[Relacja z budowy] Siódemka Revella
Posty: 88
• Strona 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
Witam.
Mam trochę czasu by rozpocząć próby wodne. Model pomalowany czekał już od lipca.
Nie wiem jak zachowywały się oryginały, ale model bardzo słabo reaguje na stery głębokości - zdjąłem więc ograniczniki i pozwoliłem im nawet na wychyły rzędu 40 stopni - różnica w sterowności minimalna. Promień skrętu ma jak TIR z Ukrainy. Gdybym robił model jeszcze raz, obydwie śruby kontrolowałbym niezależnie.
Model ze względu na słabą manewrowość muszę wytrymywać na żyletkę.
Przynajmniej system zanurzenia działa jak w zegarku. Do tego te bąbelki przy wynurzenia
Pozdrawiam.
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Mam trochę czasu by rozpocząć próby wodne. Model pomalowany czekał już od lipca.
Nie wiem jak zachowywały się oryginały, ale model bardzo słabo reaguje na stery głębokości - zdjąłem więc ograniczniki i pozwoliłem im nawet na wychyły rzędu 40 stopni - różnica w sterowności minimalna. Promień skrętu ma jak TIR z Ukrainy. Gdybym robił model jeszcze raz, obydwie śruby kontrolowałbym niezależnie.
Model ze względu na słabą manewrowość muszę wytrymywać na żyletkę.
Przynajmniej system zanurzenia działa jak w zegarku. Do tego te bąbelki przy wynurzenia
Pozdrawiam.
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Hej.
Jasne, filmik będzie jak tylko nauczę się go prowadzić i będę miał trochę czasu by posiedzieć dłużej nad wodą.
Co do tajfuna kolegów też jestem ciekaw, bo pomału sam ruszam z tajfunem w 1:100
Pozdrawiam.
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Jasne, filmik będzie jak tylko nauczę się go prowadzić i będę miał trochę czasu by posiedzieć dłużej nad wodą.
Co do tajfuna kolegów też jestem ciekaw, bo pomału sam ruszam z tajfunem w 1:100
Pozdrawiam.
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
stery
witam
Jakub ... ja przy sterach zastosowałem metodę skalowania modeli samolotu..po prostu powiekszyłęm powierzchnie sterów w Wilku o 10 % w stosunku do skali modelu . i w obu modelach się to sprawdziło. borąc po uwagę długoś zwierżatka -156 cm - jego zwrotność była dobra ,a reakcja na steru świetna ....
odnosnie sterowania dwiema śrubami , prosty patent ma w czołgu ...i działa
pozdr
Dareus
www.podwodne.special.pl
Jakub ... ja przy sterach zastosowałem metodę skalowania modeli samolotu..po prostu powiekszyłęm powierzchnie sterów w Wilku o 10 % w stosunku do skali modelu . i w obu modelach się to sprawdziło. borąc po uwagę długoś zwierżatka -156 cm - jego zwrotność była dobra ,a reakcja na steru świetna ....
odnosnie sterowania dwiema śrubami , prosty patent ma w czołgu ...i działa
pozdr
Dareus
www.podwodne.special.pl
- DAreus
- Tonaż: 165.000 BRT
- Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
- Lokalizacja: Trzebinia
Re: stery
Witam
Dareus, przypomnij sobie wygląd rufy w VIIC, to nie Wilk. Tylnych sterów głębokości nie powiększysz bez przebudowy całego ogona, a to one są (za) małe.
Pomijam tu element redukcyjności modelu . Jeżeli nie powiększę sterów kierunku, to dodam ukryty mikro silnik manewrowy na dziobie.
Tak, użyłbym miksera kanałów w radiu bo w rurce o średnicy 50mm po upchnięciu jednego silnika (a co dopiero dwóch) miejsca już nie ma;)
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Dareus, przypomnij sobie wygląd rufy w VIIC, to nie Wilk. Tylnych sterów głębokości nie powiększysz bez przebudowy całego ogona, a to one są (za) małe.
Pomijam tu element redukcyjności modelu . Jeżeli nie powiększę sterów kierunku, to dodam ukryty mikro silnik manewrowy na dziobie.
DAreus napisał(a):odnosnie sterowania dwiema śrubami , prosty patent mam w czołgu ...i działa
Tak, użyłbym miksera kanałów w radiu bo w rurce o średnicy 50mm po upchnięciu jednego silnika (a co dopiero dwóch) miejsca już nie ma;)
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
op
witam
redukcyjność dopuszcza taką tolerancję.
mikser kanałów co ma dać przy sterowaniu jednym regulatorem?
po prostu malutki wyłacznik krancowy w okolicach steru lub serwa kierunku bedzie odłączał przeciwległy silnik przy maksymalnym skrecie w jedną ze stron. i w tedy napór wody z jednej sruby ( brak kontreakcji) spowoduje prawie obracanie w miejscu.
tam mam w T34 i nawet przy tak duzym poborze prądu ( gąsienica) nic sie nie dzieje z wyłacznikiem na 5A. a koszt- 3,50 zł:-)
no pozostaje kwestia rozwiązania tego problemu z jednym silnikiem.....sprzęgło????
pozdr
Dareus
www.podwodne.special.pl
redukcyjność dopuszcza taką tolerancję.
mikser kanałów co ma dać przy sterowaniu jednym regulatorem?
po prostu malutki wyłacznik krancowy w okolicach steru lub serwa kierunku bedzie odłączał przeciwległy silnik przy maksymalnym skrecie w jedną ze stron. i w tedy napór wody z jednej sruby ( brak kontreakcji) spowoduje prawie obracanie w miejscu.
tam mam w T34 i nawet przy tak duzym poborze prądu ( gąsienica) nic sie nie dzieje z wyłacznikiem na 5A. a koszt- 3,50 zł:-)
no pozostaje kwestia rozwiązania tego problemu z jednym silnikiem.....sprzęgło????
pozdr
Dareus
www.podwodne.special.pl
- DAreus
- Tonaż: 165.000 BRT
- Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
- Lokalizacja: Trzebinia
Witaj.
Z tą redukcyjnością nie jestem pewien, ale jeżeli masz rację to bardzo fajnie, rozwiązałoby to problem (skrętu) całkowicie.
Widziałem to rozwiązanie z przełącznikami u Ciebie na stronie i na coś takiego nie ma tam miejsca. Mam też złe doświadczenia z takimi przełącznikami, w Seawolfie U1 miałem przez takie pożar (mimo iż były 8A przy poborze do 2A).
Kto mówił o jednym regulatorze? Daje się tyle ile trzeba, w tajfunie np: będę miał aż 3.
W każdym razie, robiąc maszynownie siódemki od nowa dałbym dwa silniki, ale mniejsze, być może 180 z przekładnią np: GWS IPS
Najpierw sprawdzę rozwiązanie z większymi sterami. Jak nie pójdzie to zrobię WTC od nowa:) wiele części mam w końcu gotowych, więc robota poszłaby błyskawicznie.
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Z tą redukcyjnością nie jestem pewien, ale jeżeli masz rację to bardzo fajnie, rozwiązałoby to problem (skrętu) całkowicie.
Widziałem to rozwiązanie z przełącznikami u Ciebie na stronie i na coś takiego nie ma tam miejsca. Mam też złe doświadczenia z takimi przełącznikami, w Seawolfie U1 miałem przez takie pożar (mimo iż były 8A przy poborze do 2A).
Kto mówił o jednym regulatorze? Daje się tyle ile trzeba, w tajfunie np: będę miał aż 3.
W każdym razie, robiąc maszynownie siódemki od nowa dałbym dwa silniki, ale mniejsze, być może 180 z przekładnią np: GWS IPS
Najpierw sprawdzę rozwiązanie z większymi sterami. Jak nie pójdzie to zrobię WTC od nowa:) wiele części mam w końcu gotowych, więc robota poszłaby błyskawicznie.
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
stery
witam
w samolotach oraz w moich dwóch podwonych ( tylko ) zadziałało i wystarczyło 10 %.
z reduktorami racja , ale to niesamowicie podnosi koszty modelu , i tak nie małe
ta przedkładnia z samolotu pewnie sie sprawidzi , niestety ich żywotność jest krótka . sprawdzałem i w samolocie to 4 godziny latania i po trybach......
pozdr
podwodne.special.pl
w samolotach oraz w moich dwóch podwonych ( tylko ) zadziałało i wystarczyło 10 %.
z reduktorami racja , ale to niesamowicie podnosi koszty modelu , i tak nie małe
ta przedkładnia z samolotu pewnie sie sprawidzi , niestety ich żywotność jest krótka . sprawdzałem i w samolocie to 4 godziny latania i po trybach......
pozdr
podwodne.special.pl
- DAreus
- Tonaż: 165.000 BRT
- Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
- Lokalizacja: Trzebinia
Witaj.
Poszukałem, popytałem i widzę, że wiele ludzi wykonujących siódemki w różnych skalach, powiększa stery. Cóż, z wielką niechęcią będę musiał zrobić to samo
Co do przekładni, też mam taką, czwarty rok podejrzewam, że w takim samym samolociku.
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
Poszukałem, popytałem i widzę, że wiele ludzi wykonujących siódemki w różnych skalach, powiększa stery. Cóż, z wielką niechęcią będę musiał zrobić to samo
Co do przekładni, też mam taką, czwarty rok podejrzewam, że w takim samym samolociku.
Pozdrawiam
Jakub_RC
modelepodwodne.pl
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Re: siódemka Revella - relacja z budowy.
Witam.
Czy ma ktoś może plany i zdjęcia o których pisał Jakub_RC w pierwszym poście tego tematu ? Prawdopodobnie będe budował U-Boota VIIc i był bym bardzo wdzięczny za pomoc w ich odszukaniu.
Pozdrawiam,
Maxim.
Czy ma ktoś może plany i zdjęcia o których pisał Jakub_RC w pierwszym poście tego tematu ? Prawdopodobnie będe budował U-Boota VIIc i był bym bardzo wdzięczny za pomoc w ich odszukaniu.
Pozdrawiam,
Maxim.
- MC-Maxim
- Tonaż: 1.000 BRT
- Dołączył(a): 15.06.09, 19:37
Re: [Relacja z budowy] Siódemka Revella
Super. Sam też ruszam z budową U boota, tylko VIIC/41.
Pozdrawiam,
Alpha213.
Pozdrawiam,
Alpha213.
- Alpha213
- Tonaż: 40.000 BRT
- Dołączył(a): 16.04.14, 13:21
Re: [Relacja z budowy] Siódemka Revella
Albo lepiej ruszyć z IXC? Sam nie wiem.
- Alpha213
- Tonaż: 40.000 BRT
- Dołączył(a): 16.04.14, 13:21
Posty: 88
• Strona 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość