1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

GWX pierwsze wrażenia

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 78 • Strona 3 z 41, 2, 3, 4

Postprzez amigo » 28.12.06, 19:24

Cpt. Zbych napisał(a):
churchill napisał(a):w GWX nie słychać żeby niszczyciel nas wykrył asdickiem a mimo wszystko wie dokładnie gdzie jesteśmy jakie mamy zanurzenie i tak dalej

No mnie wczoraj skutecznie pingowały, a potem klasycznie ukatrupiły- 1941 r VII c
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez wibwk » 28.12.06, 20:09

robercik napisał(a):Coś z tym wykrywaniem uboota przez niszczyciele jest dziwnego. U wielu osób na tym forum niszczyciele mają niesamowitą umiejętność odnalezienia uboota, ja natomiast tego nie zauważyłem...... Na razie jestem w grudniu 1939 r.

I to wszystko tłumaczy, ja np. testowałem od 41 do połowy 43, w 39 urządzenia były jeszcze prymitywne, teraz zacząłem od początku czyli wrzesień 39 i faktycznie DD są "głuchawe" w porównaniu z tym co przeżywałem w późniejszych latach z zieloną załogą, za to "Elco" mnie prawie rostrzelało w kanale, w 39 anglicy mieli je?, chyba powinny być tylko Vosper'y, ale poprawcie mnie jeśli się mylę.

P.S.
Spotkałem w połowie lutego 40' koło wschodnich wybrzeży Szkocji konwój 10-ciu statków w osłonie 6-ciu eskortowców, pomimo trafienia trzech statków, z czego jeden zatonął eskorta się nawet nie "zainteresowała" mną pomimo że byłem parę razy namierzony przez reflektory statków, więc w GWX może i tak być. Fakt była b. duża fala ale niebo czyste.
Ostatnio edytowano 31.12.06, 02:03 przez wibwk, łącznie edytowano 1 raz
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez SebeQ » 28.12.06, 22:26

Sonarman wykrył kontakt, płynę aby sprawdzić co to i oto ukazują się dwie góry lodowe :!:
SebeQ
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 74.000 BRT

Dołączył(a): 04.06.05, 21:26

Postprzez Turkina » 30.12.06, 15:02

W czasie ataku na konwój wykryła mnie korweta, pod kilem było tylko 100 metrów :cry: Po chwili dołączyła druga korweta i zrobiło się bardzo niewesoło, na widoku zewnętrznym zobaczyłem ze jedna korweta stoi w miejscu i pinguje a druga przeprowadza atak :shock: Korweta po przeprowadzeniu ataku staje i pinguje a druga atakuje. Po kilku atakach zostałem niestety zatopiony. W książce Donalda Macintyre
'Pogromca U-Bootów'' jest opisany atak z "podpełzaniem", polegający na ataku 2 jednostek. Jedna płynie z boku U-boota i pinguje, a druga płynąc z prędkością wiekszą od celu o jeden węzeł powoli wyprzedza U-boota. Czy w GWX jest to zaobserwowane przez kogoś :?:
Turkina
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 21.000 BRT

Dołączył(a): 15.12.05, 11:57

Postprzez wibwk » 30.12.06, 18:12

Atak zespołowy jest zaimplementowany od początku w SH3, z tym że zawsze przed zrzutem bomb okręt przyśpiesza, musi jeśli nie chce się wysadzić w powietrze własnymi bombami, "DD AI" jest rozwijane już od wielu modów w GWX zauważyłem bardziej "historyczne" zachowanie się eskorty, tzn. więcej okrętów przeprowadza agresywne patrole.
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez Turkina » 30.12.06, 19:53

Opisana przeze mnie sytuacja była inna, jedna korweta stała i pingowała, druga atakowała. Niestety skutecznie :cry: Obecnie zatakuje konwój i Panowie spotykam U-boota atakującego ten sam konwój i to skutecznie, zrobiłem nawet fotkę :lol:
Turkina
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 21.000 BRT

Dołączył(a): 15.12.05, 11:57

Postprzez Góra » 01.01.07, 00:16

zainstalowałem "Dec 23rd Corrections" w 39 na VIIb
zakradłem sie moim VIIb na powierzchni jakieś 7km od Dover
gdy byłem jakieś 5 płyną przez jakiś czas równolegle domnie
V&W w odległości ok 1600m i nie zotałem wykryty(oczywiście w nocy i na cichej predkości)jutro ciąg dalszy

pomyślnych łowów w roku 2007 :D
Góra
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 31.000 BRT

Dołączył(a): 25.12.06, 16:23
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Shakatan » 08.01.07, 00:15

Ja właśnie przed chwila zostałem wykryty przez Tramp Streamer'a z odległości 6,5 km :shock: . Sam zobaczyłem go w odległości ok 7km. Jako, że płynął praktycznie rzecz biorąc na mnie, dałem maszyny stop by dokładniej określić jego kurs i zliczyć prędkość. Po około 2 minutach zaczął zygzakować :evil: . Ciął fale mając około 10/9kn.
Ja rozumiem, że pogoda była wspaniała, lekkie zachmurzenie, wiatr 0 ale bez przesady! Wątpie by komukolwiek udało sie dostrzec z odległości prawie 7 km IIA z wyłączonymi dieslami ustawiowioną frontem do nadpływającego okrętu. Żeby orientacyjnie zliczyć kurs i prędkość potrzebuję 3min15s, żeby mieć pewność 6m30s a nawet ciut więcej. Jeśli mają mnie wykrywać z odległości 6 km to raczej długo nie pogram :cry:
Zawiodłem się na GWX, wydawało mi się, że grono moderów i beta testerów siedząc szmat czasu nad tym projektem nie pozwoli by takie niedoparzenie miało miejsce. :(
Shakatan
Leutnant zur See
 
Tonaż: 101.000 BRT

Dołączył(a): 19.02.06, 17:30
Lokalizacja: Katowice

Postprzez wibwk » 08.01.07, 02:17

Ponieważ ciągle testuję GWX i nie chce mi się jeszcze grać na poważnie, mam powłączane "podglądy" i co z nich wynika, otóż statki mają sporo większy zasięg widzialności niż okręty, co w pewnych sytuacjach było by do przyjęcia, wysokość nadbudówek itd. ale nie zauważyłem aby w przypadku statków ten zasięg się zmieniał w zależności od pogody.
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez churchill » 15.01.07, 10:22

Shakatan napisał(a):Ja właśnie przed chwila zostałem wykryty przez Tramp Streamer'a z odległości 6,5 km :shock: . Sam zobaczyłem go w odległości ok 7km. Jako, że płynął praktycznie rzecz biorąc na mnie, dałem maszyny stop by dokładniej określić jego kurs i zliczyć prędkość. Po około 2 minutach zaczął zygzakować :evil: . Ciął fale mając około 10/9kn.


moja rada jest taka zainstaluj sobie opcjonalny mod zawarty w GWX 16km atmospherte mod. Ja używam i jestem zadowolony zawsze ja pierwszy wypatruje przeciwników a nie on mnie co jest zgodne z rzeczywistością no chyba że jest Heavy fog to wtedy już różnie bywa :).

Dodam jeszcze że w nocy udawało mi sie podpłuwać na odległość 1800m na powierzchni oczywiście ustawiony dziobem do ofiary no i troszeczke kołysało pogoda nie była idealna choć mgły nie było wcale natomiast ustawiony burtą płynąłem w odległości 2200m i też mnie nie widział

co do długo roztrząsanego tematu zbyt czujnych DD to chyba znalazłem odpowiedź, a mianowicie: wszystko zależy od tego jak bardzo mamy w danym momencie wzburzone morze. Problemy ze zgubieniem korwety miałem przy stanie "0 wind speed" a morze było gładziutkie jak lustereczko przy stanie "7 wind speed" już nie było tak tragicznie natomiast przy"15 wind speed" korweta wogóle nie mogła mnie znaleźć mimo iż krążyła około 1000m od mojej pozycji. być moze się myle więc spróbujcie panowie sami sprawdzić moją teorie. Myśle że stan morza wszystko tłumaczy
churchill
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 05.10.05, 14:40
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Przemko » 15.01.07, 15:16

churchill napisał
co do długo roztrząsanego tematu zbyt czujnych DD to chyba znalazłem odpowiedź, a mianowicie: wszystko zależy od tego jak bardzo mamy w danym momencie wzburzone morze. Problemy ze zgubieniem korwety miałem przy stanie "0 wind speed" a morze było gładziutkie jak lustereczko przy stanie "7 wind speed" już nie było tak tragicznie natomiast przy"15 wind speed" korweta wogóle nie mogła mnie znaleźć mimo iż krążyła około 1000m od mojej pozycji. być moze się myle więc spróbujcie panowie sami sprawdzić moją teorie. Myśle że stan morza wszystko tłumaczy


To by się zgadzało, też tak miałem.
Jak morze było spokojne i dopadł mnie costal patrol, to mogiła nie dało rady go zgubić, pomimo ciszy na okręcie i cichej prędkości. Natomiast przy wietrze coś koło 4-5, costal patrol już miał problemy, krążył w okół mnie chyba z godzinę rzucił kilka nie celnych piguł i odpłynął. Miałem zarządzoną ciszę, ale cały czas płynąłem na standartowej prędkości.[/quote]
Przemko
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 18.000 BRT

Dołączył(a): 24.11.06, 11:26
Lokalizacja: Żyrardów

Postprzez Shakatan » 16.01.07, 00:23

churchill napisał(a):
Shakatan napisał(a):Ja właśnie przed chwila zostałem wykryty przez Tramp Streamer'a z odległości 6,5 km :shock: . Sam zobaczyłem go w odległości ok 7km. Jako, że płynął praktycznie rzecz biorąc na mnie, dałem maszyny stop by dokładniej określić jego kurs i zliczyć prędkość. Po około 2 minutach zaczął zygzakować :evil: . Ciął fale mając około 10/9kn.

moja rada jest taka zainstaluj sobie opcjonalny mod zawarty w GWX 16km atmospherte mod. Ja używam i jestem zadowolony zawsze ja pierwszy wypatruje przeciwników a nie on mnie co jest zgodne z rzeczywistością no chyba że jest Heavy fog to wtedy już różnie bywa :)
Hmm... Wg. tego co piszą twórcy GWX na SubSim mod 16kmAtmosphere nie tyle polepsza zdolności wachty co rozszerza świat SH3 z 8km do 16km. Owszem, wachta zauważa kontakty z większej odległości, ale i my również możemy być zauważeni wcześniej. Ponoć... ;)
Shakatan
Leutnant zur See
 
Tonaż: 101.000 BRT

Dołączył(a): 19.02.06, 17:30
Lokalizacja: Katowice

Postprzez wibwk » 16.01.07, 01:00

Shakatan napisał(a): Wg. tego co piszą twórcy GWX na SubSim mod 16kmAtmosphere nie tyle polepsza zdolności wachty co rozszerza świat SH3 z 8km do 16km. Owszem, wachta zauważa kontakty z większej odległości, ale i my również możemy być zauważeni wcześniej. Ponoć... ;)

Moim zdaniem właśnie "ponoć", też mam zainstalowane teraz 16km, i nie widzę żadnej różnicy w mojej wykrywalności, za to wachtowi odzyskali wzrok, ja też zresztą.
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez Cpt. Zbych » 17.01.07, 13:30

wibwk napisał(a):mam zainstalowane teraz 16km, i nie widzę żadnej różnicy w mojej wykrywalności, za to wachtowi odzyskali wzrok, ja też zresztą.

Mogę to potwierdzić. Odkąd zainstalowałem 16 km te dziwne sytuacje (nie wykrywania dobrze widocznych statków) przestały się zdarzać. Również nie zauważyłem wpływu moda na wykrywanie u-boota.
Cpt. Zbych
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 28.000 BRT

Dołączył(a): 15.07.06, 21:34
Lokalizacja: Silesian sea ;)

Postprzez Turkina » 20.01.07, 22:59

Atakowałem konwój na Zachodnim podejściu i osłona to kilerzy, jeden ping asdicu i na głowie połowa eskorty, przeniosłem łowy w pobliżu Gibraltaru, jest niesamowita zmiana w zachowaniu okrętów eskorty :?: Co w pobliżu Wielkiej Brytanii jest niemożliwe, w okolicach Gibraltaru uchodzi bez ataków eskorty.
Atakowałem konwój w pobliżu cieśniny Gibraltarskiej i działania eskorty można było nazwać brakiem działań. Mam 2 przykłady:
1: HMS Prince of Wales i HMS Anson w szyku torowym, pierwszy dostaje salwę dziobową z 4 torped w dziub i stopuję, Anson daję wsteczny i się cofa.
Ja daje cała naprzód w lukę i strzelam do Ansona z torped rufowych(IX). Trafiam i kolejny battleship jest na dnie. Eskorta a to dopiero ciekawe, 3 destrojery zbiły się w kupę i nic normalnie nic nie robiły, cicho dałem 160m, i odpłynołem.
Na kolejnym patrolu zatopiłem lotniskowiec i też reakcja eskorty=0
Proszę sprawdźcie sami, w pobliżu Wielkiej Brytanii atak na konwój to wyzwanie, w pobliżu Gibraltaru to dziecinna zabawa...
Turkina
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 21.000 BRT

Dołączył(a): 15.12.05, 11:57

Postprzez boch » 26.10.07, 16:44

POMOCY KOLEDZY
mam oryginalnego sh3 polska wersje jezykowa z mozliwoscia zmiany na niemiecka, wersja 1.2, instaluje na to patcha 1.4 pl bo inny nie chce wejsc, nastpenie rozxpakowuje jsgme w katalogu z gra, instaluje GWX, za pomoca jsgwme laduje mody, odpalam gre.
jest intor wszystko pieknie, potem zaczyna sie ladowac gra z nakladka GWX w tle i pod koniec ladownia wywala gre do windy. Sciagam teraz z netu innego silenta i zobacze czy zadziala. poradzicie co moge zrobic. z gory dziekuje
boch
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 49.000 BRT

Dołączył(a): 25.10.07, 07:59

Postprzez zulu » 27.10.07, 18:35

Miałem tak samo do czasu aż nie zrobiłem porządku z plikiem odpowiadającym za komunikaty.
zulu
Leutnant zur See
 
Tonaż: 113.000 BRT

Dołączył(a): 27.05.05, 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez boch » 27.10.07, 20:12

poradz co mam zrobic w takim razie prosze
boch
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 49.000 BRT

Dołączył(a): 25.10.07, 07:59

Postprzez piechcik » 28.10.07, 15:04

Zainstaluj GWX bez jsgme
piechcik
Oberleutnant zur See
 
Tonaż: 287.000 BRT

Dołączył(a): 12.02.07, 19:55

Postprzez zulu » 28.10.07, 15:43

Piechcik jsgm to tylko aplikacja podmieniająca jedne pliki przez drugie robiąc przy okazji ich kopię wraz ze zmianą rozszeżenia.

Trzeba wyczyścić wszystko, zainstalować gołe sh3 i sprawdzić czy samo SH3 działa prawidłowo. Później dorzucić patch 1.4 i ponownie sprawdzić. Jeżeli tu jest problem to moze sprawa jakiś sterowników grafiki (???). Jeżeli tu wszystko lata to warto gwx-a rozpakować tak jak to opisywałem , dorzucić patche do gwx-a i osobno dodatkowe mody. No i nie należy zapomniec o gwx-ta. Warto sobie wyodrębnić pliki tekstowe i odłożyć na boczek by miec później polską wersję. zrobić wrzutke gwx-a za pomocą jsgme i znowu sprawdzić. później mody które nam odpowiadają. Na boczku przy pomocy windows(total) commandera porównac oba pliki tekstowe z wersją angielską i polską, usunąć różnice w ułożeniu komunikatów i na końcu zrobić dorzutkę polskiej wersji jako mod. Wszytsko masz opisane poniżej (cytuje sam siebie)

Temat jest prosty jak budowa cepa.
1. ściągasz GWX-a
2. ściagasz pacha 1.03 GWX
3. Tworzysz sobie katalog do którego wrzucasz plik SH3.exe i basic.cfg (jeśli dobrze pamiętam) oczywiście z zachowaniem struktury katalogów gdyż GWX sprawdza czy są właśnie tylko te dwa pliki.
4. odpalasz GWX ze wskazaniem na Twój katalog
5. Czekasz aż całość się przekopiuje
6. w GWX-ie jest katalog z MODAMI do JSGE więc całość wrzucasz do tego katalogu (oczywiście tworząc tam swój katalog np GWX 1.00)
7. Analogicznie z patchem ale tu przy rozpakowaniu dostaniesz ostrzeżenie że nie ma plików og GWX 1.00 ale to olewasz i jedziesz dalej - w ten sposób masz pliki z paczem 1.03
8. ponownie przezuczasz to do katalogu z Modami jako np. GWX 1.03
9. Przerzutka całości co SH3 i za pomocą JSGE instalujesz GWX i później jak masz ochotę GWX 1.03 jako mody na SH3. Oczywiście można od razu 1.03 wrzucić na 1.00 ale jak kto woli tak sobie zrobi
10. w katalogu z Modami są inne mody które są opisane szczegułowo w pliku pdf który znajduje się w katalogu z dokumentami a które można dodatkowo zainstalować w zależności od uznania
11. trzeba pamiętać że wskakuje nam wersja EN więc warto skopiować wcześniej plik en_menu i doprowadzić go do analogii jak w GWX (około godziny roboty)
12. ot i cała filozofia. pytania ?
zulu
Leutnant zur See
 
Tonaż: 113.000 BRT

Dołączył(a): 27.05.05, 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez boch » 28.10.07, 19:07

gwx ta? co to takiego, czy to konieczne do dzialania gwx? moge dostac link no i oczywiscie dziekuje za rady, wyjasnijcie punkt 11
boch
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 49.000 BRT

Dołączył(a): 25.10.07, 07:59

Postprzez piechcik » 28.10.07, 22:49

no tak ale warto spróbować normalnie skoro przez jsgme nie działa, mamy większą szanse że wszystko się uda jak należy
piechcik
Oberleutnant zur See
 
Tonaż: 287.000 BRT

Dołączył(a): 12.02.07, 19:55

Postprzez boch » 31.10.07, 11:15

nadal nie moge odpalic GWX`a w zasadzie zrobilem cos podobnego z masy innych modow, mam ruba, sh3cmdr, seadevils graphic i sound, oraz pare malych ale urzytecznych rzeczy, w sujie powstal zlepek czegos co mnie w miare zadowala, ciagle jednak nurtuje mnie sprawa super moda, czy moze wiec ktos wyjasdnic punkt 11, dwa posty wyzej?
boch
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 49.000 BRT

Dołączył(a): 25.10.07, 07:59

Postprzez zulu » 05.11.07, 20:10

boch napisał(a):nadal nie moge odpalic GWX`a w zasadzie zrobilem cos podobnego z masy innych modow, mam ruba, sh3cmdr, seadevils graphic i sound, oraz pare malych ale urzytecznych rzeczy, w sujie powstal zlepek czegos co mnie w miare zadowala, ciagle jednak nurtuje mnie sprawa super moda, czy moze wiec ktos wyjasdnic punkt 11, dwa posty wyzej?

co do punktu 11.

Jeżeli masz wersję polską i dalej po wrzutkach różnych modów chciałbyś ją mieć (zakładając że te mody zmieniają komunikaty na angielskie) trzeba skopiowac sobie plik en_menu i zmienić jego nazwę np. na en_menu_pl. Oczywiście czynność tą wykonujesz przed wrzuceniem modów. Następnie analizujesz zawartośc nowego (angielskiego) pliku en_menu i swojego (polskiego) np. przy pomocy TotalCommandera wykorzystując opcję porównaj wg. zawartości. Total Commander porówna oba pliki i wyrzuci róznice. Teraz trzeba powolutku w edytorze analizowac kolejne linie (te z róznicami w położeniu) i dostosowywac swój plik do pliku angielskojęzycznego. Np. Jak jakies linie są nie w tym miejscu to je przerzucasz we właściwe, dodajesz takie komunikaty jak Ci się podoba np. ja nie wiem czemu zamiast słowa wiadomośc lubię radiogram itd. Po każdej korekcie nie wychodząc z uzytej opcji porównania pliku w Total Commanderze zapisujesz swój plik tekstowy, Total Commander wykazuję zmiany i znowu porównuje oba pliki i tak do samego końca. Celem Twojej pracy jest identyczne ustawienie analogicznych komunikatów - ta sama linia, ten sam komunikat (oczywiście po polsku zamiast po angielsku). Jak całośc będzie gotowa i oba pliki (po za oczywiście różnicą w komunikatach) będa wyglądąły tak samo to najpierw zrób kopie wersji angielskojęzycznej i wstaw tam swój plik pamiętając o zmianie nazwy na orginalną. W ten sposób masz polska wersję dostosowana do danego moda.

Calośc zajeła mi około godziny z lukaniem jednym okiem na mecz w telewizorni. :lol:
zulu
Leutnant zur See
 
Tonaż: 113.000 BRT

Dołączył(a): 27.05.05, 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez boch » 10.11.07, 13:39

GWX dziala!!!! czy moge teraz na dzialajaca gre (sh3+1.4+gwx)zainstalowac patch gwx 1.03? jesli chce to zrobic to do ktorego katalogu? Bardzo bede wdzieczny za link, mam juz jeden wlasciwie ale samiw iecei od przybytku glowa nie boli
boch
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 49.000 BRT

Dołączył(a): 25.10.07, 07:59

Poprzednia stronaNastępna strona

Posty: 78 • Strona 3 z 41, 2, 3, 4

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości