1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

[Relacja z budowy] Projekt 941 Tajfun

Moderatorzy: Jatzoo, Jakub_RC

Posty: 116 • Strona 5 z 51, 2, 3, 4, 5

Postprzez lewych » 29.12.07, 23:32

Witam, DAreus masz moze jakiś sprawdzony sposób połączenia połówek? planuje strefy suche zrobić na równo z dolna polówką, poczatkowo myślałem zdobić wyżej ale chyba bedzie miał za dużą wyporność, wszelkie wizje i sprawdzone rozwiazania mile widziane ;-)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
lewych
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 52.000 BRT

Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez amigo » 30.12.07, 01:46

Witajcie Darek cholera nie nabijaj się Ty przynajmniej miałeś do oglądanie czołgi T-34-86, a ja .... stare dupy 62-87 lat. Ale masz rację ostatnio czasami trzeźwieję.
Kolego lewych robota zarąbista !!!!! ,
proponuję tak po zmatowieniu krawędzi dolnej części kadłuba nakleić żywica+talk ( lub maka ziemnieczana) + utwardzacz- pasków laminatu, lub poliestru o gr ok 3 mm, na całej długości. będą to kołnierze podziału
, Następnie do dwóch skrajnych i jednej środkowej wręgi dokleić ( donitować) poprzeczny pasek w/w materiału ( pod kątem prostym)
teraz w pokładzie wywiercamy otwory na wkręty, łączące obie połówki. wystające części wkrętów można zamaskować jako np polery,
Zamiast wkrętów można stosować zatrzaski ze np, spinaczy, ale to więcej pracy. Więcej szczegółów na załączonych rysunkach
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez amigo » 30.12.07, 01:47

cd
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez lewych » 30.12.07, 12:55

Ok, dzieki za rade, troche mi te zakładki kłócą sie z wykonaniem strefy suchej która w tym przpadku musiała by być wyższa o te 1-2 cm, coś pomyśle w ta strone, pozdrawiam
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
lewych
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 52.000 BRT

Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez amigo » 30.12.07, 17:10

Witaj wcale nie musi być wyższa, zobacz na rysunku. w/w zakładki pięknie usztywniają dolną krawędx kadłuba, podatna w tym miejscu na zwichrowanie
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
amigo
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 983.000 BRT

Dołączył(a): 07.09.03, 12:34

Postprzez lewych » 30.12.07, 19:35

OK, pomyśle o tym, narazie szlifuje, szpachluje, szlifuje i czekam na kawałek nie zamarznietej wody, ciekawi mnie ile trzeba włożyć balastu zeby dolna część kadłuba zaczeła nabierać wody? pewnie da sie to jakoś wyliczyć...
lewych
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 52.000 BRT

Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: :_)

Postprzez tobruk » 30.12.07, 21:59

DAreus napisał(a):amigo już wrócił , ale pewnie trzeżwieje po nieudanym pobycie w kuracyjum :lol: :lol: :lol:

pozdr
DAreus


wilki morskie mają swoje przywileje :lol:
tobruk
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Vip User
 
Tonaż: 817.000 BRT

Dołączył(a): 18.11.03, 00:03
Lokalizacja: lubuskie

op

Postprzez DAreus » 01.01.08, 21:18

witam
jesli chcesz zrobić zamykanie jak w moim Wilku ( popatrz na fotki ) to nie jestem do końca przekonany .
nie będę sie na forum rozpisywał o wyporności , wyporności kształtu , statecznosci wzdłuznej i poprzecznej o.p.

zastanów się nad rurą pcv , potem krótko popiszemy , a potem podjadę do tarnowskich gór lub się spotkamy w katowicach to resztę opowiem .
pewnie wiesz ( a jak nie to sie chwalę ) ze zrobiłem dwa RC op . oba pływajace . niestety jeden spoczywa głęboko i nie chcę aby to spotkało tez was.....

i na litość boską nie zalewaj całego kadłuba wodą !!!! wyznacz w nim tylko potrzebną strefe suchą i to bedzie twoja wypornosć nawodna . no chyba ze masz hurtownie aku koło domu , bo prądu bedzie potrzeba od cholery.......

pozdr
Dareus
DAreus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 165.000 BRT

Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez lewych » 02.01.08, 09:13

Witam Cię, planuje wydzielić w kadłubie wzależności od potrzeb 2 do 3 niezaleznych stref suchych każda odługości ok 30 cm jako zamknięcie planuje zadoptować przeźroczystą pokrywe do skrzynki elektrycznej Z-0, zasilanie to raczej nic innego jak żelówka nie wchodzi w gre, jeśli chodzi orure PCV to masz na myśli taki sposób rozwiązania jak u Jakuba_RC? Myśle że spotkanie jest jak najbardziej wskazane, proponuje TG, nie z racji mojego lenistwa ale omówienie chociąż 1/100 interesujacych mnie rzeczy bedzie wymagało dogodnych warunków lokalowych ;-) co w katowicach nie bedzie łatwe do zapewnienia, tak więc zapraszam w me skromne progi.
lewych
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 52.000 BRT

Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

op

Postprzez DAreus » 02.01.08, 21:24

witaj
mieszkam w innym województwie i z racji biura w Gliwicach preferuję okolice A4. tak więc TG odpadają , i tak musze prowadzić auto więc piwko odpada.
a nie mam takiego zasobu wiedzy aby odpowiedzieć na wszystkie pytania , chyba dam rade tylko na kilka.
kilka stref suchych .... to potrzeba okreslenia ich dokładnej wypornosci oraz wagi i oczywiście położenia w stosunku do ś.ciężkosci op.

no i nie zapomnij o zbiornikach trymujących , bo stery nie zapewnią poziomu podczas ruchu , no chyba że z prędkością motorówki:-)) :)
DAreus
Leutnant zur See
 
Tonaż: 165.000 BRT

Dołączył(a): 10.04.04, 21:24
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez lewych » 03.01.08, 08:25

Ok, pracuje w Zabrzu więc jak dla mnie moga być nawet Gliwice, zapakuje czarną paskude do kombika i pojedzie gdzie trzeba,
Liczę się z tym iż, nie ominą mnie liczne przeróbki i modyfikacje stref czy zbiorników ale to wkońcu jest to co w tym wszystkim najfajniejsze, możliwość nieustannej modyfikacji modelu bez ryzyka utraty gwarancji producenta :D
Nie no z tym browarkiem to załamka na całej długości wodnicy :(
Założenia wyjściowe to predkość ślizgu, w PL raczej nie ma żadnych zawodów w klasie OP a na jakieś koniecznie trzeba jeździć więc nie mam wyboru ślizgiem go puszcze :D
lewych
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 52.000 BRT

Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: op

Postprzez Jakub_RC » 29.04.08, 04:01

Cześć.

DAreus napisał(a):no i nie zapomnij o zbiornikach trymujących , bo stery nie zapewnią poziomu podczas ruchu , no chyba że z prędkością motorówki:-)) :)


Bzdura, wszędzie piszą, że właśnie duże modele są bardzo stabilne jeśli chodzi o ruch poziomy. Wystarczy dobre rozmieszczenie balastu.

Kadłub wygląda naprawdę imponująco - świetna robota Panowie.
Pozwolę sobie pokazać w jaki sposób łączenie połówek występuje w zestawach, według mnie jest to także dobre rozwiązanie. Na czerwono zaznaczyłem poprostu miejsce na niewielką śrubę, która mocowanie ma przy dolnej połówce - jakby "oczko".

Obrazek

3 sekcje - 3 razy więcej uszczelnień - widziałem tylko jednego Tajfuna w internecie który miał kilka sekcji suchych, model nie został skończony z powodu jakiś komplikacji.

Panowie nie popełniajcie mojego błędu i darujcie sobie od razu sprężone powietrze. Użyjcie jakiegoś gazu w płynie. Zarówno na tej stronie jak i u DAreusa (sorry stary;) ) są poważne błędy odnośnie tych systemów - często mylone. Z tąd mylne nazewnictwo oraz pakowanie kompresorem powietrza do butli/zbiorników. Na zachodzie 95 % takich systemów wykorzystuje butle do markerów paintbolowych lub właśnie gaśnice, ale wypełniają je gazem w płynie - nie kompresują powietrza, gdyż system taki jest bardzo mało wydolny co pewnie sami podejrzewaliście lub już wiecie. Jak kolosalna jest różnica w ilości wynurzeń pokazałem u siebie w relacjiz budowy VIIC.
Weźcie też pod uwagę, że zbiornik waszego cacka jak nic będzie musiał mieć ~ 1,5 litra pojemności.

Pozdrawiam.
Jakub_RC
Oberleutnant zur See
Oberleutnant zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 233.000 BRT

Dołączył(a): 11.04.06, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lemansky1979 » 27.02.09, 12:19

Panowie, czytam i podziwiam... na razie brak mi funduszy, a żona dotacji nie da, ale maży mi sie Typhoon w skali 1:50, tylko z lutowanych blach miedzianych. cóż, na razie bawię się w wyliczenia i planowanie, jak coś ruszy to dam znać. lewych, powodzenia, czekam na ciąg dalszy :D
lemansky1979
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 2.000 BRT

Dołączył(a): 27.02.09, 10:06
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

Re: [Relacja z budowy] Projekt 941 Tajfun

Postprzez WESOLY0209 » 17.08.09, 04:27

witam jestem nowy i dopiero zaczynam zabawe z lodziami podwodnymi :) mam pytanie jaki koszt wyszedł calej skorupy czu nie taniej by bylo kupic gotowy i przystosowac do wlasnych potrzeb
WESOLY0209
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 1.000 BRT

Dołączył(a): 15.08.09, 18:44

Re: [Relacja z budowy] Projekt 941 Tajfun

Postprzez lewych » 24.08.09, 10:36

Witam, przepraszam za kiepską jakość
http://www.typhoon.friko.pl/typhoon.mp4
Pozdrowienia dla wszystkich ze stoczni - lewych and flash27
Do zobaczenia pod wodą
lewych
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 52.000 BRT

Dołączył(a): 10.09.04, 10:08
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: [Relacja z budowy] Projekt 941 Tajfun

Postprzez Jatzoo » 18.09.09, 06:59

Wygląda rewelacyjnie :-)
Czekamy na więcej :-D
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.339.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Poprzednia strona

Posty: 116 • Strona 5 z 51, 2, 3, 4, 5

Powrót do Modele



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron