Typ VIIA
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Typ VIIA
Witam oto charakterystyka techniczna Typu VIIA
Typ VIIA
Pierwsza wersja najliczniej budowanego typu VII, przeznaczonego do działań na Atlantyku. Zbudowano dziesięć jednostek w dwóch seriach. Pierwsza seria okrętów o numerach od U-27 do U-32 ( numery stoczniowe 908 - 912) powstała w stoczni Deschimag AG Weser w Bremie, natomiast druga numerach od U-33 do U-36 (numery stoczniowe 556 - 559) w stoczni Krupp Germaniawerft w Kiel. Projekt okrętu typu VII został oparty na typie UB III z 1915 roku. Pierwsze projekty wstępne jednostki powstały w 1933 roku. Okręty typu VII, były udanymi konstrukcjami, nie pozbawionymymi jednak wad. Najważniejszymi były: niewystarczający zapas paliwa, potrzebnego do długiego patrolowania i awaryjne Diesle.
Dane techniczne:
- wyporność:
a.) nawodna: 626 t
b.) podwodna: 745 t
c.) podwodna max.: 915 t
- wymiary:
a.) długość całkowita: 64,5 m
b.) szerokość max.: 5,8 m (5,85 m*)
c.) zanurzenie: 4,4 m (4,37 m)
d.) wysokość całkowita: 9,5 m
e.) długość kadłuba sztywnego: 45,5 m
f.) szerokość kadłuba sztywnego: 4,7 m
- urządzenia napędowe
a.) napęd nawodny: 2 silniki wysokoprężne firmy MAN, typu M 6 V 40/46 (6-cylindrowy, 4-suwowy bez doładowania) o maksymalnej mocy 2x1160 KM, liczba obrotów na minutę: 470 - 485 obr./min.
b.) napęd podwodny: 2 silniki elektryczne firmy BBC**, typu GG UB 720/8, o maksymalnej mocy 2 x 375 KM, obroty maksymalne 320 obr./min.
- śruby: dwie trójłopatowe o średnicy 1,23 m
-maksymalna prędkość:
a.) nawodna: 16,0 w (17,0 w)
b.) podwodna: 8,0 w
- zasięg maksymalny:
a.) nawodny: 6200 mil morskich przy prędkości 10 węzłów
b.) nawodny: 2900 mil morskich przy prędkości 16 węzłów
c.) podwodny: 90 (94) mil morskich przy prędkości 4 węzłów
d.) spalinowo - elektryczny: 6800 mil morskich przy prędkości 10 węzłów)
- ilość zabieranego paliwa: 67,0 t
- akumulatory:
a.) 2 baterie 62-ogniwowe*** typu AFA 33 MAK 740 W o pojemności 6940 Ah (U-27, U-31 - U-33, U-35 i U-36)
b.) 2 baterie 62-ogniwowe***, typu AFA 33 MAL 740 W, o pojemności 8480 Ah (U-28 - U-30, U-34)
- zanurzenie:
a.) próbne max: 100 m
b.) niszczące (wyliczeniowe): 200 m
- czas zanurzenia alarmowego: 30 - 55 sekund
- uzbrojenie:
a.) torpedowe: 4 wyrzutnie dziobowe kal. 53,3 cm i 1 wyrzutnia rufowa (nawodna) kal. 53,3 cm, liczba zabieranych torped 11 lub odpowiednio 22/33 min typów TMA/TMB
b.) artyleryjskie: 1 x 8,8 cm SK C/35, 1 x 2 cm Flak C/30, zapas amunicji: kaliber 8,8 cm - 250 pocisków, kaliber 2 cm - 4380 pocisków
- liczba załogi (początkowo): 4 oficerów, 40 podoficerów i marynarzy, w późniejszym okresie 4 oficerów i 56 podoficerów i marynarzy
Uwagi:
a.) W późniejszym okresie okręty typu VIIA, które nie zostały zatopione i były używane w szkolnictwie zostały dozbrojone w 2 x 2 cm i 1 x 3,7 cm *
Przypisy:
* Według informacji ze strony http://www.u-boot-archiv.de/typen/typ_viia.html
** Brown Boveri & Co.
*** Ogniwa w pojemnikach bez warstwy ochronnej z gumy.
Bibliografia:
http://uboat.net
http://www.uboatnet.de
http://www.u-boot-archiv.de/typen/typ_viia.html
Trojca Waldemar "U-bootwaffe 1939 -1945" tom I
Typ VIIA
Pierwsza wersja najliczniej budowanego typu VII, przeznaczonego do działań na Atlantyku. Zbudowano dziesięć jednostek w dwóch seriach. Pierwsza seria okrętów o numerach od U-27 do U-32 ( numery stoczniowe 908 - 912) powstała w stoczni Deschimag AG Weser w Bremie, natomiast druga numerach od U-33 do U-36 (numery stoczniowe 556 - 559) w stoczni Krupp Germaniawerft w Kiel. Projekt okrętu typu VII został oparty na typie UB III z 1915 roku. Pierwsze projekty wstępne jednostki powstały w 1933 roku. Okręty typu VII, były udanymi konstrukcjami, nie pozbawionymymi jednak wad. Najważniejszymi były: niewystarczający zapas paliwa, potrzebnego do długiego patrolowania i awaryjne Diesle.
Dane techniczne:
- wyporność:
a.) nawodna: 626 t
b.) podwodna: 745 t
c.) podwodna max.: 915 t
- wymiary:
a.) długość całkowita: 64,5 m
b.) szerokość max.: 5,8 m (5,85 m*)
c.) zanurzenie: 4,4 m (4,37 m)
d.) wysokość całkowita: 9,5 m
e.) długość kadłuba sztywnego: 45,5 m
f.) szerokość kadłuba sztywnego: 4,7 m
- urządzenia napędowe
a.) napęd nawodny: 2 silniki wysokoprężne firmy MAN, typu M 6 V 40/46 (6-cylindrowy, 4-suwowy bez doładowania) o maksymalnej mocy 2x1160 KM, liczba obrotów na minutę: 470 - 485 obr./min.
b.) napęd podwodny: 2 silniki elektryczne firmy BBC**, typu GG UB 720/8, o maksymalnej mocy 2 x 375 KM, obroty maksymalne 320 obr./min.
- śruby: dwie trójłopatowe o średnicy 1,23 m
-maksymalna prędkość:
a.) nawodna: 16,0 w (17,0 w)
b.) podwodna: 8,0 w
- zasięg maksymalny:
a.) nawodny: 6200 mil morskich przy prędkości 10 węzłów
b.) nawodny: 2900 mil morskich przy prędkości 16 węzłów
c.) podwodny: 90 (94) mil morskich przy prędkości 4 węzłów
d.) spalinowo - elektryczny: 6800 mil morskich przy prędkości 10 węzłów)
- ilość zabieranego paliwa: 67,0 t
- akumulatory:
a.) 2 baterie 62-ogniwowe*** typu AFA 33 MAK 740 W o pojemności 6940 Ah (U-27, U-31 - U-33, U-35 i U-36)
b.) 2 baterie 62-ogniwowe***, typu AFA 33 MAL 740 W, o pojemności 8480 Ah (U-28 - U-30, U-34)
- zanurzenie:
a.) próbne max: 100 m
b.) niszczące (wyliczeniowe): 200 m
- czas zanurzenia alarmowego: 30 - 55 sekund
- uzbrojenie:
a.) torpedowe: 4 wyrzutnie dziobowe kal. 53,3 cm i 1 wyrzutnia rufowa (nawodna) kal. 53,3 cm, liczba zabieranych torped 11 lub odpowiednio 22/33 min typów TMA/TMB
b.) artyleryjskie: 1 x 8,8 cm SK C/35, 1 x 2 cm Flak C/30, zapas amunicji: kaliber 8,8 cm - 250 pocisków, kaliber 2 cm - 4380 pocisków
- liczba załogi (początkowo): 4 oficerów, 40 podoficerów i marynarzy, w późniejszym okresie 4 oficerów i 56 podoficerów i marynarzy
Uwagi:
a.) W późniejszym okresie okręty typu VIIA, które nie zostały zatopione i były używane w szkolnictwie zostały dozbrojone w 2 x 2 cm i 1 x 3,7 cm *
Przypisy:
* Według informacji ze strony http://www.u-boot-archiv.de/typen/typ_viia.html
** Brown Boveri & Co.
*** Ogniwa w pojemnikach bez warstwy ochronnej z gumy.
Bibliografia:
http://uboat.net
http://www.uboatnet.de
http://www.u-boot-archiv.de/typen/typ_viia.html
Trojca Waldemar "U-bootwaffe 1939 -1945" tom I
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość