Dziwne zatopienia przez U-booty
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Dziwne zatopienia przez U-booty
Przeglądałem forum i nie znalazłem niczego co można by pod taki post podciągnąć. Oczywiście jeżeli się mylę to proszę Moderatora o wyrozumiałość i ew. przesunięcie postu w odpowiednie miejsce.
A czemu o tym piszę
Otóż przeglądając jakiś czas temu kariery poszczególnych okrętów zastanowiło mnie coś takiego:
28.06.41 roku przebywający na patrolu bojowym U-146 zatopił Fiński frachtowiec PLUTO, czy mam jakieś niedociągnięcia w wiedzy czy może to temat do rozważań?? Czy Finlandia nie była w tym czasie sojusznikiem Niemiec ??
A czemu o tym piszę
Otóż przeglądając jakiś czas temu kariery poszczególnych okrętów zastanowiło mnie coś takiego:
28.06.41 roku przebywający na patrolu bojowym U-146 zatopił Fiński frachtowiec PLUTO, czy mam jakieś niedociągnięcia w wiedzy czy może to temat do rozważań?? Czy Finlandia nie była w tym czasie sojusznikiem Niemiec ??
- Otto Von Yosarian
- Tonaż: 111.000 BRT
- Dołączył(a): 02.12.07, 20:18
- Lokalizacja: Warszawa
Witam !
Otto napisał :
W czasie BoA było wiele tzw. "dziwnych zatopień" - wynikały one zapewne z pomyłek, jakie podczas prowadzenia wojny są nieuniknione. Otóż statek o którym piszesz został zatopiony tego dnia [28.06.'41] o godz. 02 min. 7 po północy - w kwadracie siatki Kriegsmarine AM 3381 [59°21'00"N 07°48'00"W]. Zatem było to krótko po północy, nie wiemy również jaka była pogoda o tym czasie i czy księżyc był w nowiu lub w pełni, co np. miało duży wpływ na ocenę sytuacji podczas oberwacji morza przez peryskop. Przy wzburzonym stanie morza i ciemnościach [np. nów księżyca] ocena taka jest utrudniona - poza tym statek ten przed storpedowaniem został zaaresztowany przez HMS Suffolk i pod eskortą 10 marynarzy z RN skierowany do Islandii, lecz ten rejs przerwało storpedowanie przez U-146. PLUTO zatonął w 30 min. po storpedowaniu, ale szcześliwie załogę statku [26 osób] oraz owych 10 marynarzy z RN podjął na pokład będący w pobliżu HMS Northern Duke.
Otto napisał :
Otóż przeglądając jakiś czas temu kariery poszczególnych okrętów zastanowiło mnie coś takiego:
28.06.41 roku przebywający na patrolu bojowym U-146 zatopił Fiński frachtowiec PLUTO, czy mam jakieś niedociągnięcia w wiedzy czy może to temat do rozważań?? Czy Finlandia nie była w tym czasie sojusznikiem Niemiec ??
W czasie BoA było wiele tzw. "dziwnych zatopień" - wynikały one zapewne z pomyłek, jakie podczas prowadzenia wojny są nieuniknione. Otóż statek o którym piszesz został zatopiony tego dnia [28.06.'41] o godz. 02 min. 7 po północy - w kwadracie siatki Kriegsmarine AM 3381 [59°21'00"N 07°48'00"W]. Zatem było to krótko po północy, nie wiemy również jaka była pogoda o tym czasie i czy księżyc był w nowiu lub w pełni, co np. miało duży wpływ na ocenę sytuacji podczas oberwacji morza przez peryskop. Przy wzburzonym stanie morza i ciemnościach [np. nów księżyca] ocena taka jest utrudniona - poza tym statek ten przed storpedowaniem został zaaresztowany przez HMS Suffolk i pod eskortą 10 marynarzy z RN skierowany do Islandii, lecz ten rejs przerwało storpedowanie przez U-146. PLUTO zatonął w 30 min. po storpedowaniu, ale szcześliwie załogę statku [26 osób] oraz owych 10 marynarzy z RN podjął na pokład będący w pobliżu HMS Northern Duke.
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.725.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
ObltzS napisał(a):Witam !
Otto napisał :Otóż przeglądając jakiś czas temu kariery poszczególnych okrętów zastanowiło mnie coś takiego:
28.06.41 roku przebywający na patrolu bojowym U-146 zatopił Fiński frachtowiec PLUTO, czy mam jakieś niedociągnięcia w wiedzy czy może to temat do rozważań?? Czy Finlandia nie była w tym czasie sojusznikiem Niemiec ??
W czasie BoA było wiele tzw. "dziwnych zatopień" - wynikały one zapewne z pomyłek, jakie podczas prowadzenia wojny są nieuniknione. Otóż statek o którym piszesz został zatopiony tego dnia [28.06.'41] o godz. 02 min. 7 po północy - w kwadracie siatki Kriegsmarine AM 3381 [59°21'00"N 07°48'00"W]. Zatem było to krótko po północy, nie wiemy również jaka była pogoda o tym czasie i czy księżyc był w nowiu lub w pełni, co np. miało duży wpływ na ocenę sytuacji podczas oberwacji morza przez peryskop. Przy wzburzonym stanie morza i ciemnościach [np. nów księżyca] ocena taka jest utrudniona - poza tym statek ten przed storpedowaniem został zaaresztowany przez HMS Suffolk i pod eskortą 10 marynarzy z RN skierowany do Islandii, lecz ten rejs przerwało storpedowanie przez U-146. PLUTO zatonął w 30 min. po storpedowaniu, ale szcześliwie załogę statku [26 osób] oraz owych 10 marynarzy z RN podjął na pokład będący w pobliżu HMS Northern Duke.
Dzięki za informacje o których nie wiedziałem (aresztowanie). Przyznam że opcja sztormu raczej nie jest prawdopodobna (w czerwcu w tym rejonie), ale nasunął mi się pomysł, iż być może dow. U-146 przechwycił, albo otrzymał informacje o przejęciu statku przez Tomków. To oczywiście tylko domysł z mojej strony. W takim przypadku atak był jak najbardziej uzasadniony. W końcu po doprowadzeniu do portu stałby się on (Pluto) brytyjską jednostką.
- Otto Von Yosarian
- Tonaż: 111.000 BRT
- Dołączył(a): 02.12.07, 20:18
- Lokalizacja: Warszawa
Witam !
Rejon storpedowania PLUTO to płn. Atlantyk - nawet w okresie letnim nie jest to spokojny akwen - kiedyś na Forum "wałkowaliśmy" temat warunków pogodowych http://www.ubootwaffe.pl/forum/viewtopic.php?t=1764 a okres letni również w tych rejonach nie należy do spokojnych [za sprawą Golfsztormu - http://oceancurrents.rsmas.miami.edu/atlantic/gulf-stream.html oraz http://oceancurrents.rsmas.miami.edu/atlantic/north-atlantic-drift.html uwzględniając pozycję zatopienia].
Jest także bardzo prawdopodobne, że d-ca otrzymał taką informację, aby zatopić PLUTO [warto sprawdzić to u Blair'a] - swoją drogą wykazał odwagę torpedując ten statek "kaczką" [U-146 typ II-D] pod bokiem całkiem sporych okrętów brytyjskich. Ale był to Otto Ites - ten od rozwiązania problemów z torpedami, zatem chyba nie mogło w odniesieniu do jego osoby być inaczej.
Rejon storpedowania PLUTO to płn. Atlantyk - nawet w okresie letnim nie jest to spokojny akwen - kiedyś na Forum "wałkowaliśmy" temat warunków pogodowych http://www.ubootwaffe.pl/forum/viewtopic.php?t=1764 a okres letni również w tych rejonach nie należy do spokojnych [za sprawą Golfsztormu - http://oceancurrents.rsmas.miami.edu/atlantic/gulf-stream.html oraz http://oceancurrents.rsmas.miami.edu/atlantic/north-atlantic-drift.html uwzględniając pozycję zatopienia].
Jest także bardzo prawdopodobne, że d-ca otrzymał taką informację, aby zatopić PLUTO [warto sprawdzić to u Blair'a] - swoją drogą wykazał odwagę torpedując ten statek "kaczką" [U-146 typ II-D] pod bokiem całkiem sporych okrętów brytyjskich. Ale był to Otto Ites - ten od rozwiązania problemów z torpedami, zatem chyba nie mogło w odniesieniu do jego osoby być inaczej.
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.725.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość