1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Szukam foto sprężarek

Moderatorzy: Jatzoo, Brodołak, ObltzS, SnakeDoc

Posty: 8 • Strona 1 z 1

Szukam foto sprężarek

Postprzez tobruk » 25.09.06, 11:47

Witam
czy ma ktoś może foto sprężarek z Laboe? Byłbym wdzięczny za udostępnienie
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez ObltzS » 21.12.07, 18:51

Witam !
Fotografia sprężarki Junkersa na U-570 [typ VII C] :
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.706.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Postprzez tobruk » 21.12.07, 21:53

Dzięki, piękne zdjęcie, dobrze widać nawet kolektory
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez ObltzS » 27.03.09, 19:02

Witam !

Czy Tobruk zagląda tu jeszcze ?
To chyba kiedyś poszukiwał Tobruk, z tym, że przedstawione na filmikach kompresory [sprężarki] pochodzą z typu XXIII, z tłumaczeniem objasnień nie powinno być kłopotu :wink: :
cz. 1/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=aH688UAAfUw&NR=1
cz. 2/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=5eCq33orEaA&feature=related
cz. 3/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=jg3iMp-7RcE&feature=related
cz. 4/4 :
http://www.youtube.com/watch?v=VhNbfunBLSs&feature=related

- i dla porównania te, które montowano na typach VIIC :
http://www.uboatarchive.net/U-570Photo31.jpg
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.706.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Re: szukam foto sprężarek

Postprzez shalashaska » 14.06.09, 10:09

Czy ktoś zna może wydajności tych sprężarek?Ile miały na wydechu i do ilu nabijały ciśnienie w Mpa?
shalashaska
Leutnant zur See
 
Tonaż: 127.000 BRT

Dołączył(a): 21.03.07, 18:32

Re: szukam foto sprężarek

Postprzez ObltzS » 14.06.09, 17:03

Cześć shalashaska !
Sprężarka te służyła m. in. do uruchamiania SG - wiem tylo tyle, że cisnienie robocze w instalacji i zbiornikach powietrza na U-Bootach wynosiło 205 atm. Porównaj :
http://www.uboatarchive.net/U-570ONIReport.htm
str. 31 - 32.
A próbowałeś na googlach ?
ObltzS
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.706.000 BRT

Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
Lokalizacja: Polska południowa

Re: szukam foto sprężarek

Postprzez shalashaska » 15.06.09, 06:54

Dzięki za odpowiedz.U mnie jest kiepsko z ang wiec szukanie nie dało efektu.Ale to ciśnienie 205 atm czyli 20 Mpa jest wręcz potężne.Zwykłe domowe kompresory bija w granicach 0.8 do 1.0 Mpa.Jakbys cos wiecej wiedzial na temat instalacji, danych na ten temat to napisz cos:)
shalashaska
Leutnant zur See
 
Tonaż: 127.000 BRT

Dołączył(a): 21.03.07, 18:32

Re: szukam foto sprężarek

Postprzez SnakeDoc » 18.06.09, 19:26

Witam

Na okrętach typu VII początkowo montowane były dwie sprężarki tłokowe napędzane silnikami elektrycznymi.
Znajdowały się one po obu stronach tylnej części przedziału silników elektrycznych - tuż przed rufową
wyrzutnią torpedową.

W późniejszym okresie jedną z tych sprężarek zastąpiono bezkorbową silniko-sprężarką spalinową Junkersa.
Początkowo sprężarka spalinowa była traktowana jako urządzenie pomocniczne, jednak szybko przejęła rolę
'głównej' sprężarki. Jej budowa była dużo bardziej zwarta
Obrazek
niż sprężarki elektrycznej (z lewej sprężarka, z prawej silnik)
Obrazek
compressors.jpg

Była teżbardziej niezawodna. Nieobciążała baterii akumulatorów oraz
miała mniejszą masę. Jej praca była jednak dużo głośniejsza, ponadto z oczywistych powodów można jej
było używać jedynie w wynurzeniu. Przy pomocy sprężarki elektrycznej można było natomist zlikwidować
nadciśnienie we wnętrzu okrętu powstające podczas długotrwałego pobytu pod wodą).

Krótki opis sprężarek:

Sprężarka 'elektryczna' to czterostopniowa, tłokowa sprężarka Kruppa napędzana przez silnik elektryczny.
Silnik waży 1700kg i ma moc od 23 do 28 kW przy napięciu od 110 do 170 V. Zakres obrotów - 550 do 650
obr/s. Bezpośrednio podłączona sprężarka ma masę 115 kg i pobiera od 14 do 15.4 litrów powietrza na minutę.
Wyjściowe ciśnienie to (jak pisał ObltzS) 205 atmosfer. Znajduje się na bakburcie.

Sprężarka 'spalinowa' to czterostopniowa, bezkorbowa silniko-sprężarka Junkersa. Waży 560 kg, ilość
'cykli' - 780-840 obr/s, moc około 50 KM. Sprężarka pobiera około 2 metrów sześciennych powietrza na
minutę, a produkuje około 10 litrów powietrza na minutę.
Znajduje się na sterburcie. Rura jej układu wydechowego jest wyprowadzona na zewnątrz i podłączona tuż
przed tłumikiem do rury wydechowej prawoburtowego głównego silnika diesla.

Generalnie sprężarka Junkersa była bardzo udaną konstrukcją, a technologia jej produkcji
została w czasie wojny przekazana do Japonii.

Pojemność butli sprężonego powietrza to 6200 litrów przy ciśnieniu 205 atmosfer i wystarczała
do wyszasowania
- głównych zbiorników balastowych (TauchZelle 1, TauchZelle 3, TauchZelle 5, w sumie 105.35 metrów sześciennych)
- zewnętrznych zbiorników paliwa (TauchBunker 2 Bb, TauchBunker 2 Sb, TauchBunker 4 Bb, TauchBunker 4 Sb, w sumie 49.2 metrów sześciennych)
- dodatkowych zbiorników znajdujących się w części dziobowej i rufowej (Wasserdichtes Heck, Wasserdichtes Back, w sumie 12.28 metrów sześciennych)
na głębokości 55 metrów.
Większość butli z sprężonym powietrzem znajdowało się pomiędzy kadłubem lekkim a kadłubem sztywnym,
jednak sześć z nich znajduje się wewnątrz - w przedziale maszynowym.


Jako ciekawostkę podaję informację znalezioną na którymś z niemieckojęzycznych forów opisującą
procedurę uruchamiania silnika diesla przy pomocy silnika elektrycznego gdy była niedostateczna ilość
sprężonego powietrza, lub gdy była uszkodzona instalacja pneumatyczna.

1. Zawory silnika ustawić w pozycji 'otwarte' (i odłączyć od wałka rozrządu);
2. Włączyć pomocniczą pompę oleju silnikowego;
3. Napełnić układ paliwowy;
4. Włączyć dźwignię uruchamiania silnika;
5. Włączyć sprzęgło diesla;
6. Uruchomić silnik elektryczny tak wolno jak to możliwe, stopniowo zwiększać obroty;
7. Obserwować ciśnienie oleju oraz wody chłodzącej;
8. Gdy silnik osiągnie minimum 100 obr/min włączyć rozrząd zaworów wlotowych i
powoli włączyć podawanie paliwa;
9. Po osiągnięciu zapłonu wyłączyć silnik elektryczny;

Nie spotkałem się w żadnym innym miejscu z opisem takiej praktyki, więc proszę powyższe traktować jako ciekawostkę.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
SnakeDoc
Fregattenkapitän
Fregattenkapitän
Moderator Team
 
Tonaż: 545.000 BRT

Dołączył(a): 07.08.07, 20:55


Posty: 8 • Strona 1 z 1

Powrót do Konstrukcja kadłuba i wyposażenie



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron