1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Witam wszystkich!!

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 98 • Strona 2 z 41, 2, 3, 4

Postprzez jaxa » 20.06.06, 20:06

boyLer - krótki opis mojej techniki ataku torpedowego (100% realizmu).
Nie będę pisał o poszukiwaniu celów, wyznaczaniu kursu przechwycenia i punktu spotkania. Założmy, że statek jest już zaobserwowany przez ciebie lub wachtowych. Pierwsze co musisz zrobić, to przyjąć odpowiednią pozycję względem celu. Zalokuj cel na UZO lub peryskopie. Staraj się wyprzedzić cel i znaleźć się przed nim - rób to ostrożnie, żeby nie zostać zaobserwowanym, na granicy widzialności. Gdy już zajmiesz pozycję przed celem ustaw swój okręt tak, by kurs twojego uboota i kurs statku-celu przecinały się pod kątem bliskim 90 stopni. Musisz uważać, by nie zostać zauważonym, dlatego podchodź w zanurzeniu i wysuwaj persykop na bardzo krótką chwilę nieco ponad poziom wody, tylko dla korekty kursu i odległości. Gdy podejdziesz na ok. 500-1000 m do celu zatrzymaj okręt - jest to ważne dla poprawnego obliczenia prędkości celu. Przed zajęciem ostatecznej pozycji zidentyfikuj cel za pomocą podręcznika (zaznacz pusty kwadracik) - typ statku pojawi ci się w notatniku. W notatniku masz trzy pozycje - zasięg do celu, kąt pomiędzu kursem celu i twojego uboota oraz prędkość celu. Druga pozycja to kąt - kliknij na nią i zaznacz 90 stopni (taką już zająłeś pozycję) z lewej lub prawej burty, w zależności z której podszedłeś do celu i kliknij na ikonkę ptaszka (zaznaczone). Kliknij teraz na pozycję "zasięg" w notatniku i ustaw poziomą linię okularu peryskopu na linii wodnej statku-celu. Kliknij na ikonę w dolnym lewym rogu notatnika i cienką linię w okularze peryskopu ustaw na najwyższym punkcie statku, czyli na pozycji masztów. Teraz kliknij na trzecią pozycję w notatniku, czyli "prędkość celu". Kliknij na ikonę zegara i poczekaj 15-20 sekund (im mniej czekasz, tym większy błąd pomiaru, ale z wyczuciem, bo statek ci umknie - jeżeli płyniesz, to błąd pomiaru też się zwiększa). Zatwierdź prędkość, a potem zatwierdź wszystko klikając na ikonkę ptaszka w notatniku (ważne, często się o tym zapomina, a to powoduje wysłanie danych do przelicznika). Przed tą całą procedurą musisz jeszcze ustawić odpowiednio torpedy. W dzień zawsze wybieraj torpedy elektryczne, nie pozostawiają śladu torowego i nie zdradzają twojej pozycji, w nocy możesz wybierać elektryczne lub parogazowe (parogazowe są szybsze i mają większy zasięg). Sprawdź w podręczniku zanurzenie statku-celu. Jeżeli wybierzesz zapalnik uderzeniowy, ustaw głębokość biegu torpedy na ok. połowę jego zanurzenia, jeżeli magnetyczny, to na 0,5-1 m niżej. Pamiętaj, że przy wzburzonym morzu używanie torped z zapalnikiem magnetycznym jest utrudnione ze względu na kołysanie statku (torpeda może przejść znacznie poniżej jego kadłuba, nie polecam tego zapalnika w tych warunkach), natomiast przy zapalniku uderzeniowym musisz ustawić głębokość biegu torpedy na nie więcej niż 2-3 m, z tego samego powodu. Torpedami z zapalnikiem uderzeniowym nie strzelaj też pod ostrymi kątami, bo ześlizgują się po kadłubie. Ja strzelam zawsze pojedynczymi torpedami, ale możesz też ustawić wachlarz, ustawiając odpowiedni kąt rozejścia. Gdy torpedy masz ustawione, a wszystkie parametry obliczone, otwórz pokrywy wyrzutni i czekaj, aż statek-cel przetnie twój kurs (pozycja 0) i strzelaj. Ja na początek strzelam zawsze torpedą z zapalnikiem magnetycznym (chyba, że jest wzburzone morze, wtedy oczywiście uderzeniowy), poprawiam uderzeniowym. Przy GW ważne jest, by druga torpeda nie była wycelowana w to samo miejsce. Żeby wycelować torpedę w wybrane miejsce statku, musisz po ustawieniu wszystkich parametrów ataku odlokować cel, ustawić celownik peryskopu na wybranym punkcie kadłuba i strzelać. Przy zastosowaniu powyższych reguł ryzyko chybienia jest minimalne. Dla większości wyjadaczy to rzeczy oczywiste, ale początkujący muszą trenować.
Jeżeli o czymś zapomniałem, to dorzućcie swoje uwagi.
jaxa
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 78.000 BRT

Dołączył(a): 06.05.05, 18:10

Postprzez churchill » 20.06.06, 21:18

he ja powiem wprost strasznie mi się GW spodobał pod względem graficznym i nie tylko ale jeśli chodzi już o dobrze znany temat niezatapialnych frachtowców to mam jakby to powiedzieć troche traumatyczne przeżycia już ich nie będe opisywał ale znalazłem i na to sposób pozamieniać należy pare plików z GW z plikami z Ruba i jest jak w niebie :)hehe
churchill
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 05.10.05, 14:40
Lokalizacja: Lublin

Postprzez boyLer » 21.06.06, 07:09

Metoda prob i bledow chyba doszedlem jak to mam celowac!
Napisze ci a ty stwierdz czy dobrze;...zaczynam od okreslenia typu statku >
okreslam odleglosc statku odemnie- zaznaczam dno statku i najwiekszy punkt czyli maszt > wlaczam stoper i wciskam
F5 i zaznaczam go na mapie (bo mam odleglosc i kat z peryskopu) nastepnie po 3 minutach robie to samo >teraz linika
robie dluga linie przez te 2 punkty > np w 3min przeplynol 500 metrow to z prawej strony mapy jest pewna podzialka (rub go dal)
i robie linie na podzialce od 3min przez 0.5km do odleglosci i w ten sposob mam odleglosc! >
teraz wybieram kurs w ktorej oddam strzal np 30 wiec ciagne linie od mojego okretu przez 30 stopien na mapie az do kursu kolizyjnego
z okretem > biore kontomierz i mierze AoB > na koniec wpisuje po kolei to w KT (F6) czyli kurs kolizyjny 30stopni , odleglosc
AoB i szybkosc okretu > ustawiamy odpowiednio torpedy i gdy okret bedzie w srodku 30 stopni to PAL!

Tylko raz tak robilem bo niemialem wiecej czasu i z 1500m zatopilem frachtowiec ktory plynol 2wezly- wystrzelilem 2 torpedy i obie trafily w srodek!!
Wiec chyba dobrze wykombinowalem!?
Ocencie bo chce wreszcie wyplynac na ten atlantyk! :)
Ps dziekuje JiMiemu za to ze mi pomogl w paru sprawach! wie o co chodzi!
Ps2 Dzieki Jaxa! wyjasniles mi troche szczegolnie z tymi torpedami
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez FarszU » 21.06.06, 13:28

Dobrze kombinujesz ;) Jeżeli jednak nie będzie Ci sie chciało korzystać z nomografu to poprostu zamist trzech minut czekasz 3m 15 sek... I przeciągasz linie między oboma punktami. Jeżeli przepłynął np. 500m to jego prędkość to 5 węzłów. Ostatnio strzelałem używając właśnie tej metody
FarszU
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 63.000 BRT

Dołączył(a): 12.05.06, 21:39
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez boyLer » 21.06.06, 15:02

Dlaczego lepiej 3 min i 15sec a nie tylko 3min? Ale to znaczy ze zrozumialem technike celowania tak? Uff no wyplywam w ocean :)

Zapomniałem się spytac:
1. Czy gdy spotkam konwój to muszę każda czynnosc ktora opislem wyzej powtorzyc dla kazdego statku?
2. Gdzie jest w grze opcjia "Brightness" bo strasznie ciemno w nocy
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez FarszU » 21.06.06, 18:11

3m 15 sek opisywał Wazoo w swoim poradniku dot. manualnego celowania że jest dokładniejsze ;) ( ale 3 min. też wystarcza ).

AD.1 Wystarczy dla jednego ( merchanta bo czasem niszczyciele idą zmniennym kursem). Jak obliczysz kurs i prędkość dla jednego merchanta to mozesz byc pewien że reszta płynie tak samo.

AD.2 Niestety w grze nie ma opcji brightnes... a szkoda. Pozostaja tylko manipulacja monitorem, ustawianie gammy w opcjach karty graficznej w windowsie oraz używanie różnych programów które pozwalają rozjaśniać obraz. Niestety nie mam linków do żadnych takich programików, a bardzo by mi się przydały ;)
FarszU
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 63.000 BRT

Dołączył(a): 12.05.06, 21:39
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez JiMi » 22.06.06, 07:52

boyLer sosrki ale nie bylo mnie w domu jak sie umawialismy na gg...

ta podzialka z boku to nomograph i jesli stosujesz ja do oklreslania predkosci to nie stosuj zasady 3,15 min tylko 3 min albo 4 min jak ci wygodniej ja mierze czas i co minute zaznaczam pozycje a do okreslenia predkosci mierze 3 min....3,15 min stosuje sie do mierzenia predkosci bez uzycia nomografu wtedy odleglosc rowna sie predkosc - np 0,5 km to 5 wezlow....jeszcze jedna zasada korzystania z linijki - jak mierzysz odleglosc i zmienia sie ona z powiedzmy 600m na 700m to w rzeczywistosci nie jest to 700m tylko 650m nalezy pamietac o tym bugu zeby Twoje pomiary byly jak najdokladniejsze....

pozdrawiam
JiMi
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 65.000 BRT

Dołączył(a): 24.04.06, 13:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez boyLer » 22.06.06, 13:59

No wlasnie z ta linika mnie troche wnerwiała wiec dzieki ze to mi wyjasnieles JiMi!
Jestem w trakcie mojego pierwsze patrolu SH3 (100% real) i mam juz 3 frachtowce c2!!!! Jak ja sie cieszylem jak zakazdym razem widzialem jak tonie!!!!! :D Mialbym na koncie moze jeszcze duzy lotniskowiec ale mial kurs nie taki jaki bym chcial a ta jego predkosc no i eskorta...eh w kazdym razie jeszcze ani razu niezatonolem :) Pozdrawiam
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez Brodołak » 22.06.06, 17:34

boyLer sorry, że nie odpisałem, ale nie długo po otrzymaniu priva musiałem, oddalić się na dwa dni od kompa i matriksa. :oops:
Brodołak
Admiral
Admiral
Moderator Team
 
Tonaż: 1.770.000 BRT

Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
Lokalizacja: Piastów

Postprzez boyLer » 24.06.06, 07:59

Mam kolejne pytanie: Wiem że to też było pisane ale nie moge zrozumiec dlaczego ustalajac predkosc kurs itp naszego celu (który płynie w konwoju) mamy od razu dane do wszystkich celow???? Przeciez jedyne co maja to samo to predkosc!! Może i to ktos wytlumaczyc?? Czy na konoje jest inna technika celowania niz ta wyzej którą opisałem wyżej? Z góry dzięki za odpowiedz
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez FarszU » 24.06.06, 08:37

Kurs również mają taki sam ;). JEDYNA rożnica między nimi to odległość od twojego okrętu. Jak widzisz konwój to wyraźnie widać że płyną w mniej więcej równych odstępach od siebie ale tym samym kursem. :)
FarszU
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 63.000 BRT

Dołączył(a): 12.05.06, 21:39
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez boyLer » 24.06.06, 12:13

Juz rozumiem...jeszcze takie pytanko z innej beczki: Czy za zatopienie neutralnego okretu np frachtowca dostaje sie jakies punkty karne czy cos podobnego? Mozna je zatapiac?
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez FarszU » 24.06.06, 12:29

Dostaje się punkty karne. W temacie "pytania laika" bodajże był ten temat poruszony ;)
FarszU
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 63.000 BRT

Dołączył(a): 12.05.06, 21:39
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez boyLer » 24.06.06, 23:57

Witam ponownie! mam kolejne pytanie: Czy jest jakis mod ktory nieprzypisuje historyczne wartosci wszystkich asow okretow podwodnych? Bo glupio bedzie wygladac ze niby zdobede te 1000000 tonozu a taki Kretchmer ma okolo 300000 poprostu za duza luka! :lol: Idzie cos z tym zrobic? nie znam sie na angielskim dobrze ale czy ten mod cos zalatwi U-BoatWarAce standaloneV1.7?? Moze mi ktos po Polsku w skrocie opisac co daje on? Mozna go uzywac z RUBem?

W readme U-BoatWarAce standaloneV1.7 pisze: "combined RuB1.45 with U-BoatWarAceCampaign" czy to znaczy ze Rub jest w tym modzie?
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez boyLer » 25.06.06, 13:36

Nikt nie Łączył te mody razem?
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez Adi Cherryson » 25.06.06, 23:11

boyLer napisał(a):Witam ponownie! mam kolejne pytanie: Czy jest jakis mod ktory nieprzypisuje historyczne wartosci wszystkich asow okretow podwodnych? Bo glupio bedzie wygladac ze niby zdobede te 1000000 tonozu a taki Kretchmer ma okolo 300000 poprostu za duza luka! :lol: Idzie cos z tym zrobic? nie znam sie na angielskim dobrze ale czy ten mod cos zalatwi U-BoatWarAce standaloneV1.7?? Moze mi ktos po Polsku w skrocie opisac co daje on? Mozna go uzywac z RUBem?

W readme U-BoatWarAce standaloneV1.7 pisze: "combined RuB1.45 with U-BoatWarAceCampaign" czy to znaczy ze Rub jest w tym modzie?

Moim zdaniem - powinieneś poczuć się głupio. Posłać na dno milion BRT - to raczej nie jest możliwe. Przeliczając wynik na liczbę patroli i bitew konwojowych nie wierzę, że nie zdarzy Ci się jakiś jeden błąd, czy też niespodziewany atak lotniczy, który zakończy karierę. :(

Chyba, że jesteś prawdziwym Übermenschem Adolfa, łamiącym skorupę orzecha pośladkami. Musisz jednak pamiętać, że Alianci będą znać Twoje wyczyny i, przy około pół miliona BRT od połowy 1943 roku, zostaniesz ich honorowym celem. Dan Gallery, Klozetowy Dziadek (kawaler DDLM - Dan Dan the Lavatory Man), na pewno Cię znajdzie i zatopi. :D

Na poważnie: raczej nie ma takiego moda(u). Bo i po co? Musisz sam pogrzebać w pliku Data/Cfg/UboatAces.
Adi Cherryson
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 71.000 BRT

Dołączył(a): 09.01.06, 18:43
Lokalizacja: Katowice

Postprzez boyLer » 26.06.06, 08:07

Tak się akurat stało że mnie w koncu zatopili... :( Kwiecien 1940 ..wkradlem sie do jakiegos portu w Norwgii i zauwazyłem Pancernik...zatopilem go ale siadlo na mnie 4 niszczycieli...wylczylem dzielnie ale ciezko mi bylo wyplynac na ocean ...bombki zrobily swoje.
To byla moja pierwsza kariera, duzo sie dowiedzialem w trakcie jej trwania, wiec nastepna bedzie bardziej udana :P

Chcialbym pogrzebac w tym pliku ale nie wiem za pomoca czgo go otworzy? Moze ktos wie? Plik CFG
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez FarszU » 26.06.06, 09:06

Zwykłym notatnikiem go otworzysz ;)
FarszU
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 63.000 BRT

Dołączył(a): 12.05.06, 21:39
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez boyLer » 26.06.06, 09:27

Dzieki FarszU!! Zmieniac chyba niec niebede ale dodam kilka wlasnych postaci (oczywiscie historycznych) czesc z nich ustawie na caly okres wojny (wieksza konkurencja bedzie :lol: ) Tylko prosze o wyjasnienie:

[INIT]
Nb=32
tzn ile juz jest tych ludzi (asów) w tym notatniku? Ja naliczylem 31

NbVal=52
tzn ilosc patroli czy cos w tym stylu ale tez naliczylem 51 czy to znaczy ze za kazdym razem np dodam wlasna postac to Nb=33 a NbVal=(ilosc patroli+1)?Prosze sprawdzic czy dobrze mysle

Ps chcialbym tez troche zmniejszyc tonaz zatopien czy Tonnage War Mod v1.03.7z to zmieni? Tylko on ma 84 mb wiec daje cos duzo wiecej wiec kolejna prosba jakby ktos mogl napisac po polsku w skrocie co jeszcze daje to bym byl bardzo wdzieczny!! Mam nadziej ze ten mod niebedzie sie gryzl z Rubem pozdrawiam
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez boyLer » 26.06.06, 16:36

Juz wiem ja to pozmieniac z tymi asami ale to jest kupa roboty!!! :( A tak jak teraz jest zrobione to fakt ze historycznie ale troche to odbiera blasku tej grze....najlepiej by bylo zeby ilosci tonazu zatopione przez asow byly jakos losowo generowane a tu do ktoregos roku to wszystko staje...toche glupio....gdzies na tym forum lub sim widzialem screen gdzie byla lista asow zrobiona w grze tylko oni mieli w cudzyslowie dodane ksywki itpwiec moze to ten mod? Widzial ktos cos takiego? Moze jednak jest jakis mo, plik ktory daje te zmiany. Prosilbym o pomoc bo glupio mi sie gra wiedzac ze tak jest..
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez boyLer » 01.07.06, 12:42

Hej mam pytanko: Może mi ktos powiedziec co zrobic zeby przeniesc torpedy z środka okrętu do przedziału torpedowego na IXc? Pisało tu gdzieś ze trzeba przeciągnąc torpedy ale to nic nie daje a załoge mam wupoczętą. Do góry nad przedziałem torpedowym pasek wskazuje połowe...co tu zrobic oprócz tego ze trzeba wyjsc na powierzchnie?
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez dragonfly » 01.07.06, 15:01

Musisz mieć odpowiednio dużo ludzi w przedziale. Zbyt mała obsada nie daje rady przenieść torped. Poza tym sprawdź czy nie masz włączongo wyciszenia (Silent Running). Na wyciszeniu nie można ładować torped ani dokonywać napraw.
dragonfly
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 800.000 BRT

Dołączył(a): 22.09.03, 12:42
Lokalizacja: Żagań

Postprzez boyLer » 01.07.06, 17:40

Zrobilem test W comanderze ustawilem opcje no fatigue wlaczylem gre wystrzelilem wszystkie torpedy a i jest to samo a caly przedzial torpedowy pelny ludzi i wypoczety na maxa!!!! Co ja robie zle??? Prosze o pomoc!! Sciagnolem sobie moda NYGM tonage war ( na ruba) i jest to samo!!!Na dodatek rufowe wyrzutnie w tym modzie niedzialaja!! nie idzie strzelac!! I znow problem!!!eh ten symulator to mnie w nerwice wprowadzi... :evil: Prosze o pomoc
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Postprzez Uapa » 01.07.06, 17:53

1. Przeinstaluj gre
2. Z tego co wiem to albo Rub albo NYGM ale moge sie mylic
3. Na pokladzie nie moze byc sztormu podczas przeladunku, zaloga nie moze byc zmeczona.
Uapa
Oberleutnant zur See
 
Tonaż: 289.000 BRT

Dołączył(a): 21.04.05, 19:21
Lokalizacja: Alt Stettin

Postprzez boyLer » 01.07.06, 18:31

Zrobilem reinstalke i mam gołego 1.4pl i nadal niemoge wrzucic torpedy z magazynu zewn. czy oby idzie tak zrobic?

AHHHH zajażyłem w koncu!! :lol:
boyLer
Leutnant zur See
 
Tonaż: 105.000 BRT

Dołączył(a): 17.06.06, 13:12
Lokalizacja: Zamosc ale nie ten pod Ukrainą..

Poprzednia stronaNastępna strona

Posty: 98 • Strona 2 z 41, 2, 3, 4

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości