1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Miny w SH 3 - czy powinny być?

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 3 • Strona 1 z 1

Miny w SH 3 - czy powinny być?

Postprzez ted » 19.05.14, 09:08

Jedno, co w zbyt małej skali "gościło" w grach Silent Hunter, to miny. W dodatku do SH3 (Mediterranean) są od pewnego momentu przy bazach własnych uwzględnione pola minowe (raczej stanowiące kłopot dla wypływającego U-boota nie dla wroga :wink: ), ale jak dotąd nikt się nie pokusił, by w grach tego typu uwzględnić także stawianie min przez okręty podwodne. I nie wiem, czy do tego trzeba by było tworzyć specjalne podwodne stawiacze min (np. typu XB), skoro nawet mały typ II stawiał już w początku wojny miny u brytyjskich wybrzeży i portów normalnie wykorzystując wyrzutnie torpedowe (w grze mogłyby to robić okręty nieco większe). I jeśli w grze SH3 uwzględniono patrolowanie konkretnego obszaru (sektora) przez określony czas - za co zawsze było sporo punktów reputacji, to może było warto uwzględnić stawianie min? Co prawda prawdziwi podwodniacy nie przepadali za tym zadaniem i woleli widzieć naocznie skutki ataków artyleryjsko-torpedowych (stąd może i twórcy gry nie uwzględnili min) , ale co za problem, gdyby pojawiała się w trakcie patrolu informacja, że operacja minowa na często uczęszczanym szlaku dała skutek i zatonęła konkretna jednostka o danym tonażu od min postawionych przez właśnie ten okręt? Takie operacje miałyby zwłaszcza sens koło baz marynarki wojennej i portów handlowych.
Wiadomo, że miny ograniczały nieco ilość zabieranych torped, ale postawione pod portem lub na trasach rejsów statków w linii mogły dać sukcesy i samo postawienie min w konkretnym sektorze mogło być wysoko punktowane. I w misji takiego typu można byłoby dodać szanse pobrania torped dodatkowych z okrętu zaopatrzeniowego.
Co koledzy myślą o takim pomyśle?
ted
Oberleutnant zur See
 
Tonaż: 287.000 BRT

Dołączył(a): 06.10.13, 20:35

Re: Miny w SH 3 - czy powinny być?

Postprzez Uapa » 24.05.14, 08:12

W GWX porty a czasem też inne miejsca są zaminowane. Jest też jakiś mod pozwalający stawiać miny. Odsyłam do subsima.
Uapa
Oberleutnant zur See
 
Tonaż: 289.000 BRT

Dołączył(a): 21.04.05, 19:21
Lokalizacja: Alt Stettin

Re: Miny w SH 3 - czy powinny być?

Postprzez sOnar » 16.11.16, 17:39

Pola minowe można stawiać z poziomu mission editora w czystym SH3. Już to kiedyś tłumaczyłem dawno temu na PolishRun
Nie trzeba do tego żadnych modów. Jeśli zaś chodzi o suby stawiające miny - tu już potrzebna jest moderska robota.
sOnar
Leutnant zur See
 
Tonaż: 148.000 BRT

Dołączył(a): 26.01.07, 05:02
Lokalizacja: www.wardc.890m.com


Posty: 3 • Strona 1 z 1

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron