1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Typ II D

Moderatorzy: Jatzoo, Brodołak

Posty: 2 • Strona 1 z 1

Typ II D

Postprzez Brodołak » 30.01.06, 14:04

Witam oto charakterystyka techniczna Typu II D

TYP II D

Ostatnia wersja rozwojowa okrętów tego typu, charakteryzująca się umieszczeniem zbiorników paliwa na zewnątrz kadłuba. Zbudowano 16 jednostek tego typu od U 137 do U 152 (numery stoczniowe od 266 do 281).
Wszystkie jednostki tego typu powstały w stoczni Deutsche Werke (Kiel) w latach 1939 - 1941.

Dane techniczne:

-wyporność
a) nawodna: 314 t
b) podwodna: 364 t
c) podwodna bojowa (maksymalna): 460 t

- wymiary podstawowe
a) długość całkowita: 43.970 mm (44.000 mm)
b) szerokość maksymalna: 4920 mm (4900 mm)
c) zanurzenie: 3930 mm (3900 mm)
d) wysokość całkowita: 8400 mm
e) długość kadłuba sztywnego: 29.800 mm
f) szerokość kadłuba sztywnego: 4000 mm

- urządzenia napędowe
a) napęd nawodny: 2 silniki wysokoprężne firmy MWM typu RS 127 S o maksymalnej mocy 2 x 350 KM
b) napęd podwodny: 2 silniki elektryczne firmy SSW typu PG VV 322/36 o maksymalnej mocy 2 x 205 KM

- akumulatory: 1 bateria 62 - ogniwowa* typu AFA 44 MAL 570 o pojemności 8380 Ah

- śruby: dwie trójłopatowe o średnicy 850 mm

- prędkość maksymalna:
a) nawodna: 12,7 węzłów
b) podwodna: 7,4 węzłów

- zasięg maksymalny:
a) nawodny: 5656 mil morskich przy prędkości 8 węzłów
b) podwodny: 43 mil morskich przy prędkości 4 węzłów (56 mil morskich przy prędkości 4 węzłów*)

- ilość paliwa: 38.000 kg (38.300 kg)

- zanurzenie:
a) próbne maksymalne: 80 metrów
b) niszczące (wyliczeniowe): 150 metrów

- czas zanurzenia alarmowego: 25 sekund

- uzbrojenie:
a) torpedowe: 3 wyrzutnie dziobowe, liczba zabieranych torped 5 (6) lub odpowiednio 18/12 min typów TMB lub TMA
b) artyleryjskie: 1 x 2 cm Flak C/30, od 1942 roku 4 x 2 cm Flak C/38, zapas amunicji 2 cm - 850 pocisków (początkowo)

- liczba załogi: 3 oficerów i 22 podoficerów i marynarzy

- modyfikacje wojenne:
a) od przełomu lat 1941/1942 jednostki typu II D nie posiadały na dziobie pił do cięcia sieci zagrodowych
b) w okresie od marca do kwietnia 1945 na okrętach U 143, U 145, U 149 i U 150 w miejsce jednego z peryskopów zabudowano Schnorchel

* ogniwa w pojemnikach bez warstwy ochronnej z gumy
** dane ze strony http://uboat.net

Bibliografia:
Trojca Waldemar "U-BOOTWAFFE 1939 - 1945" cz I
www.u-boot-archiv.de
http://uboat.net
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Brodołak
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.770.000 BRT

Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
Lokalizacja: Piastów

IID

Postprzez Florek » 01.02.06, 07:58

Hmm, wlaściwie rożnice między wariantem C i D są niewielkie.
Wariant D, jak pokazuje specyfikacja, brał jednak znacznie więcej paliwa i tym samym był zdolny do dłuższego patrolowania.
Florek
Leutnant zur See
 
Tonaż: 161.000 BRT

Dołączył(a): 25.09.05, 15:21
Lokalizacja: Stalowa Wola


Posty: 2 • Strona 1 z 1

Powrót do Typ II



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość