1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

"Polski U-boat - Realism Patch"

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 41 • Strona 1 z 21, 2

"Polski U-boat - Realism Patch"

Postprzez Chris » 03.08.05, 20:11

"Polski U-boat - Realism Patch" Bedzie to patch ktory bedzie bazowany na waszych pomyslach i zmianach ktore chcecie zrobic prosze pisac i starac sie bardziej konkretnie pisac np. Samoloty, co? jak? dlaczego? fakty historyczne, fakty pilotow itp

Chce zeby ten realsm byl realistyczny a nie tylko bo kots mysi ze samaolot musi byc trudniejszy do zetsrzelenie. To taki przyklad.

Bede regularnie sprawdzal ten topic i wporwadzal te zmiany.

Chris
Chris
Leutnant zur See
 
Tonaż: 131.000 BRT

Dołączył(a): 06.07.05, 04:48
Lokalizacja: Chicago

Postprzez Myszkin » 03.08.05, 20:16

Pierwsza propozycja: czas tonięcia wrogich okrętów i statków - zdecydowanie za krótki! Obecnie jest to kilkanaście sekund i po wszystkim. Czy mógłbyś to jakoś wydłużyć?
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez SebeQ » 03.08.05, 20:35

Jeśli chodzi o tonięcie to:
statek który traci śrubę napędową - sonarzysta ciągle słyszy tę srubę,
statek bez śruby często ciągłe się porusza, wolno, ale jednak,
statki tracą śruby, ale nigdzy nie spotkałem się aby stracił ster, lub stracił sterowność,
tonące statki które wystają nad wode - bez komentarza,
raz widziałem jak na taki wystający statek wpłynął niszczyciel,
niszczyciele za łatwo toną podczas taranowania ubotów, sam "zatopiłem" tak z 3 niszczyciele,
statki uszkodzone dziwnie się zachowują, czasem płyną jak gdyby nigdy nic,
niszczyciele toną ekspresowo, z pewnością za szybko, jednak niszczyciel trafiony torpedą, ale nie śmiertelnie, nadal poluje na ubota, jak by nic się nie stało,
SebeQ
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 74.000 BRT

Dołączył(a): 04.06.05, 21:26

Postprzez Chris » 03.08.05, 20:41

Zapisalem Myszkin jestem pewien ze to jest w indiwidualnym file dla kazdego okretu, statku itp. Sprawdze to dam znac bo jest wiele opcji co wskazuja na toniecie i czas musz zobaczyc ktore.

Ok Wiec czas toniecia ale jak dlugo jaki statek itp. czy ogolnie czy individualnie trzeba wicej informacji zeby bylo to realistyczne

Chris,
Chris
Leutnant zur See
 
Tonaż: 131.000 BRT

Dołączył(a): 06.07.05, 04:48
Lokalizacja: Chicago

Postprzez Myszkin » 03.08.05, 20:41

SebeQ napisał(a):niszczyciele za łatwo toną podczas taranowania ubotów, sam "zatopiłem" tak z 3 niszczyciele,


3 niszczyciele? A na ile prób? Bo przecież zdarzało się, że taranowanie było ostatnim manewrem okrętu eskorty (także niszczycieli), który ten wykonywał w swoim marnym żywocie pasterskiego psa :wink:
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez Myszkin » 03.08.05, 20:45

Chris napisał(a):Ok Wiec czas toniecia ale jak dlugo jaki statek itp. czy ogolnie czy individualnie trzeba wicej informacji zeby bylo to realistyczne


Chris,

wstępnie więc można powiedzieć, że niszczyciele często tonęły szybko. Na pierwszy ogień więc niech pójdą statki handlowe, szczególnie te większe, liniowce, tankowce (tu też często zdarzały się "szybkie zanurzenia"). Czy można zrobić to tonięcie losowo? Np. C3 w 80% przypadków tonie wolno a w 20% szybko - tak dla przykładu. Czy jest to wykonalne?
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez Chris » 03.08.05, 20:45

SebeQ,

Swietnie notuje wszystko dobre zpostrzezenia,

Wytrzymalosc okretow pod i nad wodnych individualnie da sie zmienic ze np typ IIA bedzie latwo uszkodzony przy kolizji itp taki przyklad lub taranujacy niszczyciel nie zatopi sie lecz u-boat sie zatopi w czym gracz zginie.

Chris
Chris
Leutnant zur See
 
Tonaż: 131.000 BRT

Dołączył(a): 06.07.05, 04:48
Lokalizacja: Chicago

Postprzez SebeQ » 03.08.05, 20:48

Myszkin napisał(a):3 niszczyciele? A na ile prób?

Za każdym razem gdy byłem pod wodą. Zawsze taranujący niszczyciel tonął.
Chris napisał(a):Ok Wiec czas toniecia ale jak dlugo jaki statek itp. czy ogolnie czy individualnie trzeba wicej informacji zeby bylo to realistyczne

To jest już trudne do ustalenia. Generalnie statki nie powinny tonąć w kilka sekund, no chyba że się złamią.

Czy da się dodać palącą sie rope na morzu, w grze pojawia się ropa po zatopieniu tankowca, ale ta plamka to jest raczej mała.
SebeQ
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 74.000 BRT

Dołączył(a): 04.06.05, 21:26

Postprzez Myszkin » 03.08.05, 20:50

SebeQ napisał(a):]
Generalnie statki nie powinny tonąć w kilka sekund, no chyba że się złamią.


E, z tym łamaniem to też nie jest jakaś reguła - vide: Das Boot
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez SebeQ » 03.08.05, 20:56

Niby tak, ale jak już się "fizycznie" złamie...
Ostatnio edytowano 03.08.05, 22:09 przez SebeQ, łącznie edytowano 1 raz
SebeQ
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 74.000 BRT

Dołączył(a): 04.06.05, 21:26

Postprzez Jevco » 03.08.05, 21:19

Witam,

ja bym proponował taki magiczny przycisk "rig for red" - jak w SH2. Można by włączyć czerwone światło , ale nie tylko w nocy, lecz kiedykolwiek by się chciało. Może jeszcze niebieskie :-P

Właśnie czy może mi ktoś wyjaśnić co oznaczały różne kolory świateł. Kolor czerwony lepiej pozwalał przystosować wzrok do ciemności. W "Das Boot" z kolei używali też niebieskiego światła. Od czego one były zależne?

Pozdrawiam
Jevco
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 32.000 BRT

Dołączył(a): 08.07.05, 01:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Chris » 03.08.05, 21:30

Ok Jesli chodzi o kolory to czerwony byl uzywany do przyzwyczajenia wzroku do ciemnosci i tez zeby cos widziec podczas plyniecia.

Niebieski jest to kolor uzywany wiecejniz czerwony z tym ze czerwony koor jest bardziej popularny w filmach.

Niebieski kolor przyzwyczaja oczy tez do ciemnosci jaki mozna rozruzniac pewne kolory jak czerwony np navigator moze lepiej widzec mampe przy niebieskim kolorze.

Jesli chodzi oto w grze mozna to dodac ale mysle ze sa wazniejsze rzeczy od tak zwanego eye candy.

Chris
Chris
Leutnant zur See
 
Tonaż: 131.000 BRT

Dołączył(a): 06.07.05, 04:48
Lokalizacja: Chicago

Postprzez dragonfly » 03.08.05, 22:03

No to ja przypomnę o tych nieszczęsnych samolotach, które spadają jak kaczki. W rzeczywistości samoloty RAF były przecież śmiertelnym niebezpieczeństwem dla U-Boota, a mój flak-man zrąbał ich 10 jeden po drugim w przeciągu 15 min. A miałem okręt klasy VIIB z jednym tylko jednolufoym działkiem 20mm.
dragonfly
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 800.000 BRT

Dołączył(a): 22.09.03, 12:42
Lokalizacja: Żagań

Postprzez Jagdtiger » 04.08.05, 07:23

Da się zmienić AI okrętów tak, aby w portach poszukując U-Boota nie wpadały regularnie na brzeg?
Jagdtiger
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 508.000 BRT

Dołączył(a): 16.02.03, 20:43
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez Myszkin » 04.08.05, 11:12

Kolejna kwestia: wytrzymałość wrogich jednostek. Po raz drugi trafiłem liniowiec pełną salwą 4 torped. O ile za pierwszym razem chociaż go unieruchomiłem to za drugim razem po takiej dawce tylko zmniejszył prędkość i dalej płynął jak gdyby nigdy nic. Nie mówię, że zawsze liniowiec musi tonąć dajmy na to po 3 torpedach. Chris, zapytam po raz drugi, nie da się tego ustawić jakoś losowo?
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez SebeQ » 04.08.05, 12:37

Tu się nie zgodzę. Zatopiłem chyba 3 liniowce i o ile dobrze pamiętam wystarczyły 2 torpedy (w co najmniej 2 przypadkach). Po prostu trzeba dobrze ustawić głębokość torped. Za to nagminne jest że C2 trudno tonie, czasem trafienie 1 torpedą nie daje zupełnie żadnego efektu.

Jeśli chodzi o mod to :
W SH3 nic się nie psuje, niegdy nie miałem awarii, a w SH2 awarie były,
Nigdy nie spotkałem innego ubota na patrolu (choć wiem że są takie mody, ale nie testowałem),
Zmęczenie załogi, to że nie odpoczywa jest dość dziwaczne (wiem że to zależy moda),
ciekawą sprawą było by gdyby np. podczas ataku niszczyciela, pod ostrzałem bomb głębinowych itp., mało odporni członkowie załogi szybciej się męczyli, a nawet (w ekstremalnych przypadkach) osiągali poziom zmęczenia max. czyli stawali by się bezużyteczni. Wtedy miało by sęs obsadzanie odpowiedzialnych stanowisk przez doświadczonych marynarzy.
SebeQ
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 74.000 BRT

Dołączył(a): 04.06.05, 21:26

Postprzez Myszkin » 04.08.05, 13:10

SebeQ napisał(a):Tu się nie zgodzę. Zatopiłem chyba 3 liniowce i o ile dobrze pamiętam wystarczyły 2 torpedy (w co najmniej 2 przypadkach). Po prostu trzeba dobrze ustawić głębokość torped. Za to nagminne jest że C2 trudno tonie, czasem trafienie 1 torpedą nie daje zupełnie żadnego efektu.


A to ciekawe, bo w jednym przypadku 2 magnetyki wybuchły pod kilem liniowca (najgroźniejsze uderzenie!) a 2 torpedy "tradycyjnie" w burtę. Powinien isc na dno jak kamień i nic.

Co do C2 - to znana sprawa - na tym forum były przypadki gdy C2 tonął dopiero po 5 torpedach :lol: Jakiś mod to eliminował, już nie pamiętam który, tyle tego teraz jest.
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez Chris » 04.08.05, 13:41

Obydwoje macie racje wytlumacze.

Torpedy maja takie dzialanie w grze. Normalnie w zyciu tegoby niebylo ale podejzewam czemu oni to zrobili.

Napisze tutaj pare danych torpedy jest wiecej danych parametrow ale przytocze te kture sa tutaj istotne. Kazda torpeda ma te dane.

A. Zasieg wybuchu

B. Niszczenie i zasieg fali wybuchowej (niewiem czy to dobze po polsku wytlumaczylem)

C. Minimalny efekt sily wybuchu niszczenia

D. Maksymalny efekt sily wybuchu

E. Minimalny efekt zasiegu

F. Maksymalny wybuch sasiegu

Jest wiecej ale tedane co wymienilem sa wazne. Dlatego Myszkin i SebeQ obydwoje macie racje. Dlatego ze, C i D roznia sie nieraz plus do tego jest tez zasieg ktory sie rozni od czasu do czasu jak i C i D, dlatego tez macie statkie ktore sie wolniej zatapiaja i szybciej bo nieraz maja maksymalny wybuch a nieraz minimalny wiec to jest to.

Notuje co piszecie i bede w krotce robil liste i zaczynal prace nad ta poprawka.

P.S Piszcie ilie mozecie :)

Chris,
Chris
Leutnant zur See
 
Tonaż: 131.000 BRT

Dołączył(a): 06.07.05, 04:48
Lokalizacja: Chicago

Postprzez SebeQ » 04.08.05, 15:31

Walka w nocy :
Statki i okręty za mało używaja pocisków i rakiet świetlnych. Wydaje sie że jeśli jest podejrzenie obecnosci Ubota, to okręty/statki powinny starać sie go zlokalizować przedewszystkim na powierzchni, a więc użyć rakiet/pocisków świetlnych.
Kiedy statek zauważy peryskop to do niego strzela. Tylko że przerywa ostrzał zaraz po schowaniu peryskopu. Nie wiem jak wy, ale ja bym zasypał to miejsce gradem pocisków.
To pewnie będzie trudne: statki powinny mieć różne zanurzenie, w zależności od tego czy i jaki mają ładunek. W grze wszystkie statki zanurzone są do wolnej burty, a przecież to jest max. linia zanurzenia. Bo gdy statek wiezie,dajmy na to pszczoły luzem, to będzie bardziej wynurzony od statku z np. marmurowymi płytami nagrobkowymi.
Kutry torpedowe. To że nie atakują torpedami to jedno, ale często widziałem podczas sztormu, jak taki kuter palił się. Dziwna sprawa, ale palił się i nic, patrolował sobie dalej. Według mnie takie kutry nie powinny wychodzić w morze w czasie sztormu, ja przynajmniej bym takim czymś nie popłynął.
SebeQ
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 74.000 BRT

Dołączył(a): 04.06.05, 21:26

Postprzez Chris » 05.08.05, 03:01

Jagdtiger napisał(a):Da się zmienić AI okrętów tak, aby w portach poszukując U-Boota nie wpadały regularnie na brzeg?


To jak pamietam bylo zdaje siepoprawione w 1.4b official patch. "Polski U-boat Realism Patch" jest bazowany na 1.4b oficjalnym patch.

PS. Niewiem ale radze wam w jakis sposub przejsc na 1.4b albo zalatwic angileska wersje i potem uzyc moze jakiegos spolszczenia albo poprostu uzywac angleskiej.

Na forum oficjalnym i subsim mowia ze juz nebedzie zadnych oficjalnych patch moze takmoze nie ale wiem ze wy juz czekacie bardzo dlugo na 1.4b to jest nieladnie ze strony UBI ze nie robi tego na cas w koncu zaplaciliscie piniadze za ta polska wersje.

Chris
Chris
Leutnant zur See
 
Tonaż: 131.000 BRT

Dołączył(a): 06.07.05, 04:48
Lokalizacja: Chicago

Postprzez Chris » 05.08.05, 03:02

dragonfly napisał(a):No to ja przypomnę o tych nieszczęsnych samolotach, które spadają jak kaczki. W rzeczywistości samoloty RAF były przecież śmiertelnym niebezpieczeństwem dla U-Boota, a mój flak-man zrąbał ich 10 jeden po drugim w przeciągu 15 min. A miałem okręt klasy VIIB z jednym tylko jednolufoym działkiem 20mm.


To jest na mojej liscie zrobienia, bedzie zrobione

Chris
Chris
Leutnant zur See
 
Tonaż: 131.000 BRT

Dołączył(a): 06.07.05, 04:48
Lokalizacja: Chicago

Postprzez Chris » 05.08.05, 03:10

SebeQ napisał(a):Walka w nocy :
Statki i okręty za mało używaja pocisków i rakiet świetlnych. Wydaje sie że jeśli jest podejrzenie obecnosci Ubota, to okręty/statki powinny starać sie go zlokalizować przedewszystkim na powierzchni, a więc użyć rakiet/pocisków świetlnych.
Kiedy statek zauważy peryskop to do niego strzela. Tylko że przerywa ostrzał zaraz po schowaniu peryskopu. Nie wiem jak wy, ale ja bym zasypał to miejsce gradem pocisków.
To pewnie będzie trudne: statki powinny mieć różne zanurzenie, w zależności od tego czy i jaki mają ładunek. W grze wszystkie statki zanurzone są do wolnej burty, a przecież to jest max. linia zanurzenia. Bo gdy statek wiezie,dajmy na to pszczoły luzem, to będzie bardziej wynurzony od statku z np. marmurowymi płytami nagrobkowymi.
Kutry torpedowe. To że nie atakują torpedami to jedno, ale często widziałem podczas sztormu, jak taki kuter palił się. Dziwna sprawa, ale palił się i nic, patrolował sobie dalej. Według mnie takie kutry nie powinny wychodzić w morze w czasie sztormu, ja przynajmniej bym takim czymś nie popłynął.


W wersji 1.4b to oni niezle oswietlaja morze i szukaja.

Jesli chodzi o dluzsze ostzelwanie po zanurzeniu musze zobaczyc i przetestowac. Mozna zroic troche dluzej ale tez iedlugo bo okret jendak sie zanurza szybkoi nawalanie amunicja w puste morze tez jest bezcelowe. Leipej podplynac i zrzucic bomby glebinowe i koniec.

Zanurzenie sie okretow statkow itp, da sie zrobic z ty ze jest to pracochlonne i wymaga wielu zmian. Zostawie to na poziej.

W grze jest kodowane urzycie topred przez AI ale niewiemczemu oni tego nie dodali przetestujezobacze. Kutry torpedowe i ich uszkodzenie tez musze zobaczyc wiecej informaci od innych potrzebuje na ten temat.

Chris
Chris
Leutnant zur See
 
Tonaż: 131.000 BRT

Dołączył(a): 06.07.05, 04:48
Lokalizacja: Chicago

Postprzez Jagdtiger » 05.08.05, 06:22

Chris napisał(a):
Jagdtiger napisał(a):Da się zmienić AI okrętów tak, aby w portach poszukując U-Boota nie wpadały regularnie na brzeg?


To jak pamietam bylo zdaje siepoprawione w 1.4b official patch. "Polski U-boat Realism Patch" jest bazowany na 1.4b oficjalnym patch.

PS. Niewiem ale radze wam w jakis sposub przejsc na 1.4b albo zalatwic angileska wersje i potem uzyc moze jakiegos spolszczenia albo poprostu uzywac angleskiej.

Z tym że ja gram właśnie na wersji 1.4b. Jak wpłynę do wrogiego portu i narobię w nim zamieszania to zwykle płynie w to miejsce trochę okrętów. Lawirując pomiędzy kejami starają się za wszelką cenę obrzucić mnie bombami, jednak robią nawrotkę w ciasnych miejscach wpadając na brzeg.
Jagdtiger
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 508.000 BRT

Dołączył(a): 16.02.03, 20:43
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez Chris » 05.08.05, 06:57

Jagdtiger,

Mozesz mi powiedziec w jakim miejscu sie to dzieje?

Chcialbym to odtworzyc i zobaczyc co i jak i zobacze co sie da zrobic.

Chris
Chris
Leutnant zur See
 
Tonaż: 131.000 BRT

Dołączył(a): 06.07.05, 04:48
Lokalizacja: Chicago

Postprzez Myszkin » 05.08.05, 09:02

Nie wiem, czo zostało to poprawione w patchu 1.4, ja mam 1.2 PL - chodzi mi o torpedowanie nieruchomych jednostek w porcie czy na redzie portu. Ostatnio byłem w Scapa Flow, rozstrzelałem nocą lekki krążownik, obok stały 2 krążowniki pomocnicze - nawet nie drgnęły, nie próbowały uciekać. Jedyne co zrobiły, to flary, reflektory i strzelanie do peryskopu. A może miały maszyny w remoncie? :wink:
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Następna strona

Posty: 41 • Strona 1 z 21, 2

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość