[Relacja z budowy] Projekt 941 Tajfun
Posty: 116
• Strona 5 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Witam, DAreus masz moze jakiś sprawdzony sposób połączenia połówek? planuje strefy suche zrobić na równo z dolna polówką, poczatkowo myślałem zdobić wyżej ale chyba bedzie miał za dużą wyporność, wszelkie wizje i sprawdzone rozwiazania mile widziane
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- lewych
- Tonaż: 52.000 BRT
- Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Witajcie Darek cholera nie nabijaj się Ty przynajmniej miałeś do oglądanie czołgi T-34-86, a ja .... stare dupy 62-87 lat. Ale masz rację ostatnio czasami trzeźwieję.
Kolego lewych robota zarąbista !!!!! ,
proponuję tak po zmatowieniu krawędzi dolnej części kadłuba nakleić żywica+talk ( lub maka ziemnieczana) + utwardzacz- pasków laminatu, lub poliestru o gr ok 3 mm, na całej długości. będą to kołnierze podziału
, Następnie do dwóch skrajnych i jednej środkowej wręgi dokleić ( donitować) poprzeczny pasek w/w materiału ( pod kątem prostym)
teraz w pokładzie wywiercamy otwory na wkręty, łączące obie połówki. wystające części wkrętów można zamaskować jako np polery,
Zamiast wkrętów można stosować zatrzaski ze np, spinaczy, ale to więcej pracy. Więcej szczegółów na załączonych rysunkach
Kolego lewych robota zarąbista !!!!! ,
proponuję tak po zmatowieniu krawędzi dolnej części kadłuba nakleić żywica+talk ( lub maka ziemnieczana) + utwardzacz- pasków laminatu, lub poliestru o gr ok 3 mm, na całej długości. będą to kołnierze podziału
, Następnie do dwóch skrajnych i jednej środkowej wręgi dokleić ( donitować) poprzeczny pasek w/w materiału ( pod kątem prostym)
teraz w pokładzie wywiercamy otwory na wkręty, łączące obie połówki. wystające części wkrętów można zamaskować jako np polery,
Zamiast wkrętów można stosować zatrzaski ze np, spinaczy, ale to więcej pracy. Więcej szczegółów na załączonych rysunkach
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- amigo
- Kapitän zur See
- Tonaż: 983.000 BRT
- Dołączył(a): 07.09.03, 12:34
Ok, dzieki za rade, troche mi te zakładki kłócą sie z wykonaniem strefy suchej która w tym przpadku musiała by być wyższa o te 1-2 cm, coś pomyśle w ta strone, pozdrawiam
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- lewych
- Tonaż: 52.000 BRT
- Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
OK, pomyśle o tym, narazie szlifuje, szpachluje, szlifuje i czekam na kawałek nie zamarznietej wody, ciekawi mnie ile trzeba włożyć balastu zeby dolna część kadłuba zaczeła nabierać wody? pewnie da sie to jakoś wyliczyć...
- lewych
- Tonaż: 52.000 BRT
- Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
op
witam
jesli chcesz zrobić zamykanie jak w moim Wilku ( popatrz na fotki ) to nie jestem do końca przekonany .
nie będę sie na forum rozpisywał o wyporności , wyporności kształtu , statecznosci wzdłuznej i poprzecznej o.p.
zastanów się nad rurą pcv , potem krótko popiszemy , a potem podjadę do tarnowskich gór lub się spotkamy w katowicach to resztę opowiem .
pewnie wiesz ( a jak nie to sie chwalę ) ze zrobiłem dwa RC op . oba pływajace . niestety jeden spoczywa głęboko i nie chcę aby to spotkało tez was.....
i na litość boską nie zalewaj całego kadłuba wodą !!!! wyznacz w nim tylko potrzebną strefe suchą i to bedzie twoja wypornosć nawodna . no chyba ze masz hurtownie aku koło domu , bo prądu bedzie potrzeba od cholery.......
pozdr
Dareus
jesli chcesz zrobić zamykanie jak w moim Wilku ( popatrz na fotki ) to nie jestem do końca przekonany .
nie będę sie na forum rozpisywał o wyporności , wyporności kształtu , statecznosci wzdłuznej i poprzecznej o.p.
zastanów się nad rurą pcv , potem krótko popiszemy , a potem podjadę do tarnowskich gór lub się spotkamy w katowicach to resztę opowiem .
pewnie wiesz ( a jak nie to sie chwalę ) ze zrobiłem dwa RC op . oba pływajace . niestety jeden spoczywa głęboko i nie chcę aby to spotkało tez was.....
i na litość boską nie zalewaj całego kadłuba wodą !!!! wyznacz w nim tylko potrzebną strefe suchą i to bedzie twoja wypornosć nawodna . no chyba ze masz hurtownie aku koło domu , bo prądu bedzie potrzeba od cholery.......
pozdr
Dareus
- DAreus
- Tonaż: 165.000 BRT
- Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
- Lokalizacja: Trzebinia
Witam Cię, planuje wydzielić w kadłubie wzależności od potrzeb 2 do 3 niezaleznych stref suchych każda odługości ok 30 cm jako zamknięcie planuje zadoptować przeźroczystą pokrywe do skrzynki elektrycznej Z-0, zasilanie to raczej nic innego jak żelówka nie wchodzi w gre, jeśli chodzi orure PCV to masz na myśli taki sposób rozwiązania jak u Jakuba_RC? Myśle że spotkanie jest jak najbardziej wskazane, proponuje TG, nie z racji mojego lenistwa ale omówienie chociąż 1/100 interesujacych mnie rzeczy bedzie wymagało dogodnych warunków lokalowych co w katowicach nie bedzie łatwe do zapewnienia, tak więc zapraszam w me skromne progi.
- lewych
- Tonaż: 52.000 BRT
- Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
op
witaj
mieszkam w innym województwie i z racji biura w Gliwicach preferuję okolice A4. tak więc TG odpadają , i tak musze prowadzić auto więc piwko odpada.
a nie mam takiego zasobu wiedzy aby odpowiedzieć na wszystkie pytania , chyba dam rade tylko na kilka.
kilka stref suchych .... to potrzeba okreslenia ich dokładnej wypornosci oraz wagi i oczywiście położenia w stosunku do ś.ciężkosci op.
no i nie zapomnij o zbiornikach trymujących , bo stery nie zapewnią poziomu podczas ruchu , no chyba że z prędkością motorówki:-))
mieszkam w innym województwie i z racji biura w Gliwicach preferuję okolice A4. tak więc TG odpadają , i tak musze prowadzić auto więc piwko odpada.
a nie mam takiego zasobu wiedzy aby odpowiedzieć na wszystkie pytania , chyba dam rade tylko na kilka.
kilka stref suchych .... to potrzeba okreslenia ich dokładnej wypornosci oraz wagi i oczywiście położenia w stosunku do ś.ciężkosci op.
no i nie zapomnij o zbiornikach trymujących , bo stery nie zapewnią poziomu podczas ruchu , no chyba że z prędkością motorówki:-))
- DAreus
- Tonaż: 165.000 BRT
- Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
- Lokalizacja: Trzebinia
Ok, pracuje w Zabrzu więc jak dla mnie moga być nawet Gliwice, zapakuje czarną paskude do kombika i pojedzie gdzie trzeba,
Liczę się z tym iż, nie ominą mnie liczne przeróbki i modyfikacje stref czy zbiorników ale to wkońcu jest to co w tym wszystkim najfajniejsze, możliwość nieustannej modyfikacji modelu bez ryzyka utraty gwarancji producenta
Nie no z tym browarkiem to załamka na całej długości wodnicy
Założenia wyjściowe to predkość ślizgu, w PL raczej nie ma żadnych zawodów w klasie OP a na jakieś koniecznie trzeba jeździć więc nie mam wyboru ślizgiem go puszcze
Liczę się z tym iż, nie ominą mnie liczne przeróbki i modyfikacje stref czy zbiorników ale to wkońcu jest to co w tym wszystkim najfajniejsze, możliwość nieustannej modyfikacji modelu bez ryzyka utraty gwarancji producenta
Nie no z tym browarkiem to załamka na całej długości wodnicy
Założenia wyjściowe to predkość ślizgu, w PL raczej nie ma żadnych zawodów w klasie OP a na jakieś koniecznie trzeba jeździć więc nie mam wyboru ślizgiem go puszcze
- lewych
- Tonaż: 52.000 BRT
- Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: op
Cześć.
Bzdura, wszędzie piszą, że właśnie duże modele są bardzo stabilne jeśli chodzi o ruch poziomy. Wystarczy dobre rozmieszczenie balastu.
Kadłub wygląda naprawdę imponująco - świetna robota Panowie.
Pozwolę sobie pokazać w jaki sposób łączenie połówek występuje w zestawach, według mnie jest to także dobre rozwiązanie. Na czerwono zaznaczyłem poprostu miejsce na niewielką śrubę, która mocowanie ma przy dolnej połówce - jakby "oczko".
3 sekcje - 3 razy więcej uszczelnień - widziałem tylko jednego Tajfuna w internecie który miał kilka sekcji suchych, model nie został skończony z powodu jakiś komplikacji.
Panowie nie popełniajcie mojego błędu i darujcie sobie od razu sprężone powietrze. Użyjcie jakiegoś gazu w płynie. Zarówno na tej stronie jak i u DAreusa (sorry stary;) ) są poważne błędy odnośnie tych systemów - często mylone. Z tąd mylne nazewnictwo oraz pakowanie kompresorem powietrza do butli/zbiorników. Na zachodzie 95 % takich systemów wykorzystuje butle do markerów paintbolowych lub właśnie gaśnice, ale wypełniają je gazem w płynie - nie kompresują powietrza, gdyż system taki jest bardzo mało wydolny co pewnie sami podejrzewaliście lub już wiecie. Jak kolosalna jest różnica w ilości wynurzeń pokazałem u siebie w relacjiz budowy VIIC.
Weźcie też pod uwagę, że zbiornik waszego cacka jak nic będzie musiał mieć ~ 1,5 litra pojemności.
Pozdrawiam.
DAreus napisał(a):no i nie zapomnij o zbiornikach trymujących , bo stery nie zapewnią poziomu podczas ruchu , no chyba że z prędkością motorówki:-))
Bzdura, wszędzie piszą, że właśnie duże modele są bardzo stabilne jeśli chodzi o ruch poziomy. Wystarczy dobre rozmieszczenie balastu.
Kadłub wygląda naprawdę imponująco - świetna robota Panowie.
Pozwolę sobie pokazać w jaki sposób łączenie połówek występuje w zestawach, według mnie jest to także dobre rozwiązanie. Na czerwono zaznaczyłem poprostu miejsce na niewielką śrubę, która mocowanie ma przy dolnej połówce - jakby "oczko".
3 sekcje - 3 razy więcej uszczelnień - widziałem tylko jednego Tajfuna w internecie który miał kilka sekcji suchych, model nie został skończony z powodu jakiś komplikacji.
Panowie nie popełniajcie mojego błędu i darujcie sobie od razu sprężone powietrze. Użyjcie jakiegoś gazu w płynie. Zarówno na tej stronie jak i u DAreusa (sorry stary;) ) są poważne błędy odnośnie tych systemów - często mylone. Z tąd mylne nazewnictwo oraz pakowanie kompresorem powietrza do butli/zbiorników. Na zachodzie 95 % takich systemów wykorzystuje butle do markerów paintbolowych lub właśnie gaśnice, ale wypełniają je gazem w płynie - nie kompresują powietrza, gdyż system taki jest bardzo mało wydolny co pewnie sami podejrzewaliście lub już wiecie. Jak kolosalna jest różnica w ilości wynurzeń pokazałem u siebie w relacjiz budowy VIIC.
Weźcie też pod uwagę, że zbiornik waszego cacka jak nic będzie musiał mieć ~ 1,5 litra pojemności.
Pozdrawiam.
- Jakub_RC
- Oberleutnant zur See
- Tonaż: 233.000 BRT
- Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie, czytam i podziwiam... na razie brak mi funduszy, a żona dotacji nie da, ale maży mi sie Typhoon w skali 1:50, tylko z lutowanych blach miedzianych. cóż, na razie bawię się w wyliczenia i planowanie, jak coś ruszy to dam znać. lewych, powodzenia, czekam na ciąg dalszy
- lemansky1979
- Tonaż: 2.000 BRT
- Dołączył(a): 27.02.09, 10:06
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Re: [Relacja z budowy] Projekt 941 Tajfun
witam jestem nowy i dopiero zaczynam zabawe z lodziami podwodnymi mam pytanie jaki koszt wyszedł calej skorupy czu nie taniej by bylo kupic gotowy i przystosowac do wlasnych potrzeb
- WESOLY0209
- Tonaż: 1.000 BRT
- Dołączył(a): 15.08.09, 18:44
Re: [Relacja z budowy] Projekt 941 Tajfun
Witam, przepraszam za kiepską jakość
http://www.typhoon.friko.pl/typhoon.mp4
Pozdrowienia dla wszystkich ze stoczni - lewych and flash27
Do zobaczenia pod wodą
http://www.typhoon.friko.pl/typhoon.mp4
Pozdrowienia dla wszystkich ze stoczni - lewych and flash27
Do zobaczenia pod wodą
- lewych
- Tonaż: 52.000 BRT
- Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: [Relacja z budowy] Projekt 941 Tajfun
Wygląda rewelacyjnie
Czekamy na więcej
Czekamy na więcej
- Jatzoo
- Grossadmiral
- Tonaż: 2.353.000 BRT
- Dołączył(a): 22.08.02, 15:03
Posty: 116
• Strona 5 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości