Szukam foto sprężarek
Moderatorzy: Jatzoo, Brodołak, ObltzS, SnakeDoc
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Szukam foto sprężarek
Witam
czy ma ktoś może foto sprężarek z Laboe? Byłbym wdzięczny za udostępnienie
czy ma ktoś może foto sprężarek z Laboe? Byłbym wdzięczny za udostępnienie
- tobruk
- Kapitän zur See
- Tonaż: 817.000 BRT
- Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
- Lokalizacja: lubuskie
Witam !
Czy Tobruk zagląda tu jeszcze ?
To chyba kiedyś poszukiwał Tobruk, z tym, że przedstawione na filmikach kompresory [sprężarki] pochodzą z typu XXIII, z tłumaczeniem objasnień nie powinno być kłopotu :
cz. 1/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=aH688UAAfUw&NR=1
cz. 2/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=5eCq33orEaA&feature=related
cz. 3/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=jg3iMp-7RcE&feature=related
cz. 4/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=VhNbfunBLSs&feature=related
- i dla porównania te, które montowano na typach VIIC :
http://www.uboatarchive.net/U-570Photo31.jpg
Czy Tobruk zagląda tu jeszcze ?
To chyba kiedyś poszukiwał Tobruk, z tym, że przedstawione na filmikach kompresory [sprężarki] pochodzą z typu XXIII, z tłumaczeniem objasnień nie powinno być kłopotu :
cz. 1/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=aH688UAAfUw&NR=1
cz. 2/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=5eCq33orEaA&feature=related
cz. 3/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=jg3iMp-7RcE&feature=related
cz. 4/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=VhNbfunBLSs&feature=related
- i dla porównania te, które montowano na typach VIIC :
http://www.uboatarchive.net/U-570Photo31.jpg
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.725.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Re: szukam foto sprężarek
Czy ktoś zna może wydajności tych sprężarek?Ile miały na wydechu i do ilu nabijały ciśnienie w Mpa?
- shalashaska
- Tonaż: 127.000 BRT
- Dołączył(a): 21.03.07, 18:32
Re: szukam foto sprężarek
Cześć shalashaska !
Sprężarka te służyła m. in. do uruchamiania SG - wiem tylo tyle, że cisnienie robocze w instalacji i zbiornikach powietrza na U-Bootach wynosiło 205 atm. Porównaj :
http://www.uboatarchive.net/U-570ONIReport.htm
str. 31 - 32.
A próbowałeś na googlach ?
Sprężarka te służyła m. in. do uruchamiania SG - wiem tylo tyle, że cisnienie robocze w instalacji i zbiornikach powietrza na U-Bootach wynosiło 205 atm. Porównaj :
http://www.uboatarchive.net/U-570ONIReport.htm
str. 31 - 32.
A próbowałeś na googlach ?
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.725.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Re: szukam foto sprężarek
Dzięki za odpowiedz.U mnie jest kiepsko z ang wiec szukanie nie dało efektu.Ale to ciśnienie 205 atm czyli 20 Mpa jest wręcz potężne.Zwykłe domowe kompresory bija w granicach 0.8 do 1.0 Mpa.Jakbys cos wiecej wiedzial na temat instalacji, danych na ten temat to napisz cos:)
- shalashaska
- Tonaż: 127.000 BRT
- Dołączył(a): 21.03.07, 18:32
Re: szukam foto sprężarek
Witam
Na okrętach typu VII początkowo montowane były dwie sprężarki tłokowe napędzane silnikami elektrycznymi.
Znajdowały się one po obu stronach tylnej części przedziału silników elektrycznych - tuż przed rufową
wyrzutnią torpedową.
W późniejszym okresie jedną z tych sprężarek zastąpiono bezkorbową silniko-sprężarką spalinową Junkersa.
Początkowo sprężarka spalinowa była traktowana jako urządzenie pomocniczne, jednak szybko przejęła rolę
'głównej' sprężarki. Jej budowa była dużo bardziej zwarta
niż sprężarki elektrycznej (z lewej sprężarka, z prawej silnik)
Była teżbardziej niezawodna. Nieobciążała baterii akumulatorów oraz
miała mniejszą masę. Jej praca była jednak dużo głośniejsza, ponadto z oczywistych powodów można jej
było używać jedynie w wynurzeniu. Przy pomocy sprężarki elektrycznej można było natomist zlikwidować
nadciśnienie we wnętrzu okrętu powstające podczas długotrwałego pobytu pod wodą).
Krótki opis sprężarek:
Sprężarka 'elektryczna' to czterostopniowa, tłokowa sprężarka Kruppa napędzana przez silnik elektryczny.
Silnik waży 1700kg i ma moc od 23 do 28 kW przy napięciu od 110 do 170 V. Zakres obrotów - 550 do 650
obr/s. Bezpośrednio podłączona sprężarka ma masę 115 kg i pobiera od 14 do 15.4 litrów powietrza na minutę.
Wyjściowe ciśnienie to (jak pisał ObltzS) 205 atmosfer. Znajduje się na bakburcie.
Sprężarka 'spalinowa' to czterostopniowa, bezkorbowa silniko-sprężarka Junkersa. Waży 560 kg, ilość
'cykli' - 780-840 obr/s, moc około 50 KM. Sprężarka pobiera około 2 metrów sześciennych powietrza na
minutę, a produkuje około 10 litrów powietrza na minutę.
Znajduje się na sterburcie. Rura jej układu wydechowego jest wyprowadzona na zewnątrz i podłączona tuż
przed tłumikiem do rury wydechowej prawoburtowego głównego silnika diesla.
Generalnie sprężarka Junkersa była bardzo udaną konstrukcją, a technologia jej produkcji
została w czasie wojny przekazana do Japonii.
Pojemność butli sprężonego powietrza to 6200 litrów przy ciśnieniu 205 atmosfer i wystarczała
do wyszasowania
- głównych zbiorników balastowych (TauchZelle 1, TauchZelle 3, TauchZelle 5, w sumie 105.35 metrów sześciennych)
- zewnętrznych zbiorników paliwa (TauchBunker 2 Bb, TauchBunker 2 Sb, TauchBunker 4 Bb, TauchBunker 4 Sb, w sumie 49.2 metrów sześciennych)
- dodatkowych zbiorników znajdujących się w części dziobowej i rufowej (Wasserdichtes Heck, Wasserdichtes Back, w sumie 12.28 metrów sześciennych)
na głębokości 55 metrów.
Większość butli z sprężonym powietrzem znajdowało się pomiędzy kadłubem lekkim a kadłubem sztywnym,
jednak sześć z nich znajduje się wewnątrz - w przedziale maszynowym.
Jako ciekawostkę podaję informację znalezioną na którymś z niemieckojęzycznych forów opisującą
procedurę uruchamiania silnika diesla przy pomocy silnika elektrycznego gdy była niedostateczna ilość
sprężonego powietrza, lub gdy była uszkodzona instalacja pneumatyczna.
1. Zawory silnika ustawić w pozycji 'otwarte' (i odłączyć od wałka rozrządu);
2. Włączyć pomocniczą pompę oleju silnikowego;
3. Napełnić układ paliwowy;
4. Włączyć dźwignię uruchamiania silnika;
5. Włączyć sprzęgło diesla;
6. Uruchomić silnik elektryczny tak wolno jak to możliwe, stopniowo zwiększać obroty;
7. Obserwować ciśnienie oleju oraz wody chłodzącej;
8. Gdy silnik osiągnie minimum 100 obr/min włączyć rozrząd zaworów wlotowych i
powoli włączyć podawanie paliwa;
9. Po osiągnięciu zapłonu wyłączyć silnik elektryczny;
Nie spotkałem się w żadnym innym miejscu z opisem takiej praktyki, więc proszę powyższe traktować jako ciekawostkę.
Na okrętach typu VII początkowo montowane były dwie sprężarki tłokowe napędzane silnikami elektrycznymi.
Znajdowały się one po obu stronach tylnej części przedziału silników elektrycznych - tuż przed rufową
wyrzutnią torpedową.
W późniejszym okresie jedną z tych sprężarek zastąpiono bezkorbową silniko-sprężarką spalinową Junkersa.
Początkowo sprężarka spalinowa była traktowana jako urządzenie pomocniczne, jednak szybko przejęła rolę
'głównej' sprężarki. Jej budowa była dużo bardziej zwarta
niż sprężarki elektrycznej (z lewej sprężarka, z prawej silnik)
Była teżbardziej niezawodna. Nieobciążała baterii akumulatorów oraz
miała mniejszą masę. Jej praca była jednak dużo głośniejsza, ponadto z oczywistych powodów można jej
było używać jedynie w wynurzeniu. Przy pomocy sprężarki elektrycznej można było natomist zlikwidować
nadciśnienie we wnętrzu okrętu powstające podczas długotrwałego pobytu pod wodą).
Krótki opis sprężarek:
Sprężarka 'elektryczna' to czterostopniowa, tłokowa sprężarka Kruppa napędzana przez silnik elektryczny.
Silnik waży 1700kg i ma moc od 23 do 28 kW przy napięciu od 110 do 170 V. Zakres obrotów - 550 do 650
obr/s. Bezpośrednio podłączona sprężarka ma masę 115 kg i pobiera od 14 do 15.4 litrów powietrza na minutę.
Wyjściowe ciśnienie to (jak pisał ObltzS) 205 atmosfer. Znajduje się na bakburcie.
Sprężarka 'spalinowa' to czterostopniowa, bezkorbowa silniko-sprężarka Junkersa. Waży 560 kg, ilość
'cykli' - 780-840 obr/s, moc około 50 KM. Sprężarka pobiera około 2 metrów sześciennych powietrza na
minutę, a produkuje około 10 litrów powietrza na minutę.
Znajduje się na sterburcie. Rura jej układu wydechowego jest wyprowadzona na zewnątrz i podłączona tuż
przed tłumikiem do rury wydechowej prawoburtowego głównego silnika diesla.
Generalnie sprężarka Junkersa była bardzo udaną konstrukcją, a technologia jej produkcji
została w czasie wojny przekazana do Japonii.
Pojemność butli sprężonego powietrza to 6200 litrów przy ciśnieniu 205 atmosfer i wystarczała
do wyszasowania
- głównych zbiorników balastowych (TauchZelle 1, TauchZelle 3, TauchZelle 5, w sumie 105.35 metrów sześciennych)
- zewnętrznych zbiorników paliwa (TauchBunker 2 Bb, TauchBunker 2 Sb, TauchBunker 4 Bb, TauchBunker 4 Sb, w sumie 49.2 metrów sześciennych)
- dodatkowych zbiorników znajdujących się w części dziobowej i rufowej (Wasserdichtes Heck, Wasserdichtes Back, w sumie 12.28 metrów sześciennych)
na głębokości 55 metrów.
Większość butli z sprężonym powietrzem znajdowało się pomiędzy kadłubem lekkim a kadłubem sztywnym,
jednak sześć z nich znajduje się wewnątrz - w przedziale maszynowym.
Jako ciekawostkę podaję informację znalezioną na którymś z niemieckojęzycznych forów opisującą
procedurę uruchamiania silnika diesla przy pomocy silnika elektrycznego gdy była niedostateczna ilość
sprężonego powietrza, lub gdy była uszkodzona instalacja pneumatyczna.
1. Zawory silnika ustawić w pozycji 'otwarte' (i odłączyć od wałka rozrządu);
2. Włączyć pomocniczą pompę oleju silnikowego;
3. Napełnić układ paliwowy;
4. Włączyć dźwignię uruchamiania silnika;
5. Włączyć sprzęgło diesla;
6. Uruchomić silnik elektryczny tak wolno jak to możliwe, stopniowo zwiększać obroty;
7. Obserwować ciśnienie oleju oraz wody chłodzącej;
8. Gdy silnik osiągnie minimum 100 obr/min włączyć rozrząd zaworów wlotowych i
powoli włączyć podawanie paliwa;
9. Po osiągnięciu zapłonu wyłączyć silnik elektryczny;
Nie spotkałem się w żadnym innym miejscu z opisem takiej praktyki, więc proszę powyższe traktować jako ciekawostkę.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- SnakeDoc
- Fregattenkapitän
- Tonaż: 545.000 BRT
- Dołączył(a): 07.08.07, 20:55
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Konstrukcja kadłuba i wyposażenie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości