Parametry napedu glownego kontenerowca
Moderatorzy: Jatzoo, Brodołak, ObltzS
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Parametry napedu glownego kontenerowca
Witam Wszystkich
Mam klopocik z ustaleniem, ktore z parametrow napedu glownego kontenerowca sa najistotniejsze - pod katem widzenia armatora/osoby zamawiajacej dana jednostke.
Z podstawowych spraw wiem, ze jest 3 glownych producentow silnikow BM, Warstilla i Sultzer (moze pisownia jest nie do konca poprawna - ale juz nie mam sily sprawdzac).
Sam wpadlem na nastepujace "rzeczy":
- cena
- ekonomicznosc ( chodzi o wykorzystywanie 65%-75% mocy calkowitej - wtedy jest najwieksza efektywnosc danego napedu)
- bezawaryjnosc (niezawodnosc)
- "latwosc" przeprowadzenia naprawy - zarowno "w morzu" jak i po dostarczeniu setu niezbednych czesci
Potrzebuje to do stworzenia algorytmu, a w efekcie programu do doboru optymalnego napedu glownego. Jednak bez nadania poszczegolnym cecha odpowiednich wag jest to dosc karkolomne przedsiewziecie.
A byc moze w necie sa jakies gotowe rozwiazania.... sam googlalem googlalem i nic - poza kilkoma publikacjami po angielsku.
PZDR
Tomasz Michalski
Mam klopocik z ustaleniem, ktore z parametrow napedu glownego kontenerowca sa najistotniejsze - pod katem widzenia armatora/osoby zamawiajacej dana jednostke.
Z podstawowych spraw wiem, ze jest 3 glownych producentow silnikow BM, Warstilla i Sultzer (moze pisownia jest nie do konca poprawna - ale juz nie mam sily sprawdzac).
Sam wpadlem na nastepujace "rzeczy":
- cena
- ekonomicznosc ( chodzi o wykorzystywanie 65%-75% mocy calkowitej - wtedy jest najwieksza efektywnosc danego napedu)
- bezawaryjnosc (niezawodnosc)
- "latwosc" przeprowadzenia naprawy - zarowno "w morzu" jak i po dostarczeniu setu niezbednych czesci
Potrzebuje to do stworzenia algorytmu, a w efekcie programu do doboru optymalnego napedu glownego. Jednak bez nadania poszczegolnym cecha odpowiednich wag jest to dosc karkolomne przedsiewziecie.
A byc moze w necie sa jakies gotowe rozwiazania.... sam googlalem googlalem i nic - poza kilkoma publikacjami po angielsku.
PZDR
Tomasz Michalski
- Tomashm
- Tonaż: 1.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.07, 22:24
- Lokalizacja: Szczecin
Witam
Chyba moge troche pomóc, jeśli pomoc jest jeszcze potrzebna
kilka lat temu pisałem prace pt:
"Projekt wstępny siłowni kontereowaca 500 TUE z silnikiem srednio obrotowym"
Jesli jeszcze jestes zainteresowany - daj znac a poszukam
Pozdrowienia
Chyba moge troche pomóc, jeśli pomoc jest jeszcze potrzebna
kilka lat temu pisałem prace pt:
"Projekt wstępny siłowni kontereowaca 500 TUE z silnikiem srednio obrotowym"
Jesli jeszcze jestes zainteresowany - daj znac a poszukam
Pozdrowienia
- U-boot
- Tonaż: 319.000 BRT
- Dołączył(a): 10.09.02, 08:46
- Lokalizacja: Gdynia
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości