1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Nasze sposoby walki z konwojami w SH3 - Taktyka

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 58 • Strona 1 z 31, 2, 3

Nasze sposoby walki z konwojami w SH3 - Taktyka

Postprzez evan82 » 12.01.08, 17:52

:D Założyłem osobny temat, bo to ciekawa sprawa.

Witam, i zapraszam wszystkich Tych którzy mają wypróbowane sposoby na ataki na konwoje, do podzielenia sie nimi tutaj.
Wielu z nas za pewne ma różne sposoby ataku. Czy są podobne? Może takie same? Czy kierujemy sie stałymi schematami taktycznymi czy nie?
Dla wszystkich graczy nie zależnie od wersji czy spaczowania gry, to ciekawy temat, przynajmniej tak mi się zdaje.
W GWX konwoje przecież różnią się od tych w wersji podstawowej, lecz nie na tyle by pewnych technik ataku nie można było zastosować na pewno w rożnych wersjach gry. :idea:

Zaczynam od 1 schematu i najstarszego jakiego używałem pływając na VIIB, teraz i XXI.
Atak ze środka konwoju.
Schematu ataku na konwój który idzie do Anglii z pełnym paliwem w tankowcach i ładunkiem.
Zdaje sobie sprawę że wyjadacze już tu niczego nie odkryją ale to ciekawy temat, poza tym niektórzy sie uczą, lub ktoś się po prostu zainteresuje.

Zakładamy więc że tankowce są pełne ropy, i nie będą sprawiały większych kłopotów.
Tak tankowce, ponieważ jako łatwy cel, co dla wszystkich jest raczej oczywiste, zatopimy pierwsze by potem atakować zygzakujący już z powodu zamieszania konwój.
Od razu zaznaczam że ja gram na automatycznym namierzaniu, ale pozycja do ataku jest dobra moim zdaniem i dla tych co celują ręcznie.
Manewrujemy tak by znaleźć się w punkcie jaki zaznaczyłem na rysunku poniżej i nie zostać wykrytym.
Pamiętajmy że okręt typu VII jest głośny, wiec, najlepiej pokonać drogę do konwoju szybko, a potem, kiedy jesteśmy już w zasięgu wrogiego nasłuchu na ok 4 węzłach i prędkości cichej zajmujemy pozycje na drodze konwoju, ale tak by nie namierzył nas niszczyciel wroga na czele konwoju.
(jest możliwe nawet z odległości 150 metrów uniknąć wykrycia
Warto przedtem wykreślić linie kursów poszczególnych kolumn konwoju, by wiedzieć w którym miejscu czekać, by w momencie jego nadpłynięcia być pomiędzy kolumnami w zaplanowanym punkcie.
Zbliżamy się więc do konwoju kursem prostopadłym do jego kursu.
Wszystko na głębokości najlepiej peryskopowej. W przypadku sztormu dajemy o jakiś metr głębiej głębokość, i pamiętamy by nie płynąć zbyt szybko, by uniknąć nagłego wynurzenia sie z powodu dużej fali. :idea:
Udało sie i jesteśmy w wybranym punkcie. Kolejność wybierania celów przedstawia poniższy rys. sytuacyjny:
Atakujemy tankowce w kolejności zaznaczonej jako numer celu na rysunku. Jeżeli macie wyrzutnię rufową to szybko można skasować cały środek konwoju.
Zaczną zygzakować, a wówczas trzeba sie pilnować by nie zostać staranowanym a jednocześnie utrzymać jeszcze pozycję przez kilka minut do nadpłynięcia celu 3.
(Aby to wszystko sobie wyobrazić, spoglądajcie od czasu do czasu na rysunek poniżej)
Zawsze mamy cel nr 2.
Dlaczego technika dobra? Bo eskorcie nie jest łatwo poruszać się w konwoju, ale baczcie na nią. Kiedy zaczynają zygzakować statki trzeba mieć oczy dookoła głowy.
Jeżeli tylna kolumna skręca w prawo dajemy wolno naprzód ok 3 węzłów, i przełączcie na telegraf od 0-20, by idealnie wybrać prędkość. Jednak na krótki okres czasu, potem wolno do tyłu gdy znów zrobi zwrot i odwrotnie, w zależności od kursów poszczególnych kolumn
Jeżeli zacznie grać ASDIC, to nie dowód że was namierzą.
Wszystkie nastawy głębokości torped robimy najlepiej przed takim atakiem by potem się tym nie zajmować.
Na końcu jak sie uda można płynąć w środku powstałej luki w konwoju ,bądź w razie niebezpieczeństwa zanurzyć się pod konwój. :idea: :mrgreen:

Oczywiście schemat może zmienić się w zależności od rozlokowania statków czy eskorty. Atak albo jest bardzo skuteczny, albo nieudany i niebezpieczny.
Tak mi wyszło ze średniej stosowania go, ale na ogół, a szczególnie nocą sie udaje.
Dla XXI mam ciekawy patent, ale o tym później
:idea:
Ostatnio edytowano 12.01.08, 22:10 przez evan82, łącznie edytowano 8 razy
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marriano » 12.01.08, 18:54

Ja atakuję bardzo podobnie, ale wypracowałem metodę oddawania strzałów z poza konwoju. Ta technika sprawdza się tylko w przypadku zdecydowanych szybkich ataków. Nie ma w nich czasu na pomyłki i poprawki. Podpływam na peryskopowej w miejsce przepływania konwoju. Ustawiam się w max. 3000m odległości od najważniejszego celu, czyli T2, T3. Mierzę... strzelam, ale w takich odstępach czasu aby wszystkie torpedy uderzyły w różne w tym samym momencie (+/- max 10sek.) Strzelanie z kontrolą czasu miedzy kolejnym torpedowaniem celów daje czas na ewentualne poprawki w razie pomyłki i "pudła", ponieważ cały konwój nie zdąży wykonać zmiany kursu, a co za tym idzie, uniku. Metoda dość ryzykowna, ale zawsze udawało mi się wyjść z takiego ataku cało. Po wypuszczeniu torped, daję głębokie zanurzenie i przepływam pod konwojem na drugą stronę. W tej metodzie doszedłem do perfekcji i podczas ataków nie spada już na mnie nawet jedna bomba. :wink:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Marriano
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 96.000 BRT

Dołączył(a): 18.03.06, 00:19
Lokalizacja: W-wa

Postprzez evan82 » 12.01.08, 19:04

Taki wariant także stosuje i potwierdzam że jest bardzo dobry.
Miałem napisać o takim oddawaniu strzałów by trafić mniej więcej w tym samym czasie, ale już nie muszę. Przyznaje że jednoczesne atakowanie celów kilku, najlepiej dwóch tak by torpedy trafiły jednocześnie wymaga pewnego wyczucia, ale jest piękne, i ma zaletę zatopienia jednocześnie 2 celów na raz bez zygzakowania konwoju, tak jak napisałeś. Miód.
Opisany przez Ciebie wariant jest dobry zawsze, ale i na koniec wojny gdzie już były lepsze radary, poza tym umożliwia zatopienie, bądź obserwacje eskorty przedniej i tej co nadciąga z prawej strony twego kursu od strony rufy.
To bardzo dobry atak.
Z pozycji jaką przedstawiłeś można poza tym przejść do wariantów podobnych do tego jaki przedstawiłem powyżej.

Teraz opiszę kolejny sposób atakowania konwoju, który daje wiele przyjemności. Nie wiem może już ktoś podobnie atakował.

To podwodny atak głębinowy okrętem typu XXI ze środka konwoju i z ukrycia sie pod kadłubem statku. (Rys. poniżej).
Atak na namiar czyli bez użycia peryskopu wykonywany z głębokości do 50 m. (chyba że pozmienia sie parametry dla XXI).

Będę pisał jak to wszystko przeprowadzam.

Dostrzegam konwój, i wówczas schodzę na peryskopową by zebrać wszystkie dane o prędkości konwoju, kursu , i ważne, dokładnym rozmieszczeniu statków w kolumnach konwoju, bo później już nic nie zobaczę.
Nanoszę na mapę kursy wszystkich kolumn, by wiedzieć pod którą później wpłynąć i pod który statek.
Potem zanurzam sie najlepiej na ok240 metrów i wpływam pod konwój od tyłu, kierując sie poprzednio wykreślonymi kursami kolumn.
Trzeba uważać na tylną eskortę. Kieruję się namiarami.
Kiedy już jestem przy ostatnich statkach konwoju wypływam na ok 50m, można płycej. (nie polecam tego ataku na płytkie wody).
Teraz korzystam z prędkości i wyciszenia typu XXI i płynę pod woda pod kolumną do statku pod którym mam się ukryć do oddania strzału, odliczając kolejne kadłuby przez peryskop, bądź kierując się namiarem na boczną kolumnę. Tylna eskorta jest już w tym momencie ślepa bo szumy śrub statków z konwoju , tych które są już za mną mnie kryją.
Staram sie nie spłoszyć konwoju, by nie zaczął zygzakować i nie utrudnił roboty, póki przynajmniej jednego nie zatopię.
Kiedy już jestem pod konkretnym statkiem wyrównuję prędkość do prędkości konwoju, którą można teraz obliczyć, ale już przecież ja mam, z poprzedniego pomiaru kiedy zauważyłem konwój.
Po wykorzystaniu odpowiednich narzędzi z mapy (namiar, odległość), atakuję cel nr1 (obrazek poniżej).
Cały czas jestem schowany pod T3, i to spod niego oddaje strzał, bez kontaktu wzrokowego z celem.
Jeżeli atak sie udaje, to zaczyna sie zygzak, wiec śledzę namiary.
Jeżeli konwój sie nie rozproszy, to nadal mam pozycję wszystkich statków w kolumnach. Wystarczy zwolnić i zaatakować cel nr2, który sam nadpłynie z lewej strony. Zygzakuje więc pomiarów trzeba dokonać bardzo szybko, ale da sie choć już taki atak jest mniej dokładny.
Tyle zachodu, ale taki atak ma smaczek.
Widzę przedział tylko i BUM, a potem ten chrobot metalu.
Można działać później podobnie, lub wyjść na peryskopową, by dopiero zacząć prawdziwą zabawę he he.
Czasem Zunkoningiem wykańczam eskortę.
:D Oto Rys.
Ostatnio edytowano 12.01.08, 20:50 przez evan82, łącznie edytowano 5 razy
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pw524 » 12.01.08, 20:14

Ja zaczynam jak Marriano a kończę jak Karl. Wybieram cele atakuję z boku, ale z małej odległości, a potem wpadam w środek żeby dobić zwierzynę która ewentualnie pływa z rufowej. Potem nura w głębinę na ładowanie zapasowych torped, i powrót, jeśli konwój nie jest za szybki. W takim wypadku gonię go nocą na powierzchni.
pw524
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 337.000 BRT

Dołączył(a): 02.12.07, 18:10
Lokalizacja: Lublin

Postprzez evan82 » 12.01.08, 20:21

pw524 napisał(a):Ja zaczynam jak Marriano a kończę jak Karl. Wybieram cele atakuję z boku, ale z małej odległości, a potem wpadam w środek żeby dobić zwierzynę która ewentualnie pływa z rufowej. Potem nura w głębinę na ładowanie zapasowych torped, i powrót, jeśli konwój nie jest za szybki. W takim wypadku gonię go nocą na powierzchni.


Jasne te ataki można połączyć w jeden.
Ja także uwielbiam śledzić konwój. Pozdrawiam! :D
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marriano » 13.01.08, 02:45

pw524 napisał(a):Ja zaczynam jak Marriano a kończę jak Karl. Wybieram cele atakuję z boku, ale z małej odległości, a potem wpadam w środek żeby dobić zwierzynę która ewentualnie pływa z rufowej. Potem nura w głębinę na ładowanie zapasowych torped, i powrót, jeśli konwój nie jest za szybki. W takim wypadku gonię go nocą na powierzchni.


Stosowałem kilka razy ten patent. Sprawdza się. Ja nazywam to na "atakiem na desperata" :wink: czyli topieniem na wariata jak największej ilości statków w konwoju (trochę taka strzelanka :wink: ).
Śledzenie konwoju na granicy widoczności (po wcześniejszym ataku i zamieszaniu) też daje dobre efekty (ale tylko da czasu pojawienia się alianckich radarów). Po kilkudziesięciu kilometrach śledzenia, w momencie uspokojenia się eskorty i wyrównaniu ich szyków bojowych, można powtórzyć atak przedstawiony na rysunkach w powyższych postach.
Dzięki celności i ostrożności udało mi się nieraz zatopić cały konwój. Została tylko zszokowana i zdezorientowana eskorta, która nawet ni wiedział, gdzie ma zrzucić bombowe pozdrowienia. Przeżyłem, powróciłem do Francji bez torped i... powtarzałem ten atak w następnych miesiącach wojny :twisted:
Marriano
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 96.000 BRT

Dołączył(a): 18.03.06, 00:19
Lokalizacja: W-wa

Postprzez evan82 » 13.01.08, 03:05

Ha ha. To mi przypomina jak raz została na powierzchni tylko korweta Flower.
No kurcze, wyobraź sobie że zabrakło mi jednej torpedy!
Niezłe rzeczy dzieją się także, kiedy konwój się rozproszy. Wówczas trzeba nieźle manewrować przy takiej panice statków.
Po 43, kiedy więcej samolotów eskortuje konwoje atak ze środka ma swoje zalety bo nieraz rzucają bomby dokoła konwoju a nie w środek.

A jeszcze coś. Kiedyś mocno zaskoczyło mnie to, że jak dobrze rozegra sie atak, to często nawet nie wykryją pozycji okrętu :idea:
Tak jak napisałeś. Też to zauważyłem. :D
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez evan82 » 13.01.08, 17:37

Oto kolejny sposób na atak na konwoje, szczególnie przydatny kiedy już dysponujemy okrętem XXI, ale można także atakować VII, bądź IX.

Typy VII, i IX, dobrze przed wyjściem w morze w końcowych latach wojny zaopatrzyć w przynajmniej 3 torpedy akustyczne Zunkoning. Będą przydatne na pewno. A oto temat:

Agresywny atak na konwój z wyeliminowaniem części eskorty typem XXI

Napisałem w tytule o typie XXI ponieważ w razie szybkich działań jest szybszy w takim ataku, ale można atakować i VII lub IX przecież.

To co czasem wydaje sie proste i oczywiste daje doskonale rezultaty.Zauważam konwój lepiej strzeżony niż na początku wojny.
Wszystkie flanki tył i przód konwoju obstawione przez eskortowce.
Jest prawdopodobne że maja radary więc podpływam kursem prostopadłym do konwoju na głębokości peryskopowej kierując sie raczej namiarami i wystawiając peryskop tylko na krótkie momenty, w pozycję zaznaczona na Rys. poniżej.
Jednak tym razem nie statki staną sie pierwszym łupem ale eskorta.
Scenariusze mogą być dwa. Albo zniszczę część eskorty, i pozostała nie nadpłynie na czas a wówczas przejdziemy do wariantu ataku na konwój, lub eskorta nadpłynie i wówczas jeszcze postaramy sie jej zaszkodzić.
Osłabiamy psy pasterskie, by dopaść stado owiec.

Ale do rzeczy.
Teraz jestem w punkcie z rysunku gdzie widnieje U-Boot (Rys poniżej)
Na czele płynie niszczyciel prowadzący np. clemson i zygzakuje.
To moj cel nr 1, i na niego puszcze zunkoning, ponieważ zygzakuje.
Z prawej nadciąga niczego nie przeczuwający drygi niszczyciel osłaniający północną przednia flankę konwoju (to cel nr 2) i muszę się pilnować bo co jakiś czas odpływa by zbadać właśnie ten sektor w którym sie znajduję, dla tego w pogotowiu mam drugi zunkoning, jeżeli jednak niszczyciel nie zmieni kursu, dostanie T3G7e np.
Metoda polega na trafieniu torpedami w miarę jednocześnie w oba cele 1i 2. Tak jak już tu koledzy pisali.
Najlepiej zaatakować, kiedy trzeci niszczyciel patroluje odległy północno- zachodni sektor, i nie będzie w stanie szybko wspomóc towarzyszy.
(Rys.poniżej punkt A to jego stała pozycja na którą wraca co jakiś czas)

Nie zmieniły sie kursy celu 1 i 2 i atakuję. Zunkoning na cel 1 już leci, a w tym czasie cel 2 wchodzi na coraz lepszą linię strzału. Kiedy Zunkoning ma już prawie taka odległość do przebycia do celu nr 1 jak ta, która dzieli mnie od celu 2 (Rys poniżej)Odpalam torpedę na cel 2.Pamiętam iż zunkoning jest troszkę wolniejszy, więc odpalam w cel nr 2 torpedę elektryczną T3G7e np. kiedy odleglość do celu nr 2 jest nieco większa od tej która dzieli biegnący już zunkoning do celu nr 1
Można jednak odpalać torpedę na cel nr 2 w momencie kiedy odległości są takie same lub podobne, bo jak pierwszy dostanie cel nr2, to cel 1 wykona zwrot przez prawą, lub lewą burtę i przyspieszy co jeszcze lepiej wpłynie na skuteczność Zunkoninga.
Jeżeli sie udało, a tak zakładamy w tym momencie, to pozbyliśmy się małym kosztem1/3 eskorty wroga.
Konwój zaczyna zygzakować, niszczyciel patrolujący daleki połnocno-zachodni sektor zaczyna pośpiesznie wracać do konwoju, a ja jestem w bezpiecznej przez dłuższy czas luce z której otwierają mi się conajmniej 3 scenariusze tej potyczki , ale o tym już później.
Ostatnio edytowano 13.01.08, 18:48 przez evan82, łącznie edytowano 1 raz
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez gonsalez » 13.01.08, 18:00

Hmm a na jakim poziomie trudnosci gracie? Bo na 100% z GWX(mam jeszcze 1.03) ustawienie sie okretem na peryskopowej, na drodze konwoju to murowane wykrycie przez eskortowca plynacego na czele. Zostaje tylko atak ze skrzydla a po nim daje zawsze nurka pod konwoj. Z moich doswiadczen sytuacja jak opisuje tu wyzej kolega: eskortowiec 150m,peryskopowa i dobra pogoda to praktycznie 100% na wykrycie.

Atak na kilka celow jednoczesnie, celujac recznie nie jest wcale prosty, a kiedy konwoj zygzakuje, lub eskorta kreci sie blisko a ty jestes w centrum konwoju i sam manewrujesz by nie byc wykrytym, do tego AOB zmienia sie ciagle, to taki atak jest naprawde obarczony duzym ryzykiem pudla.
Duze znaczenie ma rowniez pogoda. Przy ladnej pogodzie i spokojnym morzu aby nie byc wykrytym nieraz trzeba zupelnie stanac a peryskop wysuwa sie i chowa raz po raz.
Nigdy nie udalo mi sie na realizmie 100% i GWX 1.03 zatopic calego konwoju tak by zostala sama eskorta i mysle sobie ze gdyby mi sie to udalo, to chyba przestalbym w to grac, bo bylaby to juz bajka a nie proba oddania realiow wojny podwodnej.
Podsumowujac: atak przy dobrej pogodzie przeprowadzam z zanurzenia, ze skrzydla konwoju, najczesciej stojac z cisza na okrecie. Naraz atakuje maks 2-3 cele(zwykle1-2), po ataku zanurzenie pod konwoj by przeczekac atak furii eskorty. Nigdy nie laduje torped kiedy po ataku szuka mnie eskorta bo to murowane wykrycie.
Inaczej atakuje w sztormie: problem w takich warunkach to mala widocznosc, ktora bardzo utrudnia ustalenie parametrow ruchu celow. Czesto kiedy statek pojawia sie w polu widzenia jest w odleglosci 200-300m a czasem i mniej i skuteczny atak torpedowy jest watpliwy. Plusem za to jest to, ze i eskorta nas nie widzi. Atak wykonuje wtedy w wynurzeniu podchodzac do konwoju od tylu. Ustawiam sie w torze wrogiego statku, przez co sam jestem trudnijeszy do wykrycia (mniejsza jest nasza sylwetka) do tego odpada nam problem z ustalaniem predkosci, AOB i odleglosci do celu. Torpedy odpalam po prostu na wprost kiedy przed dziobem a namiarze 0 majaczy wrogi okret. Po ataku ide dalej i nawet kiedy konwoj zaczyna zygzakowac mozna cos upolowac. Dopiero kiedy eskorta zaczyna za mocno naciskac daje nurka.
gonsalez
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 56.000 BRT

Dołączył(a): 29.08.07, 17:28

Postprzez evan82 » 13.01.08, 18:16

Ja gram na automatycznym namierzaniu jeżeli atakuję z kontaktem wzrokowym., ale Zunkoning nie wymaga tak dokładnych namiarów jak pozostałe torpedy, więc można go wystrzelić nawet mniej więcej na ślepo jak sie ma wyczucie. Tak naprawdę przy ręcznym namierzaniu atakujesz tylko cel 2 korzystając z dokładnych wyliczeń. Nie gram na GWX, dla tego rozstawiłem eskortę w sposób bliski pierwotnej wersji gry.
Dlaczego nie korzystam z celowania manualnego w przypadku ataku z kontaktem wzrokowym, ponieważ gdyby dowódca siedzący przy peryskopie miał oprócz zbierania danych jeszcze je wprowadzać w kalkulator torpedowy i jednocześnie obserwować cele i baczyć na eskortę to by było tak jak pisałeś. O wiele ciężej, tylko w prawdziwym ataku na konwoje przecież w jednym działaniu uczestniczyło wielu ludzi. Gra tego nie odda, tylko automat.
Nawet w podstawowej wersji gry przecież pod koniec wojny nawet wychylenie peryskopu z wody mogło skończyć sie wykryciem. Nie napisałem ze taki atak jest prosty, ale jak sie gra nie na 100% realizmu, a nigdy nie kryłem tego że tak gram to prostszy jest. Pozdrawiam.
Weź także pod uwagę jak trudno wykryć XXI przy cichym pływaniu.
Poza tym sprobuj tego ataku w GWX. Schemat zakłada że nie wykryto cię wcześniej a jak to zrobić to już inna bajka.
Można to odwrócić jak nie masz pewności czy cie wykryją to wystarczy zamienić cele. Kiedy clemson po storpedowaniu celu 2 zacznie płynąć by cię wykryć puszczasz Zunkoning. Efekt będzie podobny, jeżeli pozbędziemy sie założenia trafienia jednocześnie w oba cele.
Moim zdaniem jest to prawie atak ze skrzydła.
Ostatnio edytowano 03.04.08, 20:05 przez evan82, łącznie edytowano 1 raz
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez evan82 » 14.02.08, 19:28

Dodaje załączniki, które dobrze pokazują iż można skutecznie zniszczyć dwa cele wroga torpedami w tym samym momencie. Przy odpowiednim celowaniu w słabe punkty jednostek wroga rzecz jasna. :idea: :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dragonfly » 14.02.08, 20:45

Jaki poziom realizmu? Celowanie manualne?
dragonfly
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 800.000 BRT

Dołączył(a): 22.09.03, 12:42
Lokalizacja: Żagań

Postprzez evan82 » 14.02.08, 22:26

dragonfly napisał(a):Jaki poziom realizmu? Celowanie manualne?

Czy pytanie ma coś udowodnić? Już pisałem ze nie celuje manualnie jak atakuję z użyciem peryskopu. :idea: :wink:
Jasne, jak się nie ma załogi, to jest trudniej, ale tak sądzę że na U-Bootach to nie dowódcy wprowadzali dane do kalkulatora torpedowego. :D
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wibwk » 14.02.08, 22:28

dragonfly napisał(a):Jaki poziom realizmu? Celowanie manualne?


No jasne i XXI w 39, torpedy uzbrajające się od razu po wyjściu z wyrzutni, wyrzutnie wytrzymujące wystrzał z max. zanurzenia i co tam jeszcze? :? :oops: to symulator czy strzelanka? Ech.
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez evan82 » 14.02.08, 22:30

wibwk napisał(a):
dragonfly napisał(a):Jaki poziom realizmu? Celowanie manualne?


No jasne i XXI w 39, torpedy uzbrajające się od razu po wyjściu z wyrzutni, wyrzutnie wytrzymujące wystrzał z max. zanurzenia i co tam jeszcze? :? :oops: to symulator czy strzelanka? Ech.


Traf tak z automatem, nie zawsze jest tak łatwo jak się wydaje, nawet z automatem. :wink:
Aby was dobić podam jutro kompletne dane mojego okrętu. 8)
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wibwk » 14.02.08, 22:35

Karl Fenchel napisał(a): Traf tak z automatem, nie zawsze jest tak łatwo jak się wydaje, nawet z automatem. :wink:


A co to za problem trafić nawet cztery na raz i to w burtę tak aby torpedy wybuchły mniej więcej w tym samym czasie i nikt nie zdążył zrobić zwrotu, na automacie? no problemo.
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez Adi Cherryson » 15.02.08, 01:42

dragonfly napisał(a):Jaki poziom realizmu? Celowanie manualne?


Już bardzo dawno nie grałem, więc pozwolę sobie coś napisać.:lol:

Najpierw nauczyłem się ustawiać wszystko samemu. Ponieważ jestem niby technikiem nawigatorem z wykształcenia, (co prawda specjalność połowy dalekomorskie, a nie okręty podwodne :) ) i pracowałem na morzu, nie miałem problemów i frustracji. Manualne celowanie i wysoki realizm sprawia naprawdę dużą radość przy każdym trafieniu.

Ale w dynamicznej sytuacji podczas walki z konwojem na tzw. 100% realizmu nigdy nie potrafiłem wszystkiego ogarnąć i kontrolować. Myślę zatem, że trzeba pamiętać, iż owe (mityczne i doskonałe) opanowanie 100% realizmu to nic innego, niż biegłość w kontrolowaniu klawiatury, myszki w połączeniu ze znajomością parametrów gry. SH to tylko uproszczony symulator, gra. Nie wypada chyba czynić uwag (przynajmniej na tym Forum) odnośnie stosowanych parametrów gry, bo nijak się one mają do nieznanej nam (i tak samo autorom gry lub tzw. modów) rzeczywistości.

Ale myślę też, że Kolega Karl zakładając temat też powinien sprecyzować do jakich ustawień i modów się odnosi opisując swoje sytuacje podczas używania SH.

Te uwagi to nie zarzuty. Po prostu chciałbym wiedzieć do czego może się ten wątek przydać. A wydaje się ciekawy, jeśli chodzi o zabawę z SH.

Pozdrawiam
Adi
Adi Cherryson
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 71.000 BRT

Dołączył(a): 09.01.06, 18:43
Lokalizacja: Katowice

Postprzez dragonfly » 15.02.08, 11:24

Nie rozumiem tego całego zamieszania związanego z moim pytaniem. Nie było w nim żadnej złośliwości, więc zaskoczyły mnie Wasze wypowiedzi. Sam gram na 100% realizmu i wiem że załatwienie kilku jednostek w konwoju podczas jednego podejścia nie jest takie proste, aczkolwiek nie jest niemożliwe. Stąd moje pytanie.
dragonfly
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 800.000 BRT

Dołączył(a): 22.09.03, 12:42
Lokalizacja: Żagań

Postprzez Gregpo » 15.02.08, 12:19

Osobiscie nie wyobrazam sobie grania na np. 30% realizmu. Juz wiele osob zajmowalo sie i zajmuje nadal modowaniem tej gry, w wiekszosci po to, aby stawala sie ona coraz bardziej realna, aby nie byla zwykla strzelanka. Satysfakcja z osiaganych sukcesow przy 100% realizmu + kilka modow utrudniajacych gre (czyt. wprowadzajacych do niej jak najwiecej elementow z rzeczywistego zachowywania sie okretu) jest z pewnoscia wielokrotnie wieksza niz w przypadku gry z "ulatwieniami". Wiem ... to tylko gra ... jednak przy odrobinie checi mozna w niej stworzyc klimat z tamtych lat.

pozdrawiam
Gregpo
Leutnant zur See
 
Tonaż: 129.000 BRT

Dołączył(a): 15.11.06, 23:54
Lokalizacja: TORUN\WAWA

Postprzez evan82 » 15.02.08, 13:19

wibwk napisał(a):
Karl Fenchel napisał(a): Traf tak z automatem, nie zawsze jest tak łatwo jak się wydaje, nawet z automatem. :wink:


A co to za problem trafić nawet cztery na raz i to w burtę tak aby torpedy wybuchły mniej więcej w tym samym czasie i nikt nie zdążył zrobić zwrotu, na automacie? no problemo.


4 na raz z uwzględnieniem punktu celowania? Przy założeniu że niszczysz jedną torpedą i trafiasz jednocześnie. Tak tylko musiałbyś mieć bardzo dobrą pozycję.
Ten tak zwany realizm jaki tu sie opisuje nie ma nic wspólnego z realizmem, i zaraz wyjaśnię dlaczego. Przy atakowaniu konwoju dowódcy zbierali informacje przez peryskop, to nie oni wprowadzali dane do kalkulatorów torpedowych, bo taki atak byłby wysoce nieskuteczny.
Oczywiście umieli to wszystko. Z takiego założenia wyszedłem. :idea:
Automat to nic innego jak członkowie załogi którzy ustawiają dane i nastawy, i dlatego atak może być skuteczniejszy, bo i w rzeczywistości by był. :idea: Bo tak sie atakowało.
Jak korzystacie natomiast z OLC dla GWX, to nic innego jak automat, poza tym strasznie odrealnia widok przez peryskop. W moim pojęciu wychodzi realność jak w automacie, jeżeli założymy iż realność a trudność to to samo. :idea: Ja nie mam potrzeby, czy nawet chęci rywalizowania tutaj z kimkolwiek, bo jedyną osobą z jaka chciałem zawsze rywalizować , to bylem Ja sam. Co do gier to grałem już w bardzo wiele gier, i korzystałem z tych tak zwanych dodatków i ułatwień, ale i bez nich bez problemu je przechodziłem. Natomiast dodatkami zwiększałem ich żywotność.
Znam zasady celowania bez automatu [załogi], ale dla mnie nie istnieje tutaj problem mniejszego realizmu gdy korzystam z automatu, no chyba tylko poza tym że ktoś tak poustawiał cyfry w menu. :idea: :wink:
Umiem trafić skoro tak wam zależy i bez użycia automatu, bo przyznacie iż atak z głębokości ok 50m jest tak samo trudny, szczególnie jak się nie widzi przeciwnika, a jego prędkość wyliczamy inaczej, bądź stosujemy stałe taktyki, jak zrównanie prędkości i kursu z zachowaniem odległości stałej od celu. :idea: :D
Wykonuję takie operacje przy np. sztormie jak nie chce mi sie wynurzać. Z oczywistych powodów muszę już działać sam wówczas, ale i mam satysfakcje jak trafiam, ale nie większą niż przy automacie. Oczywiście, trudniej trafić na manualnym celowaniu, wiec jak Ktoś chce sobie utrudniać grę, i to go kręci, to jak najbardziej rozumiem taki punkt widzenia. Mnie nie kręci bo już pisałem iż pojęcie realizmu jest tu względne.
Adi Cheeryson napisał(a):Ale myślę też, że Kolega Karl zakładając temat też powinien sprecyzować do jakich ustawień i modów się odnosi opisując swoje sytuacje podczas używania SH.

Te uwagi to nie zarzuty. Po prostu chciałbym wiedzieć do czego może się ten wątek przydać. A wydaje się ciekawy, jeśli chodzi o zabawę z SH.


Mnie nie interesuje na jakim poziomie kto gra. Piszcie o swoich przygodach dodając np. poziom realizmu i to wszystko. Ja mam ustawiony obecnie na 28%, i nie narzekam.
Jedni wymagają od gry realiów historycznych, a inni, po prostu grania i więcej fantazji.
Takie Silent Hunterowe "Działa Nawarony". To wszystko.
Adi Cherryson napisał(a):Ale w dynamicznej sytuacji podczas walki z konwojem na tzw. 100% realizmu nigdy nie potrafiłem wszystkiego ogarnąć i kontrolować. Myślę zatem, że trzeba pamiętać, iż owe (mityczne i doskonałe) opanowanie 100% realizmu to nic innego, niż biegłość w kontrolowaniu klawiatury, myszki w połączeniu ze znajomością parametrów gry. SH to tylko uproszczony symulator, gra. Nie wypada chyba czynić uwag (przynajmniej na tym Forum) odnośnie stosowanych parametrów gry, bo nijak się one mają do nieznanej nam (i tak samo autorom gry lub tzw. modów) rzeczywistości.

Nie dziwi mnie to bo ta gra to tak naprawdę symulacja nie okrętu podwodnego ale dowódcy U-Boota. Jaki nie korzystał z załogi? Samo dowództwo by go co najmniej zganiło.
Jak Ktoś tylko chce sie pochwalić że działa na 100%, no i uważa że tylko tak trzeba, to zajeżdża to snobizmem, tym bardziej iż nie jest to wcale trudne, bo wszystkiego można się nauczyć i wszystko doszlifować.
wibwk napisał(a):No jasne i XXI w 39, torpedy uzbrajające się od razu po wyjściu z wyrzutni, wyrzutnie wytrzymujące wystrzał z max. zanurzenia i co tam jeszcze? icon_confused.gif icon_redface.gif to symulator czy strzelanka? Ech.

Nie, nic nie jest do końca jasne. Maksymalna głębokość odpalenia torpedy w moim okręcie to 200m, natomiast głębokość maksymalnego zanurzenia to 400m, niszcząca to ok 410-425m, ale nie miałem okazji przetestować.
Myślę iż ta odpowiedź jest zadowalająca dla Ciebie. :mrgreen:

Hej Dragonfly! Jeżeli coś napisałem nie tak, to przepraszam. :D
A na koniec dodaję dla załagodzenia wszystkiego przekrój przez mój XXI, wiem, pułap wyobraźni wysoki, ale pomieściło by się to tam - tak myślę. :D
Obrazek
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wibwk » 15.02.08, 16:22

Karl Fenchel napisał(a):4 na raz z uwzględnieniem punktu celowania? Przy założeniu że niszczysz jedną torpedą i trafiasz jednocześnie. Tak tylko musiałbyś mieć bardzo dobrą pozycję.


Na tym polega zawsze wojna, na wypracowaniu pozycji, to jakby podstawa zwłaszcza dla działań o.p. z resztą Twoich twierdzeń częściowo się zgadzam zwłaszcza z nierealnością "najlepszego symulatora" jakim jest SH3 ale o tym pisałem już w swoich pierwszych postach na tym forum.
Chciałbym jeszcze coś dodać, nim tu trafiłem pisywałem na forach wyłącznie zajmujących się symulatorami o.p. trafiłem na to forum bo uznałem że bardziej poważnie można podyskutować tu na temat gryi tak myślę że nie jest to najlepsze miejsce na dyskusję i pomysły jak to zrobić żeby U-booty łatwiej wygrywały poprzez nierealne modyfikacje ich parametrów, to tyle.
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez evan82 » 15.02.08, 16:33

wibwk napisał(a):Chciałbym jeszcze coś dodać, nim tu trafiłem pisywałem na forach wyłącznie zajmujących się symulatorami o.p. trafiłem na to forum bo uznałem że bardziej poważnie można podyskutować tu na temat gryi tak myślę że nie jest to najlepsze miejsce na dyskusję i pomysły jak to zrobić żeby U-booty łatwiej wygrywały poprzez nierealne modyfikacje ich parametrów, to tyle.

Rozumiem twój punkt widzenia, z resztą to on jest powodem taj całej dyskusji i zamieszania. Ale zrozum ze to twój punkt widzenia.
Dział dotyczy gry przecież, nie realizmu. Chcesz grać trudniej, czy realniej, to grasz. Nie chce ktoś inny to nie gra w taki sposób. Mnie Twoje zdanie nie przeszkadza. Każdy ma prawo do własnego zdania. :idea:
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wibwk » 15.02.08, 17:50

Przez to co napisałem chciałem tylko przypomnieć/uprzytomnić że jest to forum poświęcone U-bootwaffe i jego część o grach nie jest jego główną częścią, do takich dyskusji lepszym miejscem są np. polskie fora klanowe, Seadewils czy PolishSeamen które skupiają graczy.
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez pw524 » 15.02.08, 19:50

Ja też uważam że tak zwane 100% realu ma niewiele z nim wspólnego. Może nie powinienem się wypowiadac bo nigdy nie grałem na 100% real, ale mi to się kojarzy z pływaniem okrętem widmo, samemu bez załogi. Byc w jednym czasie w kilku miejscach okrętu? Noo to wyzwanie, tylko ile ma wspólnego z rzeczywistością?
pw524
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 337.000 BRT

Dołączył(a): 02.12.07, 18:10
Lokalizacja: Lublin

Postprzez evan82 » 15.02.08, 20:20

wibwk napisał(a):Przez to co napisałem chciałem tylko przypomnieć/uprzytomnić że jest to forum poświęcone U-bootwaffe i jego część o grach nie jest jego główną częścią, do takich dyskusji lepszym miejscem są np. polskie fora klanowe, Seadewils czy PolishSeamen które skupiają graczy.

Oczywiście, rozumiem, natomiast skoro jest taki dział to piszę. Z resztą U-Bootami również się zawsze interesowałem jak i całą bronią podwodną, dlatego też, czyje się tu bardzo swojsko, choć nie jestem może takim specjalistą jak niektórzy, to coś niecoś wiem.
Tu można pogadać i o grze i o U-Bootach pogawędzić czy poczytać. Kilku rzeczy dowiedziałem sie tutaj i jest fajnie.
No z pw524 tu sie zgadzam, chyba nie tylko tu. Pozdrawiam. :mrgreen:
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Posty: 58 • Strona 1 z 31, 2, 3

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron