Chronometr czyli stoper
Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Chronometr czyli stoper
Dzień dobry.
Jestem nowy, owszem. Nie ma się czego wstydzić. Nowy w znaczeniu: pierwszy pisany post, ale nie pierwszy czytany. Postanowiłem poprosić o radę. Otóż szukam modu, który dodaje przede wszystkim na mapie (F5) chronometr/stoper. Wiem, że JONZ i JcWolf takowe stworzyli, ale są one przede wszystkim przeznaczone dla GW. Czy nie mając zainstalowanego GW, czy innego wielkiego moda, będą ich mody działać poprawnie na wersji 1.4b?
Jeszcze jedno pytanie. Bowspray & aftspray 1.2 to update do starszej wersji, czy samodzielnie działający mod? Nie widzę w nim żadnego pliku konfiguracyjnego, same tga. Czy tylko one wystarczą? Jeśli należy mieć starszą wersję, to gdzież jej szukać? Na UBRS nie znalazłem. Na Subsim.com także nie.
Dziękuję i przepraszam, jeśli mój post znalazł się w miejscu, w którym nie powinien był się znaleźć.
Jestem nowy, owszem. Nie ma się czego wstydzić. Nowy w znaczeniu: pierwszy pisany post, ale nie pierwszy czytany. Postanowiłem poprosić o radę. Otóż szukam modu, który dodaje przede wszystkim na mapie (F5) chronometr/stoper. Wiem, że JONZ i JcWolf takowe stworzyli, ale są one przede wszystkim przeznaczone dla GW. Czy nie mając zainstalowanego GW, czy innego wielkiego moda, będą ich mody działać poprawnie na wersji 1.4b?
Jeszcze jedno pytanie. Bowspray & aftspray 1.2 to update do starszej wersji, czy samodzielnie działający mod? Nie widzę w nim żadnego pliku konfiguracyjnego, same tga. Czy tylko one wystarczą? Jeśli należy mieć starszą wersję, to gdzież jej szukać? Na UBRS nie znalazłem. Na Subsim.com także nie.
Dziękuję i przepraszam, jeśli mój post znalazł się w miejscu, w którym nie powinien był się znaleźć.
- ook
- Tonaż: 7.000 BRT
- Dołączył(a): 07.10.06, 14:31
no tak. Jest to jakieś wyjście, ale widzisz, należę do tych, dla których realizm rozgrywki jest bardzo ważny. Stąd w ostateczności skorzystam z komórki. Przy okazji podpytam: tarcza "Bearing" (namiar) w TDC oznacza względny kurs mojego okrętu, czyli tam, gdzie zostanie skierowana torpeda? Np. jeśli cel będę mieć tuż przed dziobem (0 stopni) to ustawiam na 0? A jeżli będę mieć np. 20 stopni w prawo, to ustawiam strzałę na 20 w prawo? A tarcza AoB? Jeśli AoB do celu wynosi np. 45 stopni z prawej, to ustawiam strzałę na 45 w prawo, czy w lewo?
- ook
- Tonaż: 7.000 BRT
- Dołączył(a): 07.10.06, 14:31
Jesli AoB do celu wynosi 45 stopni to daruj sobie strzelanie Ja zawsze strzelam z AoB 90 stopni - czyli namiar na peryskopie (bearing) to 0 stopni, ale torpede puszcza sie wtedy dla 0 stopni na zyroskopie - czyli defacto +-10-15 stopni w lewo lub prawo od 0 bearing w zaleznosci od predkosci celu i torpedy oraz tego z ktorej burty atakujesz....Atakowanie z innych AoB niz 90 stopni jest dosyc ciezka sprawa na manualnym celowaniu, a poza tym znacznie zmniejsza sie szansa trafienia...
pozdro
pozdro
- JiMi
- Tonaż: 65.000 BRT
- Dołączył(a): 24.04.06, 13:59
- Lokalizacja: Olsztyn
Bearing - dokładnie tak jak powiedziałeś - jeśli cel jest 10 stopni na prawo względem twojego dziobu - to strzałka na 10 w prawo. Jeśli chodzi o kąt kursowy (AOB) to analogicznie, tyle że za punkt odniesienia bierzesz jego dziób - czyli jeśli AOB wynosi np 70 stopni i jesteś po JEGO lewej stronie to strzałka na 70 w lewo.
Rzeczywiście im namiar bardziej odchylony od 0 stopni (oczywiscie w przypadku dziobowego ataku) a AOB od 90 - tym mniejsza precyzja strzału - co nie znaczy że trzeba ortodoksyjnie trzymac sie tych liczb - szczególnie jesli jestes blisko. Ogólnie im dalej jesteś tym kazdy błąd w pomiarach przekłada sie na większa szanse pudła. Sam praktycznie nigdy nie odpalam torped z odleglości wiekszej niż 1000m.
Ale przede wszystkim Jesli chodzi o AOB to trudno go wyznaczać ot tak na oko, a jeszcze trudniej przez manewry w stylu wyrównania kursów - jest zdaje się mod/narzędzie do okreslania tego kąta ale nie mogę go dostac bo znane mi linki nie dzialają. W kazdym razie można to obejść stosując się do porad niejakiego kpt Wazoo który napisał świetny podrecznik manualnego namierzania i celowania. Link znajdziesz na forum w temacie "manualne celowanie" czy jakoś tak - tekst jest po herbaciarsku.
Udanych Łowów
Rzeczywiście im namiar bardziej odchylony od 0 stopni (oczywiscie w przypadku dziobowego ataku) a AOB od 90 - tym mniejsza precyzja strzału - co nie znaczy że trzeba ortodoksyjnie trzymac sie tych liczb - szczególnie jesli jestes blisko. Ogólnie im dalej jesteś tym kazdy błąd w pomiarach przekłada sie na większa szanse pudła. Sam praktycznie nigdy nie odpalam torped z odleglości wiekszej niż 1000m.
Ale przede wszystkim Jesli chodzi o AOB to trudno go wyznaczać ot tak na oko, a jeszcze trudniej przez manewry w stylu wyrównania kursów - jest zdaje się mod/narzędzie do okreslania tego kąta ale nie mogę go dostac bo znane mi linki nie dzialają. W kazdym razie można to obejść stosując się do porad niejakiego kpt Wazoo który napisał świetny podrecznik manualnego namierzania i celowania. Link znajdziesz na forum w temacie "manualne celowanie" czy jakoś tak - tekst jest po herbaciarsku.
Udanych Łowów
- Kurt Staufmann
- Tonaż: 10.000 BRT
- Dołączył(a): 10.08.06, 15:21
- Lokalizacja: Chorzów
Tak, już wiem wszystko o AoB. Czy da radę zrobić, żeby przy Pauzie móc operować wszystkimi narzędziami na mapie, w notatniku i TDC? Kurcze, żeby np. ustalić przez notatnik muszę na chwilę zrobić Pauzę, żeby namiar się nie zmienił i w tym samym momencie ustawić AoB na okręgu. Ale przy Pauzie nie mogę obsługiwać tegoż okręgu. I tak podobnie z mapą (F5) i TDC. Innymi słowy, dlaczego Pauza ogranicza korzystanie z kilku narzędzi?
- ook
- Tonaż: 7.000 BRT
- Dołączył(a): 07.10.06, 14:31
Niech zgadne...? zeby bylo realniej .Faktycznie ,obliczac na stopie mozna np odleglosc , a nastepnie przejsc na mape, by ponownie na pauzie "wklepac" dane z notatnika.Malo to realne ,ale przydaje sie zwlaszcza podczas mocnego bujania.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Borman
- Tonaż: 58.000 BRT
- Dołączył(a): 15.08.06, 21:48
- Lokalizacja: Kraina Bongo Kongo
Och znam doskonale ten ból...
Ale wszystkie te problemy o których wspominasz (szczególnie ta nieszczęsna i jakże nierealistyczna pauza) mam za sobą odkąd przeczytałem podręcznik Wazoo. Wszystkie metoty tam przedstawione odnosza się do 100% realizmu i pozwalają na prowadzenie rozgrywki bez używania pauzy. Możesz bardzo dokładnie obliczyć wszystkie potrzebne dane nie martwiąc sie o to że namiar zmienia sie w czasie i takie tam.
W skrócie pełen realizm + dokładne dane bez pauzy
Naprawdę goraco polecam - spróbuj, gra naprawdę niesamowicie na tym zyskuje.
Do podrecznika potrzeba kilku prostych narzędzi nawigacyjnych - linki do nich znajdziesz w tekście. Wszystko to po angielsku - więc jakbys miał jakieś kłopoty z tym albo z odnalezieniem narzędzi to pisz
Ale wszystkie te problemy o których wspominasz (szczególnie ta nieszczęsna i jakże nierealistyczna pauza) mam za sobą odkąd przeczytałem podręcznik Wazoo. Wszystkie metoty tam przedstawione odnosza się do 100% realizmu i pozwalają na prowadzenie rozgrywki bez używania pauzy. Możesz bardzo dokładnie obliczyć wszystkie potrzebne dane nie martwiąc sie o to że namiar zmienia sie w czasie i takie tam.
W skrócie pełen realizm + dokładne dane bez pauzy
Naprawdę goraco polecam - spróbuj, gra naprawdę niesamowicie na tym zyskuje.
Do podrecznika potrzeba kilku prostych narzędzi nawigacyjnych - linki do nich znajdziesz w tekście. Wszystko to po angielsku - więc jakbys miał jakieś kłopoty z tym albo z odnalezieniem narzędzi to pisz
- Kurt Staufmann
- Tonaż: 10.000 BRT
- Dołączył(a): 10.08.06, 15:21
- Lokalizacja: Chorzów
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości