[Relacja z budowy] Łódź eksploracyjna
Posty: 11
• Strona 1 z 1
[Relacja z budowy] Łódź eksploracyjna
Witam
Chciałbym wam zaprezentować model nad
którym aktualnie pracuje, a który traktuje
jako poligon doświadczeń
Długość modelu: ca. 540mm
System zanurzenia: statyczny
Napęd: Speed 500 z przekładnią
Gotowy model będzie wyglądał tak:
Sekcja sucha to rura plexi 110mm, na dziobie wręga
z otworami mocującymi wklejona na stałe.
Serce WTC, tutaj będą umieszczone serwa, przekładnia
z silnikiem, pompa oraz zbiornik balastowy.
Całość napędzana silnikiem Speed 500 na przekładni którą
"skróciłem" , aktualnie jest montowana bezpośrednio do wręgi rufowej
Zbiornik balastowy, wylaminowany z tkaniny szklanej na
formie pozytywowej (metoda traconego styropianu) wzmocniony
paskami polistyrenu. Przeszedł pomyślnie próbę szczelności 2.5 bara.
Na chwilę obecną tyle, mam nadzieje że niedługo przeprowadzę
próbę szczelności i pierwsze testy systemu zanurzenia.
Pozdrawiam
Krzysztof Pick
Poznań
Chciałbym wam zaprezentować model nad
którym aktualnie pracuje, a który traktuje
jako poligon doświadczeń
Długość modelu: ca. 540mm
System zanurzenia: statyczny
Napęd: Speed 500 z przekładnią
Gotowy model będzie wyglądał tak:
Sekcja sucha to rura plexi 110mm, na dziobie wręga
z otworami mocującymi wklejona na stałe.
Serce WTC, tutaj będą umieszczone serwa, przekładnia
z silnikiem, pompa oraz zbiornik balastowy.
Całość napędzana silnikiem Speed 500 na przekładni którą
"skróciłem" , aktualnie jest montowana bezpośrednio do wręgi rufowej
Zbiornik balastowy, wylaminowany z tkaniny szklanej na
formie pozytywowej (metoda traconego styropianu) wzmocniony
paskami polistyrenu. Przeszedł pomyślnie próbę szczelności 2.5 bara.
Na chwilę obecną tyle, mam nadzieje że niedługo przeprowadzę
próbę szczelności i pierwsze testy systemu zanurzenia.
Pozdrawiam
Krzysztof Pick
Poznań
- TTQ
- Tonaż: 15.000 BRT
- Dołączył(a): 29.09.06, 21:47
- Lokalizacja: Poznań
Witaj.
Zapowiada się świetnie, w przerywniku tajfuna też planuje robić "batyskaf"
Na jaki system zanurzenia się zdecydowałeś? Przeczytałem, że coś z pompą, ale może zdradzisz więcej szczegółów?
Czy ja tam dobrze widzę, że silnik jest na 12 V (czy może niedowidzę i jest na 7,2)
Pozdrawiam.
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Zapowiada się świetnie, w przerywniku tajfuna też planuje robić "batyskaf"
Na jaki system zanurzenia się zdecydowałeś? Przeczytałem, że coś z pompą, ale może zdradzisz więcej szczegółów?
Czy ja tam dobrze widzę, że silnik jest na 12 V (czy może niedowidzę i jest na 7,2)
Pozdrawiam.
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
System zanurzenia działa tak:
Serwomechanizm w stanie "spoczynku"
zamyka wężyk zbiornika balastowego,
obrót orczyka otwiera przepływ i załącza
pompę która w zależności od kierunku
ruchu serwa pompuje lub wyciąga wodę
ze zbiornika. Mam nadzieje że w miarę
jasno to opisałem
Silnik to oczywiście Speed 500 7,2V
Jakub jak skończę model, to możemy
zrobić micro zlot podwodniaków
Pozdrawiam
Krzysztof Pick
Poznań
System zanurzenia działa tak:
Serwomechanizm w stanie "spoczynku"
zamyka wężyk zbiornika balastowego,
obrót orczyka otwiera przepływ i załącza
pompę która w zależności od kierunku
ruchu serwa pompuje lub wyciąga wodę
ze zbiornika. Mam nadzieje że w miarę
jasno to opisałem
Silnik to oczywiście Speed 500 7,2V
Jakub jak skończę model, to możemy
zrobić micro zlot podwodniaków
Pozdrawiam
Krzysztof Pick
Poznań
- TTQ
- Tonaż: 15.000 BRT
- Dołączył(a): 29.09.06, 21:47
- Lokalizacja: Poznań
Witaj.
Czyli system oparty na pompie ze sztywnym zbiornikiem balastowym.
Ma to swoje wady i zalety. Zawsze też będziesz mógł w miejsce sztywnego zbiornika dać elastyczny. Dobrze dobierz serwo do zamykania zaworu, u mnie standard Hitec-a - 322 HD zużył się dość szybko.
Zlocik, niezły pomysł, ale może podczepić się pod jakiś zlot parowców RC? Jakieś potencjalne cele umiliły by pływanie.
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Czyli system oparty na pompie ze sztywnym zbiornikiem balastowym.
Ma to swoje wady i zalety. Zawsze też będziesz mógł w miejsce sztywnego zbiornika dać elastyczny. Dobrze dobierz serwo do zamykania zaworu, u mnie standard Hitec-a - 322 HD zużył się dość szybko.
Zlocik, niezły pomysł, ale może podczepić się pod jakiś zlot parowców RC? Jakieś potencjalne cele umiliły by pływanie.
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
"Zawór" do zbiornika jest bardzo prymitywny, serwo na orczyku
ma zamontowaną tuleje obrotową która będzie zaciskała wężyk
opierając się na przeciwległej tulei. System prosty z możliwością
regulacji siły docisku (żeby nie uszkodzić wężyka). Jak dobrze
pójdzie to jutro zrobie próbę ciśnieniową
Temat systemu uszczelnienia pociągnę tutaj, jako że jest to
element budowanego modelu.
Wymyśliłem sobie coś takiego jak na rysunku poniżej.....
Komora w której będzie simmering będzie dodatkowo
wypełniona smarem tak na wszelki wypadek
Oś przekładni ma 5mm, wał byłoby miło gdyby miał 4mm
ale trudno taki znaleźć.
Pozdrawiam
Krzysztof Pick
Poznań
"Zawór" do zbiornika jest bardzo prymitywny, serwo na orczyku
ma zamontowaną tuleje obrotową która będzie zaciskała wężyk
opierając się na przeciwległej tulei. System prosty z możliwością
regulacji siły docisku (żeby nie uszkodzić wężyka). Jak dobrze
pójdzie to jutro zrobie próbę ciśnieniową
Temat systemu uszczelnienia pociągnę tutaj, jako że jest to
element budowanego modelu.
Wymyśliłem sobie coś takiego jak na rysunku poniżej.....
Komora w której będzie simmering będzie dodatkowo
wypełniona smarem tak na wszelki wypadek
Oś przekładni ma 5mm, wał byłoby miło gdyby miał 4mm
ale trudno taki znaleźć.
Pozdrawiam
Krzysztof Pick
Poznań
- TTQ
- Tonaż: 15.000 BRT
- Dołączył(a): 29.09.06, 21:47
- Lokalizacja: Poznań
Taki sam prymitywny zawór mam w swoich Seawolfie z elastycznym zbiornikiem balastowym spisuje się świetnie, odkąd kupiłem właśnie mocniejsze serwo
Co do łącznika, zauważyłem, że niemeccy modelarze starają się nie używać simeringów, czemu dokładnie nie wiem, bo nie mogłem się aż tak dogadać, mój niemiecki nie jest aż na tak technicznym poziomie.
Używają simeringów tylko przy napędach bezpośrednich, gdy silnik ma dość mały moment obrotowy (co jest logiczne).
Ty masz piękną przekładnię, która, podejrzewam, w połączeniu z tą 500 potrafi nawet połamać paluchy
rozważ takie rozwiązanie:
Na swój 5mm wał zakładasz rurkę 6mm z ładnie fazowanymi krawędziami, tak byś mógł założyć na to nasmarowany kawałek wężyka o średnicy 4mm. Rurka 6mm jest oczywiście przyklejona do sekcji suchej i przechodzi przez nią.
Dalsza redukcja 5/4mm będzie wtedy banałem pracującym już poza WTC.
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Co do łącznika, zauważyłem, że niemeccy modelarze starają się nie używać simeringów, czemu dokładnie nie wiem, bo nie mogłem się aż tak dogadać, mój niemiecki nie jest aż na tak technicznym poziomie.
Używają simeringów tylko przy napędach bezpośrednich, gdy silnik ma dość mały moment obrotowy (co jest logiczne).
Ty masz piękną przekładnię, która, podejrzewam, w połączeniu z tą 500 potrafi nawet połamać paluchy
rozważ takie rozwiązanie:
Na swój 5mm wał zakładasz rurkę 6mm z ładnie fazowanymi krawędziami, tak byś mógł założyć na to nasmarowany kawałek wężyka o średnicy 4mm. Rurka 6mm jest oczywiście przyklejona do sekcji suchej i przechodzi przez nią.
Dalsza redukcja 5/4mm będzie wtedy banałem pracującym już poza WTC.
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Zaktualizowałem szkic z ostatniego postu.
Pomysł z wężykiem bardzo fajny,
ale jakoś nie mam przekonania do tego
rozwiązania
Zresztą dzisiaj zamówiłem simmeringi 3mm i 4mm.
Firma w której zrobiłem zamówienie specjalizuje
się w uszczelnieniach, przy odbiorze spytam się
gdzie może leżeć problem z wykorzystaniem
tego typu połączeń...
Przekładnia jest na dwóch łożyskach kulkowych
i nie ma najmniejszych luzów. Przełożenie 2,55:1
co daje dla maksymalnych obrotów silnika
około 6000 obr/min na wyjściu przekładni.
Mam nadzieje że ewentualna wodna roślinność
nie będzie stanowiła oporu dla takiej konfiguracji
Pozdrawiam
Krzysztof Pick
Poznań
Zaktualizowałem szkic z ostatniego postu.
Pomysł z wężykiem bardzo fajny,
ale jakoś nie mam przekonania do tego
rozwiązania
Zresztą dzisiaj zamówiłem simmeringi 3mm i 4mm.
Firma w której zrobiłem zamówienie specjalizuje
się w uszczelnieniach, przy odbiorze spytam się
gdzie może leżeć problem z wykorzystaniem
tego typu połączeń...
Przekładnia jest na dwóch łożyskach kulkowych
i nie ma najmniejszych luzów. Przełożenie 2,55:1
co daje dla maksymalnych obrotów silnika
około 6000 obr/min na wyjściu przekładni.
Mam nadzieje że ewentualna wodna roślinność
nie będzie stanowiła oporu dla takiej konfiguracji
Pozdrawiam
Krzysztof Pick
Poznań
- TTQ
- Tonaż: 15.000 BRT
- Dołączył(a): 29.09.06, 21:47
- Lokalizacja: Poznań
Hej!
Nadal nie czaję, czemu koniecznie chcesz robić redukcję w sekcji suchej (smarownej?:) ) regulacja i (odpukać) jej ewentualna wymiana, będą jakimś koszmarem. Może nie znam jakiś szczegółów Twojej budowy, ale do wszystkiego co może się odkręcić, wygiąć itp lepiej dobry dostęp.
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Nadal nie czaję, czemu koniecznie chcesz robić redukcję w sekcji suchej (smarownej?:) ) regulacja i (odpukać) jej ewentualna wymiana, będą jakimś koszmarem. Może nie znam jakiś szczegółów Twojej budowy, ale do wszystkiego co może się odkręcić, wygiąć itp lepiej dobry dostęp.
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Relacja z budowy] Łódź eksploracyjna
Milutka łódź podwodna. Jak zrobię IXC oraz Kurska, chyba się pokuszę. Jeden model zatonie to taką łodką będzie można przeszukać dno.
Pozdrawiam
Alpha213
Pozdrawiam
Alpha213
- Alpha213
- Tonaż: 40.000 BRT
- Dołączył(a): 16.04.14, 13:21
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości