1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Pierwsze wrażenia

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 47 • Strona 2 z 21, 2

Postprzez Grom » 20.05.05, 17:15

kaa napisał(a):
przy realizmie ok. 55%


nie mam pytań :P

A ja i owszem. Poziom realizmu 55 % nie ma nic wspólnego z SYSTEM=LOOKOUT dla jednostek. Te załoga sokolooka, to spadek po Silent Hunter II, a ponoć maiłą być zupelnie inna nowa gra.
Sporo zarzutów Adama jest słusznych, sporo nie. Jeden największy u nudnawym multi. Dlatego udają, że sprawa Destroyer Command 2 nie istnieje bo nie przygotowali odpowiedniej ilości okrętów dla ewentualnych dowódców niszczycieli, ani też nie mają zielonego pojęcia jak się za to zabrać. No i co by dowódca niszczyciela począł z pustym portem po spuszczeniu manta okrętom osłony ?? W multiplayer wszystkie wilczęta miałby by przes.... życie :) To wam mogę zagwarantować. Mam tylko nadzieję, że pewnego dnia ... wtedy zobaczycie co to jest walka przeciwko niszczycielowi dowodzonemu przez człowieka. Dlatego tak ostro krytykowałem i krytykuję SH 3 za brak odpowiednich jednostek eskorty. Zupełnie inaczej wygląda spotkanie z okrętem np. klasy Tribal czy Fletcher, a zupełnie inaczej wygląda spotaknie z uzbrojonym twarlerem korwetą Flower czy okrętem klasy Hunt.
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez Gość » 21.05.05, 08:34

Witam.
Mam tylko pytanie do kaa:
na całym tym forum ani razu nie odpuściłeś sobie przygryzek w kierunku osób które grają na realiźmie mniejszym od 100%.
Co sobie tym załatwiasz ? Wydaje Ci się, że jesteś wielki ?
Gość
 

Postprzez kaa » 21.05.05, 09:52

oczywiście ze część jego zarzutów jest zasadna ale ocenie gry przy takich ustawieniach wydaje mi się trochę nie porządku. i tyle.

ps
@anonim:
taaaaaaaaak jestem taaaaaaaaaaki wieeeeeeeeeeeeelki!
człowieku jakich przygryzek?
za długo pod wodą...?
:wink: :lol:
kaa
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 320.000 BRT

Dołączył(a): 19.04.05, 21:36
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grom » 21.05.05, 10:28

kaa napisał(a):oczywiście ze część jego zarzutów jest zasadna ale ocenie gry przy takich ustawieniach wydaje mi się trochę nie porządku. i tyle.

Ja Ci odpowiem Kaa dlaczego nie masz racji. Otóż poszczególne jednostki czyli pliki za nie odpowiedzialne mają gdzieś taki wpis
SYSTEM=[LOOKOUT]
Tak samo jak np.
SYSTEM=[SONAR_GE], lub SYSTEM=[RADAR_US]
Specjalnie podałem właśnie te trzy rodzaje SYSTEMÓW, bo jeden z nich odpowiada za "WZROCZNOŚĆ KOMPUTEROWEJ ZAŁOGI" Jesli założymy, że załoga na u-boocie widzi powiedzmy na 10 km to na okręcie nawodnym jest to ustawione dokładnie identycznie. Kwestia poziomu realizmy w tym momencie odnosi się do koniecznej ilości trafień z armaty aby zatopić okręt, a nie do dystansu, z którego on zaczyna odpowiadać ogniem. Być może przytoczone przeze mnie wpisy są zakodowane, i nie ma szans ich znaleźć. Faktem jest, że im bliżej przyglądam się SH III tym bardziej kojarzy mi się z SH II. Budowa np. misji jest niemal identyczna. Aby to dostrzec trzeba jednak posiadać conieco doświadczenia w te klocki.
Panowie bez jazd personalnych poproszę, albo sobie idźcie z takimi dyskusjami na priv !!!
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez kaa » 21.05.05, 10:37

wszystko fajnie, wyjaśnij mi jeszcze tylko, co ma "wzroczność załogi" do zatopienia DD z 88-ki?
kaa
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 320.000 BRT

Dołączył(a): 19.04.05, 21:36
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grom » 21.05.05, 11:15

kaa napisał(a):wszystko fajnie, wyjaśnij mi jeszcze tylko, co ma "wzroczność załogi" do zatopienia DD z 88-ki?

Jak przyłożysz mu 100 razy z armaty 88 mm to zatonie. Sprawa się komplikuje w punkcie gdzie SYSTEM=LOOKOUT nie widzi uboota więc nie strzela i płynie jakby nic się nie stało. I to jest właśnie punkt, w którym nie masz racji, bo poziom realizmu 55% mówi zaledwie ile razy trzeba trafić DD, żeby zatonał. Nie wprowadza za to zasięgu wzroczności lookout i dlatego DD nie reaguje.
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez PL_Szczur » 21.05.05, 12:40

Grajac w SH-2 w trybie multi, wielu zdziwiloby sie, znaczna roznica agresywnosci eskorty. Spowodowana jest ona jednak nie faktem realizmu, lecz przypisanych komend.

Tak samo ma sie sprawa w SH-3. Akurat ten fakt o ktorym pisze tu Grom, czyli np.LOOKOUT, jest staly i przypisany dokladnie kazdej jednostce. Nie zmienia sie widocznosc fregaty, czy kutra torpedowego, zmianom ulegaja jedynie parametry urzadzen takich jak np. radar.

Przyjrzenie sie plikom SH-3, znajac strukture SH-2 naprawde duzo tlumaczy z zachowan tego "wielkiego dziela".
Realizm w najwiekszym stopniu jest zasada udogodnien dla gracza, a nie urozmaiceniem gry, lub wspanialego AI rywala.
PL_Szczur
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 71.000 BRT

Dołączył(a): 16.04.05, 13:16

Postprzez Adam_Max » 23.05.05, 08:12

W celu sprostowania.
Nie napisałem że gram ciągle przy realizmie 55% tylko że przy takim zniszczyłem niszczyciel. Przy niszczeniu tego samego konwoju uszkodzenia mojego kiosku powstały po ostrzale z uzbrojonego transportowca bo podszedłem za blisko, a DD nie wyrządził żadnych szkód. DD zniszczyłem na odległości 4500-1500 m. i wystrzeliłem ok. 25 pocisków, gdzie do zniszczenia pojedyńczych nieopancerzonych jednostek zużyłem czasem więcej amunicji. Szedłem dokładnie na wprost niszczyciela a on po prostu strzelał niecelnie nie wiem dlaczego ktoś wyciągnął wniosek że DD nie reagował na mnie. Może macie rację i realizm 55% wpływa w tak wielkim stopniu na poziom trudności, że w konfrontacji 88 mm vs. 3x2x150mm przewaga dalej leży po mojej stronie.
A czemu nie podejmie nikt wątku ze zniszczonym DD przez transportowce, które on eskortował, albo z wejściem DD na mieliznę skoro już rozmawiać o moich wnioskach to proszę o wszystkich.
Ja uważam, że w tej grze powinno się przede wszystkim liczyć wysokie AI które niestety takie nie jest.
Nie wiem jak często gracie w SHIII w cieci ja grałem przez jeden dzień oto opis:
W sieci grało pięć osób atak na konwój, wszyscy mieli łodzie IX Mi udało się zatopić jeden krążownik w który posłałem 4 torpedy, oraz jeden DD z przypadku bo wystrzeliłem z rufy na ślepo w konwój jak dawałem dyla. Zszedłem na 100 m i uciekłem poza konwój. Po jakimś czasie wynurzyłem się około 15 km od dwóch pozostałych IX jakie jeszcze zostały. Więc dałem całą na przód w ich stronę i jako że dostępny był widok z zewnątrz przesunąłem się żeby zobaczyć co ci dwaj robią. Okazało się że płyną równiutko koło siebie w tym samym kierunku co ja i gonią uszkodzony krążownik który do nich oczywiście nie otwarł ognia a Ci dwaj walili do niego z 88mm. Ja wiem że niektórzy są zauroczeni ładną oprawą graficzną gierki, ale ładne fale to nie wszystko.
Tak jak napisałem porównajcie sobie sobie zatokę Scapa flow, gdzie macie cieśninę kirksound? A może o czym nie wiem miałem poczekać na przypływ? Tyle że z tego co pamiętam to przypływ był ok. 22 dnia kiedy rozpoczynamy misję w scapa flow.
Ja po prostu uważam że po tak długim czasie pracy nad tą grą i to jej 3 częścią to powinna ona być o wiele lepiej dopracowana.

P.S. oczywiście miało być mleczne krowy przepraszam za pomyłkę.
Ostatnio edytowano 23.05.05, 08:25 przez Adam_Max, łącznie edytowano 2 razy
Adam_Max
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 5.000 BRT

Dołączył(a): 20.05.05, 12:06

Postprzez Adam_Max » 23.05.05, 08:20

A jeszcze zapomniałem - skoro mam już oficerów to według mnie powinienem mieć możliwość wydawania im prostych rozkazów czyli np. obrac kurs na kierunek 280 a ja jedyną możliwością określenia kierunku jest wybranie myszką kursu co według mnie jest amatorskie. No chyba że taka możliwość wydawania rozkazów jest a ja o tym nie wiem. Kolejnym niedopatrzeniem jest to o czym już ktoś tutaj wspomniał, czyli brak określenia kąta wychylenia steru głębokości, tak jak jest to zrobione przy sterze kierunku.
Adam_Max
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 5.000 BRT

Dołączył(a): 20.05.05, 12:06

Postprzez Grom » 23.05.05, 08:42

Niejako sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. AI jest do d... I dopóki nie wydadzą DC2 czeka was czyli suby nudnawy multi z przygłupawą eskortą. Widziałem takie rzeczy jak niszczyciele dosłownie rozstrzelające własny konwój okazało się że mieli zadaną inną stronę konfliktu :) Było to jeszcze przy SH 2. Być może zwykły błąd misji ?
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez PL_U-96 » 23.05.05, 09:12

HEHEHEHEHE no pamietam robiac misje tak sie dzialo ze DD walily najpierw same do siebie a pozniej do woju ale po odpaleniu drugi raz tej samej misji wszystko bylo OKI
PL_U-96
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 93.000 BRT

Dołączył(a): 19.09.04, 18:11
Lokalizacja: Sosnowiec / 100lica

Postprzez Jagdtiger » 23.05.05, 09:30

Adam_Max napisał(a):A jeszcze zapomniałem - skoro mam już oficerów to według mnie powinienem mieć możliwość wydawania im prostych rozkazów czyli np. obrac kurs na kierunek 280 a ja jedyną możliwością określenia kierunku jest wybranie myszką kursu co według mnie jest amatorskie. No chyba że taka możliwość wydawania rozkazów jest a ja o tym nie wiem. Kolejnym niedopatrzeniem jest to o czym już ktoś tutaj wspomniał, czyli brak określenia kąta wychylenia steru głębokości, tak jak jest to zrobione przy sterze kierunku.

Taka możliwość jest po patchu 1.3
Jagdtiger
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 508.000 BRT

Dołączył(a): 16.02.03, 20:43
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez Adam_Max » 23.05.05, 09:54

Ja niestety mam Pirata a słyszałem żo po instalacji patcha pirat SHIII przestaje działać.
Adam_Max
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 5.000 BRT

Dołączył(a): 20.05.05, 12:06

Postprzez kaa » 23.05.05, 19:48

Adam_Max napisał(a):Ja po prostu uważam że po tak długim czasie pracy nad tą grą i to jej 3 częścią to powinna ona być o wiele lepiej dopracowana.


oczywiście, że powinna. o czym wielokrotnie pisałem i tu, i na iłowym forum, i na subsim. wiesz co mi napisał jeden z modów subsim? że inne gry też mają błędy i tego nie da się uniknąć.............. taaa.

ps
a to że to 3. część nic nie znaczy - przecie to inna ekipa robi: tylko tytuł wzięli, a resztę wymyślili od nowa. błędy też.

ps2
to że wrogie krypy potrafią się wykończyć na wzajem to znany bug - zaczyna się od tego jak jedna drugą trafi przypadkiem (celując w u-boota) a potem nie ma przebacz. pierwszy raz doświadczyłem tego już na treningu torpedowym.
kaa
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 320.000 BRT

Dołączył(a): 19.04.05, 21:36
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez majama » 23.05.05, 20:07

czytałem gdzies że wystarczy sie wynurzyc koło jednego statku z konwoju (albo pokazac peryskop) i jakwtedy jakis niszczyciek zacznie do nas walic to na pewno trafi ten statek przez co stanie sie wrogiem dla reszty osłony konwoju i jatka gotowa
majama
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 340.000 BRT

Dołączył(a): 19.04.05, 13:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez PL_U-96 » 23.05.05, 20:40

czytałem gdzies że wystarczy sie wynurzyc koło jednego statku z konwoju (albo pokazac peryskop) i jakwtedy jakis niszczyciek zacznie do nas walic to na pewno trafi ten statek przez co stanie sie wrogiem dla reszty osłony konwoju i jatka gotowa


No to pozdrawiam tego "kogos" bo gram dosc dlugo i nie raz zdazylo sie ze DD trafil MERCHA ale nigdyz z tego pwoodu ten merch zostal zaatakowany i zarowno w SH2 i SH3 mialo to miejsce
PL_U-96
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 93.000 BRT

Dołączył(a): 19.09.04, 18:11
Lokalizacja: Sosnowiec / 100lica

Postprzez Grom » 24.05.05, 02:09

wiesz co mi napisał jeden z modów subsim? że inne gry też mają błędy i tego nie da się uniknąć.............. taaa.

Bo odpowiedział Ci prawdę. Nie ma gry, która nie posiada błędów. Jednakże w przypadku SH 3 to już nawet nie są błędy to jest multibugg. Oni tam na subsim dostali małpiego rozumu na punkcie SH III bezkrytycznie przyjmując produkt. Dla mnie Subsim jak wiarygodne źródło oceny wartości symulatora morskiego przestał istnieć.
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez PL_U-96 » 24.05.05, 09:07

Dla mnie Subsim jak wiarygodne źródło oceny wartości symulatora morskiego przestał istnieć.


Czyzby SUBSIM dostal jakas mala lapoweczke od UBI??
PL_U-96
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 93.000 BRT

Dołączył(a): 19.09.04, 18:11
Lokalizacja: Sosnowiec / 100lica

Postprzez Grom » 24.05.05, 10:25

Nie musiał. Wystarczy, że jest logo subsimu na opakowaniu oraz na stronie www ubisoftu. Chodzi mi o podjeście ludzi z Subsimu, jeśli już to pewnie tylko Onkel Neal za reklamowanie produktu.
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez PL_U-96 » 24.05.05, 10:28

No coz zrobic nikt chyba nic na to nie poradzi
PL_U-96
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 93.000 BRT

Dołączył(a): 19.09.04, 18:11
Lokalizacja: Sosnowiec / 100lica

Postprzez Grom » 24.05.05, 10:55

PL_U-96 napisał(a):No coz zrobic nikt chyba nic na to nie poradzi

Nie jestem zaskoczony umieszczeniem logo subsimu, jakby nie było jest to źródło nowinek, modów skupiające sporą rzeszę entuzjastów, ale przy okazji tego także sporą grupę wymądrzających się lam. W pierwszych dniach założyłem topic na susbim odnośnie składu PMW w 1939 roku reprezentowanej w SH3 przez Hunty 1 i uzbrojone trwalery. Jako usparwiedliwienie pisali, że twórcy nie mieli czasu na wprowadzenie wszystkich jednostek. No kurcze, a kto ich gonił ? Czy nie głupota Ubisoftu z podawaniem premiery ? W grze znalazłem 4 typy pancerników, 1 krążownik, 10 niszczycieli (przy czym okręty klasy Hunt 1,2,3 są ujęte jako DD, a nie DE) Przecież to kpina ! W porónaniu chociażby z SH2 wypada to blado sam zresztą wiesz ile było w orginale typów okrętów. Oczywiście nie wszystkie były zgodne jak chociażby PMW, ale przynajmniej się starali urozmaicić. Tak jak pisał Adam Max nie tylko ładna woda decyduje o tym, czy jest to dobry czy zły symulator.
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez PL_U-96 » 24.05.05, 12:24

No to fakt mysle ze oni bardziej przylozyli sie do grafy zeby zamydlic ludzia oczy i odwroci ich uwage od histori i od jednostek itd. Dlatego mimo ze SH3 wyjdzie i wyszla, SH2 i DC beda poki co przez dluzszy czas sztandarowymi grami w klanie PS
PL_U-96
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 93.000 BRT

Dołączył(a): 19.09.04, 18:11
Lokalizacja: Sosnowiec / 100lica

Poprzednia strona

Posty: 47 • Strona 2 z 21, 2

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron