1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

VII - klapy zbiornika 3

Moderatorzy: Jatzoo, Brodołak, ObltzS, SnakeDoc

Posty: 7 • Strona 1 z 1

VII - klapy zbiornika 3

Postprzez tobruk » 05.10.06, 20:07

Jacek miałem na myśli zwężenie z powodu klap
Obrazek
Jeśli chodzi o 'zbiornik paliwa' (?) to po przeciwnej stronie nie ma czegoś takiego, więc ja jakoś się nie zgodzę na zbiornik paliwa

za zbiornikiem zanurzeniowym (nr 3 - tym pod centralą) jest zbiornik paliwa; tyle że dalej w kir. rufy, pod akumulatorami jest zbiornik na wodę brudną i powstaje pytanie: czy element z foto Szojera zaznaczony lewą strzałką (niewątpliwie dospawany po wojnie) jest na wys zbiornika paliwa czy zbiornika wody brudnej?
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez Jatzoo » 05.10.06, 20:41

Trochę fotek ze zbliżeniami...

Warto zwrócić uwagę, że po jednej stronie burty wloty klap są spawane, a po drugiej przykręcane na śruby (przynajmniej tak widać) - może ktoś ma jeszcze lepsze zbliżenia..?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.353.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Postprzez tobruk » 05.10.06, 20:52

jeszcze w kwestii zbiornika paliwa:
"treibolb 1i" to zbiornik oleju napędowego nr 1
Obrazek
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez tobruk » 05.10.06, 21:08

Jatzoo napisał(a):Trochę fotek ze zbliżeniami...

Warto zwrócić uwagę, że po jednej stronie burty wloty klap są spawane, a po drugiej przykręcane na śruby (przynajmniej tak widać) - może ktoś ma jeszcze lepsze zbliżenia..?

(w kwestii formalnej :wink: : wszystkie trzy fotki przedstawiają tę samą stronę burty)
wygląda to tak, że do kadłuba przymocowane (na śruby?) są gniazda klap, natomiast same klapy dociskają mechanizmy zamykające.
Zagadką natomiast jest to "coś" bezpośrednio za klapami - patrząc w kier rufy, środkowe foto. Na żadnych planach tego nie ma, dlatego sądzę że to powojenny nabytek

ObltzS napisał(a):Do Kol. Tobruka - czy owe "osłony", o których pisze Kol. SzoJer, czy mogą to być elementy tzw. stępek przechyłowych, co prawda nigdzie na spotkanych przeze mnie planach nie występowały te elementy konstrukcji kadłuba [a może z uwagi na to, że są one niewielkie i występują na krótkich odcinkach podwodnej części kadłuba

chodziło tu tylko o swobodne ruchy klap
Ostatnio edytowano 05.10.06, 21:16 przez tobruk, łącznie edytowano 1 raz
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez Jatzoo » 05.10.06, 21:15

(w kwestii formalnej : wszystkie trzy fotki przedstawiają tę samą stronę burty)

No dobrze... na sterburcie są śruby ;)
(Jeśli o to chodziło Mietek :) )

Bo na 1 i 3 fotce są klapy po dwóch stronach... okrętu ;)
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.353.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Postprzez tobruk » 05.10.06, 21:18

nie zwróciłem uwagi że przedstawiłeś obie burty, ale to tutaj nie ma znaczenia - zbiornik paliwa jest ca całej szerokości
(a q... kiedy tu będzie dział techniki?)
chwilowo nie mam lepszego, ale otwarte klapy widać:
Obrazek
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

VII - klapy zbiornika 3

Postprzez ObltzS » 06.10.06, 17:47

Witam !
Brawo Tobruk !!! Świetne i rzadko spotykane zdjęcie tych niewielkich klap, a co najważniejsze, to bardzo wyraźnie widać nie tylko otwart klapy, ale także ich maksymalne położenie w pozycji "otwarte" - teraz wyraźnie widać, że owa listwa, o której pisał Kol. SzoJer, to osłona stępki, na której swobodnie mogły wspierać sie klapy w tej pozycji - prawdopodobnie taka pozycja otwarcia wystarczała do szybkiego zapełnienia zbiornika balastowego, a czasie zanurzenia alarmowego [U-Boot na pełnej maksymalnej prędkości] owa listwa pozwalała zapewne także na zabezpieczenie klap przed ich wyrwaniem lub zdeformowaniem mechanizmów zamykających [zawiasy, cięgna ?], co mogło w czasie opróżninia zbiornika z wody sprawiać kłopoty [nieszczelne klapy z uwagi na wadliwie działający mechanizm zamykania powodowałyby ponowne "podtapianie" zbiornika balastowego].
Kiedy emitowano na kanale National Geographic Channel dwuczęściowy film o budowie i próbach morskich najnowocześniejszego liniowca "Queen Mary 2" wspominano właśnie m. in. o oderwaniu się jednej z trzech klap [znacznie większych gabarytowo i wagowo, po trzy klapy na każdej burcie] zamykającej wlot wody do dziobowego steru strumieniowego, gdzie zdarzenie to miało miejsce przy niewielkiej prędkości owego liniowca. Nota bene wspomniano także, że owe klapy i mechanizmy zamykające wykonała Stocznia Gdańska z Polski :oops:
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.725.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa


Posty: 7 • Strona 1 z 1

Powrót do Konstrukcja kadłuba i wyposażenie



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron