1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

U-371 Typ VIIC

Moderatorzy: Jatzoo, Brodołak

Posty: 1 • Strona 1 z 1

U-371 Typ VIIC

Postprzez Brodołak » 06.02.07, 13:34

U-371 Typ VIIC

Stocznia: Howaldtswerke AG, Kiel-Gaarden
Nr zamówienia: 2
Zamówienie: 23.09.1939
Położenie stępki: 17.11.1939
Wodowanie: 27.01.1941
Wcielenie do służby: 15.03.1941
Nr pocztowy: M 40 472

Przebieg służby:
15.03.1941 - 30.06.1941 - 1 Flotylla U-bootów, Kiel (szkolenie załogi)
01.07.1941 - 31.10.1941 - 1 Flotylla U-bootów, Brest (okręt bojowy)
01.11.1941 - 14.04.1942 - 23 Flotylla U-bootów, Salamis (okręt bojowy)
15.04.1942 - 04.05.1944 - 29 flotylla U-bootów, La Spezia/Tulon (okręt bojowy)
04.05.1944 - Zatopiony na północ od Constantine (pozycja 37.49N, 05.39E) przez amerykańskie niszczyciele eskortowe USS Pride i USS Joseph E. Campbell, francuski niszczyciel eskortowy FFN Senegalais oraz brytyjski niszczyciel eskortowy HMS Blankley.

Dowódcy:
15.03.1941 - 25.03.1942 - OL Heinrich Driver
26.03.1942 - 06.04.1942 - OL Karl-Otto Weber
06.04.1942 - 24.05.1942 - KL Heinz-Joachim Neumann (w zastępstwie)
25.05.1942 - 04.04.1944 - KL Waldemar Mehl (KR)
05.04.1944 - 04.05.1944 - OL Horst-Arno Fenski (KR)

Odbyte patrole bojowe: 19

Zatopione/uznane za stracone/uszkodzone statki handlowe: 8 (51.401 BRT)/2 (13.341 BRT)/4 (28.072 BRT)

Zatopione/uszkodzone okręty wojenne: 3 (2.831 BRT)/2 (2.500 BRT)

Patrol 1 (05.06.1941 - 01.07.1941)
05.06. U-371 pod dowództwem Heinricha Drivera wypłynął z bazy w Kiel, by zgodnie z rozkazem atakować aliancką żeglugę na Północnym Atlantyku. W dniu 12 czerwca Heinrich Driver zatopił o godzinie 03:26 w kwadracie marynarki AL 1997 płynący samotnie brytyjski frachtowiec Silverplam (6.373 ton). Dnia 24 czerwca U-371 nawiązał kontakt z wykrytym poprzedniego dnia przez U-203 konwojem HX-133. W przeprowadzonym o godzinie 11:32 ataku Heinrich Driver zatopił w kwadracie marynarki AK 4455, norweski frachtowiec Vigird (4.765 ton). W dniu 01.07. U-371 wpłynął do bazy w Breście, kończąc trwający ponad trzy tygodnie patrol.

Patrol 2 (23.07.1941 - 19.08.1941)
23.07. U-371 pod dowództwem Heinricha Drivera wypłynął z bazy w Breście, by zgodnie z rozkazem atakować aliancką żeglugę na Północnym Atlantyku. W dniu 27 lipca Heinrich Driver nawiązał kontakt z płynącym na zachód od Lizbony konwojem OS-1. Przez trzy dni U-371 podążał za OS-1 wysyłając meldunki naprowadzające dla innych U-bootów. Dnia 30 lipca w przeprowadzonych o godzinie 01:38 i 02:46 dwóch atakach, Heinrich Driver zatopił w kwadracie marynarki CF 7866 brytyjski frachtowiec Shahristan (6.935 ton) i w kwadracie marynarki CF 7945 holenderski frachtowiec Sitoebondo (7.049 ton). Od 06.08. U-371 bez powodzenia operował przeciwko konwojowi HG 69. W dniu 19.08. U-371 wpłynął do bazy w Breście, kończąc trwający prawie cztery tygodnie patrol.

Patrol 3 (16.09.1941 - 24.10.1941)
16.09. U-371 pod dowództwem Heinricha Drivera wypłynął z bazy w Breście, by zgodnie z rozkazem w ramach grupy "Goeben" przedrzeć się przez Cieśninę Gibraltarską na Morze Śródziemne, aby utworzyć operującą tam flotyllę okrętów podwodnych. W nocy z 21 na 22 września Heinrich Driver płynąc w położeniu nawodnym sforsował Cieśninę Gibraltarską i wpłynął na Morze Śródziemne. Przez pozostałą część patrolu U-371 operował u wybrzeży Afryki Północnej atakując brytyjskie konwoje zaopatrujące Tobruk. Podczas jednego z ataków na taki konwój, jednostki eskorty zaatakowały i uszkodziły okręt Heinrich Drivera. W dniu 24.10. U-371 wpłynął do bazy w Salamis, kończąc trwający ponad pięć i pół tygodnia patrol.

Patrol 4 (04.12.1941 - 10.01.1942)
04.12. U-371 pod dowództwem Heinricha Drivera wypłynął z bazy w Salamis, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę u wybrzeży Egiptu i Cyrenejki. Następnego dnia U-371 został bezskutecznie zaatakowany przez brytyjski okręt podwodny HMS Talisman. W dniu 18 grudnia Heinrich Driver bezskutecznie zaatakował w pobliżu Aleksandrii wchodzący w skład Force B, brytyjski krążownik prawdopodobnie typu Leander lub Dido. Dwa dni później także w tym rejonie U-371 wykonał bezskuteczny atak na jeden z niszczycieli płynących w formacji bojowej. W dniu 10.01. U-371 wpłynął do bazy w Salamis, kończąc trwający ponad pięć tygodni patrol.

Patrol 5 (04.03.1942 - 25.03.1942)
04.03. U-371 pod dowództwem Heinricha Drivera wypłynął z bazy w Salamis, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielskie konwoje płynące z zaopatrzeniem do Tobruku. W trakcie trwania patrolu Heinrich Driver kilkakrotnie bezskutecznie atakował nieprzyjacielskie jednostki. Dnia 21 marca z powodu utraty przytomności przez Heinricha Drivera, obowiązki dowódcy okrętu przejął I WO OL Karl-Otto Weber. W dniu 25.03. U-371 wpłynął do bazy w Salamis, kończąc trwający trzy tygodnie patrol.

Patrol 6 (21.04.1942 - 09.05.1942)
21.04. U-371 pod dowództwem Heinza-Joachima Neumanna wypłynął z bazy w Salamis, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę we wschodniej części Morza Śródziemnego. W dniu 7 maja okręt Heinza-Joachima Neumanna został zaatakowany przez dwa ścigacze okrętów podwodnych. Na skutek uszkodzeń powstałych podczas ataku nieprzyjacielskich jednostek dowódca U-371 zmuszony był przerwać patrol i wracać do bazy w Salamis, gdzie przybył 9 maja, kończąc trwający ponad dwa i pół tygodnia patrol.

01.07.1942 U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Salamis, by zgodnie z rozkazem udać się do bazy w Pola, gdzie przybył 07.07.1942.

Patrol 7 (05.09.1942 - 18.09.1942)
05.09. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Pola, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę we wschodniej części Morza Śródziemnego (rejon Hajfy i Bejrutu). W dniu 18.09. U-371 wpłynął do bazy w Salamis, kończąc trwający prawie dwa tygodnie patrol.

12.10.1942 U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Salamis, by zgodnie z rozkazem udać się do bazy w Pola, gdzie przybył 16.10.1942.

Patrol 8 (01.12.1942 - 04.12.1942)
01.12. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Pola. Trzy dni później 4 grudnia U-371 wpłynął do bazy w Messynie.

Patrol 9 (07.12.1942 - 10.01.1943)
07.12. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Messynie, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę w zachodniej części Morza Śródziemnego. W dniu 7 stycznia Waldemar Mehl nawiązał kontakt z konwojem MKS-5. W przeprowadzonych o godzinach 12:04 i 18:31 atakach, U-371 zatopił w kwadracie marynarki CH 9467 brytyjski trałowiec HMS Jura (545 ton) oraz ciężko uszkodził w kwadracie marynarki CH 9466 brytyjski transportowiec wojska Ville de Strasburg (7.159 ton). Uszkodzoną jednostkę doprowadzono do Algieru, gdzie dodatkowo została uszkodzona podczas nalotu niemieckich samolotów na ten port. W dniu 10.01. U-371 wpłynął do bazy w La Spezia, kończąc trwający prawie pięć tygodni patrol.

Patrol 10 (14.02.1943 - 03.03.1943)
14.02. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w La Spezia, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę w zachodniej części Morza Śródziemnego. W dniu 21 lutego płynący na powierzchni okręt Waldemara Mehla został bezskutecznie zaatakowany w kwadracie marynarki CH 65 przez niezidentyfikowany samolot. Dnia 23.02. U-371 zatopił o godzinie 12:50 w kwadracie marynarki CH 94 płynący samotnie brytyjski frachtowiec Fintra (2.089 ton). W dniu 28.02. Waldemar Mehl storpedował i uszkodził o godzinie 17:10 w kwadracie marynarki CH 9468, płynący w konwoju TE-16, amerykański frachtowiec Daniel Carroll (7.176 ton)**. Uszkodzona jednostka została doprowadzona do Algieru przez brytyjski holownik. W dalszej części patrolu U-371 przeprowadził jeszcze kilka bezskutecznych ataków na nieprzyjacielskie jednostki. W dniu 03.03. U-371 wpłynął do bazy w La Spezia, kończąc trwający dwa i pół tygodnia patrol.

Patrol 11 (07.04.1943 - 11.05.1943)
07.04. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w La Spezia, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę w zachodniej części Morza Śródziemnego. W dniu 27 kwietnia Waldemar Mehl zatopił o godzinie 14:26 w kwadracie marynarki CH 9668, płynący w małym konwoju przybrzeżnym***, holenderski frachtowiec Metrope (1.162 ton). W dniu 11.05. U-371 wpłynął do bazy w Tulonie, kończąc trwający prawie pięć tygodnia patrol.

Patrol 12 (03.07.1943 - 12.07.1943)
03.07. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Tulonie, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę w zachodniej części Morza Śródziemnego. W dniu 10 lipca Waldemar Mehl storpedował i uszkodził o godzinie 12:30 i 12:41 w kwadracie marynarki CH 9616, płynące w konwoju ET-22A, dwa amerykańskie statki: tankowiec Gulfprince (6.561 ton) oraz frachtowiec typu Liberty – Matthew Maury (7.176 ton). Obie uszkodzone jednostki zostały doprowadzone do najbliższych portów****. Kontratakujące okręty eskorty zrzuciły na U-371 ponad czterdzieści bomb głębinowych powodując lekkie uszkodzenia okrętu. W dniu 12.07 U-371 wpłynął do bazy w Tulonie, kończąc trwający ponad jeden tydzień patrol.

Patrol 13 (22.07.1943 - 11.08.1943)
22.07. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Tulonie, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę w zachodniej części Morza Śródziemnego. W dniu 7 sierpnia Waldemar Mehl zatopił o godzinie 15:42 w kwadracie marynarki CJ 77, płynący w konwoju GTX-5, brytyjski frachtowiec Contactor (6.004 ton). Dnia 11.08. U-371 wpłynął do bazy w Tulonie, kończąc trwający prawie trzy tygodnie patrol.

Patrol 14 (21.08.1943 - 03.09.1943)
21.08. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Tulonie, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę w zachodniej części Morza Śródziemnego. W dniu 03.09. U-371 wpłynął do bazy w Tulonie, kończąc trwający prawie dwa tygodnie patrol.

Po tym patrolu U-371 trafił do stoczni, gdzie oprócz naprawy przeszedł modernizację. Z pokładu okrętu zdjęto armatę 88 mm oraz rozbudowano uzbrojenie przeciwlotnicze poprzez dodanie za kioskiem niższej platformy z zamontowanym na niej poczwórnym działkiem 20 mm oraz zamienieniu posiadanych już pojedynczych działek 20 mm podwójnymi

Patrol 15 (07.10.1943 - 28.10.1943)
07.10. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Tulonie, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę w zachodniej części Morza Śródziemnego. W okresie od 11 do 15 października Waldemar Mehl zatopił dwie jednostki a jedną ciężko uszkodził:
- 11.10. zatopił o godzinie 01:09 w kwadracie marynarki CH 9553, brytyjski trałowiec HMS Hythe (656 ton)
- 13.10. zatopił o godzinie 04:17 w kwadracie marynarki CH 9631 amerykański niszczyciel USS Bristol (1.630 ton)
- 15.10. ciężko uszkodził o godzinie 12:39 w kwadracie marynarki CJ 7729, płynący w konwoju GUS-18, amerykański frachtowiec typu Liberty - James Russell Lowell (7.176 ton).
Ciężko uszkodzony statek doprowadzono do Colla w Algierii, gdzie osadzono go na mieliźnie. Po zbadaniu stanu uszkodzeń frachtowca ze względu na rozmiar zniszczeń, uznano go za stracony. W dniu 28.10. U-371 wpłynął do bazy w Tulonie, kończąc trwający trzy tygodnie patrol.

Patrol 16 (15.11.1943 - 23.11.1943)
15.11. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Tulonie, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę w zachodniej części Morza Śródziemnego. W dniu 23.11. U-371 wpłynął do bazy w Tulonie, kończąc trwający ponad jeden tydzień patrol.

Patrol 17 (22.01.1944 - 13.02.1944)
22.01. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Tulonie, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę w rejonie Anzio. W dniu 1 lutego Waldemar Mehl bezskutecznie zaatakował torpedami T-V dwa niszczyciele. Dwa dni później U-371 wykonał kolejny bezskuteczny atak tym razem na okręt desantowy do przewozu czołgów. W dniu 13.02. U-371 wpłynął do bazy w Tulonie, kończąc trwający ponad trzy tygodnie patrol.

Patrol 18 (04.03.1944 - 25.03.1944)
04.03. U-371 pod dowództwem Waldemara Mehla wypłynął z bazy w Tulonie, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielskie konwoje płynące z zaopatrzeniem do Neapolu i Anizo. W dniu 17 marca Waldemar Mehl zaatakował o godzinach 09:38, 09:42 i 09:48 w kwadracie marynarki CH 9566 statki płynące w konwoju SNF-17, torpedując i ciężko uszkadzając amerykański frachtowiec Maiden Creek (6.165 ton) oraz zatapiając holenderski transportowiec wojska Dempo (17.024 BRT). O godzinie 13:50 U-371 wystrzelił do ciężko uszkodzonego Maiden Creek kolejną torpedę, która, mimo, że okazała się celna nie posłała jednak na dno frachtowca*****. W dniu 25.03. U-371 wpłynął do bazy w Tulonie, kończąc trwający trzy tygodnie patrol.

W dniu 28 marca Waldemar Mehl za sukcesy w walce z nieprzyjacielem na Morzu Śródziemnym otrzymał Krzyż Rycerski.

Patrol 19 (23.04.1944 - 04.05.1944)
23.04. U-371 pod dowództwem Horsta-Arno Fenskiego wypłynął z bazy w Tulonie, by zgodnie z rozkazem atakować nieprzyjacielską żeglugę w zachodniej części Morza Śródziemnego. Około 26 lub 27 kwietnia Horst-Arno Fenski bezskutecznie zaatakował mały konwój założony z dwóch nieprzyjacielskich transportowców wojska płynących w eskorcie trzech francuskich niszczycieli. Dnia 28 kwietnia U-371 nawiązał kontakt z meldowanym przez dowództwo konwojem, jednak do ataku nie doszło, bowiem jeden z osłaniających konwój samolotów dostrzegł ślad peryskopu na powierzchni i ruszył do ataku. Horst-Arno Fenski wiedząc o napastniku zanurzył okręt na głębokość 100 metrów. Do ponownej próby ataku na konwój już nie doszło. W nocy 2 maja płynący dotychczas w zanurzeniu U-371 wynurzył się na powierzchnię w celu naładowania akumulatorów. Na nieszczęście nastąpiło to w środku konwoju GUS-38, Horst-Arno Fenski zorientowawszy się w sytuacji, w jakiej się znalazł wydał rozkaz awaryjnego zanurzenia. Po około godzinie przebywania w zanurzeniu U-371 ponownie wyszedł na powierzchnię, aby rozpocząć ładowanie akumulatorów, które miało trwać do momentu ponownego odzyskania kontaktu z konwojem. Tuż po północy 3 maja okręt Horsta-Arno Fenskiego został wykryty przez amerykański niszczyciel eskortowy USS Menges (1.200 BRT) płynący w eskorcie GUS-38. Dowódca U-371 próbował wymknąć się tropiącemu okrętowi płynąc na powierzchni, ale kiedy odległość pomiędzy jego okrętem a napastnikiem zmalała do 3000 metrów, wydał rozkaz zanurzenia a następnie odpalił w kierunku prześladowcy torpedę T-V. Zaraz po oddaniu strzału U-371 zszedł na głębokość 100 metrów, aby przeczekać ewentualny atak bombami głębinowymi. Wystrzelona torpeda trafiła o godzinie 01:18 w rufę USS Menges, powodując zniszczenie steru i obu śrub******. Oddalający się w zanurzeniu z miejsca ataku Horst-Arno Fenski po jakimś czasie wydał rozkaz wynurzenia, aby dokończyć ładowanie baterii. Wtedy też usłyszano zbliżające się odgłosy śrub okrętów i wybuchy bomb głębinowych. Dowódca U-371 przerwał wynurzanie i zszedł na głębokość 160 - 180 metrów, aby przeczekać ewentualny atak. Nieprzyjacielskie okręty wykryły U-371 i przystąpiły do wielogodzinnego ataku bombami głębinowymi. Po ostatniej serii bomb głębinowych, która nastąpiła około godziny 06:00, Horst-Arno Fenski zdecydował się posadzić swój ciężko uszkodzony wybuchami bomb głębinowych okręt na dnie, aby oszczędzić w ten sposób słabe baterie i utrudnić nieprzyjacielskiemu precyzyjne namierzenie. Po północy 4 maja U-371, w którego wnętrzu poziom wody sięgnął poziomu kolan a powietrze i energia elektryczna były na wyczerpaniu nie bez problemów wyszedł na powierzchnię. W tym czasie w rejonie akcji przebywało sześć okrętów: trzy amerykańskie - trałowiec USS Sustain oraz niszczyciele eskortowe USS Pride i USS Joseph E. Campbell, dwa francuskie - niszczyciel FFN L,Alcyon i niszczyciel eskortowy FFN Senegalais oraz jeden brytyjski - niszczyciel eskortowy HMS Blankney. Horst-Arno Fenski zaraz po wyjściu na powierzchnie rozpoczął desperacką próbę ucieczki na powierzchni. Po około 15 minutach U-371 został wykryty przez francuski niszczyciel eskortowy FFN Senegalais. Horst-Arno Fenski zdając sobie sprawę, że szanse ucieczki zmalały do zera wydał załodze rozkaz przygotowania się do opuszczenia okrętu. W międzyczasie wydał też rozkaz odpalenia z rufowej wyrzutni torpedowej w kierunku ostrzeliwującego okręt, francuskiego niszczyciela torpedy T-V. Torpeda wystrzelona na oko okazała się celna i godzinie 04:04 trafiła w rufę FFN Senegalais (1.300 BRT). Zaraz po ataku dowódca U-371 wydał rozkaz opuszczenia i zatopienia okrętu. Unoszących się na wodzie 46 członków załogi podniosły z wody USS Sustain i USS Joseph F. Campbell, trzech wziął na pokład uszkodzony FFN Senegalais. Wraz z U-371 na dno poszło trzech członków załogi, którzy nie zdołali wydostać się z wnętrza okrętu.

Członkowie załogi U-371 polegli w dniu 04.05.1944 (W kolejności alfabetycznej):
1.) Kühne Kurt (MaschMt) 06.02.1921
2.) Ritschel Ferdinand (OLt.ing) 26.02.1922
3.) Ritter Richard (ObMt) 11.04.1919

Członkowie załogi U-371 wzięci do niewoli w dniu 04.05. 1944:
1.) Fenski, Horst (OLt.z.S)
2.) Wagner Erich (OLt.z.S)
3.) Bressler Reinhard (OLt.z.S)
4.) Müller Walter (Lt.z.S)
5.) Siebers Bernhard (Fahnrich.Ing.)
6.) Wohlers Willi (OStm)
7.) Rose Josef (OMasch)
8.) Baumgarten Gerhard (OMasch)
9.) Stauffer Friedrich (OBtsMt)
10.) Böhm Karl (OFktMt)
11.) Labuske Gerhard (OMaschMt)
12.) Vennekütter, Heinrich (BtsMt)
13.) Appelt Heinz (BtsMt)
14.) Schneider Werner (FktMt)
15.) Battke Werner (MaschMt)
16.) Moths Erwin (MaschMt)
17.) Höher Helmut (MaschMt)
18.) Stein Heinrich (MechMt)
19.) Rakowski Alfred (SanMt)
20.) Langohr Karl Heinz (MtrOGfr)
21.) Wolff Willi (MtrOGfr)
22.) Beerbaum Arnold (MtrOGfr)
23.) Schulz Norbert (MtrOGfr)
24.) Kaputke Walter (MtrOGfr)
25.) Winkelmann, Herbert (FktOGfr)
26.) Kiefer Josef (MaschOGfr)
27.) Weppler, Willi (MaschOGfr)
28.) Franz Freidrich (MaschOGfr)
29.) Hauser Richard (MaschOGfr)
30.) LENZ Albert (MaschOGfr)
31.) Kremmin Gunther (MechOGfr)
32.) Natzschka Roland (MechOGfr)
33.) Raida Ewald (MechOGfr)
34.) Sperling Franz (MechOGfr)
35.) Raab Hans (MtrGfr)
36.) Bogdan, Ulrich (MtrGfr)
37.) Ulbrich Erich (MtrGfr)
38.) König Karl (MtrOGfr)
39.) Pickert Reinhard (MtrOGfr)
40.) Blum Walter (FktGfr)
41.) Roser Kurt (FktGfr)
42.) Dinges Hugo (MaschGfr)
43.) Werner Heinz (MaschGfr)
44.) Näther Heinz (MaschGfr)
45.) Prossek Werner (MaschGfr)
46.) Matthews Karl (MaschGfr)
47.) Block Horst (MaschGfr)
48.) Reutter Heinrich (Mtr)
49.) Lippold Kurt (Mtr)

Przypisy:
* Ville de Strasburg po naprawach powrócił do służby. Po wojnie statek ten wrócił do prawowitego właściciela Compagnie des Messageries Maritimes z siedzibą w Dunkierce. Wkrótce potem Ville de Strasburg popłynął z transportem żołnierzy francuskich do Indochin. W 1952 roku wyeksploatowany statek został sprzedany na złom..
** Po wyładowaniu w Algierze ładunku Daniell Carroll został doprowadzony do Gibraltaru na prowizoryczny remont. W dniu 22 lipca prowizorycznie naprawiony amerykański frachtowiec popłynął w składzie konwoju GUS-10 do Nowego Jorku gdzie przybył 9 sierpnia. Do służby Daniel Carroll powrócił w lipcu 1944 roku.
*** Konwój ten składał się z dwóch frachtowców: holenderskiego Metrope i francuskiego Cevennes oraz eskortującego te statki brytyjskiego trawlera z.o.p. HMS Rothesay.
**** Gulfprince do Algieru, Matthew Maury do Bougie.
***** Maiden Creek został odholowany w pobliże Bougie i osadzony na mieliźnie. Tam jego nadwyrężony kadłub pękł na dwie części. Ze względu na rozmiar uszkodzeń statek uznano za stracony.
****** USS Menges został odholowany do Bougie a stamtąd od Algieru i Oranu, gdzie odcięto mu uszkodzoną rufę. Następnie okręt popłynął na holu oceanicznego holownika na remont do Nowego Jorku. Tam USS Menges otrzymał rufę pochodzącą z ciężko uszkodzonego przez Luftwaffe bliźniaczego okrętu USS Holder. 16 września 1944 roku USS Menges opuścił stocznię i rozpoczął ponowną służbę eskortową (m.in. płynął w eskorcie ostatniego atlantyckiego konwoju tej wojny CU-73). W 1947 roku okręt został przeniesiony do głębokiej rezerwy a w 1972 roku sprzedany na złom.
******* FFN Senegalais został odholowany do Bougie przez niszczyciel L,Alcyon. Po remoncie powrócił do służby. W 1952 roku został przeklasyfikowany na fregatę a od 1962 roku nosił nazwę Yser (F 702). W 1965 roku dawny Senegalais został sprzedany na złom niemieckiej firmie Walter Ritscher z Hamburga i pocięty na żyletki.

Bibliografia:
http://uboat.net
http://www.ubootwaffe.net
http://www.wlb-stuttgart.de/seekrieg/chronik.htm
Blair Clay "Hitlera Wojna U-bootów" tom II
Brodołak
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.770.000 BRT

Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
Lokalizacja: Piastów

Posty: 1 • Strona 1 z 1

Powrót do Typ VII



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron