1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Pytania "laika".

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 209 • Strona 1 z 91, 2, 3, 4, 5 ... 9

Pytania "laika".

Postprzez The Edge » 20.04.06, 11:50

Witam wszystkich :)
Sorry, że zakładam nowy temat - ale nie jestem w stanie czytać tego wszystkiego, co już tu zamieściliście, bo:
a) 80% z tego po prostu nie rozumiem - jak na laika SH3 przystało :D
b) używacie języka zbyt informatycznego, jak dla laika :D
Jako zapaleniec mam jednak mnóstwo GŁUPICH pytań :D, więc jeżeli komuś z Was kiedyś będzie chciało się coś w temacie naskrobać - to będę wdzięczny :)
Przede wszystkim: jadę na razie na zwykłym oryginale bez dodatków.
1) Czy ten oryginał, z 2005r., jest juz podrasowany jakimś modem, czy to zwykła wersja? Z tego, co zdążyłem się naczytać - to pewnie powinienem ja nazwać 1.0? :)
2) Którym modem powinienem podrasować oryginał na poczatek? A może "na koniec", bo wolałbym zainstalować jakiegoś Moda fullpacka, niech ma i z 20giga, ale niech to będzie raz, a dobrze... może ktoś mi coś polecić?
3) Czy w październiku 1943r. wykrywanie na głębokości 150metrów przy zachowaniu PEŁNEJ procedury "niewykrywalności" - to już standard do końca wojny? :roll: To już nie można głębokością uciec "w ciszę" niszczycielom? A może to błąd (zapisu-odczytu patrolu) oryginału (których to błędów wypatrzyłem kilka już co najmniej)? A może mody właśnie to "naprawiają", jeżeli to błąd?
4) Nie rozumiem wyrażenia "Kampania". Rozumiem "Kariera" i "Misja pojedyncza"... czy coś zgubiłem w wodzie na pełnym morzu, np. zdolność czytania opcji do wyboru w grze? :D
Na razie tyle.. liczę, że zawodowcy się nade mną popastwią z domieszką ironii ;):D
pzdr
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Myszkin » 20.04.06, 13:09

Witaj,

1) na początek - kiedy i gdzie kupiłeś grę?

2) polecane mody - Grey Wolves, SH3 Commander (instaluj jako drugi)

3) tak, to standard - wtedy już nie było tak łatwo

4) nie pisz postów w stanie wskazującym na spożycie, bo w ogóle nie można Cię zrozumieć :wink:
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez The Edge » 20.04.06, 13:58

Ostrowiec Św. A to pozdrawiam once again, pół rodziny mam pod Ćmielowem ;)
1) Nie kupiłem. Pożyczyłem. Ale już nie oddam ;):D Koleś mówi, że w EMPIKu w zeszłym roku przed wakacjami.
2) Wpierw Grey, potem Commandera? Znajdę tu gdzieś linki?
3) W takim razie - CZYM mnie wykrył niszczyciel na 150metrach, gdy byłem pod nim? Czy nie jest tak, że sonar ma jakis tam kąt badania gruntu i w zależności od tego kąta (30 stopni?) łąpiesz się bądź nie łapiesz "w pole badane" w zależności od odległości niszczyciela, ale bedc zdecydowanie PRZED nim?
4) :D
OK - na razie spadówka, do jutra, dzięki :)
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Myszkin » 20.04.06, 14:24

Pół godziny? E, chyba nawet krócej :wink:

1) więc masz prawdopodobnie polską wersję 1.2 Przed zainstalowaniem jakiegokolwiek modu musisz grę zpatchować do wersji 1.4 - patch 1.4 jest dostępny na stronie dystrybutora polskiego - Cenega.

2) rozejrzyj się na forum i znajdź tematy - "Grey Wolves - nowy Giga Mod" oraz "Co się dzieje z berrymod?" - tam masz linki do stron, gdzie można ściągnąć te mody

3) wykrył Cię azdykiem (po amerykańsku - sonarem), rzeczywiście nie zawsze eskortowiec Cię złapie na wiązkę, zależy to np od Twojego względem niego położenia - najlepiej jest jak jesteś odwrócony w jego stronę rufą lub dziobem, wtedy asdic ma najciężej

4) miło poznać ziomka :)

pozdr.
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez The Edge » 21.04.06, 08:36

Normalnie się zaczynam zastanawiać, czy dziś nie powiesz mi, jak dokładnie "brzmi" nr kodu na mojej płycie...;):D To komplement, bo lubię konkretne rozmowy z fachowcami ;)
Wszystko zakodowałem, sięgnę więc ponownie do worka z pytaniami :D
5) Czy w momencie wysyłania komunikatu o kontakcie lub o przebiegu patrolu - U-nadawca jest wykrywany? Czy komunikaty zdradzają kwadrat polowania Łowcy?
6) Czy zmiana łodzi na lepszą (np. z VII na IX) w styczniu 1944r. ma jakiś sens? Ze wzrastającego poziomu trudności i poziomu technologii wnioskuję, że nie.. bo łódka na "dzień dobry" jest goła, bez wszystkich aktualnie dostępnych ulepszeń w stylu "trwalsze akumulatory" czy "rasowanie silnika"? Nie mówiąc o powłokach anty-, czyli typowym "defense".. Myślę, że nawet nie zdążyłbym do końca wojny dostosować pojazdu od strony ofensywnej.. (?)
7) Dlaczego mam wrażenie, że walczę osamotniony? Dlaczego przez godzinę (bitą, w kompresji czasu 1) od momentu wysłania komunikatu o konwoju - ścigałem i tłukłem się z konwojem na działa pokładowe: SAM? Ciemna nocka - więc oświetlałem środkowe jednostki konwoju bez przerwy: żeby wskazać miejsce - tylko KOMU?? Czy sztuczna inteligencja SH3 jest na tak niskim poziomie, że skazuje dowódców U-boot'ów na zagładę poprzez zupełny brak współpracy między jednostką gracza i jednostkami "komputerowymi" niemieckimi - jeżeli takie w ogóle istnieją, prócz mnie? ;)
Zrobię sobie tutaj zwykłą ZLEWĘ, sorry :D Misja pojedyncza: Bismarck. Przechwycić i zatopić okręty nieprzyjaciela. OK, no problem. Łódka U-74 zostaje rzucona 800metrów (czy ileś tam) od Pancernika King i kilku innych okrętów - ma je zatopić. Z lewej ani prawej nikogo nie ma. Rozumiem więc, że historycznie: do próby uratowania Bismarcka skierowano jednego U-boot'a, dowodzonego przez kapitana z szaleństwem w oczach? :D
ZERO współpracy kompa z graczem. Czy mi się wydaje? Czy jakakolwiek współpraca jest możliwa tylko poprzez opcję multiplayer? Dlaczego więc - gdy atakuję okręty wroga w 44r. po pięciu minutach przylatuje klucz samolotów? U Angoli wystąpiła sztuczna inteligencja, w Rzeszy jej brakuje? ;):D
I CO Z TEGO, że: "Meldunek o konwoju przyjety, dobra robota?" Jeżeli za cenę podbudowania własnego egoizmu głupią wiadomością z dowództwa mam np. stracić 40% integralności kadłuba (bo przy namierzaniu stał się "wypadek") - to mam w 4literach narażanie "życia" swojego i załogi tylko po to, by potwierdzić, że: "Tak, konwój rzeczywiście płynie...." :D
8) Czy za to idiotyczne ;) potwierdzenie istnienia konwoju są jakieś punkty reputacji? Bo jeżeli nie - to daję słowo, że od dziś nie wiem, co to jest konwój i w ogóle mnie to nie obchodzi :D
9) Czy można wymienić przed patrolem pociski oświetlające na np. przeciwlotnicze?
10) Jeżeli widzę na mapie czerwony stateczek, a po przybyciu na miejsce okazuje się, że nikogo nie ma; a na mapie stateczek wciąż jest: to mam do czynienia z łodzią podwodną, której nie potrafię wykryć?
11) Ile razy na patrol można wypuścić wabie? Są one jakoś ograniczone ilościowo? A jeżeli tak - to gdzie mogę to sprawdzać?
12) Czy po wypuszczeniu wabiów mogą włączyć całą naprzód czy lepiej od razu skasować karierę? :D
....12a) Czy ktoś to jeszcze czyta? ;):D
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Myszkin » 21.04.06, 09:00

5) nie
6) nie
7) w grze nie wsytępują niestety wilcze stada, nie ma dodatkowych punktów reputacji za meldunek o konwoju
9) nie
10) tak oznaczony jest wrak jednostki, którą zatopiłeś
11)ja kiedyś używałem ich kilka razy podczas ucieczki przed eskortą i ich nie zabrakło, ale nie potrafię dokładnie powiedzieć ile ich jest
12)sprawdź sam :)
12a) patrz wyżej
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez The Edge » 21.04.06, 11:09

Myszkin napisał(a):7) w grze nie wsytępują niestety wilcze stada, nie ma dodatkowych punktów reputacji za meldunek o konwoju
....to: czy jest sens uganiać się za konwojami od 1944r. wiedzšc, że spotkamy co najmniej 6 eskortujšcych z silniczkami 37 węzłów? Mimo wszystko: pojedyncze (a raczej pary) płynšcych samotnie też można spotkać w latach 44-45... Rozumiem, że konwoje sš esencjš Silenta, ale brawura to nie odwaga ;) Lubuję się również w zatapianiu niszczycieli, ale przy samotnym mam jakieœ szanse przynajmniej; a w przypadku samych statków towarowych w konwoju - i tak nie jesteœmy w stanie kršżyć sobie w kółeczko i pykać cygara w tłuste sztuki; natomiast salwa też nie składa się z nieskończonej iloœci cygar - ile zatopisz okrętów konwoju jednš salwš? Więcej, niż zatopisz okrętów spotkanych samotnie (DWÓCH)? ;)
A czy osoby, uczestniczšce w produkcji SH4 nie mogłyby pomysleć o tym, że każdy z nas pewnie chciałby dowodzić STADEM (w ramach zasług np.)? ;)
A czy za zatopienie okrętów konwoju punkty reputacji w SH4 nie mogłyby byc liczone inaczej? Nie mówię, że podwójnie - ale chociaż z 50% więcej, niż za samotne okręty...
Konwój to PERŁA tej gry, jednak chciałem zwrócić uwagę Szanownych Państwa, że (moim zdaniem):
a) skoro nie ma ŻADNYCH punktów za zamierzenie konwoju;
b) skoro za zatopione w konwoju statki punktacja jest taka sama, jak za wszystkie inne napotkane w grze jednostki
c) skoro coraz ciężej się do nich dostać
to atakowanie konwoju w latach 44-45 jest (dla mnie) utraceniem SENSU GRANIA. Marne szanse kontra NIC w zamian, prócz satysfakcji (często jest to denna satysfakcja, denna od DNA ;):D)
....
Zgubiłem gdzieœ 8) ? :D
No to voila:
8) Jak się kształtuje iloœć punktów reputacji wg zatopionych statków? Jest jakiœ przelicznik "tonażowy", a może tabelka ukazujšca za jaki okręt ile otrzymuje się punktów?
13) na stanowisku "słuchacza" jest koło hydrofonu, z prawej dolnej gałka głoœnoœci, a z lewej dolnej przycisk. Można go używać po wczeœniejszym ustawieniu wskazówki na nasłuchiwanym obiekcie? Bo użycie "ot tak se" edytuje komunikat w stylu: "Brak wskazanego obiektu" czy jakos tak...
14) W przypadku obu działek (plot i pokładowego): Czy zawsze w momencie wydania komendy "obsadzić działo" komp wyœle tam największe LESZCZYNY z mojej załogi, czy mógłby może zwracać uwage na fakt, iż jeden z podoficerów posiada kwalifakcję "plot" czy "artyleria" nie z pomyłki pewnie, tylko w jakimœ celu? ;):D
15) Lepsze jest sprzężone działko plot 30 czy 38? Na razie zestrzeliłem z 10 samolotów, z czego 2 ostatnie z 38 = więc niewiele mam do powiedzenia w tej sprawie. A chciałbym mieć pewnoœć, że zmiana 30 na 38 była sensowna.. A może jest właœnie wręcz odwrotnie: że nie kaliber tu ważny, tylko np. szybkoœć wystrzeliwania pocisków (która w obu przypadkach może być różna)?
16) Marynarzy 30/30. Czy tak powinno być? Bo u mnie od jakichœ 10 patroli jest 26/30 i jakoœ nie widzę sensu instalowania kolejnych 4 gęb do pochłaniania tlenu - tym bardziej, że:
a) 4 ludków i tak przebywa pod wodš w przedziałach "bez sensu" - ponieważ brak miejsca na wyrkach;
b) nie narzekam na wyczyny mojej "niepełnej" załogi...
Czy Wasze obsady sš zawsze na full? Czy teoretyczne przyspieszenie niektórych procesów nie œciera się ze zbyt dużš iloœciš czerwonych wykrzykników w przypadku ciężkich patroli, dłuższego przebywania pod wodš?
17) Jak przenosić całe przedziały (osobowo)? Wiem, że PPM i "Czy dac im odpoczšc?". Nie chodzi mi o przenoszenie np. z rufy na wyrka; konkretnie akurat o szybkš wymianę "silnikowych".. Czy można wpierw przenieœć wypoczętych całš grupš gdzieœ tam, następnie silnikowych na wyrka (to umiem), a potem wypoczetych z "gdzieœ tam" do silników? A może można za jednym zamachem dokonać podmiany œwieżych na zmęczonych?
....ja też już jestem zmęczony tymi wypocinami ;):D
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez The Edge » 21.04.06, 11:11

8) to miało być OSIEM) :D
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Myszkin » 21.04.06, 12:22

Uff...

Akcja SH4 rozgrywać się będzie na Pacyfiku, problem wilczych stad rozwiąże się więc sam.

Co do punktów za statki - jest różnica co się zatapia, ale osobiście nie posługuję się w tej kwestii przelicznikami.

13) chyba nie
14) i 15) z uwagi na to, że nie używam op w SH3 jako krążownika przeciwlotniczego nie mam doświadczenia w tym zakresie :)

16) nie musi tak być

17) jestem w pracy i nie mogę pić - obawiam się, że Cię bez tego nie zrozumiem :wink:
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez The Edge » 21.04.06, 14:05

Myszkin napisał(a):17) jestem w pracy i nie mogę pić - obawiam się, że Cię bez tego nie zrozumiem :wink:
:D
Przedział rufowy z wyrkami - zostawiam tam zmianę (łącznie z oficerem motorowym) dla pracujących przy silnikach.
W momencie, gdy chłopaki przy silnikach się zmęczą (zazwyczaj wszyscy naraz) - chciałbym jak najszybciej zamienić odpoczywajacą PEŁNĄ obsadę z łóżek (8 chłopa + oficer) na zmęczoną, identyczną PEŁNĄ obsadę przedziału silnikowego.
Wiem, że moge kliknąć PPM (prawy przycisk myszy ;) ) i wysłać zmęczonych na odpoczynek. Ale jak mam ich wysłać, skoro tam wciąż odpoczywa druga zmiana? ;)
Chciałbym jak najszybciej wymienić całą zmęczoną obsadę pracujacą przy silnikach na identyczna ilościową "drugą zmianę" do pracy przy silnikach. A że TO (zmęczenie ich) się dzieje najczęściej w najmniej odpowiednim momencie :D - nie chce tracic czasu na klikanie myszką i zamianę pojedynczego ludka wypoczętego na jakiegoś zmęczonego; w tym czasie mogę pójść w bombową głębię...;):D
Do poniedziałku, ja też w pracy ;)
pzdr dla wszystkich :)
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Myszkin » 21.04.06, 14:09

Musisz zmieniać ich pojedyńczo. Jeśli cały przedział "wypoczętych" jest zapełniony to przesuń jednego z załogi do przedziału np torpedowego czy silników elektrycznych i już zrobi Ci się miejsce na pojedyńcze zmiany.

Pozdro!
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez majama » 21.04.06, 15:21

Albo użyj poprostu dwuklika na przedziale a komputer sam wymieni ci wszystkich zmeczonych na innych
majama
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 340.000 BRT

Dołączył(a): 19.04.05, 13:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez The Edge » 24.04.06, 20:34

majama napisał(a):Albo użyj poprostu dwuklika na przedziale a komputer sam wymieni ci wszystkich zmeczonych na innych
Dzięki, tego właśnie szukałem; slalom w konwoju nie sprzyja pytaniom: "Marynarzu Stefan, dajesz radę? Jak samopoczucie, co słychac u żony Hermenegildy?" ;):D
Myszkin - też dzięki :)
Tylko na chwilę, ściągam mody.
Z Cenegi 1.4 - i ten jako pierwszy?
Właśnie kończy się RUb.1.45 z Beerymod - i ten jako drugi?
A SH3Cmdr25 - też mam ładowac?
A te dodatki w stylu 1.44 Flotylla (błąd strony zresztą) też? Dodatek Water też? ....ratunku :D
A czy zmoderowac mogę, a następnie pocinac w trwające już kariery? Czy moderowac można tylko "na starcie" - i pykac na tym aż do kolejnego moda, czy wszelkie aktualizacje można wykonywac w dowolnym momencie na używanej instalacji?
....dobra, już nie będę ( dzisiaj ;):D )
pzdr for All :)
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kapitan Łukasz » 24.04.06, 22:24

majama napisał(a):Albo użyj poprostu dwuklika na przedziale a komputer sam wymieni ci wszystkich zmeczonych na innych


Zauwazylem jednak ze nie przerzuca podoficerow bez kwalifikacji :? i trzeba robic to recznie oraz czesto daje tam gostkow ktorzy totalnie sa tam bezuzyteczni choc mam fachowcow
Kapitan Łukasz
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 97.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marv » 24.04.06, 22:24

to moze wyrecze kolegow bo juz zmeczeni pewnie... :wink:

Tylko na chwilę, ściągam mody.
Z Cenegi 1.4 - i ten jako pierwszy?



z cenegi sciagasz PATCH 1.4 a nie zaden MOD
i owszem instalujesz patcha w pierwszej kolejnosci

Właśnie kończy się RUb.1.45 z Beerymod - i ten jako drugi?



tak RUB jako drugi, na czysta (nie liczac patcha) gre

A SH3Cmdr25 - też mam ładowac?


to zalezy juz tylko do ciebie :wink:
ale polecam, jakby co to instaluj na samym koncu

A te dodatki w stylu 1.44 Flotylla (błąd strony zresztą) też? Dodatek Water też? ....ratunku :D


to co napisales juz zawiera RUB, takze nie sciagaj

A czy zmoderowac mogę, a następnie pocinac w trwające już kariery? Czy moderowac można tylko "na starcie" - i pykac na tym aż do kolejnego moda, czy wszelkie aktualizacje można wykonywac w dowolnym momencie na używanej instalacji?
....dobra, już nie będę ( dzisiaj ;):D )
pzdr for All :)


mody instaluj kiedy jestes w porcie
marv
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 54.000 BRT

Dołączył(a): 08.02.06, 20:53

Postprzez The Edge » 25.04.06, 09:54

Kapitan Łukasz napisał(a):....czesto daje tam gostkow ktorzy totalnie sa tam bezuzyteczni choc mam fachowcow

Tak się dzieje przy każdej komendzie, niestety.. już gdzieœ pisałem o "obsadzeniu działka" - w norze zostajš podoficerowie "artylerzyœci", a do działa siadajš marynarzyki :?
Wyjœciem na ten stan obsadzania automatycznego np. w przypadku silników - może być mocny oficer motorzysta.. właœciwie: on plus dwóch podoficerów z "zębatkami" - te 3 osoby ostatnio napędzajš mi Uboota przez ponad pół patrolu, gdzie 80% czasu kręci się na realnym tykaniu zegara z racji konwoju. Właœciwie to chyba mój oficer motorzysta siedzi na silnikach od wyjœcia w morze do końca, zachowuje się, jakby był Terminatorem - zmieniam tylko podoficerów :) Tyle, że on pływa ze mnš od poczatku i już nie posiada wolnych miejsc na medale...;)
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez The Edge » 25.04.06, 10:09

marv napisał(a):mody instaluj kiedy jestes w porcie

F*CK. Gdybym to wiedział wczoraj: postawiłbym Ci flaszkę, serio :D
Bo zdążyłem już:
- zainstalować patcha;
- wylecieć z gry przy Inicjalizacji do Windows'a;
- zrobić nakładkę, wracając do czystego oryginału (teoretycznie);
- wylecieć z gry do Windows'a przekonując się, że nakładka nic nie da;
- odinstalować całkiem SH;
- zainstalować ponownie.
A wszystko dlatego, że wczytywałem karierę w trakcie trwania patrolu.
Zdążyłem się zorientować, że nowostworzona kariera działa bez zarzutu, więc patch ogólnie chodzi. Myślałem, że muszę zaczynać od nowa - i to była porażka.
Wiem mniej więcej, co daje Commander - więc też go zapodam, niech padnie pamięć, a co! ;):D Muszę dokupić memorki tochę, nie inaczej.
Już teraz przy konwersji 1024 mam skoki na mapie :?
Kolejność karmienia oryginału zakodowałem :D, dzięki :)
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez JiMi » 25.04.06, 10:18

kolejnosc taka:
- czysta instalka-->patch 1.4---> RUB 1.45 (jesli z nim grasz)---> inne mody---> SH3 commander
JiMi
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 65.000 BRT

Dołączył(a): 24.04.06, 13:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez The Edge » 25.04.06, 10:25

Myszkin napisał(a):11)ja kiedyś używałem ich kilka razy podczas ucieczki przed eskortą i ich nie zabrakło, ale nie potrafię dokładnie powiedzieć ile ich jest

Faktycznie: użyłem pięć razy w trakcie patrolu - i żyję ;)
Wabie kupuje się raz na całą karierę? To już chyba lekka przesada, I think ;) Wszak jest to chyba jedyny w pewnym momencie sposób na przetrwanie? Powinien więc kosztować 450 (jakoś tak) za każdym razem, jeżeli wabie zostały uzyte w poprzednim patrolu: bo tak raz na całą karierę to chyba zbyt proste... Proszę mnie włączyć do zespołu, tworzacego SH4...;):D
Muszę wrócić do pytania nr 5) ;)
W opisie (dumne słowo) do oryginału na płycie - znalazłem zdanie w stylu: "Uważaj, bo Anglicy posiadają dobrze rozwinięte sprawy radiowe i mogą przechwycić komunikat, a za chwilę w tym rejonie pojawią się samoloty patrolowe."
Osobiście uważam, że Twoja odp.: że NIE JEST wychwycany - jest prawidłowa; natomiast opisującemu oryginał SH palaczowi z kotłowni pomyliło się nadawanie komunikatu ze zbytnią bliskością brzegów Anglii...:D
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kapitan Łukasz » 25.04.06, 14:06

The Edge napisał(a):
Kapitan Łukasz napisał(a):....czesto daje tam gostkow ktorzy totalnie sa tam bezuzyteczni choc mam fachowcow

Tak się dzieje przy każdej komendzie, niestety.. już gdzieœ pisałem o "obsadzeniu działka" - w norze zostajš podoficerowie "artylerzyœci", a do działa siadajš marynarzyki :?
Wyjœciem na ten stan obsadzania automatycznego np. w przypadku silników - może być mocny oficer motorzysta.. właœciwie: on plus dwóch podoficerów z "zębatkami" - te 3 osoby ostatnio napędzajš mi Uboota przez ponad pół patrolu, gdzie 80% czasu kręci się na realnym tykaniu zegara z racji konwoju. Właœciwie to chyba mój oficer motorzysta siedzi na silnikach od wyjœcia w morze do końca, zachowuje się, jakby był Terminatorem - zmieniam tylko podoficerów :) Tyle, że on pływa ze mnš od poczatku i już nie posiada wolnych miejsc na medale...;)


To ja mam lepsze wyniki :D

W obu torpedowniach po oficerze i 1 Torpedysta z dwiema promocjami
Silniki yo samo tyle ze motorzysta
Wachta to samo
Sonary itepe dwoch fachowcow na full daja bez meczenia sie
Tylko w centrali mi sie mecza bo musi tam ktos byc i tylko 2 ludki z zalogi sie mecza mi na okrecie :P
A swoja droga to dzieki temuze na falakah mialem niedorajdy to bomby zabily ich(wiem ze to jest okrutne co mowie) a nie moich rozpuszczonych podoficerow :roll:
Kapitan Łukasz
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 97.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez The Edge » 26.04.06, 10:02

JiMi napisał(a):kolejnosc taka:
- czysta instalka-->patch 1.4---> RUB 1.45 (jesli z nim grasz)---> inne mody---> SH3 commander
Olałem 2 instalkę i zapodałem na razie 1.4 na dotychczasową. Właściwie poza korektą zasięgu torpedy T II, komunikatem o osiągnięciu końcowej chorągiewki kursu i żółtymi dźwigami w porcie - nie zauważyłem większych zmian..
Zrobię na tym patrol i zapodam RUb'a; Commandera dorzucę z większym opóźnieniem - posprawdzam tonaż na 1.45..
Inne mody chyba sobie podaruję... co za dużo - to i RAM nie chce :D
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kekacz » 26.04.06, 10:15

The Edge napisał(a):
Myszkin napisał(a):11)ja kiedyś używałem ich kilka razy podczas ucieczki przed eskortą i ich nie zabrakło, ale nie potrafię dokładnie powiedzieć ile ich jest

Faktycznie: użyłem pięć razy w trakcie patrolu - i żyję ;)
Wabie kupuje się raz na całą karierę? To już chyba lekka przesada, I think ;) Wszak jest to chyba jedyny w pewnym momencie sposób na przetrwanie? Powinien więc kosztować 450 (jakoś tak) za każdym razem, jeżeli wabie zostały uzyte w poprzednim patrolu: bo tak raz na całą karierę to chyba zbyt proste... Proszę mnie włączyć do zespołu, tworzacego SH4...;):D


Ja zużyłem wszystkie raz, ale miałem na karku 4 niszczyciele w 43 roku. Po kilku godzinach im ucieklem, ale co sie napocilem...

Co do kosztu, punkty renown czy inszej reputacji traci sie za montaz wyrzutni wabii a nie ilosc sztuk puszek do niej.
Kekacz
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 7.000 BRT

Dołączył(a): 24.04.06, 15:10
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez The Edge » 26.04.06, 10:25

majama napisał(a):Albo użyj poprostu dwuklika na przedziale a komputer sam wymieni ci wszystkich zmeczonych na innych

To najbardziej ZAJE***TY dwuklik, jaki znam.
Wymiana wszystkich zmęczonych podczas akcji - choćby ich było oœmiuset - zajmuje góra 3 sekundy :idea:
Dwukliki ze zwykłych symulatorów nie majš szans :D;)
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez The Edge » 26.04.06, 10:53

Kapitan Łukasz napisał(a):To ja mam lepsze wyniki :D

W obu torpedowniach po oficerze i 1 Torpedysta z dwiema promocjami
Silniki yo samo tyle ze motorzysta
Wachta to samo
Sonary itepe dwoch fachowcow na full daja bez meczenia sie
Tylko w centrali mi sie mecza bo musi tam ktos byc i tylko 2 ludki z zalogi sie mecza mi na okrecie :P
A swoja droga to dzieki temuze na falakah mialem niedorajdy to bomby zabily ich(wiem ze to jest okrutne co mowie) a nie moich rozpuszczonych podoficerow :roll:
....to może zrób chociaż jednego podoficera sternikiem - wtedy oficer na miejscu PM w centrali nie musi posiadać tej specjalizacji... (?)
...a jest Ci potrzebny ten drugi torpedysta? ....tzn. inaczej: do momentu, w którym miałem 29% - była inna bajka. Teraz mam ładowanie torped czasowo rzeczywiste - 6 minut czy jakos tak... więc chyba jeszcze nie jestem świadomy tego, że drugi torpedysta oficer będzie musiał bardzo często przebywać przy wyrzutniach, przy konwoju właściwie chyba bez przerwy...(?)
...a radiotelegrafista drugi wypasiony siedzi na radiu? Z racji radaru chyba? Też mam dwóch, ale jeden zawsze odpoczywa - żeby na sonarze był zawsze full wypas... Na radio dawałem zawsze leszcza, i tak obsada przedziału świeci się zawsze na zielono na maksa.. No ale w temacie radaru - muszę przekminić ten temat na spokojnie: czy robić 3go radiowca...
Czy w XXI jest obsada 6 oficerów? Od początku drażni mnie jedna sytuacja: na powierzchni, gdy oficer jest na wachcie - brakuje albo nawigatora albo oficera uzbrojenia. I leci czas na klikanie po stanowiskach, a czas nieraz nie ma...
Jeszcze nikogo nie zabiłem... mi bardziej byłoby szkoda MEDALI....;):D
Nie przesadzajmy znowu: to jest wojna, więc jako kierownik tego kawałka stali - eliminujesz swoich prawidłowo ;):D Niech się cieszą, że nie zginęli w porcie w knajpie :D
pzdr
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez JiMi » 26.04.06, 11:06

po co Ci oficer uzbrojenia jak jestes na powierzchni? jak grasz na 100% to wogole mozesz z niego nie korzystac ;) ja obsadzam to stanowisko w zasadzie na chwile przed zalaniem lukow zeby dostac potwierdzenie ze je otworzylem i odpalilem torpedy w chwile po ataku juz nie potrzebuje oficera...

Ja gram na modzie NYGM Crew Managment czy jakos tak - mod ktory wymusza mniej wiecej 8h wachty - zalaoga sie meczy ale tez odpoczywa bardzo sprawnie to idzie - jesli plyniesz na dieslu mozesz sobie wsadzic w przedzial silnika elektrycznego czesc zalogi - nie bedzie sie meczyc, nie bedzie tez odpoczywac ale nie meczy sie - to jest bonus...

pozdro
JiMi
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 65.000 BRT

Dołączył(a): 24.04.06, 13:59
Lokalizacja: Olsztyn

Następna strona

Posty: 209 • Strona 1 z 91, 2, 3, 4, 5 ... 9

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości