1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Włazy na pokładzie

Moderatorzy: Jatzoo, Brodołak, ObltzS, SnakeDoc

Posty: 5 • Strona 1 z 1

Włazy na pokładzie

Postprzez adam » 23.02.06, 09:26

meine heren
prosze o pomoc w ustaleniu dokladnej ilosci wlazow na u-boot'cie typ.VII
wiem o kiosku wlazie w okolicy przedniego przedzialu torpedowego
oraz gdzies w okolicy rufy i tu pierwsza watpliwosc
czy byl w okolicach tylnego przedzialu torpedowego czy nad kambuzem a moze na rufie byly dwa?
b.prosze o zdjecia albo i rysunki.
zalezy mi na tym i z gory dzieki
adam
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 38.000 BRT

Dołączył(a): 13.12.04, 12:34
Lokalizacja: chorzow

Postprzez Jatzoo » 23.02.06, 09:35

Był i nad tylnym przedziałem torpedowym (musieli przecież jakoś ładować torpedy) oraz nad kambuzem (bo musieli jakoś załadować tony jedzenia) ;-)

Ale określenie Typ VII troszkę mało precyzyjne ;-) O jaki konkretny Typ Ci chodzi?
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.320.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Postprzez adam » 23.02.06, 09:51

...zapomnialem wystukac C chodzi o modelVIIC
i przy okazji kabina radiowa jest po prawej idac z kiosku a po lewej i dac od rufy?
dobrze czy sie myle?
adam
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 38.000 BRT

Dołączył(a): 13.12.04, 12:34
Lokalizacja: chorzow

Postprzez MarcinU96 » 03.07.06, 19:43

Zgadza się. Kabina radiowa i podsłuchu znajdowały się na lewej burcie - patrząc od rufy- na wprost pomieszczenia kapitana.
MarcinU96
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 10.000 BRT

Dołączył(a): 03.07.06, 18:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Włazy na pokładzie

Postprzez quarvus » 21.11.19, 14:32

Informacja pozyskana z relacji cytadelowca poznańskiego:

W latach 1941-45, po ukończeniu kursu ślusarskiego, pracował jako polski nastolatek w niewielkich poznańskich zakładach metalowych Herkules Werke, które miały 3 duże maszyny odlewnicze. Produkowano przy ich pomocy metodą odlewania "stalowe włazy do u-bootów z załogą liczącą 32 osoby". Tyle zapamiętał. Przepytywany człowiek nie umie podać ilości (wielkości produkcji), ale podaje liczne szczegóły techniczne produkcji - m. in, to, że włazy przeciekały przy próbach ciśnieniowych - ale przeciekały nie na uszczelkach, ale przez odlany kadłub włazu. Polski cechmistrz wynalazł metodę "uszczelniania" odlewów miedzią (nacieranie miedzią???). Włazy miały wypukły przekrój. Zakładam, że to były włazy do pokładu, ale być może to były np. klapy wyrzutni torpedowych...?
Produkcję nadzorował i odbierał marynarz Kriegsmarine w mundurze.
Adres zakładu: obecna ulica Garncarska w Poznaniu.
W internecie można wyguglać Herkules Werke istniejące od 1886 do dziś w Norymberdze jako zakłady produkcji motocykli i rowerów. Opisana ich historia z lat wojny, jak to zwykle, jest bardzo lakoniczna, więc nie wiem, czy to oni mieli zakład filialny w Poznaniu w latach okupacji.

Nie wiem, czy ktoś robił spis zakładów produkujących części do u-bootów?
Jedyne u-booty pasujące do tego opisu to chyba typ II. Nie wiem, czy średnice włazów na typach VII i IX były inne niż na typie II. Bo w końcu tacy sami ludzie mieli przez nie przejść, więc chyba powinny być to podobne włazy...
quarvus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 110.000 BRT

Dołączył(a): 14.12.07, 12:07
Lokalizacja: Poznań


Posty: 5 • Strona 1 z 1

Powrót do Konstrukcja kadłuba i wyposażenie



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość