1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Najnowsze mody do SH3 na rok 2012.

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 5 • Strona 1 z 1

Najnowsze mody do SH3 na rok 2012.

Postprzez Adin » 06.06.12, 12:20

Oto najnowszy mod do Silent Hunter 3. Spolszczenie które wzbogaca grę i czyni nią jeszcze lepszą.

Link do "Spolszczenie GWX 3.0 Gold (Grey Wolves Expansion dla Silent Hunter III)": http://ja.gram.pl/blog_wpis.asp?id=4756&n=19
Adin
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 06.03.11, 15:04

Re: Najnowsze mody do SH3 na rok 2012.

Postprzez Adin » 09.06.12, 22:11

Kolejna rozwojowa wersja spolszczenia GWXPL Olw w wersji "5j" Mod w porównaniu do wersji "5h" rozrósł się z 214 Mb do 280Mb
Link: http://forum.polishseamen.pl/viewtopic.php?t=8020
Adin
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 06.03.11, 15:04

Re: Najnowsze mody do SH3 na rok 2012.

Postprzez Adin » 11.06.12, 13:15

Pierwsze wrażenia po załączeniu Spolszczenia w wersji przedpremierowej 5j:
Dodać muszę iż przeszedłem raptem kilkanaście patroli. Jest dopiero grudzień 1939r. Nie brałem udziału w uderzeniu na konwój wraz z Wilczym Stadem


Wady:

- dla hydrofonu nie są przeszkodą wyspy ani lądy (np. okolice Scapa Flow)
-zmienione ikonki rozkazów są przysłaniane przez mini ekran kamery. W efekcie po wypuszczeniu torpedy, żeby wydać rozkaz wystrzelenia kolejnej musimy zamknąć dwa pojawiające się mini ekrany kamery. Pierwszy pokazujący wystrzał torpedy, drugi pokazujący bieg torpedy
-"dzwonek" który słychać po wydaniu rozkazu zmiany prędkości, szwankuje przy nagłym zwiększeniu kompresji czasu w trakcie jego wybrzmiewania
-Mod Nocne Alarmy- nie jest cichy. Strzały z działa pokładowego wciąż odbiegają poziomem głośności od reszty dźwięków.
-Przesadzone wady torped. Grę można by zacząć właściwie od 1940 roku. Bo przez cały 1939 wszystkie torpedy schodzą na 25 m. Co 8-10 jest sprawna. Patrole nie mają sensu
-Zasięg T1 zmienia się już trzeci raz. Za każdym razem ktoś podpisuje się pod tym że jest to zgodne z historycznymi parametrami torped. Za pierwszym razem było 12km, potem 14km a tera 12,5km.
-W spolszczeniu w wersji 5h pojawiły się nowe statki zaopatrzeniowe dla u- bootów. Niestety te Nowe statki mają brzydką tendencję do teleportowania nas do Kiel.

Zalety:

Mod Realistyczne namierzanie i manewrowość.

Zauważyłem że już w 1939 roku eskorta konwoju zachowuje się nieco inaczej. Dawniej wpłynięcie w środek konwoju nie wiązało się z żadnymi konsekwencjami. Teraz reakcja jest natychmiastowa.

Mod Strugi wody i spaliny.

Działa sprawnie przynajmniej na VIIB. Wygląda dobrze

Mod Ulepszony widok zniszczeń.

Kolejny krok do przodu jeśli chodzi o tekstury zniszczeń. Wygląda dobrze.

Mod Integrated Orders

Dzięki niemu odkryłem kilka nowych rozkazów w grze. Pomysł rewelacyjny. Tylko żeby jeszcze te mini okno widoku kamery zewnętrznej nie przysłaniało wszystkiego.

Mod Hardcode Fixes


Przybliża grę do rzeczywistości. Ostrzeganie o mgle, niemożliwy przeładunek w sztormie. Przewietrzanie okrętu i korzystanie z tlenu ze zbiorników gdy nie ma czym oddychać. I wiele więcej. Wnosi naprawdę bardzo fajnych rzeczy.

Mod Enhanced Damage Effect


Staranowanie przez niszczyciel kończy się śmiercią. Ale zahaczenie o dno małym wstrząsem. Ma sens. Kolejny krok do przodu dla gry.

Mod Wilhemshafen,St Naz,Schluese and xtra ships V6

Wilhelmschafen ma teraz nawet własną kolej wąskotorową na potrzeby przemysłu stoczniowego. Okrętów w porcie jest mnóstwo. Innych zabawek też. Ciekaw jestem jak to będzie wyglądało w 1945 jak przlecą herbaciarze w odwiedziny

Mod GUI GWX Classic 1360x768


Nie udało mi się odpalić

Mod Łodzie ratunkowe i resztki

Sprawia problemy. Nie używam

Mod Spolszczenie dla GWX 3.0


Bez zastrzeżeń. W końcu komunikaty radiowe są ciekawe i mają sens. Chociaż oczywiście z reguły nie mają nic wspólnego z tym co się dzieje na morzu.

Nie sprawdzałem czy Mleczne Krowy rzeczywiście nie kończą nam patrolu. Zauważyłem za to patrole łodzi podwodnych Sea Horses płynące w rejon Kiel. Okolice Scapa Flow są lepiej strzeżone.

Poza tym pogoda wzbogaciła się o nowe wariacje. Mnie w szczególności przypadła po gustu ta z ołowianym odcieniem wody. Widoczność w nocy jest mocno ograniczona. Na naszą korzyść i niekorzyść. W bezksiężycową noc 1939 roku można śmiało podpłynąć do statku handlowego na odległość 400m bez wykrycia.
Przybyło sporo dźwięków. Przejmująca muzyka przy skutecznym trafieniu celu. Sporo nowych rzeczy w oprawie dźwiękowej.
Wersja 5j spolszczenia nie jest specjalnie awaryjna. Zwłaszcza w porównaniu do 5h.
Adin
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 06.03.11, 15:04

Re: Najnowsze mody do SH3 na rok 2012.

Postprzez Adin » 20.06.12, 13:24

No i tak w listopadzie 1940 zawodność torped jest odwrotnie proporcjonalna. Co 9- 10 jest niesprawna. A tak poza tym konwoje jakby miały lepszą obstawę. Co rusz to jakiś krążownik a często nawet pancernik wewnątrz konwoju. Cisza na okręcie póki co rozwiązuje wszelkie problemy z eskortowcami. Może trochę jest to przesadzone. W każdym razie w marcu 1941 roku eskortowce wciąż nic nie widzą- przy zachowanej ciszy. I oczywiście jeśli nie było się wcześniej wykrytym.
Samolotów rzeczywiście jakby ciut więcej. Już w połowie 1940 można się natknąć.
Udało mi się trafić na konwój który był już od kilkunastu godzin szarpany przez resztę stada. Kilkanaście płonących tankowców, eskorta gdzieś w tyle za konwojem walczy z naszymi, kilka maruderów typu T3 C3 które nie nadążają na konwojem- z niewiadomych przyczyn :)
Na północ od wysp brytyjskich chyba w pobliżu portu na Islandii natrafiłem na zbierający się do wypłynięcia konwój. Dwa statki pasażerskie Akwitania (ok. 46.000t) i chyba Lusitania poszły na dno. Kilkanaście C3 uciekło.
Co do modów.
Strugi wody i spaliny przy VIIC już lepiej nie stosować. Zobaczę jeszcze przy IXD2
Reszta działa sprawnie.
Na XP Profesional 2GB RAM
Adin
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 06.03.11, 15:04

Re: Najnowsze mody do SH3 na rok 2012.

Postprzez Olamagato » 24.06.12, 19:26

Doprecyzuję kilka rzeczy bo niektóre problemy wynikają z nie przeczytania doca.

Adin napisał(a):- dla hydrofonu nie są przeszkodą wyspy ani lądy (np. okolice Scapa Flow)

To jest właściwość SH3. GWX, ani GWXPL nic tu nie może polepszyć.

-zmienione ikonki rozkazów są przysłaniane przez mini ekran kamery. W efekcie po wypuszczeniu torpedy, żeby wydać rozkaz wystrzelenia kolejnej musimy zamknąć dwa pojawiające się mini ekrany kamery. Pierwszy pokazujący wystrzał torpedy, drugi pokazujący bieg torpedy

Ekran kamery powinien być przesunięty tylko w panoramicznym widoku GUI Classic 1360x768
Mimo tego nie powinien nic przysłaniać ponieważ jest poniżej ikonek torped oraz na prawo od wysuniętego menu kapitana (tak jest u mnie)

-"dzwonek" który słychać po wydaniu rozkazu zmiany prędkości, szwankuje przy nagłym zwiększeniu kompresji czasu w trakcie jego wybrzmiewania

To jest zależne od jakości karty dźwiękowej, jej sterownika i wersji systemu. Na Win7 powinno się ustawiać zgodność z XP SP2

-Mod Nocne Alarmy- nie jest cichy. Strzały z działa pokładowego wciąż odbiegają poziomem głośności od reszty dźwięków.

Strzał z działa nie jest alarmem. Ale w nowszej edycji będzie to ściszone bo intencją moda było granie nocne.

-Przesadzone wady torped. Grę można by zacząć właściwie od 1940 roku. Bo przez cały 1939 wszystkie torpedy schodzą na 25 m. Co 8-10 jest sprawna. Patrole nie mają sensu

Wady torped są właściwością sh3 oraz moda "hardcode fixes". W tym drugim wypadku należy ustawiać większą głębokość przy wysokim stanie morza. Mimo to w najlepszym ustawieniu torpedy i tak mają 25% szans na zepsucie się. Wystarczy PPM na Hardcode Fixes w JSGME, żeby się o tym dowiedzieć. Przy 7 m jest o wiele mniejsza szansa na awaryjną torpedę. Jednak podczas sztormu i 11m może nie wystarczyć.

-Zasięg T1 zmienia się już trzeci raz. Za każdym razem ktoś podpisuje się pod tym że jest to zgodne z historycznymi parametrami torped. Za pierwszym razem było 12km, potem 14km a tera 12,5km.

Zasięg torped paro-gazowych był podwyższony w wersji 5h do 14/8/6 km, ponieważ takie dane podają strony mające rzekomo rzetelnie informować o stanie historycznym. Okazało się w międzyczasie, że te wydłużone zasięgi to zasięgi, wydumane od jeńców niemieckich, które nie gwarantują stałej prędkości w czasie całego ruchu torpedy. A tym samym są bezwartościowe dla strzelania. Zasięgi te mają sens tylko w torpedach FAT i LUT, w których każdy kilometr zasięgu bez względu na jej prędkość zwiększał szansę na trafienie torpedą, która manewrowała w konwoju. Dlatego nowa wersja prawdopodobnie będzie miała kolejną zmianę - dłuższe zasięgi torped paro-gazowych będą ustalone tylko dla T1FAT1 i T1LUT1. Zasięg T1 pozostanie taki jak w SH3 i GWX.

-W spolszczeniu w wersji 5h pojawiły się nowe statki zaopatrzeniowe dla u- bootów. Niestety te Nowe statki mają brzydką tendencję do teleportowania nas do Kiel.

Można coś więcej o tej przypadłości?
Samo spolszczenie nie dodaje żadnych statków za wyjątkiem moda "Wilhemshafen,St Naz,Schluese and xtra ships V6", który jest załączony w wersji full 5h lub 5j (ta wersja ma tylko full).

Mod Strugi wody i spaliny.

@Adin Ten mod jest częściowo niezgodny z U-bootami typu VIIC i VIIC/41/42

Mod Integrated Orders[/b]
Dzięki niemu odkryłem kilka nowych rozkazów w grze. Pomysł rewelacyjny. Tylko żeby jeszcze te mini okno widoku kamery zewnętrznej nie przysłaniało wszystkiego.

Ten mod jest całkowicie niezgodny z GUI GWX Classic 1360x768. Nie należy ich razem nigdy używać. Nowsza edycja panoramiczna będzie miała własny mod integrated orders.

Mod Enhanced Damage Effect
Staranowanie przez niszczyciel kończy się śmiercią. Ale zahaczenie o dno małym wstrząsem. Ma sens. Kolejny krok do przodu dla gry.

Wersja 5j ma nowszą edycję Hardcode fixes, która dodaje zwiększone uszkodzenia po staranowaniu przez eskortowca. Nie jest to związane z Enhanced Damage Effect. Z kolei ta sama wersja ma na stałe załączonego moda Seabed Repairs, która nie powoduje niszczenia kadłuba okrętu od dotykania dna. Nawet powolne darcie o dno nie jest zbyt szkodliwe.

Mod GUI GWX Classic 1360x768
Nie udało mi się odpalić

Trzeba mieć ekran panoramiczny. Nieco lepiej działa to z ATI niż z nVidią.

Mod Łodzie ratunkowe i resztki
Sprawia problemy. Nie używam

Trochę to dziwne bo to jeden z najstabilniejszych dużych modów graficznych. U mnie praktycznie bezawaryjny i stabilny jak żyleta.
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23


Posty: 5 • Strona 1 z 1

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron