Zagadki
Posty: 102
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Zagadki
Nic sie tu nie dzieje szanowni panowie. Widze że po macoszemu traktujemy czas I wojny światowej? Cóż chyba trudno sie dziwić. Ale czas to zmienic i orzywic ten fragment forum. Moze zabawimy sie i tu w zagadki?
Na dobry początek proponuje:
Gdzie, kiedy i jakie okrety byly pierwszymi które dokonały wzajemnego zaopatrzenia? Czyli jaka jednostak była pierwszą de facto niemiecka "mleczna krową" ?
PS. Jatzoo daj szanse innym i nie odpowiadaj od razu!
Na dobry początek proponuje:
Gdzie, kiedy i jakie okrety byly pierwszymi które dokonały wzajemnego zaopatrzenia? Czyli jaka jednostak była pierwszą de facto niemiecka "mleczna krową" ?
PS. Jatzoo daj szanse innym i nie odpowiadaj od razu!
- poszukiwacz
- Tonaż: 25.000 BRT
- Dołączył(a): 22.09.03, 13:01
- Lokalizacja: Siedlce
To może i ja zapodam mały konkursik
Oto zdjęcie niemieckiego "U" z okresu I wojny światowej.
Poproszę o podanie numeru tego U-boota, oraz obecnej lokalizacji (wystarczy miasto).
Podpowiem, że jest to miasto w Niemczech.
Oczywiście ów okręt znajduje się w muzeum
Oto zdjęcie niemieckiego "U" z okresu I wojny światowej.
Poproszę o podanie numeru tego U-boota, oraz obecnej lokalizacji (wystarczy miasto).
Podpowiem, że jest to miasto w Niemczech.
Oczywiście ów okręt znajduje się w muzeum
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- matchaus
- Tonaż: 145.000 BRT
- Dołączył(a): 23.02.04, 09:29
- Lokalizacja: Konin
Ja na I wojnie znam się mało, przeczytałem o tym okresie raptem dwie książki - zatapianie z działa jakoś nie wpływa na moją wyobraźnie, dbanie o rozbitków, którzy zaraz wsiądą na kolejny statek itd. To działanie wbrew logice.
Ale nie o tym chciałem tu napisać
Przypominam, że cały czas czeka zagadka autorstwa poszukiwacza nie naruszona przez nikogo.
Panowie do dzieła !!
Pozdrowionka
Ale nie o tym chciałem tu napisać
Przypominam, że cały czas czeka zagadka autorstwa poszukiwacza nie naruszona przez nikogo.
Panowie do dzieła !!
Pozdrowionka
- U-boot
- Tonaż: 319.000 BRT
- Dołączył(a): 10.09.02, 08:46
- Lokalizacja: Gdynia
Muszę w końcu zapodać jakąś fotkę na której widać mnie w lepszym świetle
amigo --> Mam rodzinę na południu Niemiec i prędzej czy później znów odwiedzę Deutches Museum.
Będę uzbrojony w coś lepszego do pstrykania fotek i będę wiedział czego potrzebujesz
amigo --> Mam rodzinę na południu Niemiec i prędzej czy później znów odwiedzę Deutches Museum.
Będę uzbrojony w coś lepszego do pstrykania fotek i będę wiedział czego potrzebujesz
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- matchaus
- Tonaż: 145.000 BRT
- Dołączył(a): 23.02.04, 09:29
- Lokalizacja: Konin
Chyba czas już odgłosić zakończenie zagadki. Odpowiedź brzmi:
"Podczas ostatnich miesiecy i wojny światowej powracający z USA podwodny krążownik 140 pobrał 21 ton paliwa z będącego w drodze
"U-117". Bunkrowanie to miało miejsce w nocy z 12 na 13 września 1918 roku koło Wysp Owczych. Spotkanie zostało zaaranżowane przez prymitywny "telegraf bez drutu". -->John F. White "Mleczne krowy" s. 40
"Podczas ostatnich miesiecy i wojny światowej powracający z USA podwodny krążownik 140 pobrał 21 ton paliwa z będącego w drodze
"U-117". Bunkrowanie to miało miejsce w nocy z 12 na 13 września 1918 roku koło Wysp Owczych. Spotkanie zostało zaaranżowane przez prymitywny "telegraf bez drutu". -->John F. White "Mleczne krowy" s. 40
- poszukiwacz
- Tonaż: 25.000 BRT
- Dołączył(a): 22.09.03, 13:01
- Lokalizacja: Siedlce
Witam.
Oto zagadka:
Wydarzenie to miało miejsce 30 kwietnia 1917 roku w Kanale La Manche.
U-boot we mgle spotkał żaglowiec "Prize", a jego dowódca postanowił go zatopić ogniem artyleryjskim. Widział nawet, jak załoga opuszcza pokład.
Gdy U-boot zaczął strzelać, "Prize" nagle odsłonił działa i zaczął ostrzeliwać okręt podwodny.
Oba okręty w wymianie artyleryjskiej zostały poważnie uszkodzone. U-boot próbował staranować żaglowiec, ale wymknął się spod kontroli i zniknął we mgle.
Żaglowiec "Prize" omal nie zatonął wskutek uszkodzeń, a członkowie
"zespołu paniki" wyciągnęli z wody trzech ludzi, wśród nich dowódcę U-boota.
Ciężko uszkodzony U-boot pod komendą pierwszego oficera wachtowego wrócił do portu.
Co to był za U-boot i kto był jego dowódcą?
Pozdrawiam.
Oto zagadka:
Wydarzenie to miało miejsce 30 kwietnia 1917 roku w Kanale La Manche.
U-boot we mgle spotkał żaglowiec "Prize", a jego dowódca postanowił go zatopić ogniem artyleryjskim. Widział nawet, jak załoga opuszcza pokład.
Gdy U-boot zaczął strzelać, "Prize" nagle odsłonił działa i zaczął ostrzeliwać okręt podwodny.
Oba okręty w wymianie artyleryjskiej zostały poważnie uszkodzone. U-boot próbował staranować żaglowiec, ale wymknął się spod kontroli i zniknął we mgle.
Żaglowiec "Prize" omal nie zatonął wskutek uszkodzeń, a członkowie
"zespołu paniki" wyciągnęli z wody trzech ludzi, wśród nich dowódcę U-boota.
Ciężko uszkodzony U-boot pod komendą pierwszego oficera wachtowego wrócił do portu.
Co to był za U-boot i kto był jego dowódcą?
Pozdrawiam.
- Korvettenkapitan
- Tonaż: 436.000 BRT
- Dołączył(a): 21.01.04, 22:15
- Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Witam.
Chyba już czas na wyjaśnienie zagadki:
Wspomniany U-boot to U-93, a jego dowódcą był Edgar Spiegel von und zu Peckelsheim.
U-boot należał do tak zwanych "średnich U-bootów" (Mittel U) i wyglądał tak:
Chyba już czas na wyjaśnienie zagadki:
Wspomniany U-boot to U-93, a jego dowódcą był Edgar Spiegel von und zu Peckelsheim.
U-boot należał do tak zwanych "średnich U-bootów" (Mittel U) i wyglądał tak:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- Korvettenkapitan
- Tonaż: 436.000 BRT
- Dołączył(a): 21.01.04, 22:15
- Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Witam.
Nic nie szkodzi --------> nie wszyscy muszą się interesować także U-bootami z Pierwszej Wojny Światowej .
Pozdrawiam.
Nic nie szkodzi --------> nie wszyscy muszą się interesować także U-bootami z Pierwszej Wojny Światowej .
Pozdrawiam.
- Korvettenkapitan
- Tonaż: 436.000 BRT
- Dołączył(a): 21.01.04, 22:15
- Lokalizacja: Nad Bałtykiem
W takim razie na rozkręcenie tematu następna zagadka:
Jak numer miał U-boot zbudowany w stoczni Germania Werft w Kilonii?
Oto dane:
Zamówiony: 29 marca 1912 r
Położenie stępki: 7 listopada 1912 r
Wodowanie: 9 maja 1914 r
Przyjęty do służby: 5 października 1914 r
Odbył 17 patroli i zatopił (pod czterema różnymi dowódcami) 121 statków o łącznym tonażu 262.886 ton.
18 października 1918 r wypłynął i nigdy już nie powrócił - 38 ludzi zginęło.
Pozdrawiam.
Jak numer miał U-boot zbudowany w stoczni Germania Werft w Kilonii?
Oto dane:
Zamówiony: 29 marca 1912 r
Położenie stępki: 7 listopada 1912 r
Wodowanie: 9 maja 1914 r
Przyjęty do służby: 5 października 1914 r
Odbył 17 patroli i zatopił (pod czterema różnymi dowódcami) 121 statków o łącznym tonażu 262.886 ton.
18 października 1918 r wypłynął i nigdy już nie powrócił - 38 ludzi zginęło.
Pozdrawiam.
- Korvettenkapitan
- Tonaż: 436.000 BRT
- Dołączył(a): 21.01.04, 22:15
- Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Posty: 102
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości