mokry pokład (deck awash)
Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly
Posty: 5
• Strona 1 z 1
mokry pokład (deck awash)
żeby pływać z mokrym pokładem i jednocześnie wystawioną wachtą (lub obsadzonym uzbrojeniem artyleryjskim) trzeba wziąć na warsztat plik konfiguracujny naszego u-boota. w przypadku typu VIIb będzie to
..\data\Submarine\NSS_Uboat7b\NSS_Uboat7b.cfg. interesuje nas sekcja [Properties], parametr SurfaceDepth. domyślnie jego wartość wynosi 5,8 metra. na próbę dodałem 1,5m (czyli mam teraz 8,3).
i co? na pierwszy rzut oka działa. załoga zostaje "na górze" mimo częściowego zanurzenia. obsługa 88 nie wymięka nawet przy wodzie po szyję (8.3m to chyba jednak za dużo - głupio trochę wyglądają te łby wystające z wody), choć armata wtedy jest unieruchomiona i bezużyteczna (przy wodzie po kolana działa normalnie). z wyżej położonym flakiem nie ma tych problemów*. nie testowałem tych modyfikacjacji w warunkach bojowych więc nie wiem czy pływanie z pokładem pod wodą rzeczywiście zmniejsza szansę wykrycia nas przez wroga (co jest celem tych wszystkich zabiegów) - na pewno trzeba płynąć bardzo wolno gdyż w przeciwnym razie zdradzą nas silne zawirowania i pieniąca się woda. wadą takiego pływania wynikającą z niedostatków gry jest ciągłe przełączanie napędu z diesli na akumulatory (gdy zaleje nas fala) i z powrotem (gdy pokład się wynurza) - szkoda że nie da się wymusić płynięcia na silnikach elektrycznych na powierzchni.
* to zróżnicowanie jest interesujące zważywszy na jednakowe ograniczenia użycia obu armat zależnie od pogody, podczas gdy flak powienien być "używalny" również przy gorszej pogodzie/większej fali niż 88.
a tak to wygląda:
..\data\Submarine\NSS_Uboat7b\NSS_Uboat7b.cfg. interesuje nas sekcja [Properties], parametr SurfaceDepth. domyślnie jego wartość wynosi 5,8 metra. na próbę dodałem 1,5m (czyli mam teraz 8,3).
i co? na pierwszy rzut oka działa. załoga zostaje "na górze" mimo częściowego zanurzenia. obsługa 88 nie wymięka nawet przy wodzie po szyję (8.3m to chyba jednak za dużo - głupio trochę wyglądają te łby wystające z wody), choć armata wtedy jest unieruchomiona i bezużyteczna (przy wodzie po kolana działa normalnie). z wyżej położonym flakiem nie ma tych problemów*. nie testowałem tych modyfikacjacji w warunkach bojowych więc nie wiem czy pływanie z pokładem pod wodą rzeczywiście zmniejsza szansę wykrycia nas przez wroga (co jest celem tych wszystkich zabiegów) - na pewno trzeba płynąć bardzo wolno gdyż w przeciwnym razie zdradzą nas silne zawirowania i pieniąca się woda. wadą takiego pływania wynikającą z niedostatków gry jest ciągłe przełączanie napędu z diesli na akumulatory (gdy zaleje nas fala) i z powrotem (gdy pokład się wynurza) - szkoda że nie da się wymusić płynięcia na silnikach elektrycznych na powierzchni.
* to zróżnicowanie jest interesujące zważywszy na jednakowe ograniczenia użycia obu armat zależnie od pogody, podczas gdy flak powienien być "używalny" również przy gorszej pogodzie/większej fali niż 88.
a tak to wygląda:
- kaa
- Tonaż: 320.000 BRT
- Dołączył(a): 19.04.05, 21:36
- Lokalizacja: Warszawa
max to chyba 6 m/s czyli ok. 20 km/h. fajny sajt a propo.
- kaa
- Tonaż: 320.000 BRT
- Dołączył(a): 19.04.05, 21:36
- Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj czytalem sobie jak to S-13 na baltyku plynal przed zatopieniem "Wilhelma Gustlofa" wlasnie w pozycji mokrego pokladu. Dlaczego nie uwzglednili, dlaczego
Gdyby nie Kaa i jego proby... Moze w 1.4 by tak to wprowadzili ?
Gdyby nie Kaa i jego proby... Moze w 1.4 by tak to wprowadzili ?
- Boba Fett
- Tonaż: 111.000 BRT
- Dołączył(a): 20.04.05, 00:23
- Lokalizacja: North Atlantic
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość