Wyporność
Posty: 48
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Re: Wyporność
Witam
Faraday by się na pewno obraził. Da na pewno, sprawdzone w praktyce i stosuję prawie zawsze.
Pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl
DAreus napisał(a):Myśle też czy nie dać ekranu wokół odbiornika.....ale nie jestm pewnien czy to coś da....
Faraday by się na pewno obraził. Da na pewno, sprawdzone w praktyce i stosuję prawie zawsze.
Pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wyporność
Witam wszystkich w nowym roku! I zarazem mam prosbe o podsuniecie jakiegos pomyslu odnosnie mocowania lukow torpedowych,chce zrobic otwierane jak te powyzej,tylko ze u mnie juz kadlub jest sklejony,jakies rady??z gory dzieki!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
Witam.
Czym kleiłeś? Może da się rozkleić, na kleje też są środki "rozklejające", a przetestować je możesz na jakiś resztkach materiałowych.
Jeśli chodzi o sam mechanizm, to ja widziałem taki patent (oczywiście później gość schował ten kawałek żyłki w modelu):
http://www.youtube.com/watch?v=GS82x-Km ... re=related
pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl
Czym kleiłeś? Może da się rozkleić, na kleje też są środki "rozklejające", a przetestować je możesz na jakiś resztkach materiałowych.
Jeśli chodzi o sam mechanizm, to ja widziałem taki patent (oczywiście później gość schował ten kawałek żyłki w modelu):
http://www.youtube.com/watch?v=GS82x-Km ... re=related
pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wyporność
Kleilem klejem do plastiku revella,takim jak do zwylkych modeli,wydaje mi sie dobry bo troszke topi i zespala.W sumie te luki torpedowe to efekt uboczny oczekiwania na urlop w Polsce gdzie kupie wszystkie materialy do wykonania zaslepek wtc i ruszenia pelna para(oby do srody:)
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
Witam wszystkich,jak pisalem wczesniej,kozystajac z urlopu w Polsce zlecilem wytoczenie(jednak)"korkow".Najwazniejszy wyglada tak:
Nie jest jeszcze ukonczony ,brak otworow na mieszki popychaczy, ale to juz dokoncze po powrocie do uk.Mam jeszcze pytanko na temat smarowania zimmeringu,czy w ogóle sie je smaruje i jak tak to czym,bo wal silnika kreci sie w nim bardzo ciezko i nastepne pytanie dotyczace rurki pobierajacej wode do zbiornika balastowego:czy ona moze byc ponizej wlotu pobierajacego wode w pompie czy bezwarunkowo musi byc powyzej,zaznacze ze mam pompe zebata,dziekuje z góry za odpowiedzi i pozdrawiam!
Nie jest jeszcze ukonczony ,brak otworow na mieszki popychaczy, ale to juz dokoncze po powrocie do uk.Mam jeszcze pytanko na temat smarowania zimmeringu,czy w ogóle sie je smaruje i jak tak to czym,bo wal silnika kreci sie w nim bardzo ciezko i nastepne pytanie dotyczace rurki pobierajacej wode do zbiornika balastowego:czy ona moze byc ponizej wlotu pobierajacego wode w pompie czy bezwarunkowo musi byc powyzej,zaznacze ze mam pompe zebata,dziekuje z góry za odpowiedzi i pozdrawiam!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
Witam.
Ja zawsze smaruję, smarowanie na pewno wydłuży jego żywotność. Do tego typu uszczelnień używam białej wazeliny.
Jak to wał kręci się bardzo ciężko? Większość trójfazówek ma wał 3mm i z simmeringiem 3mm powinno to działać lekko i sprawnie.
Jeżeli używamy pompy zębatej należy ją (obligatoryjnie) zamontować poniżej linii wodnej, wlot wody lepiej (czyli nie obligatoryjnie ) sprawdza się kiedy jest powyżej poziomu pompy i kiedy jest umieszczony poziomo. Pompy zębate mają małą moc ssącą - łatwo je zapowietrzyć, mają natomiast całkiem spore możliwości tworzenia ciśnienia.
P.s. Przed dalszym wierceniem zaślepki zabezpiecz simmeringi, taśmą papierową... To nie był dobry pomysł by je montować zanim zaślepka nie jest w 100% gotowa.
Pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl
Ja zawsze smaruję, smarowanie na pewno wydłuży jego żywotność. Do tego typu uszczelnień używam białej wazeliny.
Jak to wał kręci się bardzo ciężko? Większość trójfazówek ma wał 3mm i z simmeringiem 3mm powinno to działać lekko i sprawnie.
Jeżeli używamy pompy zębatej należy ją (obligatoryjnie) zamontować poniżej linii wodnej, wlot wody lepiej (czyli nie obligatoryjnie ) sprawdza się kiedy jest powyżej poziomu pompy i kiedy jest umieszczony poziomo. Pompy zębate mają małą moc ssącą - łatwo je zapowietrzyć, mają natomiast całkiem spore możliwości tworzenia ciśnienia.
P.s. Przed dalszym wierceniem zaślepki zabezpiecz simmeringi, taśmą papierową... To nie był dobry pomysł by je montować zanim zaślepka nie jest w 100% gotowa.
Pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wyporność
Kupilem zimmeringi od engela na os 3 mm i silniki maja taka sama srednice,jeszcze nie smarowalem ,ale jak narazie to obrot reka nic nie daje,osie ani drgna,tak ciasno,coz,mysle ze jakos to rozwiaze.A co do pompy to mozna ja zamontowac do gory nogami??Taka konkretnie http://www.cornwallmodelboats.co.uk/aca ... _1952.html.
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
Damian, pewnie śruby mocujące silniki do zaślepki masz za długie i wkręciłeś je tak daleko, że zablokowały silnik!
Pompę sprawdź dwie butelki, wężyk i jedziesz. Według mnie nie powinno być problemu.
pozdrawiam,
Jakub,
modelepodwodne.pl
Pompę sprawdź dwie butelki, wężyk i jedziesz. Według mnie nie powinno być problemu.
pozdrawiam,
Jakub,
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wyporność
witam
simering nie ma prawa zablokować wału ,zdecydowanie śruby za długie ,co i mnie się też zdarza
zmierz i obetnij ,będzie git:-)
pozdr
simering nie ma prawa zablokować wału ,zdecydowanie śruby za długie ,co i mnie się też zdarza
zmierz i obetnij ,będzie git:-)
pozdr
- DAreus
- Tonaż: 165.000 BRT
- Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
- Lokalizacja: Trzebinia
Re: Wyporność
DAreusie,to silniki bezszczotkowe tekze wirniki nie są blokowane przez sruby,pelen luz,no jeszce sprawdze bo o tej godzinie przy weekendzie slabo widze:):)dzieki za podpowiedzi!!
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
Ale Jakub dobrze podpowiada,dwie butelki juz wyprobowalem:):):)dzialaja prawidlowo,hahah,na znajomych tez
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
Nie no Damian...rozumiem Cie.. weekend.. ja tez słabo już widzę ^^ dzisiaj robiłem swoją 997'mke ale już nie jestem w stanie zademonstrować swoich prac^^
JakubRc ma problemy z roztopami a ja z sesją zimową... nawet nie miałem kiedy zdjęć zrobic:/
JakubRc ma problemy z roztopami a ja z sesją zimową... nawet nie miałem kiedy zdjęć zrobic:/
- kropek
- Tonaż: 37.000 BRT
- Dołączył(a): 19.07.09, 12:02
Re: Wyporność
Witam
Pozwolę sobie odpowiedzieć, bo sam też o tym pisałem.
Ale (jak sądzę) te silniki to "inrunner-y", więc można je w ten sposób zablokować.
Są różne rodzaje trójfazowych silników, Twoje wyglądają na inrunnery, które dedykowane są właśnie do modeli szkutniczych i lądowych. Większa masa, mniejsza ilość obrotów, ale większy moment obrotowy. Dodatkowo ich obudowa nie kręci się, co umożliwia montaż żeberek radiatora w przypadku auta, lub płaszcza lub rurownicy w przypadku ślizgu. Do modeli lotniczych stosuje się outrunnery, wtedy obudowa wiruje, ale silnik chłodzony jest przez śmigło.
pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl
Pozwolę sobie odpowiedzieć, bo sam też o tym pisałem.
damian26 napisał(a):DAreusie,to silniki bezszczotkowe tekze wirniki nie są blokowane przez sruby,pelen luz,no jeszce sprawdze bo o tej godzinie przy weekendzie slabo widze:):)dzieki za podpowiedzi!!
Ale (jak sądzę) te silniki to "inrunner-y", więc można je w ten sposób zablokować.
Są różne rodzaje trójfazowych silników, Twoje wyglądają na inrunnery, które dedykowane są właśnie do modeli szkutniczych i lądowych. Większa masa, mniejsza ilość obrotów, ale większy moment obrotowy. Dodatkowo ich obudowa nie kręci się, co umożliwia montaż żeberek radiatora w przypadku auta, lub płaszcza lub rurownicy w przypadku ślizgu. Do modeli lotniczych stosuje się outrunnery, wtedy obudowa wiruje, ale silnik chłodzony jest przez śmigło.
pozdrawiam,
Jakub
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wyporność
Tak,sa to inrunnery i naprawde nie widze zadnej mozliwosci zablokowania wirnika,jedynie przerwania zwoi srubą ,gdyz sa zaraz za gwintem,lub oparcie sie sruby o nie.Jakkolwiek problem juz sie rozwiazal poprzez rozciagniecie delikatne i mysle ze simmeringi potrzebuja dotarcia,ale tego dowiem sie po urlopie ,jak wszystko przetestuje,bo nieprzywiozlem calego majdanu ze sobą:)(a szkoda:).Pozdrawiam!
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
Witam wszystkich ponownie,tym razem chce przedstwaic nowy wyglad maszynowni,troszke pomyslalem i udalo sie ja skrocic o nieco ponad 10 cm!!, w porownaniu do pierwszej nieprzemyslanej.Jeszcze nietestowalem jej pod woda,ale jestem pelen nadziei i dodatkowo zmotywowala mnie do dzialania:)Zdjecia zrobione na surowo,ale juz za czyms wyglada..
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
ten pręt gwintowany jest z nierdzewki? czy zwykłej stali? ja u siebie zakładam tylko miedziane bo zwykłe od razu korodują a nierdzewki sa powlekane tylko powierzchownie i po odcięciu korodują w miejscach cięcia:)
ogolnie super! gratuluje:)
ogolnie super! gratuluje:)
- kropek
- Tonaż: 37.000 BRT
- Dołączył(a): 19.07.09, 12:02
Re: Wyporność
Tak,to pręt z nierdzewki,kupilem w budowlanym:),ale myślę ze masz rację i warto by zastąpić te elementy czyms calkowicie nierdzewiejącym,co prawda niewidzialem tu nigdzie takich prętow z miedzi ale z brązem nie powinno być wiekszych problemow,ewentualnie można przegwintowac goły pręt:)
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
cholera...ale dałem ciała...nie miedziane tylko mosiężne;] wczoraj bylem padnięty po paru godzinach gry na fortepianie wiec sorry, mój błąd;]
- kropek
- Tonaż: 37.000 BRT
- Dołączył(a): 19.07.09, 12:02
Re: Wyporność
Hej chlopaki,czy kozystajac z doswiadczenia mozecie mi podpowiedziec na ktorym koncu wkleic rurke pobierajaca wode do zbiornika? I jeszcze jedno dosyc istotne pytanie na temat aparatury,mianowicie mam futabe f-14 i zastanawiam sie jak by tu zmiksowac kanaly ,by przy skrecaniu sterem dzialal tylko jeden silnik(niechce sterowac dwoma drazkami),wiem ze do tego radia musze dokupic przelaczniki do miksowania,czy jakkolwiek inaczej sie to nazywa, czy ktos z was mial do czynienia z tym nadajnikiem??
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
u mnie w modelarni facet kiedyś miał ta aparaturę ale będę się z nim widział dopiero za miesiąc wiec jeśli chodzi o zmiksowanie to ci nie pomogę. Mogę natomiast powiedzieć jak ja to robię w swoim U-997. Pod serwo kierunku podłączam mikro-przełączniki. Jeśli serwo "dobije" do końca będzie uruchamiało przełącznik który będzie odłączał silnik po wewnętrznej stronie zakrętu. Ja natomiast mam (znaczy no będę miał) silniki szczotkowe. Nie wiem jak takie rozwiązanie ma się do silników 3f... aha, no i ty masz dwa regulatory..to już w ogóle odpada, chyba ze patent z przełącznikami ale nie odłączające silnik za regulatorem tylko sam regulator, przewód pomiędzy odbiornikiem a regulatorem.
nad rurką sam musisz się zastanowić, jak będzie ci wygodnie go rozkładać. Żeby nie było tak, ze aby dostać się do pompy i wlotu wody musisz rozebrać model do ostatniej śrubki:)
Pozdrawiam!
nad rurką sam musisz się zastanowić, jak będzie ci wygodnie go rozkładać. Żeby nie było tak, ze aby dostać się do pompy i wlotu wody musisz rozebrać model do ostatniej śrubki:)
Pozdrawiam!
- kropek
- Tonaż: 37.000 BRT
- Dołączył(a): 19.07.09, 12:02
Re: Wyporność
Witam wszystkich ponownie,bylem dzis na wodowaniu w celu upewnienia sie czy podczas pracy silnikow wszystko jest szczelne,co prawda jeszcze sporo zostalo do ukonczenia ale przynajmiej mam pewnosc ze nic niecieknie:)i taka mala foteczka,pozdrawiam!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Re: Wyporność
Prezentuje się wyśmienicie
Możesz jakiś filmik z wodowania okrętu?
Możesz jakiś filmik z wodowania okrętu?
- Jatzoo
- Grossadmiral
- Tonaż: 2.353.000 BRT
- Dołączył(a): 22.08.02, 15:03
Re: Wyporność
Niestety niemam kamery,ale obiecuje ze jak skoncze wszystko co niezbedne w modelu ,pozycze skads kamere i nagram jakiegos filmika:)
- damian26
- Tonaż: 32.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.10, 18:28
- Lokalizacja: Newcastle
Posty: 48
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość