1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Pytanie o poziom realizmu samej gry

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 7 • Strona 1 z 1

Pytanie o poziom realizmu samej gry

Postprzez rdtin » 28.12.09, 01:02

Witam!

To mój pierwszy post tutaj, więc na wstępie się przedstawię, nazywam się Marcin i pochodzę ze Szczecina.
Właśnie składam nowy komputer tylko po to, aby "pograć" w SH. Trochę już czasu poświęciłem na czytaniu o tej "grze" (nie lubię tego słowa w przypadku takiego symulatora) jednak nie bardzo potrafię się dokopać do informacji związanych z tym, co uwzględnia ten symulator, aby być lepiej zrozumianym podam dwa przykłady:
Czy uwzględniona jest refrakcja dźwięku związana z różną temperaturą wody na różnych głębokościach ? Nie wiem jak się to fachowo określa w marynarce (jestem akustykiem) ale chodzi mi o miejsce w którym jest wyraźna granica między gęstościami wody i od której odbija się sygnał z sonaru.

Tak samo czy jest jakaś różnica związana z głębokością przy nasłuchiwaniu sonarem ?

Pytań mam oczywiście o wiele więcej, interesuje mnie jednak najbardziej czy znajduje się gdzieś w sieci jakieś opracowanie na temat czynników które są w tym symulatorze uwzględnione.
Może się to komuś wydawać trochę dziwne (a może nie?) ale po prostu chciałbym takie rzeczy wiedzieć.
Zamierzam zainstalować GWX3, czy to dobry pomysł przy grze na 100% realizmu ?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi!

Pozdrawiam,
Marcin
rdtin
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 4.000 BRT

Dołączył(a): 27.12.09, 04:45

Re: Pytanie o poziom realizmu samej gry

Postprzez pw524 » 28.12.09, 12:37

Kolego nie wiem czy jest uwzględniona refrakcja, wydaje mi się że tak, to znaczy to są moje subiektywne odczucia. Co do różnicy w nasłuchu związanej z głębokością to na pewno. Ja żeby słyszeć dalekie konwoje schodzę na jakieś 25-35 metrów, wtedy jest słychać znacznie więcej niż na peryskopowej.
Instalacja GWX to bardzo dobry pomysł, ja nie wyobrażam sobie grania bez tego. Do GWX jest dołączony obszerny manual i tam mogą być informacje o które pytasz, niestety manual jest w wersji englisch.
Możesz też zapytać się o to na SubSim tam są bardzo kompetentni ludzie. Tutaj zresztą też ale to forum troszeczkę podupadło, może z czasem odzyska dawną świetność kiedy nie nadążało się czytać nowych postów.
Komputer składaj dobry bo wkrótce wychodzi SH V i z zapowiedzi wygląda że grafika będzie odlotowa.
pw524
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 337.000 BRT

Dołączył(a): 02.12.07, 18:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Pytanie o poziom realizmu samej gry

Postprzez GMac » 28.12.09, 15:47

Ile ludzi tyle opinii ;) W grze nie ma refrakcji dźwięku do której dochodzi przy przenikaniu fali dźwiękowej przez warstwy wody o różnej temperaturze(gęstości) z prostej przyczyny, gra nie uwzględnia termicznych warstw wód na akwenach, tak samo jak nie uwzględnia zróżnicowanego zasolenia i prądów morskich. Zastosowany jest tylko gradient zanikania szumu środowiska nawodnego dla nasłuchu/odbioru dźwięków przy określonych głębokościach zanurzenia oraz falowania powierzchni wody przy określonych warunkach pogodowych. Bez GWX'a, SHIII to niedzielna wycieczka szalupą na pobliską lagunę ;)
pw524 osobiście mam nadzieję, że grafika nie będzie jedynym atutem nadchodzącej części ani też nie będzie jej elementem zaporowym tak jak to miało miejsce w SH4.
GMac
Leutnant zur See
 
Tonaż: 163.000 BRT

Dołączył(a): 30.10.06, 21:44

Re: Pytanie o poziom realizmu samej gry

Postprzez pw524 » 30.12.09, 14:15

No to już wiele się wyjaśniło z moimi odczuciami :D . A co do grafiki to ja też mam nadzieję ze nie będzie to jedyny atut i Rumuni wyciągną jakąś lekcję z poprzednich części ale myślę że na pewno nie obędzie się bez poprawek naszych bardziej zdolnych kolegów. Ja słyszałem to grafika będzie niestety "elementem zaporowym" . Z tego co wiem to proc 3GHZ i wypasiona karta. Sam już się zastanawiam nad modernizacją kompa.
pw524
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 337.000 BRT

Dołączył(a): 02.12.07, 18:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Pytanie o poziom realizmu samej gry

Postprzez Szymczak » 31.12.09, 00:15

No ja już na grafe nowa odkładam. A co mozna nowego pokazac w V ciężko powiedzieć ja bym chciał żeby komunikacja radiowa była na wyższym pozimie czyli np stała wymiana informacji z innymi ubootami możliwość koordynowania wilczymi stadami.
Szymczak
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 19.000 BRT

Dołączył(a): 21.12.09, 10:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pytanie o poziom realizmu samej gry

Postprzez pw524 » 31.12.09, 23:43

Popieram, fajnie było by zaatakować konwój w stadzie.
pw524
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 337.000 BRT

Dołączył(a): 02.12.07, 18:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Pytanie o poziom realizmu samej gry

Postprzez pawelciol » 02.01.10, 12:21

Coś mi się wydaje to niezbyt realne - z prostego powodu , musieli by trochę pokombinować z AI . Już mi się dziwnie zdaje, że mało kto sobie pogra w SHV własnie przez wymagania . Multi to co innego ale to już wszyscy mają w SHIII czy SHIV
pawelciol
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 62.000 BRT

Dołączył(a): 07.06.09, 18:27


Posty: 7 • Strona 1 z 1

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron