1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

pytania początkującego podwodniaka

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 21 • Strona 1 z 1

pytania początkującego podwodniaka

Postprzez soter » 16.05.06, 07:02

Witam szanownych kolegów.
Chylę czoła przed zawodowcami, którzy na 100% wyciągają ładne wyniki. Ja dopiero zaczynam. Gram na 1.4PL+narzędzia nawidacyjne. Gram z włączonym widokiem zewnętrznym - tylko dla podziwiania widoków i zaznaczaniem pozycji kontaktów na mapie. Cała reszta należy do mnie.

Mam jednak banalne pytania, na które nijak nie mogę znaleźć odpowiedzi.
1. Przeładunek torped z magazynów zewnętrznych. Jaka sekscja odpowiada za tempo przeładunku torped? Czy z magazynów zew. rufowych mogę załadować przednie wyrzutnie? Bo coś nie mogę tego zrobić :-(

2. Jak uzyskać dostęp do dziennika pokładowego? :oops:

3. Jak używać nomografu??? Proszę o łopatologiczną instrukcję.

Oczywiście dokładnie przeczesałem forum i jeśli odpowiedzi już były proszęo wybaczenie. Musiałem je przeoczyć. O nomografie czytałem ale niestety ie kumam :-(
Ostatnio edytowano 16.05.06, 07:51 przez soter, łącznie edytowano 1 raz
soter
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 16.05.06, 06:56

Postprzez JiMi » 16.05.06, 07:25

ad.1 za przeladunek odpowiedzialne sa przedzialy dziobowe i rufowe - w zaleznosci czy dziobowe zewnetrzne czy rufowe - czasu ponizej godziny nei da sie zmniejszyc jest to minimalny czas - 65 min jakos tak....

ad.2 klawisz K


ad.3 momograf - bardzo prosto - gdy zauwazysz cel zaznacz na mapie na pausie jego pozycje nastepnie przejdz na widok ze stoperem i pusc czas...po minucie znow zaznacz jego pozycje i tak co minuta (jak najdokladniej) po 3 minutach - ja mierze po 3 - zatrzymaj czas i wez linijke - zmierz dystans jaki pokonal statek w tym czasie a nastepnie zaczep w punkcie 3 min (na nomografie) i przeciagnij tak aby przechodzil przez punkt ktory oznacza dystans i pociagnij ja dalej tak aby przeciela sie ze skala predkosc - punkt przeciecia to predkosc celu ;)
JiMi
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 65.000 BRT

Dołączył(a): 24.04.06, 13:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez The Edge » 16.05.06, 10:30

JiMi napisał(a):ad.1 za przeladunek odpowiedzialne sa przedzialy dziobowe i rufowe - w zaleznosci czy dziobowe zewnetrzne czy rufowe...
Rufowy przedział za lewą torpedę zewnętrzną, dziobowy za prawą.. Przeniesienie (wydanie rozkazu) jest możliwe tylko na wynurzeniu. Później (po wydaniu rozkazu) nie ma to już znaczenia, czy okręt jest zanurzony czy nie - byleby nie był na prędkości Silence. Rozkaz wydaje się na zasadzie przeniesienia myszką z zewn. do magazynu.. jak skończą przenosić - automatycznie załadują wyrzutnię (jeżeli któraś jest pusta).
JiMi napisał(a):minimalny czas - 65 min jakos tak....
Jakoś tak ;) A jezeli uczestniczy w tym oficer ze specjalnością torpedysta - to podkręci motyw do 40 minut, jak mu pół piwa dasz...;):D To samo jest w przypadku ładowania wyrzutni po odpaleniu - bez oficera coś z 11 minut (choćby był to pełen przedział torpedystów), z oficerem - 7 minut, czy jakoś tak... ;)
JiMi napisał(a):ad3
.......................Stefan - włącz drukarkę, muszę wziąć dokumenty do chaty.... :wink: :D
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez soter » 16.05.06, 10:37

No właśnie w tym rzecz, że nie mogę "przeciągnąć" torpedy. Wynurzenie, silniki stop, pełna obsada. Może to dlatego, że nie zamknąlem wyrzutni po ostatniej salwie? :oops:

Obadam dzisiaj ten problem.
Tak czy inaczej wielkie dzięki za pomoc.

Jeszcze jeden problem. Za cholerę nie mogę rozpoznać bandery. Czy w związku z tym prać każdego kto się nawinie z handlowców, czy jednak męczyć się i próbować z bliska oblukać co za jeden? Hmm..
soter
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 16.05.06, 06:56

Postprzez JiMi » 16.05.06, 10:59

jakim u-bootem plywasz ? bo w wiekszosci jest taki bug ze nie mozna przeladowac niektorych torped sa na to poprawki ...ja plywam IX B i nie moge przeladowac jednej torpedy na rufie a wszystkie inne moge ;)

bandera to koniecznosc - z 500-800 m odczytasz spokojnie a ja wlasnie atakuje z takiej i polecam to innym bardzo zadko strzelam na powierzchni - moze ze dwa razy podczas calej kareiery - zakradasz sie blisko i zawsze odczytasz bandere - sa tez mody poprawiajace ich wygald - high res...

nie strzelaj do wszystkiego bo dostaniesz minusowe pkt renown - poza tym jestes mysliwym a nie psychopata ;)
JiMi
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 65.000 BRT

Dołączył(a): 24.04.06, 13:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Myszkin » 16.05.06, 11:05

Soter, ja też tak czasami mam i to chyba jest bug w grze z tym przeładowaniem torped z zewnętrznych zasobników :(
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez dragonfly » 16.05.06, 11:30

Czasem wyrzutnia automatycznie się nie zamyka, dlatego nie można torpedy załadować. Trzeba ją zamnkąc ręcznie (klawisz "W").
dragonfly
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 800.000 BRT

Dołączył(a): 22.09.03, 12:42
Lokalizacja: Żagań

Postprzez The Edge » 16.05.06, 11:34

soter napisał(a):nie mogę "przeciągnąć" torpedy.
Bo może przeciągasz torpedę bezpośrednio do wyrzutni - a trzeba ją przeciągnąć do magazynów - wszystko jedno, do której z 6 "szufladek" - byleby docelowa była pusta. W momencie "załapania" rozkazu załogę - torpeda, którą chcesz przenieść zmieni kolor - pełny szary. Nie jest to jednoznaczne z rozpoczęciem przeładunku...;)
Jezeli dobrze pamiętam, to na wynurzeniu:
a) na prędkości Silence - wydanie rozkazu jest możliwe, torpeda zrobi się szara; ale przeładunek nie rozpocznie się, dopóki nie zostanie odwołana cisza na okręcie;
b) na prędkości innej, niż Silence - wydanie rozkazu (zmiana koloru na szary) jest jednoznaczne z rozpoczęciem przeładunku.
A można sprawdzić "stan wykonania" - najeżdżając strzałką myszy na szarą torpedę w magazynie zewn. Pokaże się:
a) "Torpedo waiting for..." - skumali rozkaz :D, ale: albo ładują inną w tym czasie, albo trzeba odwołać ciszę na okręcie;
b) płynący czas - już przenoszą ;) W trakcie przenoszenia - torpeda będzie wizualnie po prostu znikać, po kawałku. Po przeniesieniu do magazynów - rozpocznie się automatyczne ładowanie pustej wyrzutni, jeżeli któraś jest pusta :)
Dwie uwagi:
1) Automatyczny załadunek można wyłączyć w panelu uzbrojenia. Wówczas sam będziesz wskazywać torpedę, którą mają załadowac - w końcu lepiej wiesz, co będziesz atakować.. A można dostać gorączki białej, gdy czekasz na torpedę naprowadzaną, bo kręci się jakaś wredota, a tymczasem mądra załoga ładuje 4 zwykłe T I - "odkrywasz to" za późno najczęściej...;):D Tyle, że o wyłączeniu automata też trzeba pamiętać, bo biała gorączka to mało, gdy sobie o tym przypomnisz w chwili, gdy pozostaje nacisnąć FIRE - a tu opóźnienie wystrzału o siedem minut...;):D
a) jest coś takiego też, jak: kolejność ładowania torped - w trybie "automatyczny". Zależy to tylko i wyłącznie od tego, jak torpedy zostały ułożone w magazynie przed wypłynięciem.... A wtedy możesz mieć spokojnie włączony "automat", a chłopaki będą ładować ładnie w ustalonej wcześniej kolejności.. Tylko nie pamiętam, z której zaczynają - od góry, czy od dołu... :D No ale jezeli w trakcie patrolu okaże się, że kolejność jednak Ci nie odpowiada - lepiej wskazywać samemu, w zależności od rozwoju sytuacji ;)
b) torpedę (lub więcej, np. w przypadku łodzi IX) z magazynu zewnetrznego można przerzucić w dowolnej chwili zwolnienia się miejsca w magazynie podstawowym - nie trzeba czekać do momentu, gdy magazyn wewnętrzny jest zupełnie pusty...
Z pokrywami wyrzutni - to chyba aż tak tragicznie nie jest...;) Nie wiem zresztą - sam się kiedyś zastanawiałem, po jakim czasie pokrywa "sama się zamyka" - bo miałem sytuacje, gdy otwierałem je dużo wcześniej (niby żeby nie zapomnieć), a gdy już cel był "gotowy" - to się okazywało, że chyba za dużo czasu upłynęło od rozkazu otwarcia, ponieważ ona jest już zamknięta... :roll: :D Może więc ktoś mądry i mnie oświeci przy okazji ;)
soter napisał(a):...bandery....
Nie, lepiej nie prać każdego, warto się pomęczyć - za neutralny bedzie kara...;) Dlaczego zaraz "z bliska"? ;) Peryskop x6, Uzo x7, lornetka (klawisz "B"); mamy też wszędobylską kamerę (jeżeli jej nie wyłączyliśmy) - można nią śmignąć i z 5 kilometrów, jeżeli w miarę jasno jest i cel widać na horyzoncie.
Bandery nie sa trudne, zazwyczaj odzwierciedlają rzeczywiste - gorzej tylko w przypadku naszych, angielskich - kolor czerwony może być idealny bądź zgubny ;)
Kiedyś: trzymam strzałkę na FIRE, zostało parę stopni... Włączyłem kamerę, bo ładne niebo było :D Podjechałem od niechcenia do statku - czerwona bandera, ale już ta konkretna: wielka swastyka.... no cóż... w pogoni za "rejsowym Task Force'm" - można zapomnieć, że Bergen to teraz Niemcy, a statki przybrzeżne angielskie nie kręcą się raczej koło Norwegii... :wink: :lol:
...też się już zmęczyłem ;) :lol:
Pozdrawiam :)

dragonfly napisał(a):
Trzeba ją zamnkąc ręcznie (klawisz "W").

A z innej beczki: lepiej ściąga wroga pozostawiony na wynurzeniu maszt peryskopu, czy pozostawiony gruby maszt chrap? Chyba będę sobie nastawiał przypomnienie w komórze, czy co...
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez soter » 16.05.06, 11:40

Dzięki, za rzeczowe porady, dzisiaj przetestuję dokładnie co i jak. problem pojawił się koło 1.00 w nocy więc może byłem nie do końca przytomny ;-)

Kamery nie używam do celów, które mogłyby ułatwić mi grę więc pozostaje ślepienie się przez optykę pokładową. Ale i tak cienko to widzę podczas nocnego ataku :-(
soter
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 16.05.06, 06:56

Postprzez The Edge » 16.05.06, 11:48

JiMi napisał(a):..jest taki bug..
Serio? :shock: Do tej pory nie miałem z tym nigdy problemów... Na IXB pływam teraz - 2 patrole poszły, zewnętrzne rufowe obie też poszły w świat...;)
JiMi napisał(a):500-800m
Zdecydowanie tak. U mnie jest to: 500m handlowe, 800m mniej handlowe ;)
JiMi napisał(a):moze ze dwa razy podczas calej kareiery
Serio? A w nocy nie robisz za kuter pościgowy; nie czekasz "w uliczce" ze zgaszonymi światłami - w celu pobrania opłaty drogowej? ;):D
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez JiMi » 16.05.06, 11:54

nie ja tam zawsze atakuje z zanurzenia nie lubie motywow ze juz sie szykujesz do odpalenia a tu koles zaczyna zyzgakowac a ze atakuje z malej naprawde malej odleglosci to jest to konieczne....nie wiem jak to jest w nocy ale podejrzewam ze z 500-800m to cie wypatrza spokojnie....a jak jestes pod woda to mozesz czuc sie w miare bezpiecznie....za kuter poscigowy nie robie nigdy bo zawsze staram sie byc przed konwojem i czekac na niego w ciszy i spokoju...jesli jestem z tylu to plyne na wyprzedzenie na powierzchni ale tak zeby mnie nie zauwazyli czyli przewaznie trace kontakt wzrokowy...
JiMi
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 65.000 BRT

Dołączył(a): 24.04.06, 13:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez The Edge » 16.05.06, 12:05

JiMi napisał(a):...a tu koles zaczyna zyzgakowac....
Fakt, nie jest to zawsze w pełni bezpieczne ;) No chyba, że konwój jest bez obstawy, albo po prostu płynie jakiś singiel czy para - nieraz aż się nie chce chłopaków męczyć "padnij-powstań", więc delektujemy się nocnym widokiem ;) (który w Grey Wolves rzeczywiście pojaśniał chyba aż za bardzo...)
W ramach widoczności - zakres mam większy, oczywiście :) Choć zdarzają się przecież sytuacje, że Cię zauważą w nocy dopiero, gdy im poślesz pierwszy burzący z 600 metrów 8) i to też chyba bardziej na zasadzie "Patrzcie na ogień z lufy", niż widoczności łodzi :) Chyba lepiej wtedy dla Łowców, gdy może lekko niespokojne i gabaryty łodzi nie są czymś dziwnym na wyrównanej tafli :)
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Gunter Prien » 16.05.06, 23:50

soter!!!
Na identyfikację celu znalazłem bardzo prosty sposób(nie wiem, dlaczego inni tego nie zasugerowali,może z modami to już nie chodzi,bo ja gram bez), i to np. w nocy, kiedy nie widzisz jeszcze za bardzo okrętu, a wachta mówi, że go widzi.Po prostu wchodzisz na oficera uzbrojenia i klikasz "wskaż najbliższy statek handlowy".Jeśli będzie to swój albo neutral, UZO ani peryskop nie zablokuje się na nim, natomiast jeśli to wrogi statek, podziałka się na nim zablokuje,wtedy już wiesz,że to "bad guy" i walisz do niego.To samo tyczy się okrętów wojennych.Aha,ten sposób jest także dobry przy konwojach w nocy,zwlaszca na początku,kiedy dużo statków w nim płynących jest neutralnych.Oficer uzbrojenia się nie myli i ZAWSZE zablokuje na najbliższym wrogim handlowcu.
Co do torped...hm...nie miałem nigdy takiego problemu,ale fakt,że oficer ze specjalnością obniża i to zdrowo czas zaladunku torped(z zewnątrz jakieś 40 min., wewnątrz jakieś 7 min.)
Gunter Prien
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 17.000 BRT

Dołączył(a): 01.04.06, 20:07

Postprzez soter » 17.05.06, 08:23

hehehe, pomysł z oficerem jest niezły, ale raczej będę trzymał się "realiów". W końcu w rzeczywistości wystarczyć musiały im własne oczyska.

Co do przeładunku torped. Dokładnie obadałem wczoraj sprawę. Ni cholery. Ani z magazynu rufowego tak wewnętzrnego jak i zewnęrznego nie można przenieść toroped do magazynu dziobowegolub wyrzutni dziobowych. Przejrzałem plany VIIB. Hmm.. może rzeczywiście w warunkach polowych było to niemożliwe? Ścisk był straszny, a na zdrowy rozum taką "tylną" torpedę należałoby odwrócić w przeciwnym kierunku. Wątpię by było to możliwe (za długa).

Tak czy inaczej wystarczyły mi 2 torpedy, które miałem ma dziobie by zatopić mały tankowiec.
Pierwsza kontaktowa niewybuchła :-(, ale druga z magnetycznym zapalnikiem pięknie eksplodowała pod środódokręciem i wystarczyło :-)

Pirwszy patrol trwa a na koncie:
1 Clemenson, 2 małe transportowce i mały tankowiec.
Ustawienia poza zew. kamerą - tylko i wyłącznie dla podziwiania widoków i niestety zaznaczaniem konatktów na mapie :-( na real.
soter
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 16.05.06, 06:56

Postprzez Myszkin » 17.05.06, 09:29

Soter, torped z magazynów/zasobników rufowych nie można było załadować do wyrzutni dziobowych i odwrotnie. Pod tym względem gra jak najbardziej trzyma się realiów.
Myszkin
Kapitän zur See
 
Tonaż: 960.000 BRT

Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa

Postprzez soter » 17.05.06, 10:01

soter napisał(a):. Przejrzałem plany VIIB. Hmm.. może rzeczywiście w warunkach polowych było to niemożliwe? Ścisk był straszny, a na zdrowy rozum taką "tylną" torpedę należałoby odwrócić w przeciwnym kierunku. Wątpię by było to możliwe (za długa).

8) no też do tego doszedłem, ale dzięki za potwierdzenie informacji.

Ale mam jeszcze jedno pytanie, czy bierzecie się za rozwałkę samolocików? Ja, póki co od razu daję nura bo jakoś nie mam ochoty ryzykować starcia, które niewiele może mi dać.
soter
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 11.000 BRT

Dołączył(a): 16.05.06, 06:56

Postprzez JiMi » 17.05.06, 10:20

no ja tez nurkowalem ale teraz plyne na powierzchni i strzelam do nich :) hurricane'y trafiaja raz na 100 nalotow :) a swordfishe sa wolne i nie dolatuja najczesciej - latwo je zestrzelic....innych narazie nie mialem.
JiMi
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 65.000 BRT

Dołączył(a): 24.04.06, 13:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Spider » 17.05.06, 14:00

Ja robie tak: jak leci jeden lub dwa to full speed i zygzakowanie (jak wiecej to daje nura) i najczesciej rzucaja bomby gdzies z boku - jak wybuchnie blisko kiosku to fajny efekt jest. Mi się udaje dośc czesto samolot trafic. Mam jedna 4 lufowa pelotke i 2 dwulufowe oraz oficera z tą specjalnoscia.

Mam wrażenie ze zbyt łatwo w tej grze samolot ustrzelic.
Spider
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 22.000 BRT

Dołączył(a): 12.05.06, 20:38
Lokalizacja: Biszcza

Postprzez Venasque » 17.05.06, 17:48

Spider napisał(a):Mam wrażenie ze zbyt łatwo w tej grze samolot ustrzelic.


Ja tez mam takie wrazenie, ale na razie mam poczatek 41 roku wiec to jeszcze nie byl czas smiertelnego zagrozenia ze strony samolotow. Niedlugo sie pewnie zacznie :wink: Ale te parenascie hurricanow juz nie wzleci z dna morza 8) Swoja droga gdyby tak bylo naprawde to U-Booty wygralyby Bitwe o Anglie :lol: A Goringa by szlag trafil :D
Venasque
Leutnant zur See
 
Tonaż: 136.000 BRT

Dołączył(a): 09.01.06, 16:57
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Gunter Prien » 17.05.06, 22:28

Sorki soter,zwracam honor!!!Właśnie wrzuciłem RUb 1.45 i rzeczywiście,nie ma takiej opcji,teraz jest dopiero realnie...trudno...ale podoba mi się
Gunter Prien
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 17.000 BRT

Dołączył(a): 01.04.06, 20:07

Postprzez The Edge » 20.05.06, 12:20

JiMi napisał(a):nomograf - bardzo prosto
Po Twoim opisie już chyba nikt nie spyta, A CO TO JEST czy A JAK TO DZIAŁA, dzięki ;)
W Grey Wolves, na mapie, jest ściąga nr 2 - przeliczanie odległości przebytej na prędkość w węzłach... tzn.: sądzę, że ta ściąga do tego służy :D;) Jest ostatnim brakującym ogniwem dla poczatkujących w temacie manualnego strzelania Kapitanów ;)
A jak gracie na Multi - jak wygląda strzelanie od strony przyrządowej? Bo to chyba zależy od tego tylko, na jakim "engine" odpalacie Multi? 1.4 + Rub 1.45 czy czysty 1.4? A może w ogóle jakiś inny? ;)
W GW mam okrągły kątomierz np., ową ściągę... Pamiętam z czystej oryginalnej wersji własnej, że tych dodatków w niej nie było... W RUbie chyba też... W GW na większym zbliżeniu na manualu - wokół okrętu mamy "aureolkę" z kątami, a nawet odległością (do 1.500 metrów? nie pamiętam...) W wersji oryginalnej i przy RUbie - albo tego nie ma, albo nie zaglądałem w tym okresie zbyt często do manuala :D To drugie na pewno ;)
Nie bójmy się zadać pytania: Czy Multi jest hardcore'm z "szaloną kropką" i oczami zamiast kątomierza? :D
Pozdro :)
The Edge
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 20.04.06, 10:39
Lokalizacja: Wrocław


Posty: 21 • Strona 1 z 1

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron