoczni się powiększa :D :D

a tu mój film z tłokiem :P
http://www.youtube.com/watch?v=-Dzu9sVVry8

pozdr
Dareus
DAreus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 165.000 BRT

Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 26.08.10, 01:46

Dareus,

Bardzo porządnie to wygląda, super.
Ja natomiast nadal nie miałem okazji pojechać z moją łajbą nad wodę... Pech, ale cierpliwie czekam.
Mam za to już plany w CAD do WTC oraz silikonowe formy do odlewów żywicznych zaślepek do rur 50mm - do kolejnego modelu, ale o tym kiedy indziej.


pozdrawiam,
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez DAreus » 27.08.10, 17:33

witaj
no ja też nie pływam....ekipa budowlana zelwa ,ale gardła a nie zbiornik.....szkoda.. :evil:

no ja swój WTC narysowałem w Corel - i po wycięciu 4 kpl wszsytko ładnie pasuje....zaślepki tez wycinam z PMMA plus oringi -bo bazuje na dostepnych materiałach .


a co robiłeś sam w CAD odnośnie WTC czy to "dostany" gotowiec?
jakie to ma parametry wymiarowe?

pozdr
Dareus
p.s
pięknie wykonujesz to co w środku modelu też sie znajduje..ja to badzo szanuję i lubie...
DAreus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 165.000 BRT

Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 28.08.10, 00:54

Witaj,

Corela nie znam, ale znam programy do grafiki 3d, a one są wektorowe, tak więc używam ich do różnych celów :)

Wykonam mini WTC, zaślepki zostały już zaprojektowane, rysunki 3d plus techniczne pójdą do tokarza, ten wykona mi stalowy prototyp. Prototyp posłuży do wykonania silikonowej formy, a z formy wykonam odlewy żywiczne. W plikach Cadowskich (bo mogę takie zapisać w moim programie) zaprojektowałem natomiast "flaki" WTC, półka, mocowania serw silników itp.
Rozmiary nie przekroczą 30cm rury 50mm. Ma to być uniwersalne WTC do kilku modeli plastikowych. Dla mnie najważniejszy, prócz sprawności, jest efekt wizualny, stąd pomysł na konwersje. Będzie to statycznie zanurzające się WTC do dwóch typów modeli w skali 1:144. Mam już coś naprawdę wielkiego, czas na coś co nie wymaga 2 metrowego wózka...

załączam wizualizację tylnej zaślepki z miejscem na dwa o-ringi.
cap2.jpg


pozdrawiam ciepło,
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez DAreus » 28.08.10, 11:17

witaj
no widzę że to max profesjonalnie...no ja tego poziomu to nie osiągnę długo....czy mogę liczyć na cene promocyjną jednego kpl?? :D :D

wychodzi na to że robisz mały WTC ,coś w rodzaju mojego dużego WTC .
w sumie to fajnie , bo bedzie dostępny ,będzie można podpatrzyć cały zakres rozmiarowy i moze coś w polskim podwodnym ( kurde tylko nie uboty :-) ) coś drgnie .
już na dziś jest kilka modeli ( Twoje ,śląsk ,moje ) działających i za kilka lat będziemy mogli zrobić wspólne pływania.....tylko pliz bez tych Panów z LOK i tej całej reszty z regulaminami w ręce . :lol: :lol: (bez urazy)
u Nas dopuszczam w ręce tylko piwo:-))) :D :D :D i nadajnik ,choć basen bedzie tylko na 10 m długi co przy Twoich potrworach...... :D :D :D

pozdr
DAreus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 165.000 BRT

Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 28.08.10, 20:27

Witaj,

Dokładnie tak, też chce by części były dostępne. Jeżeli będą chętni WTC do złożenia będzie można nawet ode mnie kupić, nie chodzi o cele zarobkowe, tylko żeby w końcu rozruszać to hobby w Polsce. Za te parę lat może będzie dane pływanie w grupie... 3-4 modele i będzie można na siebie polować ;) Zgadzam się, bez LOK-u, bez płatnych licencji i regulaminu jakiego koloru mam mieć wstążkę na radiu.

pozdrawiam,
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez DAreus » 29.08.10, 10:15

witaj
no na śmierc zapomniałem o tej wstążeczce :lol: :lol:

pomysł jak i mój z tym WTC do samodzielnego składania. ja nie liczyłem na zarobek ,tylko na zwrot kosztów i popularyzacje tego typu modeli....
jak mój się sprawdzi pod wodą to pewnie zrobie jeden do naszego sklepu z kadłubami i tam wystawie ...choć mysle ze koszt jak liczyłęm około 700 zł jednak bedzie zaporowy....tu najwiecej daje po dupie rura PMMA w 200 cm odcinkach:-))

moja skala to 1:50 mam nadzieje że nie robisz tej samej wielkosci ,szkoda by było pracy nad tym samym....bo z opisu wynika że mniejsze....

jak skończe basen to zaproszę na próby bo trzeba pamietać ,że akwen na którym zatopiłem Wilka to lezy 2000 m odemnie a ma 3 ha lustra wody w kamieniołomie z głebokoscią 9 m ...kryształ ...i zadbany nawet;-\) blisko A4 i takie tam :D :D
DAreus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 165.000 BRT

Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 29.08.10, 22:49

Witaj,

Nie wiem czy 700 zł to koszt zaporowy. To koszt średniej klasy modelu latającego, a ile mamy modelarzy-pilotów w Polsce. Dobre auto RC to koszt spory większy - 1000-2500zł, a na zawodach widać już nawet i po 40 takich modeli. Polska się zmienia, grunt to ludzi zarazić hobby, a fundusze znajdą.

Nie planuje nic dużego, 1:50 zostawiam Tobie, u mnie docelowo chodzi o 1:144, czyli w sumie maleństwo. Podejrzewam, że po drobnej modyfikacji będzie pasować też do 1:72, ale na pewno nie do niczego większego.


pozdrawiam,
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez DAreus » 30.08.10, 12:16

witaj
to racja z tymi kosztami ....bo kasa na hobby zawsze jest :-) jednak to tylko WTC -sam wiesz ile reszta bebechów kosztuje:-)
no ale zapewne to porównywalne z samolotem (mam dwa ) i autkami ( też dw) a problem tkwi w popularyzacji...
ja coś tam próbowałm pisac do gazet - Modelarz bez odzewu - RC Przegląd zapłacił tylko za jeden artykuł a za drugi już nie i po roku dałem sobie spokój :roll: :roll:

ze wzgledu na wymiary stawu -zapewne bede zainteresowany zakupem czegoś małego :-))
kadłub na 1:72 mamy ( Orzeł i Uboot ) to sie coś dopasuje...

ale wróćmy do tematu budowy :-)) bo się książka robi -dwóch autorów :D :D
pozdr
Dareus
DAreus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 165.000 BRT

Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez Jakub_RC » 10.09.10, 00:46

Witam

W końcu był jeden dzień pogody i udało mi się! Okręt poznał co to szerokie ;) wody !
No więc w skrócie. Wszytko działa jak trzeba, zbiorniki balastowe, komputer z czujnikiem głębokości, czujnik pochyłu, stery strumieniowe, szczelność 100% itp...

Trym mam jednak do bani, nadal muszę dołożyć ołowiu, gdyż śruby łapią powietrze.
Manewrowość to coś czego okręt nie znałby w ogóle, gdyby nie stery strumieniowe, oraz niezależne obroty śrub. Sam ster to ABSOLUTNIE za mało by skręcić z jakimkolwiek rozsądnym promieniem. Dodatkowo jak w każdym modelu wielosilnikowym, występują różnice w prędkości obrotowej silników i to dość spore... Na razie skalibrowałem to z poziomu aparatury - tzw krzywe (bezcenna rzecz) pozwalają na niesymetryczne wysyłanie sygnału do silników, jak jeden dostaje sygnał "do przodu 40%" to drugi - ten, który kręci się wolniej, dostanie w tym samym momencie sygnał "do przodu 48%" w ten sposób, bez trymowania sterem można wyregulować okręt. W przyszłości zastanowię się nad tak zwanym "governorem" - urządzeniem stworzonym specjalnie do modeli wielosilnikowych wyrównującym ich prace. Problemów tyle, reszta to czysta przyjemność, przyznam się, że byłem tak podekscytowany ( i zlękniony!), że na razie zrobiłem tylko 3 identyczne zdjęcia (wrzucam to na którym nie drżą mi ręce ;) ). Oczywiście materiału będzie więcej, tylko niech pogoda się trochę poprawi...

tajfun.jpg



Dodatkowo dodaje link do filmiku wyjaśniający sposób kontroli nad modelem, który docelowo ma znaleźć się na mojej stronie, gdy już pozbieram wszystkie materiały z budowy do kupy (filmik niepubliczny, można go obejrzeć tylko mając link).

http://www.youtube.com/watch?v=4mOHcRXVx_w

pozdrawiam,
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Relacja z budowy] Typhoon w 1:100

Postprzez driver134 » 13.09.10, 20:47

Jakub_RC napisał(a):Dodatkowo jak w każdym modelu wielosilnikowym, występują różnice w prędkości obrotowej silników i to dość spore... Na razie skalibrowałem to z poziomu aparatury - tzw krzywe (bezcenna rzecz) pozwalają na niesymetryczne wysyłanie sygnału do silników, jak jeden dostaje sygnał "do przodu 40%" to drugi - ten, który kręci się wolniej, dostanie w tym samym momencie sygnał "do przodu 48%

Nie znam się aż tak dobrze na pływających aby być pewnym ale może 2 silniki bez szczotkowe na jednym reglu mogły by rozwiązać problem nie wiem jak wygląda kwestia oporów pracy ale jeżeli są mniejsze to cogging byłby niezauważalny i plus bezczotki są znacznie efektywniejsze.
A co najważniejsze wspaniały model gratulacje.
driver134
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 354.000 BRT

Dołączył(a): 12.12.06, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Posty: 71 • Strona 2 z 31, 2, 3

Powrót do Modele



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron