GWX 2.1
Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly
Posty: 91
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
GWX 2.1
To bez sensu jezeli ja mam wszystko wypierdzielic i na nowo instalowac poracha zostaje narazie przy 2.0
- kimano-u96
- Tonaż: 413.000 BRT
- Dołączył(a): 28.11.07, 16:59
- Lokalizacja: Górzno
Re: GWX 2.1
kimano-u96 napisał(a):1)Uninstall SH3 USING THE GAME DISK if you have one. (You will need to create a fresh
installation of SH3 to assure stability.)
2) Verify that the "SH3" folder in "My Documents" has been DELETED. If it has not,
delete it manually.
3) Reboot your PC
4) Reinstall SH3 and patch to version 1.4b if your disk does not already contain the
version 1.4b patch.
5) Reboot your PC again
6) Install GWX 2.0 as described here:
http://www.subsim.com/radioroom/showpos ... ostcount=1
Once you have a properly installed copy of SH3 1.4b with GWX 2.0 you are ready for the next simple sequence:
A) Create a new folder on your desktop and label it "GWX 2.1 Update"
B) Download the "GWX21 Update.exe file to the folder you just created on your desktop.
C) Turn your speakers up!
D) Double click the GWX21.exe file and follow the directions that appear
Moze ktos mi to przetłumaczyc wielkie dzieki
Witam!
1. Odinstaluj SHIII, UŻYWAJĄC DYSKU Z GRĄ, jeśli takowy posiadasz (będziesz musiał ponownie zainstalować SHIII, aby zapewnić grze stabilność) - można to zrobić z poziomu Panelu Sterowania/Dodaj/Usuń Programy
2. Sprawdź, czy folder SHIII w Moich Dokumentach został SKASOWANY, jeśli nie, skasuj go "ręcznie". - tym samym kasujesz wcześniej zapisane stany gry.
3. Uruchom ponownie komputer.
4. Zainstaluj ponownie SHIII i patch 1.4b, jeśli dysk z grą już go nie zawiera.
5. Ponownie zrestartuj komputer.
6. Zainstaluj GWX 2.0, tak jak zostało to opisane tu: http://www.subsim.com/radioroom/showpos ... ostcount=1
Kiedy już poprawnie zainstalowałeś SHIII 1.4b z GWX 2.0 jesteś gotowy do następnej prostej sekwencji:
A) Utwórz nowy folder na pulpicie i nazwij go "GWX 2.1 Update"
B) Pobierz plik "GWX21 Update.exe" do folderu, który stworzyłeś na pulpicie.
C) Włącz głośniki!
D) Uruchom plik GWX21.exe i wykonuj kolejne polecenia instalatora.
Pozdrawiam
- brosss
- Tonaż: 62.000 BRT
- Dołączył(a): 06.10.05, 12:46
- Lokalizacja: Płock
evan82 napisał(a): Gdyby Ktoś zauważył że coś nie gra ze skinami mojej roboty na GWX 2.1, to można dać znać, jednak pw524 już mnie pocieszył.
Chyba zmiany dotyczyły przede wszystkim II, bo na Subsim pojawił się wątek (Type II skin updated for GWX 2.1) ze skinami obsługującymi wersję 2.1.
evan82 napisał(a):Shakatan napisał(a):Jest jakaś możliwość rozjaśnienia otoczenia w nocy bez korzystania z podkręcania gammy na karcie graficznej?
No myślę że tek. Za pomocą SH3 Mini Tweakera, lub File Analyzera. Zmieniasz dla nocy kolory Env, i Sky Colors DAT i już. Tylko musisz mieć wyczucie barwy. Możesz ostatecznie zrobić noc z podstawowej wersji gry, oczywiście dla kolorów nieba i nawodnych. Pozdrawiam.
Hmm... zabrałem sie za to i chciałem się upewnić, że idę w dobrym kierunku:
W pliku EnvColors_Atl.dat zmieniłem SH3 Mini Tweakerem wartości AmbientLightColor dla Middle of night:
-calm, z: 0F0A07 -> na: 1E130D
-cloudy, z: 0F0A07 -> na: 1E130D
-in storm, z: 130C08 -> na: 251710
1.Czy poza AmbientLightColor trzeba jeszcze modyfikować jakieś wartości?
2.Podobnie rozjaśnić 'Begining/End of night' dla: -calm, -cloudy, -in storm?
3.W pliku SkyColors_Atl.dat mam jedynie kategorię Water Reflection i żadnych kolorków do modyfikowania, hmm... to normalne?
Nie miałem czasu by przetestować ustawienia które wprowadziłem - nie powinno być jednak źle bo korzystałem z wartości 'gołego' SH3...
---
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Shakatan
- Shakatan
- Tonaż: 101.000 BRT
- Dołączył(a): 19.02.06, 17:30
- Lokalizacja: Katowice
Ok, rozjaśnię wartość AmbientLightColor też dla Beginning/End of night (-calm, -cloudy, -in storm), a co z pozostałymi parametrami, tzn.:
-SunAltitudeAngle
-CloudsColor
-FogColor
-UnderwaterFogColor
-SunColor
-SunHaloColor
-SunLightColor
-SunReflectColor
-WaterLightColor
-WaterDarkColor
-UnderwaterUpColor
-UnderwaterUpMix
-UnderwaterDownColor
-UnderwaterDownMix
-ShipWakeAboveWaterColor
-ShipWakeUnderWaterColor
-SunLightMultiplication
Czy je też powinienem zmieniać jeśli zależy mi tylko na rozjaśnieniu widoku nie zaś na zmianie kolorów? Np. zmiania parametru SunColor oraz SunHaloColor dla nocy nie sprawi chyba, że zrobi się jaśniej. Podobnie z kolorkami wody oraz kolorem kilwateru - zostawiam te z GWX,a? Co z parametrem SunLightMultiplication? Nie jest on kolorem - zostawaiam bez zmian? Wychodzi więc na to, że zmianie ulega jedynie parametr AmbientLightColor dla wartości nocnych, tak?
Pozdrawiam
-SunAltitudeAngle
-CloudsColor
-FogColor
-UnderwaterFogColor
-SunColor
-SunHaloColor
-SunLightColor
-SunReflectColor
-WaterLightColor
-WaterDarkColor
-UnderwaterUpColor
-UnderwaterUpMix
-UnderwaterDownColor
-UnderwaterDownMix
-ShipWakeAboveWaterColor
-ShipWakeUnderWaterColor
-SunLightMultiplication
Czy je też powinienem zmieniać jeśli zależy mi tylko na rozjaśnieniu widoku nie zaś na zmianie kolorów? Np. zmiania parametru SunColor oraz SunHaloColor dla nocy nie sprawi chyba, że zrobi się jaśniej. Podobnie z kolorkami wody oraz kolorem kilwateru - zostawiam te z GWX,a? Co z parametrem SunLightMultiplication? Nie jest on kolorem - zostawaiam bez zmian? Wychodzi więc na to, że zmianie ulega jedynie parametr AmbientLightColor dla wartości nocnych, tak?
Pozdrawiam
- Shakatan
- Tonaż: 101.000 BRT
- Dołączył(a): 19.02.06, 17:30
- Lokalizacja: Katowice
Sun Light Multiplication to coś w rodzaju natężenia światła. Kolory mają wpływ na jasność poświaty, np. ciemniejsze kolory podwodne dają ciemniejszy świat podwodny. W pliku Scene jest także parametr np. Fresnel Coef, taki to rodzaj soczewki światła, ale to Ci nie jest potrzebne. Jeżeli chcesz rozjaśnić tylko noc to skopiuj parametry dla nocy z podstawowej gry. Kolorów powierzchniowych wody nie musisz zmieniać przecież. Tak samo jak i podwodnych. Zawsze możesz także opracować własne kolory, ale to już jest o wiele bardziej trudne. Water Light i Dark kolor to dwa kolory z których składa sie powierzchnia morza np. No Sun to wszystkie kolory dotyczące słońca i zmienne zależnie od pory dnia, to jasne. Sun Altitude Angle to kąt [wysokość] zawieszenia słońca nad horyzontem. Wszystkie kolory zależą od siebie i na siebie wpływają. Pozdrawiam.
- evan82
- Tonaż: 921.000 BRT
- Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
- Lokalizacja: Warszawa
Poprawka do GWX21 korygująca nieznacznie kilkunascie grafik recognition manuala wydana przez Reece'a (25 IV 2008)
GWX21 sil tga fixes.rar
GWX21 sil tga fixes.rar
- Shakatan
- Tonaż: 101.000 BRT
- Dołączył(a): 19.02.06, 17:30
- Lokalizacja: Katowice
The sky and sea in the Mediterranean are now the same color as they are in the Atlantic Ocean.
Dlaczego? Przecież to krok wstecz w stosunku do poprzednich wersji. Lazurowa barwa Morza Śródziemnego była rewelacyjna, a do tego realistyczna. Wiem, bo miałem okazję płynąć statkiem z Grecji do Włoch. Szkoda, wielka szkoda że ruszono tą opcję.
- dragonfly
- Kapitän zur See
- Tonaż: 800.000 BRT
- Dołączył(a): 22.09.03, 12:42
- Lokalizacja: Żagań
dragonfly napisał(a):The sky and sea in the Mediterranean are now the same color as they are in the Atlantic Ocean.
Dlaczego? Przecież to krok wstecz w stosunku do poprzednich wersji. Lazurowa barwa Morza Śródziemnego była rewelacyjna, a do tego realistyczna. Wiem, bo miałem okazję płynąć statkiem z Grecji do Włoch. Szkoda, wielka szkoda że ruszono tą opcję.
Zawsze możesz to sam naprawić dragonfly. Chyba że usunęli jeden plik Dat. Pozdrawiam.
- evan82
- Tonaż: 921.000 BRT
- Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
- Lokalizacja: Warszawa
dragonfly napisał(a):Wiem, wiem. Tyle ze nigdy nie grzebałem w kolorkach. Poza tym zmiana wydaje się nieracjonalna. Po co było psuć coś, co działało i było efektowne?
To nic takiego. Kopiujesz kolory z pliku Dat do pliku Dat 2.1. I to wszystko. Max 45 min roboty.
Nie jestem pewien czy po przejściu z Atlantyku na Morze Śródziemne kolory podwodne dawniej sie zmieniały[tyczy tego samego rejsu, a nie startu z baz włoskich].
- evan82
- Tonaż: 921.000 BRT
- Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
- Lokalizacja: Warszawa
Teoretycznie można, ale nie masz pewności czy plik Dat nie zawiera i innych danych. Pliki Env DAT lokalizacja: [Silent Hunter III/Data/Env] Zawierają kolory dotyczące również nieba. Musiałbyś plik z wersji GWX 2.0 o nazwie
EnvColors Med, zamienić z tym z GWX 2.1, oczywiście zrobić kopię.
Podstawić i być może by poszło. No nie wiem czy nie pozmieniali także Env Sky Colors DAT [ta sama lokalizacja]. Jednak korzystając np. z Mini Tweakera zakodował byś to na pewno bez zgrzytów. Jeżeli lubisz te dawne kolory to chyba warto. Pozdrawiam.
EnvColors Med, zamienić z tym z GWX 2.1, oczywiście zrobić kopię.
Podstawić i być może by poszło. No nie wiem czy nie pozmieniali także Env Sky Colors DAT [ta sama lokalizacja]. Jednak korzystając np. z Mini Tweakera zakodował byś to na pewno bez zgrzytów. Jeżeli lubisz te dawne kolory to chyba warto. Pozdrawiam.
- evan82
- Tonaż: 921.000 BRT
- Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
- Lokalizacja: Warszawa
Na subsim pojawiła się poprawka do GWX2.1 eliminująca drobne błędy:
Poprawka zawiera także moda wprowadzającego śluzy Holtenau i Brunsbuettal.
Instalacja:
Użytkownicy SH3 Commander powinni przed instalacją użyć opcji "rollback"
Instalować tylko w BAZIE, nie podczas partolu!
----
GWX 2.1 Minor bugfixs 26til:
serwer filefront
serwer mediafire
----
Fixed missing second Calais harbour showing on map
Moved gun emplacements Calais
Fixed bug VIIC\42 Radar destroyed on game entry
Fixed 7th flotilla entry\exit dates from Koenigsberg causing opposing base change messages
Fixed error in Ge menu where had Memel listed in line 765 instead of Koenigsberg
Added Reeces sil fixes http://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?t=135759
Adjusted draft of Schute_M2 to remove sinking ship bug
Poprawka zawiera także moda wprowadzającego śluzy Holtenau i Brunsbuettal.
Instalacja:
Użytkownicy SH3 Commander powinni przed instalacją użyć opcji "rollback"
Instalować tylko w BAZIE, nie podczas partolu!
----
GWX 2.1 Minor bugfixs 26til:
serwer filefront
serwer mediafire
----
- Shakatan
- Tonaż: 101.000 BRT
- Dołączył(a): 19.02.06, 17:30
- Lokalizacja: Katowice
GWX 2.1
Panowie a w ktorym momecie moge zainstalowac SH3 Commandera 3.0? przed dodatkiem GWX2.1 czy po
- kimano-u96
- Tonaż: 413.000 BRT
- Dołączył(a): 28.11.07, 16:59
- Lokalizacja: Górzno
Kolejnośc, jeśli się nie mylę nie jest istotna, bo SH3 Commander nadpisuje pliki dopiero po uruchomieniu... Waże, byś po instalacji SH3 Commandera na GWX'ie podmienił te pliki:
http://files.filefront.com/GWX+21+Cfg+4+SH3Cmdr307z/;10023761;/fileinfo.html
http://files.filefront.com/GWX+21+Cfg+4+SH3Cmdr307z/;10023761;/fileinfo.html
- Shakatan
- Tonaż: 101.000 BRT
- Dołączył(a): 19.02.06, 17:30
- Lokalizacja: Katowice
GWX 2.1
Juz z tym nadole poradziłem sobie Shakatan--->gdzie mam podmienic to co podałes?
Czy jakies mody mozna dodac do tego dodatku?
Czy jakies mody mozna dodac do tego dodatku?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- kimano-u96
- Tonaż: 413.000 BRT
- Dołączył(a): 28.11.07, 16:59
- Lokalizacja: Górzno
Re: GWX 2.1
kimano-u96 napisał(a):Juz z tym nadole poradziłem sobie Shakatan--->gdzie mam podmienic to co podałes?
Wrzucasz rozpakowane foldery 'Cfg', 'Flotilla' i 'U-boat' do folderu gdzie zainstalowany jest Sh3Commander, (domyślnie: C:\Program Files\SH3 Commander).
- Kod: Zaznacz cały
===GWX specific cfg files for SH3 Commander R3 or greater===
This archive contains:
* U-boat availability.cfg - provides correct U-boats for 30/33 Flotilla combination
* Ship displacements.cfg - provides ship displacement values to commensurate with GWX
* Ship names list - Contains all latest community released units as well
* Randomised events.cfg - provides updated hex offset values for certain files modified by GWX
* Menu variable texts to give news for August starts
* Flotilla specifc skins for aircraft in the Med - no need to apply through JSGME
* VIIC\41 optional model is automatically applied when selecting that uboat
Please note that:
- you MUST install these files if you are playing GWX
- you must NOT install these files if you are NOT playing GWX
Please consult the GWX Manual for more information on the use of SH3 Commander, including recommended settings. For the best Silent Hunter III experience the GWX team recommends the use of the latest SH3 Commander, available at http://www.users.on.net/~jscones/software/
-----------
EDIT (30 IV):
dragonfly napisał(a):A nie łatwiej byłoby podmienić plik odpowiadający za kolorki Morza Śródziemnego z GWX 2.0? Jaki dokładnie plik za to odpowiada?
Dragonfly, przerabiam kolor nocy z wersji 2.1 (zbyt ciemnej jak dla mnie) na wersję oryginalną, więc przy okazji mogę też poprawić kolory dla Morza Śródziemnego na takie, jakie były w 2.0.
Wrzuć jeśli mozesz na jakis serwer lub wyślij mi mailem plik 'EnvColors_Med.dat' z katalogu ...\data\Env dla GWX 2.0 - wyciągnę z niego kolory M. Śródziemnego. Mam niestety na kompie tylko backup gołej wersji SH3 i GWX 2.1, który nadpisał mi 2.0.
Pozdrawiam
Shakatan
- Shakatan
- Tonaż: 101.000 BRT
- Dołączył(a): 19.02.06, 17:30
- Lokalizacja: Katowice
dragonfly napisał(a):The sky and sea in the Mediterranean are now the same color as they are in the Atlantic Ocean.
Dlaczego? Przecież to krok wstecz w stosunku do poprzednich wersji. Lazurowa barwa Morza Śródziemnego była rewelacyjna, a do tego realistyczna. Wiem, bo miałem okazję płynąć statkiem z Grecji do Włoch. Szkoda, wielka szkoda że ruszono tą opcję.
Z tego co pamiętam z wyjaśnień na subsim.com, zmieniono to właśnie dlatego, że co najmniej jedna osoba mieszkająca w tym rejonie świata zwróciła uwagę, że wody Morza Śródziemnego wcale nie wyglądają tak jak je przedstawiono w GWX 2.0 ;)
Co do nocy - szczerze mówiąc nie narzekałem na ciemności mając nad głową niezły sztorm trwający niemal pełną dobę. ;) Na powierzchni w nocy jest - przynajmniej jak dla mnie - tak jak być powinno. Zdecydowanie nie jest za ciemno. Ale to tylko moje odczucia, używam całkiem myślę niezgorszego monitora CRT, więc w sumie jeżeli używasz LCD to rzeczywiście możemy mieć całkiem inne odczucia ;) No a jeżeli już mam być szczery... O ile pamiętam w nocy jest raczej tak ciemno, niż jasno, a niektóre noce - choćby przy nowiu i pochmurnym niebie - potrafią być całkiem "czarne". A dodaj do tego mgłę, to już kompletnie jak pijane dziecko we mgle. ;]
- Azrael Valedhel
- Tonaż: 5.000 BRT
- Dołączył(a): 05.05.08, 20:36
Ja osobiście nigdy nad Morzem Śródziemnym nie byłem, więc sam nic pewnego powiedzieć nie mogę, ale podejrzewam, że może chodzi o głębokość w danym miejscu? Nie mogę znaleźć tego tematu na subsim.com, search pozostawia tam wiele do życzenia (głównie dlatego, że wyszukiwanie zaawansowane nie działa).
Nie ręczę głową za te słowa, ale coś mi świta właśnie z tą głębokością... Być może gdyby wypłynąć na środek tego morza to kolor jest inny niż niedaleko wybrzeża?
Za Wikipedią:
Parę zdjęć za Wiki:
Nie ręczę głową za te słowa, ale coś mi świta właśnie z tą głębokością... Być może gdyby wypłynąć na środek tego morza to kolor jest inny niż niedaleko wybrzeża?
Za Wikipedią:
- Kod: Zaznacz cały
http://en.wikipedia.org/wiki/Mediterranean_Sea
The Mediterranean is characterized and immediately recognized by its deep blue color.
Parę zdjęć za Wiki:
- Kod: Zaznacz cały
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d8/Mediterranean_Sea_political_map-en.svg/800px-Mediterranean_Sea_political_map-en.svg.png
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/Strait_of_gibraltar.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/Mediterranian_Sea.jpg/800px-Mediterranian_Sea.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1a/Strasse_von_Gibraltar2004.jpg/800px-Strasse_von_Gibraltar2004.jpg
- Azrael Valedhel
- Tonaż: 5.000 BRT
- Dołączył(a): 05.05.08, 20:36
Azrael Valedhel napisał(a): Co do nocy - szczerze mówiąc nie narzekałem na ciemności [...] No a jeżeli już mam być szczery... O ile pamiętam w nocy jest raczej tak ciemno, niż jasno, a niektóre noce - choćby przy nowiu i pochmurnym niebie - potrafią być całkiem "czarne". A dodaj do tego mgłę, to już kompletnie jak pijane dziecko we mgle. ;]
"...nas nie przekonają, że białe jest białe a czarne jest czarne"
Doskonale zdaję sobie sprawę z różnic w natężeniu światła w dzień i w nocy - rozjaśniając otoczenie kierowałem się chęcią dorównania wachcie - oni meldowali jednostkę kilka mil morskich od nas a ja miałem problem z zauważeniem dziobu naszego okrętu Atak w nocy opierał się tylko na suchych wyliczeniach na mapie - identyfikacja celu była jednak niemożliwa.
Upraszczając - jeśli oglądasz jakiś film, którego jakaś ze scen ma miejsce w nocy - to mimo wszystko widzisz co się dzieje na ekranie (niebieskawa poświata)
Najgorsze jest to, że nie mam puntu odniesienia - mój poprzedni monitor był już wiekowy więc by nawet korzystać z Windowsa czy innych programów musiałem znacznie podkręcić gammę na karcie graf. (monitor miał kontrast i jasnośc na maksimum, co niewiele już dawało). Grając w SH3 na takich ustawieniach było jaśniej, ale odwzorowanie kolorów pozostawiało wiele do życzenia - przez rozjaśnienie były pozbawione głębi, wyblakłe. Po przesiadce na LCD musiałem go przyciemnić bo aż raził (może to po prostu subiektywne odczucie po "wypalonym" CRT) co spowodowało, że noce w SH3 GWX stały się zbyt ciemne.
Dwa moniory dawały mi więc diametralie różne obrazy, trudno mi więc powiedzieć jak ostatecznie powinna wyglądać noc w SH3. Należałoby chyba postawić obok siebie moniory twórców GWX i standardowej wersji SH3 a następnie wykaliborwać swój monitor do ich ustawień
Z powrotu do standardowych ustawień też nie do końca jestem zadowolony - mogłoby być ciut ciemniej, ale zostawie juz tak jak jest - obawiam się, że nie udałoby mi się już tego porawić.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 06.05.08, 17:07 przez Shakatan, łącznie edytowano 1 raz
- Shakatan
- Tonaż: 101.000 BRT
- Dołączył(a): 19.02.06, 17:30
- Lokalizacja: Katowice
GWX 2.1
Czy moze mi ktos powiedziec gdzie znajduje sie plik który odpowiada za wygląd nieba to znaczy chmurki bo mam pomysł ale nie moge go znalesc dodam ze gram na GWX 2.1
- kimano-u96
- Tonaż: 413.000 BRT
- Dołączył(a): 28.11.07, 16:59
- Lokalizacja: Górzno
Shakatan napisał(a):[...]Należałoby chyba postawić obok siebie monitory twórców GWX i standardowej wersji SH3 a następnie wykaliborwać swój monitor do ich ustawień ;)[...]
Nic tylko się zgodzić. ^^ Swoją drogą, co do identyfikacji jednostek nocą - owszem, bywa z tym różnie. Nie dalej jak wczoraj płynąłem północkiem tuż przy wybrzeżu angielskim, diesle cicho przygrywały tworząc tło pod kawałki z gramofonu, a tu nagle coś mi dziwnie horyzont ciemniejszą plamą zakryło. Ot, jakiś transportowiec, mam cygara, trzeba będzie napocząć, myślę sobie rozkazując zanurzenie w razie gdyby gdzieś obok miał jakąś obstawę z niemiluchów, okazało się, że jest sam. [wrzesień 1939, zdaża się^^] Dopiero gdzieś z 500m dopatrzyłem się, że to ani angielska bandera, ani naszej (nie)kochanej rzeszy, a... Norweska. Przepuściłem go grzecznie boczkiem, jako że Norwegia była neutralna... Inna rzecz, że czasami można napotkać statki które w nocy oświetlają swoją banderę. Tych identyfikuje się już z daleka. ;)
A tak wracając jeszcze, czasami rzeczywiście, zdarza się, że nocą załoga przy dobrych warunkach statki widzi z dość "daleka", ale od kiedy gram na GWX 2.1 to raczej kiedy już mi meldują że coś widzą, to ja też potrafię to coś dojrzeć przez lornetkę :]
"...nas nie przekonają, że białe jest białe a czarne jest czarne"
Klasyk :D
- Azrael Valedhel
- Tonaż: 5.000 BRT
- Dołączył(a): 05.05.08, 20:36
Posty: 91
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości