Meldunki o konwojach
Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Meldunki o konwojach
Mam pytanie czy wysłanie meldunku o konwoju dodaje jakieś punkty renomy czy jest to tylko "kwiatek" dodający uroku grze.
- zulu
- Tonaż: 113.000 BRT
- Dołączył(a): 27.05.05, 21:42
- Lokalizacja: Warszawa
Zależy jak kto na to patrzy
Przy małej odległości do celu błąd rzędu 2-3 węzłów może jeszcze nie powodować pudła. Przy większych odległościach już nie ma szans trafic. Ja tam jednak zawsze staram się podejść ofiarę jak najbliżej...
Przy małej odległości do celu błąd rzędu 2-3 węzłów może jeszcze nie powodować pudła. Przy większych odległościach już nie ma szans trafic. Ja tam jednak zawsze staram się podejść ofiarę jak najbliżej...
- Jagdtiger
- Tonaż: 508.000 BRT
- Dołączył(a): 16.02.03, 20:43
- Lokalizacja: 3miasto
To tak jak ja. Praktycznie wszystkie statki nieuzbrojone atakuje z bliska z powierzchni. (450 - 500metrów) i mimo ich manewrowania szybka T1 załatwia sprawę. Często alianci mi zaczynają po chwili latać nad głową i wtedy zabawiam się w strzelanie do samolotów.
- Tal-Rash
- Tonaż: 132.000 BRT
- Dołączył(a): 11.10.05, 22:26
- Lokalizacja: Piła
od kilku dni gram w SHIII więc mam kilka pytań :
- chodzi mi o przechwycenie konwoju bądź statku a konkretnie o ich pedkości . po dostaniu meldunku np. prędkość statku średnia ... czyli jaka? ile węzłówpytnie dotyczy również szybkiej i wolnej pedkości przy sokopjnym i mocno wzburzonym morzu ? help
- jeśli wychodzi mi że statek przechwyce za około 12 godzin czy jest sesn się tam kierować czy raczej statek zmieni kurs i lepjej odpuścić sobie ?
- chodzi mi o przechwycenie konwoju bądź statku a konkretnie o ich pedkości . po dostaniu meldunku np. prędkość statku średnia ... czyli jaka? ile węzłówpytnie dotyczy również szybkiej i wolnej pedkości przy sokopjnym i mocno wzburzonym morzu ? help
- jeśli wychodzi mi że statek przechwyce za około 12 godzin czy jest sesn się tam kierować czy raczej statek zmieni kurs i lepjej odpuścić sobie ?
- u-bodzio77
- Tonaż: 7.000 BRT
- Dołączył(a): 12.01.07, 12:54
- Lokalizacja: zanurzenia
Nieprawdą jest, że meldunki są zupełnie bezużyteczne.
Po pierwsze zwiększają „realizm”, czymkolwiek on dla kogoś jest.
Po drugie w wielu modach (np. GWX – Grey Wolves Expansion) wysłanie meldunku może poskutkować pojawieniem się wilczego stada (lub przynajmniej jednego u-boota), a jeśli dzieje się w pobliżu niemieckiej bazy, nawet wsparcia lotniczego.
u-bodzio77:
- średnia to od około 8 do ok. 12 węzłów, z mojego doświadczenia. Najczęściej po prostu 9-10 węzłów.
- 12 godzin od uzyskania komunikatu zwiadu o okręcie do chwili przechwycenia to wciąż dość rozsądnie krótki czas, z wyjątkiem działań w pobliżu brzegu. W wypadku konwojów czas ten rośnie nawet bardziej, można odnaleźć konwój nawet dwa dni po ostatnim komunikacie o jego lokalizacji. Na Morzu Północnym moja najdłuższa akcja przechwytująca została przeprowadzona 400 km od miejsca, w którym początkowo był okręt, i tyleż od miejsca, gdzie byłem początkowo sam. Według mnie to już powyżej granicy opłacalności dla pojedynczego statku, ale wtedy brak było inych celów.
Po pierwsze zwiększają „realizm”, czymkolwiek on dla kogoś jest.
Po drugie w wielu modach (np. GWX – Grey Wolves Expansion) wysłanie meldunku może poskutkować pojawieniem się wilczego stada (lub przynajmniej jednego u-boota), a jeśli dzieje się w pobliżu niemieckiej bazy, nawet wsparcia lotniczego.
u-bodzio77:
- średnia to od około 8 do ok. 12 węzłów, z mojego doświadczenia. Najczęściej po prostu 9-10 węzłów.
- 12 godzin od uzyskania komunikatu zwiadu o okręcie do chwili przechwycenia to wciąż dość rozsądnie krótki czas, z wyjątkiem działań w pobliżu brzegu. W wypadku konwojów czas ten rośnie nawet bardziej, można odnaleźć konwój nawet dwa dni po ostatnim komunikacie o jego lokalizacji. Na Morzu Północnym moja najdłuższa akcja przechwytująca została przeprowadzona 400 km od miejsca, w którym początkowo był okręt, i tyleż od miejsca, gdzie byłem początkowo sam. Według mnie to już powyżej granicy opłacalności dla pojedynczego statku, ale wtedy brak było inych celów.
- Abd
- Tonaż: 84.000 BRT
- Dołączył(a): 15.01.07, 18:37
u-bodzio77 napisał(a):od kilku dni gram w SHIII więc mam kilka pytań :
- chodzi mi o przechwycenie konwoju bądź statku a konkretnie o ich pedkości . po dostaniu meldunku np. prędkość statku średnia ... czyli jaka? ile węzłówpytnie dotyczy również szybkiej i wolnej pedkości przy sokopjnym i mocno wzburzonym morzu ? help
- jeśli wychodzi mi że statek przechwyce za około 12 godzin czy jest sesn się tam kierować czy raczej statek zmieni kurs i lepjej odpuścić sobie ?
ad.1
Z mojego doświadczenia:
Slow to ~6 kts, czyli na mapie robi ~11 (na godzinę)
Medium to ~8 kts, czyli ~ 15
Fast ~12 kts, czyli ~22,5
Prędkość Fast jest najtrudniejsza do określenia i może być wyższa w przypadku okrętów wojennych, które potrafią płynąć znacznie szybciej.
UWAGA: Prędkość zmienia się w zależności od stanu morza. Przy wzburzonym morzu należy odliczyć od 1-3 kts w zależności od stopnia wzburzenia.
ad.2
Ze statkami na morzu to bywa różnie. Czasem idą ustalonym kursem, a czasem nieco go zmieniają. 90% jednak udaje mi się przechwycić na podanym kursie. Jeśli morze jest wzburzone i widoczność jest niska to warto czasem zanurzyć się i posłuchać czy nie ma czegoś na sonarze. Trzeba być jednak w pobliżu przewidywanej lokalizacji ściganego statku.
- Cpt. Zbych
- Tonaż: 28.000 BRT
- Dołączył(a): 15.07.06, 21:34
- Lokalizacja: Silesian sea ;)
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości