Ubooty w PMW
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Ubooty w PMW
Bo przecież "Koben" które są teraz podstawą naszej floty podwodnej to nic innego jak typ U-207. A te znów to mocno zmodyfikowane U-205 których 9 zbudowano dla Niemiec (wtedy jeszcze Zachodnich) oraz 2 dla Danii. Troche martwi mnie wiek tych naszych "nowych" okrętów, bo budowano je w połowie lat 60-tych. Powstało 15 okrętów, dzieki finansowej pomocy USA. Fakt że modernizowano je w latach 1989-92. Między innymi piaskowano kadłub, co spowodowało utrate 1-1.5 milimetra blach kadłuba. Ciekawe co oznacza to dla maksymalnej głębokości zanurzenia okrętu? Poza PMW ponorweskich "Kobenów" używa zdaje sie Dania w ilości 3 sztuk. Szczerze powiedziawszy niezbyt podoba mi sie pomysł nazwania pływajacego magazynu cześci "Jastrząb". Ta nazwa raz miała pecha, ale po co utwierdzać niechlubną/pechową tradycje?
- poszukiwacz
- Tonaż: 25.000 BRT
- Dołączył(a): 22.09.03, 13:01
- Lokalizacja: Siedlce
Co do nazwy "Jastrząb" dla okrętu, który ma służyć jako jeden wielki zbiór części "zamienników" dla pozostałych kobbenów - zgadzam się w 100%. Nie rozumiem czemu użyto tej nazwy dla jednostki, która ma spełniać w/w cel, a innym kobbenom dano nazwy w rodzaju: "Kondom", tzn "Kondor", przepraszam , czy "Bielik", choć to już bardziej polski ptak. Bez sensu z tymi nazwami...
- Myszkin
- Tonaż: 960.000 BRT
- Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość