U-350 Typ VIIC
Posty: 3
• Strona 1 z 1
U-350 Typ VIIC
U 350 Typ VIIC - historia poprawiona
Stocznia: Nordseewerke GmbH, Emden
Nr zamówienia: 222
Zamówienie: 05.06.1941
Położenie stępki: 15.02.1943
Wodowanie: 17.08.1943
Wcielenie do służby: 07.10.1943
Nr pocztowy: M 53 500
Przebieg służby:
07.10.1943 – 28.02.1945 – 22 Flotylla U-bootów, Gotenhafen (okręt szkolny)
01.03.1945 – 30.03.1945 – 31 Flotylla U-bootów, Hamburg (okręt szkolny)
30.03.1945 – Zatopiony w Hamburgu podczas nalotu amerykańskich samolotów z 8 USAAF
Dowódcy:
07.10.1943 – 30.03.1945 – OL Erich Niester
Odbyte patrole bojowe: 0
Zatopione/uszkodzone statki handlowe: 0/0
Zatopione/ uszkodzone okręty wojenne: 0/0
22.01.1944 podczas ćwiczeń w pobliżu Helu (kwadrat marynarki AO 9812) U 350 o godzinie 18:56 miał kolizję z kutrem trałowym R75, który na skutek odniesionych uszkodzeń poszedł na dno. Całą jego załoga została uratowana przez przebywającą w pobliżu jednostkę DPR-15.
28.01.1945 U 350 pod dowództwem Ericha Niestera w ramach ewakuacji zagrożonej przez wojska Armii Czerwonej bazy w Gotenhafen wraz z okrętem bazą Weichsel oraz 28 innymi U-bootami opuścił ten port kierując się do bazy w Wilhelmshaven, gdzie dotarł dnia 6 lutego.
30.03.1945 podczas dziennego nalotu amerykańskich bombowców B-17 należących do 8 Floty USAAF, na port i miasto Hamburg, przebywający w położonej w dzielnicy Finkenwerder stoczni Deutsche Werft A.G. U 350 został trafiony i zatopiony, bez start w załodze.
Po wojnie wrak U 350 został wydobyty i pocięty na złom.
Bibliografia:
http://uboat.net
www.ubootwaffe.net
http://uboatarchive.net/
http://www.wlb-stuttgart.de/seekrieg/chronik.htm
http://www.u-boot-archiv.de/
http://www.u-historia.com/
Blair Clay „Hitlera Wojna U-bootów” tom II
Busch Rainer/Röll Hans-Joachim: Der U-Boot-Krieg: Die U-boot-Kommandanten tom 1
Busch Rainer/Röll Hans-Joachim: Der U-Boot-Krieg: Der U-Boot-Bau auf Deutschen Werften von 1935 bis 1945 tom 2
Busch Rainer/Röll Hans-Joachim: Der U-Boot-Krieg: Deutsche U-Boot-Erfolge von September 1939 bis Mai 1945 tom 3
Busch Rainer/Röll Hans-Joachim: Der U-Boot-Krieg: Deutsche U-Boot-Verluste von September 1939 bis Mai 1945 tom 4
Busch Rainer/Röll Hans-Joachim: Der U-Boot-Krieg: Die Ritterkreuzträger der U-Boot-Waffe von 1939 bis Mai 1945 tom 5
Ritschel Herbert - Kurzfassung Kriegstagebücher Deutscher U-boote 1939 - 1945 Band 7 KTB U 301 - U 374
Rohwer Jürgen: Axis Submarine Successes 1939 - 1945
Trojca Waldemar - U-bootwaffe 1939-1945 cz. 1, 2, 3
Wynn Kenneth U-Boot-Operationen im Zweiten Weltkrieg Einsatzgeschichte U1-U510 tom 1
Stocznia: Nordseewerke GmbH, Emden
Nr zamówienia: 222
Zamówienie: 05.06.1941
Położenie stępki: 15.02.1943
Wodowanie: 17.08.1943
Wcielenie do służby: 07.10.1943
Nr pocztowy: M 53 500
Przebieg służby:
07.10.1943 – 28.02.1945 – 22 Flotylla U-bootów, Gotenhafen (okręt szkolny)
01.03.1945 – 30.03.1945 – 31 Flotylla U-bootów, Hamburg (okręt szkolny)
30.03.1945 – Zatopiony w Hamburgu podczas nalotu amerykańskich samolotów z 8 USAAF
Dowódcy:
07.10.1943 – 30.03.1945 – OL Erich Niester
Odbyte patrole bojowe: 0
Zatopione/uszkodzone statki handlowe: 0/0
Zatopione/ uszkodzone okręty wojenne: 0/0
22.01.1944 podczas ćwiczeń w pobliżu Helu (kwadrat marynarki AO 9812) U 350 o godzinie 18:56 miał kolizję z kutrem trałowym R75, który na skutek odniesionych uszkodzeń poszedł na dno. Całą jego załoga została uratowana przez przebywającą w pobliżu jednostkę DPR-15.
28.01.1945 U 350 pod dowództwem Ericha Niestera w ramach ewakuacji zagrożonej przez wojska Armii Czerwonej bazy w Gotenhafen wraz z okrętem bazą Weichsel oraz 28 innymi U-bootami opuścił ten port kierując się do bazy w Wilhelmshaven, gdzie dotarł dnia 6 lutego.
30.03.1945 podczas dziennego nalotu amerykańskich bombowców B-17 należących do 8 Floty USAAF, na port i miasto Hamburg, przebywający w położonej w dzielnicy Finkenwerder stoczni Deutsche Werft A.G. U 350 został trafiony i zatopiony, bez start w załodze.
Po wojnie wrak U 350 został wydobyty i pocięty na złom.
Bibliografia:
http://uboat.net
www.ubootwaffe.net
http://uboatarchive.net/
http://www.wlb-stuttgart.de/seekrieg/chronik.htm
http://www.u-boot-archiv.de/
http://www.u-historia.com/
Blair Clay „Hitlera Wojna U-bootów” tom II
Busch Rainer/Röll Hans-Joachim: Der U-Boot-Krieg: Die U-boot-Kommandanten tom 1
Busch Rainer/Röll Hans-Joachim: Der U-Boot-Krieg: Der U-Boot-Bau auf Deutschen Werften von 1935 bis 1945 tom 2
Busch Rainer/Röll Hans-Joachim: Der U-Boot-Krieg: Deutsche U-Boot-Erfolge von September 1939 bis Mai 1945 tom 3
Busch Rainer/Röll Hans-Joachim: Der U-Boot-Krieg: Deutsche U-Boot-Verluste von September 1939 bis Mai 1945 tom 4
Busch Rainer/Röll Hans-Joachim: Der U-Boot-Krieg: Die Ritterkreuzträger der U-Boot-Waffe von 1939 bis Mai 1945 tom 5
Ritschel Herbert - Kurzfassung Kriegstagebücher Deutscher U-boote 1939 - 1945 Band 7 KTB U 301 - U 374
Rohwer Jürgen: Axis Submarine Successes 1939 - 1945
Trojca Waldemar - U-bootwaffe 1939-1945 cz. 1, 2, 3
Wynn Kenneth U-Boot-Operationen im Zweiten Weltkrieg Einsatzgeschichte U1-U510 tom 1
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Re: U-350 Typ VIIC
Witam
Zapraszam do zapoznania się z poprawioną historią operacyjną U 350.
Pozdrawiam Brodołak
Zapraszam do zapoznania się z poprawioną historią operacyjną U 350.
Pozdrawiam Brodołak
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Re: U-350 Typ VIIC
Witam !
Historia U 350 jest typowa dla niemałej grupy U-Bootów z tamtego okresu : jedne nie przetrwały swego pierwszego patrolu bojowego nie odnosząc żadnych sukcesów, inne nawet nie dotrwały do swego pierwszego patrolu ...
Wspomniana kolizja z kutrem R 75 wykluczyła zapewne na krótki czas U 350 z zaplanowanego cyklu szkoleń i ćwiczeń załogi tego okrętu (brak chyba bliższych danych, gdzie odbywał się przegląd jednostki po kolizji i ewentualne naprawy : Gdynia czy też może Gdańsk ?), ale przez całe 17 miesięcy po wcieleniu do służby U-Boot ten nadal miał status okrętu szkolnego. Ewakuacja bazy do rodzimych Niemiec zakłóciła okres szkolenia, zatem pozostaje mniej jak 12 miesięcy na szkolenie (odliczając także czas na ewentualne naprawy i ponowne próby zdawczo-odbiorcze).
Jest to zapewne przykład na to, że pomimo dużego zapotrzebowania na obecność U-Bootów tak na płn. Atlantyku, Western Approaches jak i na M. Północnym (rok 1944) oraz skrócenia w U-Bootwaffe czasu szkoleń i przygotowań załóg do wyruszenia na swoje pierwsze patrole bojowe, zachowywano jednak procedury dotyczące wymogu minimalnego czasu szkolenia i uzyskania przez załogę wymaganego owymi procedurami poziomu gotowości operacyjnej (końcowe egzaminy praktyczne).
Być może takie działania opóźniły dla części U-Bootów wypłynięcie na swój pierwszy patrol bojowy (a były to w większości załogi bez jakiegokolwiek wcześniejszego doświadczenia bojowego, gdyż nie było już możliwości zasilania nowych załóg marynarzami obeznanymi z realiami BoA), a dla nowych załóg nowo-wprowadzanych na front U-Bootów ich pierwszy patrol nierzadko bywał już ostatnim ... w takich przypadkach na pewno przestrzeganie procedur i porządku wielu marynarzom ocaliło życie, mieli to szczęście, że nie zaliczano ich do tej ogromnej liczby tych marynarzy, którzy nigdy nie powrócili z patrolu ...
Historia U 350 jest typowa dla niemałej grupy U-Bootów z tamtego okresu : jedne nie przetrwały swego pierwszego patrolu bojowego nie odnosząc żadnych sukcesów, inne nawet nie dotrwały do swego pierwszego patrolu ...
Wspomniana kolizja z kutrem R 75 wykluczyła zapewne na krótki czas U 350 z zaplanowanego cyklu szkoleń i ćwiczeń załogi tego okrętu (brak chyba bliższych danych, gdzie odbywał się przegląd jednostki po kolizji i ewentualne naprawy : Gdynia czy też może Gdańsk ?), ale przez całe 17 miesięcy po wcieleniu do służby U-Boot ten nadal miał status okrętu szkolnego. Ewakuacja bazy do rodzimych Niemiec zakłóciła okres szkolenia, zatem pozostaje mniej jak 12 miesięcy na szkolenie (odliczając także czas na ewentualne naprawy i ponowne próby zdawczo-odbiorcze).
Jest to zapewne przykład na to, że pomimo dużego zapotrzebowania na obecność U-Bootów tak na płn. Atlantyku, Western Approaches jak i na M. Północnym (rok 1944) oraz skrócenia w U-Bootwaffe czasu szkoleń i przygotowań załóg do wyruszenia na swoje pierwsze patrole bojowe, zachowywano jednak procedury dotyczące wymogu minimalnego czasu szkolenia i uzyskania przez załogę wymaganego owymi procedurami poziomu gotowości operacyjnej (końcowe egzaminy praktyczne).
Być może takie działania opóźniły dla części U-Bootów wypłynięcie na swój pierwszy patrol bojowy (a były to w większości załogi bez jakiegokolwiek wcześniejszego doświadczenia bojowego, gdyż nie było już możliwości zasilania nowych załóg marynarzami obeznanymi z realiami BoA), a dla nowych załóg nowo-wprowadzanych na front U-Bootów ich pierwszy patrol nierzadko bywał już ostatnim ... w takich przypadkach na pewno przestrzeganie procedur i porządku wielu marynarzom ocaliło życie, mieli to szczęście, że nie zaliczano ich do tej ogromnej liczby tych marynarzy, którzy nigdy nie powrócili z patrolu ...
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.725.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości