1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Tabele do prowadzenia swoich rankingow w SH3

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 3 • Strona 1 z 1

Tabele do prowadzenia swoich rankingow w SH3

Postprzez majama » 29.04.06, 21:43

Zrobiłem w excellu takie dokumenty które moga pomóc wszystkim w ustaleniu swojego poziomu osiagnięc w grach multiplayer w SH3
sa do wziecie tutaj:

http://republika.pl/majama/store/SH3rank.zip

Punktem wyjścia była pomoc wszelkim grupom i grupkom graczy w prowadzeniu swoich rankingów

Ostatatnia wersja została uproszczona bo czynnik ustalania jakosci załóg w praktyce jest nie do wprowadzenia, czyli można to sobie darować i zostało wycięte.

Moja propozycja wzoru opiera sie na załozeniu podwyższenia punktów tym którzy zagrali conajmniej kilka misji, tak aby wyeliminowac możliwośc fuksów. Zastosowałem do tego funkcje logarytmiczne. Ciągle jest najbardziej znaczący tonaż, ale teraz składniki wzoru liczone za procent powrotów i za proporcje sukcesow w stosunku do wszystkich misji maja dołozony współczynnik logarytmiczny, ktory obniza je przy ogólnej ilości rozegranych misji poniżej 19 (np dla zagranych tylko 4 misji to jest mnożnik 0,54) a powyżej 19 misji minimalnie zwieksza wartośc tych dwoch składnikow (przy 100 misjach daje to mnożnik 1,54, a przy tysiącu misjach 2,31). Powtarzam że dotyczy to tylko dwóch z czterech składników wzoru, tam gdzie wchodzą do obliczeń punkty za przeżycie.
Uzasadniam to tym, że łatwo jest utrzymac 100% przeżywalnośc przy kilku misjach a bardzo trudno przy wielu misjach nigdy nie polec.
Współczynnik od ilosci zatopionych statków jednak najlepiej jak bedzie mnożony przez 3 co wykazały testy praktyczne.

Jako statni arkusz jest dodana tabela przepisująca wartości z tabeli głownej, jest ona tylko po to aby mozna było sortowac i publikowac ranking pofiltorwany i ułozony w odpowiedniej kolejności bez mieszania w tabeli głównej.

Generalne zasady wypełniania tabeli:
1. Dopisywanie kolejnych graczy powinno byc robione w tabeli glownej, to jest jedyna rzecz jaka sie tam wpisuje
2. Po każdej misji w arkuszu "uczestnictwo" nalezy wpisac pod numerkiem misji tym co w niej brali udzial cyferki 1 jesli przezyli lub cyferki -1 jesli polegli
3. W arkuszu "zatopienia" kazdemu nalezy w jego rubryce iw kolumnie odpowiedniej misji wpisac ilosc zatopionych celow oraz ich tonaż. Proponuje nie wpisywac sum gotowych tylko wstawiac to jako równanie, np. =2340+5500+8050 to nie ma znaczenia do obliczeń, ale bedzie mogło służyc jako archiwum danych jakie duże jednostki sie zatapiało. Oczywiście jednostki neutralne lub swoje nalezy liczyc na minus zarówno w ilości jak i w tonażu, np przy zatopieniu dwoch wrogich statków i jednego sojuszniczego ubota należy wpisac sume zatopien =1 albo =2-1. Czyli jesliktos zatopi tylko "swojaka" to może złapac z takiej misji punktu ujemne, co jest całkiem logiczne.

Zachecam do wpisywania danych takich jakie przydażały sie wam na patrolach w misjach, wtedy zobaczycie jakie to daje punkty i bedziemy mieli wierniejsze oddanie sprawy. Ja sam wpisywałem na probe rózne uzyskiwane przez siebie i innych rezultaty i wychodziło mi to całkiem ciekawie, ale niech każdy chetny to ściagnie i potestuje.

Na pewno niektórych nurtuje jedno pytanie: czy przy zastosowaniu mojego wzoru ci co wiecej graja będa mieli więcej punktow niz ci co rzadziej grają? Otóż jest to możliwe; ci co więcej graja maja szanse na więcej punktow w rankingu, ale pod warunkiem, że beda regularnie cos zatapiac i regularnie wracac żywi z tych misji. Inaczej to częstsze granie nic nie da a nawet może obniżyc im punkty.

Generalnie przy swoich symulajach wynikow misji (w dokumencie opartym na moim wzorze) moge spostrzec że:
- wyruszenie na patrol i zginiecie bez zatopienia czegokolwiek nie daje nic
- wyruszenie na patrol i powrót żywym bez zatopień daje minimalne punkty, a przy posiadaniu juz jakiegos rankingu może obnizyc (bo średni tonaż spada)
- patrol z zatopieniami i powrót martwym raczej podnosi punkty, ale to zależy od tonażu, przy zatopieniu czegos małego nie moze to byc opłacalne i zaniża punkty
- patrol z zatopieniami i szcześliwym powrotem zdecydowanie podnosi punkty (sukcess), jest to jedyny rezultat ktory ustala jako dodatnie wszystkie 4 składniki we wzorze

Możnaby przy testach cos jeszcze podregulawać, np zmienic logarytmy o podstawie 20 na logarytmy dziesietne, albo zwiekszyc lub zmniejszyc wspołczynniki przy kolejnych składnikach, to juz kwestia otwarta do dyskusji.
majama
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 340.000 BRT

Dołączył(a): 19.04.05, 13:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez majama » 03.05.06, 19:31

Uprościłem i uaktualniłem ten dokument, żeby byl łatwiejszy do zrozumienia.
majama
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 340.000 BRT

Dołączył(a): 19.04.05, 13:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez The Edge » 11.05.06, 09:49

majama napisał(a):Uprościłem i uaktualniłem ten dokument, żeby byl łatwiejszy do zrozumienia.
:mrgreen:
Imponujesz chęciami, więc: gdy już dorosnę do poziomu Multi - na pewno :!: dokładnie zapoznam się z tym, a i pewnie będę miał własne "3 grosze", jak zawsze :D
Pozdrawiam :)
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław


Posty: 3 • Strona 1 z 1

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości