1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 84 • Strona 1 z 41, 2, 3, 4

Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Olamagato » 23.12.11, 03:19

Tak jak w temacie jest już gotowe. Pakiecik spolszczenia zawiera dodatkowo minimalną ilość modów "must have", tak żeby grało się wystarczająco dobrze instalując tylko trzy rzeczy: SH3, GWX i GWXPL.
Wkrótce gotowy będzie też cały podręcznik GWX, który obecnie jest technicznie dopracowywany. Wersja z podręcznikiem będzie już finalna i wyjdzie najprawdopodobniej w styczniu.
Oto stronka domowa spolszczenia skąd będzie go można go sobie zassać:
http://ja.gram.pl/Olamagato/19

Przyjemnego topienia w komfortowych warunkach.
Olamagato.
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Jagdtiger » 23.01.12, 09:43

Jest szansa na finalną wersję w tym miesiącu?
Jagdtiger
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 508.000 BRT

Dołączył(a): 16.02.03, 20:43
Lokalizacja: 3miasto

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Olamagato » 23.01.12, 21:35

Sądziłem, że tak, ale od kiedy pojawiła się świetna szansa na wbicie w polską wersję rozdzielczości panoramicznych HD, to jest to dla mnie bardzo atrakcyjna rzecz do zrobienia bo podniesie SH3+GWX3 na poziom niemal współczesnych gier.
Dlatego ten miesiąc jest chyba nie do utrzymania - raczej luty lub być może marzec. Czasochłonną rzeczą jest dla mnie wyciąganie zdjęć z oryginalnego podręcznika GWX3 lub pasujące przeskalowywanie tych zdjęć, które są dostępne w oryginałach w przypisach. Gdybym miał cały zestaw tych setek zdjęć jako wyskalowane gotowce do użycia w dokumencie, to zajęłoby to o wiele mniej czasu. Niestety nie mam, a oryginały nie są już dostępne po stworzeniu manuala. Z drugiej strony cały czas jest postęp i choć wolniej, to manual pl będzie na pewno. Ma to jednak tę zaletę, że w tłumaczeniu wychwycę więcej błędów i literówek, których nie wychwycił żaden automat, więc wersja finalna będzie niemal lub zupełnie bezbłędna (a przynajmniej wiele na to wskazuje). To samo ze stylistyką bo tłumaczenie prosto z głowy produkuje zdania kiepskie stylistycznie, które dopiero przy drugim lub trzecim czytaniu poprawia się tak, żeby nie miały w sobie śladów sztywnego angielskiego szyku zdania. Pomijam już to, że sam manual jest pisany językiem nierównym i dość wieśniackim - zdania długie, wielokrotnie złożone, często powielające już użyte słowa. Robota z tłumaczeniem jest więc podwójna.
Jest więc jakaś szansa, że manual PL będzie się czytało jak dobry dokument z BBC lub może nawet kryminał czy coś z publikacji Wołoszańskiego. A przynajmniej taki jest mój cel.
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Jagdtiger » 25.01.12, 17:38

Gdybyś potrzebował pomocy przy korekcie tekstu to daj znać. Czekam z niecierpliwością na finalną wersję...
Jagdtiger
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 508.000 BRT

Dołączył(a): 16.02.03, 20:43
Lokalizacja: 3miasto

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez SnakeDoc » 26.01.12, 12:05

Również chętnie pomogę przy korekcie.
SnakeDoc
Fregattenkapitän
Fregattenkapitän
Moderator Team
 
Tonaż: 545.000 BRT

Dołączył(a): 07.08.07, 20:55

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Xavier » 26.01.12, 13:30

Olamagato napisał(a):Pakiecik spolszczenia zawiera dodatkowo minimalną ilość modów "must have", tak żeby grało się wystarczająco dobrze instalując tylko trzy rzeczy: SH3, GWX i GWXPL.

Tylko jak to pobrać? Straciłem 5 zł (na dwa sms) i się nie ściąga z podanej strony. :?
Xavier
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 18.01.12, 10:41

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez PegraWid » 26.01.12, 19:24

po pierwsze jest w cholere innych serwisów BEZPŁATNYCH
olamagato - ty myślisz że ludzie którzy tutaj są to mają dużo kasy ??najczęściej to są osoby nie mające skończone gimnazjum, czyli nie zarabiające
zmień to, bo ani ja ani nikt inny nie będzie jakiemuś ...... napychał kieszenie kasą za nic
PegraWid
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 25.000 BRT

Dołączył(a): 16.05.11, 16:58

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Xavier » 26.01.12, 19:55

PegraWid możesz polecić na PW jakiś namiar na to spolszczenie? Coś kiepsko szukam... :(
Xavier
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 18.01.12, 10:41

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Olamagato » 26.01.12, 21:59

OMG. Widzę, że ktoś się pasie na mojej pracy. Jest jedyna i całkowicie darmowa strona spolszczenia, a ono samo jest całkowicie bezpłatne. Jeżeli ktoś każe wam płacić za ściągnięcie spolszczenia to jest OSZUSTEM, inaczej mówiąc złodziejem.
Widzę, że będę musiał do wersji premierowej wprowadzić normalną licencję, która zabroni umieszczać go w płatnych serwisach i sprzedawać cudzą pracę skierowaną do DARMOWEGO udostępniania. Moiąc krótko jeżeli spotkacie spolszczenie na płatnym serwisie będziecie mogli zgłosić to na policję jako próbę wyłudzenia i złamanie licencji.
Oto adres strony dzięki której możecie zawsze za darmo dostać spolszczenie GWX 3.0:
http://ja.gram.pl/Olamagato
Linki na niej powinny prowadzić zawsze do darmowych hostingów. Aby ograniczyć czas ściągania dostępne są 3 wersje o różnych rozmiarach gdyby serwisowi hostingowemu chciało się na tym za dobrze zarabiać. Jeżeli ktoś żąda od was pieniędzy za ściągnięcie proszę zgłosić to w komentarzu na stronie lub na maila olama_gato (@ antyspam) interia.pl.
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Olamagato » 26.01.12, 22:07

Xavier napisał(a):
Olamagato napisał(a):Pakiecik spolszczenia zawiera dodatkowo minimalną ilość modów "must have", tak żeby grało się wystarczająco dobrze instalując tylko trzy rzeczy: SH3, GWX i GWXPL.

Tylko jak to pobrać? Straciłem 5 zł (na dwa sms) i się nie ściąga z podanej strony. :?

Napisz jakim cudem naładowałeś komuś kieszenie. :shock:
Wchodzisz na moją stronę, przy jej końcu są trzy linki do spolszczenia w różnych wielkościach, klikasz na nie; w obecnej chwili powinien pokazać się serwis sendspace i na jego stronie niebieskie kółko "pobierz". Kliknięcie powinno pokazać okienko zapisania na dysku i to wszystko co trzeba zrobić. Żadnych kont premium czy wysyłania smsa. Jeżeli jest inaczej niż mówię, to prosiłbym o zrobienie zrzutu ekranu i przesłanie go do mnie. Wtedy od razu zmienię hosting oraz linki do plików, o ile się to potwierdzi.
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Xavier » 26.01.12, 23:11

Olamagato napisał(a):
Xavier napisał(a):
Olamagato napisał(a):Pakiecik spolszczenia zawiera dodatkowo minimalną ilość modów "must have", tak żeby grało się wystarczająco dobrze instalując tylko trzy rzeczy: SH3, GWX i GWXPL.

Tylko jak to pobrać? Straciłem 5 zł (na dwa sms) i się nie ściąga z podanej strony. :?

Napisz jakim cudem naładowałeś komuś kieszenie. :shock:
Wchodzisz na moją stronę, przy jej końcu są trzy linki do spolszczenia w różnych wielkościach, klikasz na nie; w obecnej chwili powinien pokazać się serwis sendspace i na jego stronie niebieskie kółko "pobierz". Kliknięcie powinno pokazać okienko zapisania na dysku i to wszystko co trzeba zrobić. Żadnych kont premium czy wysyłania smsa. Jeżeli jest inaczej niż mówię, to prosiłbym o zrobienie zrzutu ekranu i przesłanie go do mnie. Wtedy od razu zmienię hosting oraz linki do plików, o ile się to potwierdzi.

A kiedy to sprawdzałeś? :twisted:
Bo po kliknięciu na "pobierz" pojawia mi się kolejna odsłona strony "sendspace"
http://www.sendspace.pl/file/busy/YToyO ... asd3245bvs

gdzie czytam (od tygodnia):
wgraj plik multiupload remote upload
Plik: gwx3pl olw5h - spolszczenie dla gwx 3.0 full.7z
Serwer: zajęty.
Przyczyna: wszystkie sloty są aktualnie zajęte przez użytkowników premium.

Spróbuj za chwilę lub pobierz ten plik z serwera Premium wybierając jedną z poniższych metod:
1. Wyślij SMS (koszt 2 złotówki) o treści SEND na numer 72926
2. Wypełnij jedną z poniższych ankiet:

Konkurs Play

Offersclick & PLAY

Wygraj bon 500 zł na jedzenie

Wygrywa Najlepszy - Smartfona lub Kamerę FullHD

Wygraj doładowanie na komórki.

Wygraj bilety do kina.

BonFree - bony do drogerii
Wypełnienie jednego z powyższych formularzy i potwierdzenie go mailem lub sms jeżeli jest to konieczne odblokuje możliwość pobrania wszystkich plików z serwera premium przez kolejne 48 godzin.
Wszystkie oferty są darmowe i często umożliwiają udział w konkursach z cennymi nagrodami.
3.
Zostań użytkownikiem premium i pobieraj pliki bez ograniczeń już za 9,90 zł miesięcznie. Dodatkowo zyskujesz między innymi:

100 GB powierzchni na swoje pliki,

Dostęp do plików przy pomocy protokołu FTP,

Pobieranie plików bez ograniczeń prędkości,

Funkcja zdalnego pobierania plików.

No i tak to było... i nadal jest.
Po zapłaceniu i wpisaniu kodu zaczyna ściągać ... po czym wyskakuje informacja, że plik nie może być ściągnięty. Próbowałem dwa razy na dwóch różnych kompach o sporej "mocy", bo myślałem za pierwszym razem, że to wina mojego sprzętu. Okazuje się, że nie.
Nie chce mi się płacić kolejnych 2,46 zł by podać Ci, co dokładnie odpisali. Sprawdź może sam.
Xavier
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 18.01.12, 10:41

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Olamagato » 27.01.12, 01:24

OK widzę, że co innego widzą po kliknięciu osoby mające konto na sendspace (choćby darmowe), a co innego pozostali (czyli mały kant). W takim razie dorzucę mirrory na różne serwery i problem z chciwością jeżeli nie zniknie, to zostanie zredukowany.
Tymczasowo możesz sprawdzić co się dzieje jeżeli założysz u nich puste konto.
Oczywiście informacja o jakichś zajętych slotach czy innych pierdołach, to totalna bujda bo w tym samym czasie będąc zalogowanym z darmowego konta klikam na "pobierz" i od razu zaczyna ściągać.
Coś mi się wydaje, że działa to tak jak te złodziejskie telekonkursy.
Jak przeniosę pliki na inny serwer, to skończy się oszukiwanie.
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Xavier » 27.01.12, 11:17

Olamagato napisał(a):Tymczasowo możesz sprawdzić co się dzieje jeżeli założysz u nich puste konto.

Zalogowałem się. Nic to nie zmienia. Jest jak było (opis wyżej).
Xavier
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 18.01.12, 10:41

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Jatzoo » 27.01.12, 12:12

Z podanych linków, wybierając Rapidshara i darmową opcję bez potrzeby zakładania konta ('Save File to... ...your computer') pobrałem wszystko bez problemu (oczywiście nie wszystko na raz, bo do tego potrzeba konta płatnego)...
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.353.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Xavier » 27.01.12, 14:52

Jatzoo napisał(a):Z podanych linków, wybierając Rapidshara i darmową opcję bez potrzeby zakładania konta ('Save File to... ...your computer') pobrałem wszystko bez problemu (oczywiście nie wszystko na raz, bo do tego potrzeba konta płatnego)...

Dzięki wielkie. Przeszło! :D
I zaczęły się nowe problemy... :lol:
Ja to mam chyba pecha, a na 100% kiepski ze mnie informatyk.
Pomóżcie...
Instalację zrobiłem tak jak zalecono:
Instalacja odwracalna GWXPL5
Jest to niekomfortowy, ale bardzo bezpieczny sposób instalacji służący do wykrywania błędów niezgodności z innymi modami i ich wersjami. Zalecany dla zaawansowanych graczy i moderów.
- Zamiast rozpakowywania pakietu spolszczenia w katalogu SH3 należy rozpakować go w katalogu tymczasowym. Następnie należy wszystkie rozpakowane pliki i katalogi za wyjątkiem podkatalogu "data" przenieść do katalogu SH3. Na koniec należy zmienić nazwę katalogu tymczasowego na np. "_Patch GWXPL5" i tak przygotowany katalog przenieść do podkatalogu MODS katalogu SH3.


1. Miałem czystego SH III - kupionego w serii "Kolekcja klasyki"
2. Dograłem GWX
3. Następnie zgodnie z instrukcją wgrałem GWXPL5

I nic się nie zmieniło... Dalej mam w wersji angielskiej.

Nie rozumiem tej części instrukcji:

- Jego włączenie jest niezbędne jeżeli ma być używana opcja "GWX HardcodeFixes" z włączoną poprawką "Włączone Wilcze Stada".
- W przypadku modów konfliktujących z plikami GWXPL należy włączać patcha po tych modach, aby powyżej podane opcje mogły zostać włączone. Kolejność: 1. mod potencjalnie konfliktujący, 2. _patch GWXPL5, 3. opcje pakietu GWXPL.


Jak mam to "włączyć"? Tu leży przyczyna?
Jeśli macie cierpliwość i chęć to wyłóżcie mi co robię źle... tylko tak jak 5 letniemu dziecku. :wink:
Xavier
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 18.01.12, 10:41

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Olamagato » 27.01.12, 18:39

Masz w wersji angielskiej ponieważ nie uruchomiłeś programu jsgme.exe, który znajduje się w katalogu głównym SH3 i nie włączyłeś za jego pomocą opcji "GWXPL5 - Spolszczenie GWX 3.0". Dopiero wtedy będziesz mieć polską wersję. Jako pierwszą włączoną opcję powinieneś mieć jednak "_Patch GWXPL5", którego stworzyłeś samodzielnie robiąc procedurę instalacji odwracalnej. Dzięki niemu uaktualniasz GWX i pozwalasz na to aby pewne opcje pakietu spolszczenia działały również bez włączonego spolszczenia (np. Kolorowy wskaźnik integralności kadłuba mając napisy angielskie lub niemieckie, a także wilcze stada mając włączoną opcję hardcode fixes, celne rakiety samolotów, historyczne uzbrojenie samolotów morskich itp.). W przypadku wersji full w patchu tym zawarta jest również pełna zawartość moda "Wilhemshafen,St Naz,Schluese and xtra ships V6" (WSS&XSv6), co oznacza bardziej rozbudowany historyczny ruch morski.

Co do opcji Hardcode fixes, to jest to taka poprawka gry, która składa się sama z wielu poprawek włączanych lub wyłącznych programem HsieOptionsSelector.exe w katalogu opcji w momencie gdy sama opcja Hardcode fixes jest wyłączona. Po włączeniu lub wyłączeniu tych mikro poprawek należy włączyć samą opcję. Oprócz tego opcja ta składa się też z poprawki rozdzielczości, która również może być aktywna lub nieaktywna. Aktywują i dezaktywują poprawkę pliki "XPSP2 Resolution fix.bat" i "XPSP2 Resolution fix Uninstall.bat". Próba aktywacji lub deaktywacji poprawek kiedy włączona jest w JSGME opcja Hardcode fixes będą działać tylko do wyłączenia tej opcji bo wtedy pliki z tej opcji są wycofywane z katalogu SH3. Nie dotyczy to jednak poprawki rozdzielczości, której działanie jest globalne bo zmienia stan w systemie operacyjnym (poprawka ta działa tak jak włączenie lub wyłączenie trybu zgodności ze starszym systemem na jakimś pliku exe).

Jeżeli wszystko zrobiłeś dobrze, to po najechaniu myszą na jakąś opcję w JSGME (ma taką dużą żółtą ikonę z literą G) zobaczysz po polsku etykietki podpowiadające co daje włączenie jakiejś opcji i czego ona wymaga lub co wyklucza. Generalnie powinieneś do programu jsgme.exe zrobić sobie skrót i wrzucić go tam gdzie jest ikona sh3 uruchamiająca grę. Skrót ten będzie po prostu dość często używany.
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Xavier » 27.01.12, 21:22

Olamagato napisał(a):Masz w wersji angielskiej ponieważ nie uruchomiłeś programu jsgme.exe, który znajduje się w katalogu głównym SH3 i nie włączyłeś za jego pomocą opcji "GWXPL5 - Spolszczenie GWX 3.0". Dopiero wtedy będziesz mieć polską wersję. Jako pierwszą włączoną opcję powinieneś mieć jednak "_Patch GWXPL5", którego stworzyłeś samodzielnie robiąc procedurę instalacji odwracalnej.

Uruchomiłem...
Mam stworzony przez siebie"_Patch GWXPL5" na pierwszym miejscu w jsgme.exe , a menu w grze dalej angielskie. W "opcjach" gry brak polskiego. Jest jak zwykle: Angielski, niemiecki i francuski.
Co ciekawe, włączyłem sobie z Twojego spolszczenia opcję kasującą początkowe filmiki i o dziwo działa, mam też muzyczkę ze starego SH w menu! Reszta po staremu...
A do tego... Obecnie po tych przeróbkach nie mogę uruchomić żadnej zapamiętanej misji. Wczytuje do pewnego momentu i się zawiesza. :(
Xavier
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 18.01.12, 10:41

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Xavier » 28.01.12, 09:41

Poprawka... Faktycznie - prócz "_Patch GWXPL5" trzeba uruchomić jeszcze "GWXPL5 - Spolszczenie GWX 3.0" co przeoczyłem! Chyba ślepy byłem bo pisałeś wyraźnie, a ja się skupiałem na pliku "_Patch GWXPL5". Mój błąd.
Dzięki.
Tyle , że po tych przeróbkach obciążenie procesora (chyba) jest tak duże, że zawiesza mi grę w połowie 1 rejsu...
Zapisałem grę w trakcie rejsu. Po próbie jej odtworzenia wiesza się przy wgrywaniu.
Da się temu jakoś zaradzić?

Mój sprzęt: Pentium(R) Dual-Core 2.1 GHz, RAM 3 GB (dostępne 2,87), 64 bitowy system operacyjny.
Wgrałem wersję "Full" spolszczenia.
Włączone mody:
_Patch GWXPL 5
Spolszczenie dla GWX 3.0
Bez filmów początkowych
Łodzie ratunkowe i resztki
Poprawka bardzo złej pogody
Przywróć muzykę menu SH3
Ulepszony widok zniszczeń
Przywróć znaczniki mapy nawigacyjnej
Rozpoznawalny widok zniszczeń.
Xavier
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 18.01.12, 10:41

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Xavier » 28.01.12, 11:50

Wykasowałem całą grę z dysku C i zainstalowałem od nowa wszystko na dysku D. Zobaczymy...
Myślę, że przydatna była by podpowiedź w jakiej kolejności aktywować mody by to wszystko chodziło i się wzajemnie nie "gryzło". Przykładowo "GWXPL5 - Spolszczenie GWX 3.0" coś nie chce współpracować z "_Patch GWXPL5". Jak to zgrać?
Xavier
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 18.01.12, 10:41

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Olamagato » 28.01.12, 16:57

1. Wgranie całego pakietu spolszczenia (tradycyjnie przez nadpisanie) lub włączenie "_patch GWXPL5" UNIEMOŻLIWIA wczytanie wcześniej zapisanego jakiegokolwiek patrolu misji. Jest to wyraźnie napisane zarówno na stronie jak i w czytajto (katalog documentation).
Jeżeli chcesz dokończyć swoje nieskończone patrole, to jest to możliwe tylko przy instalacji odwracalnej i wtedy nie możesz włączyć "_patch GWXPL5", a jednocześnie musisz mieć włączone wszystkie swoje dotychczasowe opcje GWX i mody. Kiedy patrol zakończysz i będziesz z powrotem w swojej bazie, wtedy dopiero możesz włączyć ten patch. Spolszczenie bez niego działa, dlatego jeżeli włączysz samą opcję spolszczenia, to Twój dotychczasowy patrol/misja może wczytywać się prawidłowo.
2. Co do kolejności aktywowania modów, to w pakiecie spolszczenia jest ona DOWOLNA z dwoma wyjątkami:
a) "_patch GWXPL5" musi być zawsze włączany jako pierwszy przed wszystkimi innymi opcjami GWX i GWXPL oraz osobno zainstalowanymi modami. Przy standardowej instalacji jest on zintegrowany z plikami GWX, więc cała gra zachowuje się tak jakby był on zawsze włączony (i zawsze jako pierwszy).
b) Niektóre opcje mają na swojej etykietce napisane z jaką inną opcją nie mogą działać lub jaka inna opcja jest wymagana włączona wcześniej. Wystarczy czytać i stosować. Po to właśnie te etykietki zostały wprowadzone, żeby nie wprowadzać w zakłopotanie zastanawiając się czy jakaś opcja mod musi być włączany w konkretnej kolejności.

Ważną bezwzględnie rzeczą jest aby nie zmieniać układu opcji/modów mając zapisy ze środka patrolu/misji bo wtedy szansa na to, że gra się wywali przy wczytywaniu wynosi niemal 100% (to się właśnie dzieje w efekcie zainstalowania spolszczenia mając nieskończone patrole).
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Olamagato » 28.01.12, 18:44

Przy okazji należy skasować wszystkie opcje z poprzedniej wersji spolszczenia (wszystkie z GWXPL, które nie mają początku GWXPL5). Na przykład "GWXPL5 - Ulepszony widok zniszczeń" to to samo co "GWXPL - Rozpoznawalny widok zniszczeń", ale w nowszej wersji.
Jeżeli w trakcie włączania różnych opcji GWXPL5 i GWX pojawi się informacja o nałożeniu plików i wcześniej włączony mod zostanie wyszarzony, to zwykle jest to wynika złęj instalacji. Wyjątkiem są przypadki kiedy jakaś opcja wymaga włączenia innej opcji - co będzie opisane w jej etykietce. Takim przypadkiem jest na przykład wyszarzenie opcji Spolszczenia przez opcję Spolszczone alternatywne flotylle oraz różnych opcji GWXPL5 nakładających się na "_Patch GWXPL5" z instalacji odwracalnej.
Standardowa instalacja pakietu po to właśnie zastępuje niektóre pliki GWX, aby uniknąć takiego nakładania się plików z kilku różnych opcji. Wtedy kolejność ich włączania nie ma żadnego znaczenia liczy się tylko fakt włączenia opcji.
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Xavier » 28.01.12, 21:39

Olamagato dzięki! Zastosuję wszystkie rady.

Zmieniając temat. Swoją drogą to ciekawe... jest tyle modów: realny czas napraw, wadliwe torpedy itp. A nie ma podstaw! Spróbujcie tak jak Otto Kretschmer wpłynąć w wynurzeniu w środek konwoju (1940r). Szczęścia życzę. :wink:
Kto widział reflektory (szperacze) oświetlające morze i działa na statkach w 1940 roku???
Informatycy skupiaj się na detalach, a historyczne podstawy "idą bokiem".
Xavier
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 18.01.12, 10:41

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Olamagato » 29.01.12, 13:01

Podstawą jest poprawna symulacja własnego okrętu (to jest coraz lepiej poprawiane). Bez tego nie ma co myśleć o symulacji czegokolwiek innego. Drugą sprawą jest poprawne zachowanie eskorty bo bez tego nie ma mowy o grze (tu jest dość słabo, ale może jeszcze uda się coś poprawić). Trzecią jest zachowanie pozostałych jednostek. Tu jest coraz lepiej w sensie ogólnym bo GWX już teraz odwzorowuje jakieś 80% rzeczywistych operacji na morzach wokół Europy. Natomiast takie kwestie jak szperacze, to drobiazg. W SH3 wpłynięcie do środka konwoju na powierzchni było po prostu niemożliwe, a w GWX jest już możliwe w nocy tak jak było to w rzeczywistości oraz jest możliwy skuteczny atak torpedami. Co do szperaczy, to były one obecne na różnych jednostkach przez większość część wojny, więc biorąc pod uwagę fakt, iż cała reszta gry jest łatwiejsza niż w rzeczywistości (przecież nie strzelisz sobie w łeb jeżeli Cię zatopią, prawda? :), to szperacze nie są problemem. Zresztą jest mod, który wprowadza losowe szperacze, można również wyciąć je z wyposażenia statków z wczesnych lat (i może ktoś to zrobił).
Trzeba się cieszyć, że GWX jest i tak największym istniejącym modem, który w jakiejkolwiek grze wprowadził w takiej skali dane historyczne i to w detalach. Żadna inna gra tego nie ma.
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Xavier » 29.01.12, 16:08

Olamagato napisał(a):Natomiast takie kwestie jak szperacze, to drobiazg. W SH3 wpłynięcie do środka konwoju na powierzchni było po prostu niemożliwe, a w GWX jest już możliwe w nocy tak jak było to w rzeczywistości oraz jest możliwy skuteczny atak torpedami. Co do szperaczy, to były one obecne na różnych jednostkach przez większość część wojny, ....

Tak. Były... Tyle, że żaden normalny kapitan nie włączał szperacza, by szukać atakującego U-boota w obawie przed doświetleniem własnej jednostki (i innych z konwoju) i ułatwieniu tym samym roboty pozostałym U-bootom z wilczego stada.
Tu niestety to tak wygląda i atak w stylu Otto Kretschmera - który (przypomnę) potrafił godzinę (a czasem dłużej) płynąć wynurzony w zaciemnionym konwoju i atakować - jest niemożliwy. W grze statki oświetlają szperaczami U-boota i moment później eskorta rzuca się na niego. Jest po zabawie.
Dla mnie to spory minus pozbawiający mnie frajdy przeżywania ataku w realiach historycznych i z utęsknieniem będę czekał na moda, który to zmieni. :)

Olamagato napisał(a):Trzeba się cieszyć, że GWX jest i tak największym istniejącym modem, który w jakiejkolwiek grze wprowadził w takiej skali dane historyczne i to w detalach. Żadna inna gra tego nie ma.

To fakt. Chciałem Ci też podziękować za spolszczenie i pomoc w instalowaniu. :D
Xavier
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 18.01.12, 10:41

Re: Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę

Postprzez Olamagato » 30.01.12, 06:16

O ile wiem, to istnieje mod, który dodaje losowość do szperaczy na statkach: Randomised Searchlights for GWX3 (ale wymaga on sh3 commander). Można też w nim dodać opcję wyłączenia szperaczy całkowicie i wybiórczo.
A tu link do moda, który wyłącza szperacze dla wszystkich jednostek bez broni ZOP (ASW):
http://media1.gamefront.com/personal/34 ... 3f53cadd3c

Jak dla mnie szybka przesiadka na plotkę i szperaczy pozbywam się w sekundy, zanurzenie, 30 s i wynurzenie, więc nigdy nie było to dla mnie dużym problemem.
Olamagato
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 99.000 BRT

Dołączył(a): 06.02.08, 12:23

Następna strona

Posty: 84 • Strona 1 z 41, 2, 3, 4

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość