1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Nasze sposoby walki z konwojami w SH3 - Taktyka

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 58 • Strona 3 z 31, 2, 3

Postprzez hubin » 03.04.08, 17:58

Po prostu na 100% w GWX, szansa iż zostaniemy wykryci przez eskortę jest dość duża, wtedy nici z walki z konwojem i jesteśmy brutalnie katowani przez eskortę (w 40 zdarzyło mi się to tylko raz), która jest w stanie nas wytropić nawet w środku konwoju.
Uciekanie pod ogniem bomb głębinowych to w zasadzie esencja tej gry, przynajmniej ja zawsze mocno się angażuję w te jednostronne pojedynki.
Szkoda że nie działa opcja zlewania się z dnem morza, ASDIC nas wytropi nawet jeśli posadzimy okręt na dnie, ale z drugiej strony północny Atlantyk sam z siebie wyklucza taką opcję.

Na najnowszym GWX'ie jest znacznie łatwiej niż było to w poprzednich, niszczyciele nie są wszechwiedzące, jak cię wykryją to nie jest łatwo je zgubić ale zdarza się że nie mają sonaru nie obsługa ASDICa zaśpi itp.

W poprzednich GW też się dało przeniknąć od czoła konwoju do wnętrza, ale moje subiektywne odczucie jest takie że było trudniej.

Co do walenia z pod konwoju w transportowce to ciekawa opcja raczej sam nie dam rady przetestować bo chyba nigdy nie dożyję typu XXI, w sumie to wystarczą torpedy wiec jest jeszcze jakaś szansa.

Pamiętam że kilka razy mi się udało spotkać konwój z nie ubezpieczonym tyłem i dało się na powierzchni wpłynąć między łajby (nie pamiętam jaka wersja gry), sądzę że nawet będę usiłował czegoś takiego dokonać gdy ASDIC będzie na wszystkich jednostkach eskortowych a te same z siebie nabiorą doświadczenia, i skuteczności.
hubin
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 24.000 BRT

Dołączył(a): 24.03.08, 02:40

Postprzez evan82 » 03.04.08, 18:49

Zawsze da sie jakoś uciec, chyba ze tropią cię 4 i na głębokości max 30 m jesteś, wówczas gorzej. Lubię pływać pod kadłubami statków. Czasami to pomaga, ale oczywiście nie można tak w nieskończoność. Atak ze środka konwoju jednak zawsze jest ciekawy i ekscytujący. :D
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wujek Jurgen » 23.04.08, 15:55

kampania GWX 2.0, rok 43, okręt VIIC, realizm w 30% namierzanie automat.
podejscie do srodka konwoju stosunkowo proste, na cichym napedzie, gł. peryskopowa. po dwie topedy do każdego z dwóch celów i nura głeboko. problem w tym, ze na cichym napędzie konwój zaraz mnie wyprzedza i oddala sie, natomiast nade mną za chwile pojawiają sie okręty wojenne. osiągam wtedy około 100 głebokości i po szybkim wykryciu przy manewrowaniu wokół, zaczynają pakować bombami głebinowymi. oni mnie widzą wiec pozostaje przyspieszać w momencie ataku i zmieniać kierunki. schemat jest taki sam, albo we mnie wpakują i na dno albo probuje sie bawic w uniki aż skończą im się bomby głębinowe. płyną wtedy za mną aż skończy im sie paliwo. (moje paliwo bez limitu-ha)
zaledwie raz udało mi sie uciec na dużej głebokości i z cichą prędkością. i tutaj w koncu pytanie: czy okręty wojenne na podstawie mojego ataku na konwój są w stanie przewidzieć moją pozycje i tam zaczynają macać? może po ataku ze środka konwoju lepiej było by schować sie pod jakiś frachtowiec i płynąc z prędkością konwoju aby oddalić sie od miejsca ataku? chetnie poznam wasze opinie..
...dodam jeszcze ,ze po udanym ataku na konwoj wyprobowalem płynięcie pod jednym z ocalałych frachtowcow.(prędkość 6w) od razu zostalem namierzony przez eskortę która zaczęła kręcić sie wokół mnie. znaczy ten manewr nie dziala. zostaje stara zasada... najciszej i najglebiej
Ostatnio edytowano 24.04.08, 14:33 przez wujek Jurgen, łącznie edytowano 1 raz
wujek Jurgen
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 5.000 BRT

Dołączył(a): 08.02.08, 10:19

Postprzez evan82 » 24.04.08, 13:10

Tak słyszałem że w GWX 2.0 trudno uciec niszczycielom. Nie posiadam tego dodatku więc nie wiem jak tam uciekać tak dokładnie, ale myślę że w podobny sposób jak zawsze, tylko ze zdwojonym wysiłkiem. Manewrowanie na wolnych prędkościach, wabie w końcowych latach wojny, większa głębokość, wpłynięcie pod statek w konwoju, a może po prostu wykończenie części eskorty na początku? Wszystko zależy od okoliczności.
Swoją drogą można by sie zastanowić czy echolokacja sprzymierzonych nie jest czasami nieco naciągnięta w tym dodatku. Jak myślicie? :?:
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez vipper » 24.04.08, 16:07

Testowałem ostatnio (metodą prób i saveów) silnik gry z GWX2.0 na konwoju handlowym z jednym DD jako prowadzącym, jednym Nelsonem w środku jako osłoną (około 7 rano w styczniu 1940 - VIIB). Wyniki:
- DD i reszta wycieczki płynie prosto przed siebie bez zygzakowania jak długo pozostajesz na powierzchni i poza zasięgiem wzroku
- zejscie pod wodę w zasięgu jego nasłuchu oznacza że DD zaczyna zygzakowanie, ale co ciekawe konwój nie.
- zejście pod wodę poza zasięgiem nasłuchu i stanie w bezruchu z peryskopem down: DD i reszta wycieczki płynie prosto przed siebie bez zygzakowania (opłyną cię na około i nawet nie spluną). Co ciekawe wystarczy jedno drgnięcie (nawet 1W z ciszą na okręcie i peryskopem down w odległości paru kilometrów) i DD zaczyna zygzakować, reszka konwoju płynie prosto.
- zejście pod wodę poza zasięgiem nasłuchu i stanie w bezruchu z peryskopem up zbyt blisko DD oznacza prędzej czy później bezpośrednie wykrycie przez niego i atak.
- najciekawsze: rozwaliłem prowadzącego DD z elektrycznej rybki a reszta konwoju nie zareagowała, dalej płyneli prosto przed siebie :) W tym czesie można przeładować torpedy (pancernik chyba już nie ma szumonamiernika) a chłopaki dalej walą prosto.
- stanie z peryskopem up (i ładowanie torped) kiedy statki konwoju przepływają naokoło: żadnej reakcji.
- trzy rybki w pancernik i konwój zaczyna zygzakować.

Jako że nie było już osłony reszta ataków z powierzchni w dzień na zygzakujące satki - bez torped zawróciłem do Kiel przez Kanał. Z całego konwoju pozostał tylko jeden neutralny statek (grecki).

W okolicach Dover spotkałem kolejny konwój i znów testowanie:
Tym razem namierzył mnie wzrokowo zamykający DD z dużej odległości (był dzień a ja byłem burtą do niego) - ponad 6km.
Jego ogień artyleryjski był niecelny, ale bomby głębinowe bardzo. Kanał ma w tym miejscu okolo 40m, więc nie było się gdzie schować. Wnioski z ucieczki:
- dopóki ma twój namiar bardzo ciężko mu uciec - efekt: trzy przednie wyrzutnie zniszczone, 62% integrity.
- kiedy zgubi namiar, manewr który mnie uratował to S-ka pod wodą na max obrotów zaraz po jego ataku z wyjściem tym samym kursem tylko przesuniętą "w prawo" pozycją, już go raczej nie odzyska (i szybko rezygnuje) jak długo utrzymujesz małą naprzód i ciszę na okręcie. Potem można nawet przyśpieszyć do 4W i oddalić się od niego.

Uciekając próbowałem:
- zmiany kursu żeby zawsze było dziobem do niego (zasłonić śruby i małe pole odbicia ASDICa) - i tak wychodził na pozycję
- szybkiej zmiany kursu kiedy trzepał ASDICiem, ale gubił namiar tylko na chwilę - i tak dostawałem serię.
- gwałtownych manewrów o 90 stopni za rufą kiedy atakował - odzyskiwał kontakt.
- odejścia z cichą prędkością i zmienionym kursem (to działało w '39 na dużej głębokości przeciw trzem niszczycielom z konwoju) - seria po kadłubie

Wygląda jakby kluczem było wydostanie się z okręgu jego poszukiwań. Kiedy cię zgubi nie rozszerza go za bardzo. Co innego kiedy jest kilka DD, wtedy potrafią rozszerzyć obszar poszukiwań bardzo mocno.
vipper
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 3.000 BRT

Dołączył(a): 21.04.08, 15:16

Postprzez evan82 » 24.04.08, 16:42

Bardzo ciekawy opis. Z pierwszej jego części wynika że twórcy GWX 2.0 rozbudowali czułość DD w zależności od poruszenia się pod wodą. Wynika z tego co napisałeś iż najlepiej wcześniej zając pozycję i czekać bez ruchu na konwój, po czym wykonać atak. Tak jak sądziłem niegłupio również wykończyć najpierw część eskorty tak jak wykonałeś, jednak wiemy ile jej jest na końcu wojny, nawet w podstawowej wersji gry było jej o wiele więcej. :idea:
Cieszę się że opisałeś tak dokładnie swoje przeżycia i doświadczenia z tej wersji gry pod tym tematem, bo wykonałeś to w sposób bardzo obrazowy no i dokładny. Ciekawy opis wydostania się z koła namiary i przeszukiwania niszczyciela. W sumie po prostu zawsze niszczyciel przeszukiwał obszar ucieczki po kole, oczywiście kiedy już namierzył było trudniej, ale zwykle jest jakiś promień jego działania. Trzeba było sie oddalić z tego rejnu bądź atakować [o ile to możliwe]. Natomiast z tego co pisałeś w GWX 2.0, 2.1 jest to utrudnione, i już nie takie łatwe, aczkolwiek możliwe. Jednak można czasami odnieść wrażenie że niektóre zdolności DD w tym dodatku są nieco podrasowane. Pozdrawiam. :D
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Alonewolf » 26.02.09, 00:37

Mój patent to zatopienie eskorty:
1. Podpuszczam "skrzydłowego" niszczyciela na ok. 1000m i posyłam torpedę - nie ma dużych szans na unik a jeśli nawet to przeważnie torpeda trafia w burtę (nastaw głębokości toru torpedy 3m - trafienie w stępkę - murowane zatopienie)
2. Pozostałe niszczyciele płyną na "odsiecz" - prowadzący jest bliżej i nie zygzakuje - tego zatapiam z tylnej wyrzutni z dystansu ok.1400m (nastaw ten sam)
3. Ostatni manewruje między statkami konwoju (traci czas) a ja szukam wtedy pozycji do strzału z przedniej wyrzutni (najlepiej od czoła konwoju). Przeważnie "pinguje" ale jeśli się odpowiednio ustawię to ucieknę spod wiązki i można go zatopić nawet z ok.960m.
Teraz czas na piknik:
Podpływam od tyłu do konwoju (uważać trzeba na statki z uzbrojeniem)
i wynurzam się. Działo pokładowe robi resztę - strzelam w linię wodną celu.

Zatopiłem w ten sposób 7 konwojów z różną eskortą (do 5 niszczycieli/korwet). SH3+GWX3Gold Real 50%
Alonewolf
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 1.000 BRT

Dołączył(a): 21.02.09, 06:12

Postprzez barel » 21.03.09, 20:11

hmm, tylko że w real 50% strzela się prosto i eskorta szybko idzie do diabła. W real 100% + celowanie OLCE dopiero można mówić o taktyce, o takiej zresztą tu koledzy pewnie rozprawiają :).
barel
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 50.000 BRT

Dołączył(a): 06.08.07, 23:47

Poprzednia strona

Posty: 58 • Strona 3 z 31, 2, 3

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości