1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Klub VII i XXI (Różne ciekawe modyfikacje gry).

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 146 • Strona 1 z 61, 2, 3, 4, 5, 6

Klub VII i XXI (Różne ciekawe modyfikacje gry).

Postprzez evan82 » 03.11.07, 11:40

Jeżeli ktoś chce popływać na typie XXI całą wojnę, to zapraszam do rozmowy. Od razu informuję że U-Boot typu XXI nigdy, nie był dostępny na początku wojny w rzeczywistości. Wprowadzony pod jej koniec miał być doskonałą i nowoczesna bronią, okrętem o zupełnie innych walorach od swych poprzedników. Temat podałem dla tych osób i Kolegów którzy chcą mimo to popływać na tym okręcie troszkę dłużej, i nie boją się pofantazjować. Najlepszym usprawiedliwieniem mojego wyboru, było założenie, że to tylko jakiś nieznany prototyp tego okrętu działający w tajemnicy.
Ostatnio zmodyfikowałem temat i wszystkich którzy pływają na XXI, bądź od początku wojny, lub pod jej koniec i chcą sie podzielić jakimiś wrażeniami z gry zapraszam tutaj.
Piszemy niezależnie od tego kto na jakim poziomie trudności gra, i szanujemy sie nawzajem. Zawsze możemy napisać na jakim poziomie gramy. Teraz rozszerzyłem temat również o okręt jakim pływałem dawniej i do jakiego powróciłem, czyli VIIB.

Na początek podaję przepis jak zmodyfikować dizle na XXI dodając ulepszenia silnika nr 1 czyli GWKapselgeblase które jest niedostępne na ogół.

Większość wyposażenia dla wszystkich U- Botów w Silent HunterIII zależy od parametrów zapisanych w folder Silent Hunter III/Data/Cfg/Basic.
Aby przekonstruować silniki diesla na typie XXI przy użyciu ulepszenia silnika o nazwie "GWKapselgeblase" należy najpierw zrobić kopię całego folderu Cfg., po czym wejść w folder Silent HunterIII/Data/Cfg/Basic.
Po otwrciu Basic zjechać prawie na dół i znaleźć opcję:

[EQUIP0]; Diesel Engine upgrade
DaysSpent=3
Nb=3
NameIdx0=1260
Year0=1940
Month0=2
NbSub0=3
Sub00=0
Sub01=1
Sub02=2
Renown0=500
Name0=GWKapselgeblase
SpeedBoost0=1.1

Zastąpić ją opcją:

[EQUIP0]; Diesel Engine upgrade
DaysSpent=3
Nb=3
NameIdx0=1260
Year0=1939
Month0=2
NbSub0=4
Sub00=0
Sub01=1
Sub02=2
Sub03=3
Renown0=0
Name0=GWKapselgeblase
SpeedBoost0=1.6

Parametr Sub03 =3 odpowiada za typ XXI bo w grze temu typowi odpowiada ta cyfra. Odpowiednio 0 to typ II we wszystkich wersjach, 1 to typ VII we wszystkich wersjach a 2 to typ IX też we wszystkich wersjach.
Oczywiście znaczenie cyfr zależy od kontekstu np. (Dodaję jako obraz do wyjaśnienia)
[EQUIP0]; Diesel Engine upgrade

DaysSpent=3
Nb=3
NameIdx0=1260 - NUMER KTORY OKREśLA GWKAPSELGEBLASE
Year0=1939 - ROK OD KIEDY CZęść JEST DOSTęPNA
Month0=2
NbSub0=4 - ILOść TYPOW U-BOTóW KTóRE Z NIEJ MOGąKORZYSTAć
Sub00=0 - U BOOT TYPU II
Sub01=1 - TYPU VII
Sub02=2 -TYPU IX
Sub03=3 - NO I XXI -TO DODAłEM
Renown0=0 - I NIC SIę NIE PłACI
Name0=GWKapselgeblase
SpeedBoost0=1.6 - WARTOść PRZYSPIESZENIA.

Parametr speed bost to wartość przyspieszenia więc możecie ustalić dowolnie. Ja dałem 1,6 by robił na powierzchnio ok 25 węzłów.
Wiem że realia były inne ale przecież zawsze mógl być prototypowy tajny okręt.
Zamiana

[EQUIP0]; Diesel Engine upgrade
DaysSpent=3
Nb=3
NameIdx0=1260
Year0=1940
Month0=2
NbSub0=3
Sub00=0
Sub01=1
Sub02=2
Renown0=500
Name0=GWKapselgeblase
SpeedBoost0=1.1

Na:

[EQUIP0]; Diesel Engine upgrade
DaysSpent=3
Nb=3
NameIdx0=1260
Year0=1939
Month0=2
NbSub0=4
Sub00=0
Sub01=1
Sub02=2
Sub03=3
Renown0=0
Name0=GWKapselgeblase
SpeedBoost0=1.6
to nie wszystko by to zadzialało.
Trzeba jeszce zmienić parametr "Submarine ammo" też w Data/Basic
np. z orginału:

;[SUBMARINE_AMMO11];XXI
[SUBMARINE_AMMO10]
Type=3
Version=0
ForeTubes=6
AftTubes=0
ForeResIntern=17
ForeResExtern=0
ForeResExtra=0
AftResIntern=0
AftResExtern=0
ShellSlots=10
NbYears=3
Renown=11

Year0=1943
ForeTube00=3 ;T1
ForeTube01=3
ForeTube02=3
ForeTube03=3
ForeTube04=1
ForeTube05=1
ForeResIntern00=0
ForeResIntern01=0
ForeResIntern02=0
ForeResIntern03=0
ForeResIntern04=3
ForeResIntern05=3
ForeResIntern06=3
ForeResIntern07=3
ForeResIntern08=3
ForeResIntern09=3
ForeResIntern010=3
ForeResIntern011=5
ForeResIntern012=5
ForeResIntern013=1
ForeResIntern014=1
ForeResIntern015=1
ForeResIntern016=1
Z01_00=12 ; IX/3
A01_00=9
A02_00=9
SuperCharger_00=-1
Snorkel_00=1262
Batteries_00=1269
AftBatteries_00=1269
Hydrophone_00=1272
Sonar_00=1274
Radar_00=1278
RadarWarningReceiver_00=1282
Decoy_Launcher_00=1285
SonarCoatings_00=-1
RadarCoatings_00=-1
Renown0=30000
Na nowy:
;[SUBMARINE_AMMO11];XXI
[SUBMARINE_AMMO10]
Type=3
Version=0
ForeTubes=6
AftTubes=0
ForeResIntern=17
ForeResExtern=0
ForeResExtra=0
AftResIntern=0
AftResExtern=0
ShellSlots=10
NbYears=3
Renown=11

Year0=1943
ForeTube00=3 ;T1
ForeTube01=3
ForeTube02=3
ForeTube03=3
ForeTube04=1
ForeTube05=1
ForeResIntern00=0
ForeResIntern01=0
ForeResIntern02=0
ForeResIntern03=0
ForeResIntern04=3
ForeResIntern05=3
ForeResIntern06=3
ForeResIntern07=3
ForeResIntern08=3
ForeResIntern09=3
ForeResIntern010=3
ForeResIntern011=5
ForeResIntern012=5
ForeResIntern013=1
ForeResIntern014=1
ForeResIntern015=1
ForeResIntern016=1
Z01_00=12 ; IX/3
A01_00=9
A02_00=9
SuperCharger_00=1260 - to info o GW.....
Snorkel_00=1262
Batteries_00=1269
AftBatteries_00=1269
Hydrophone_00=1272
Sonar_00=1274
Radar_00=1278
RadarWarningReceiver_00=1282
Decoy_Launcher_00=1285
SonarCoatings_00=-1
RadarCoatings_00=-1
Renown0=30000

Parametr należy zmienić dla wszystkich trzech lat.
Powinno działać.
Przed zmianami nie zapomnijcie skopiować najlepiej całego folderu Data/Cfg.
Owocnych łowów .
Jeżeli ktoś chciałby popływac na typie od 39 roku to zapraszam do pytania.
Karl Fenchel kapitan U-21, prototypowego typu XXI
Pozdrowienia dla prof Waltera. :D :D
Ostatnio edytowano 15.08.08, 23:40 przez evan82, łącznie edytowano 13 razy
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez evan82 » 03.11.07, 12:05

Jeżeli jesteście ciekawi to piszcie, inaczej nie wiem czy kogoś to interesuje.

OTO INSTRUKCJA TEGO CO NALEZY ZROBIĆ BY PŁYWAĆ NA TYPIE XXI OD POCZĄTKU WOJNY [1939].

1. Zabezpieczenie oryginalnych folderów
Zróbcie kopię następujących folderów, bo je będziemy zmieniali by typ XXI uaktywnić już w 1939 roku:
Silent Hunter III/Data/Cfg ,
Silent Hunter III/Data/Roster/German/Submarine

2.Zabezpieczenie zapisanych gier (Seavów)

Skopiujcie folder SH3 w którym są zapisane dane waszych kampani tak na wszelki wypadek. Lokalizacja: zazwyczaj na dysku systemowym pod ikoną:
Mój Komputer/Dokumenty(u mnie Karol dokumenty)/SH3

3 Zmiany w folderze Cfg i pliku Basic.Lokalizacja: Silent Hunter III/Data/Cfg/Basic

Gdy już odnajdziecie plik Basic kliknijcie na niego i pozmieniajcie opcje następująco: 1

[SUBMARINE3]
NrMinOff=4
NrMaxOff=6
NrMinPO=14
NrMaxPO=24
NrMinSeamen=26
NrMaxSeamen=34
NbVersion=1
Version0=0 ; XIX
Name0=XXI
Month0=4
Year0=1944
DaysSpentInBase=28

NA:

[SUBMARINE3]
NrMinOff=4
NrMaxOff=6
NrMinPO=14
NrMaxPO=24
NrMinSeamen=26
NrMaxSeamen=34
NbVersion=1
Version0=0 ; XIX
Name0=XXI
Month0=4
Year0=1939 - Zmiana daty
DaysSpentInBase=28 -Sprawdźcie ile w waszej wersji gry stoicie w poratch i tyle wpiszcie w days spent i base.!!!!

2.SUBMARINE AMMO.
Ta część zawiera info o zabieranej na pokład ilości torped, jak i wyposażeniu Zamiana polega na zastąpieniu wpisów oryginalnych:

;[SUBMARINE_AMMO11];XXI
[SUBMARINE_AMMO10]
Type=3
Version=0
ForeTubes=6
AftTubes=0
ForeResIntern=17
ForeResExtern=0
ForeResExtra=0
AftResIntern=0
AftResExtern=0
ShellSlots=10
NbYears=3
Renown=11

Year0=1943
ForeTube00=3 ;T1
ForeTube01=3
ForeTube02=3
ForeTube03=3
ForeTube04=1
ForeTube05=1
ForeResIntern00=0
ForeResIntern01=0
ForeResIntern02=0
ForeResIntern03=0
ForeResIntern04=3
ForeResIntern05=3
ForeResIntern06=3
ForeResIntern07=3
ForeResIntern08=3
ForeResIntern09=3
ForeResIntern010=3
ForeResIntern011=5
ForeResIntern012=5
ForeResIntern013=1
ForeResIntern014=1
ForeResIntern015=1
ForeResIntern016=1
Z01_00=12 ; IX/3
A01_00=9
A02_00=9
SuperCharger_00=-1
Snorkel_00=1262
Batteries_00=1269
AftBatteries_00=1269
Hydrophone_00=1272
Sonar_00=1274
Radar_00=1278
RadarWarningReceiver_00=1282
Decoy_Launcher_00=1285
SonarCoatings_00=-1
RadarCoatings_00=-1
Renown0=30000


Year1=1944
ForeTube10=3 ;T1
ForeTube11=3
ForeTube12=1
ForeTube13=1
ForeTube14=4
ForeTube15=4
ForeResIntern10=3
ForeResIntern11=3
ForeResIntern12=3
ForeResIntern13=3
ForeResIntern14=3
ForeResIntern15=3
ForeResIntern16=3
ForeResIntern17=6
ForeResIntern18=6
ForeResIntern19=1
ForeResIntern110=1
ForeResIntern111=1
ForeResIntern112=1
ForeResIntern113=4
ForeResIntern114=4
ForeResIntern115=4
ForeResIntern116=4
Z01_10=12 ; IX/3
A01_10=9
A02_10=9
SuperCharger_10=-1
Snorkel_10=1262
Batteries_10=1269
AftBatteries_10=1269
Hydrophone_10=1272
Sonar_10=1274
Radar_10=1278
RadarWarningReceiver_10=1282
Decoy_Launcher_10=1286
SonarCoatings_10=1303
RadarCoatings_10=-1
Renown1=30000


Year2=1945
ForeTube20=3 ;T1
ForeTube21=3
ForeTube22=6
ForeTube23=6
ForeTube24=4
ForeTube25=4
ForeResIntern20=3
ForeResIntern21=3
ForeResIntern22=3
ForeResIntern23=3
ForeResIntern24=3
ForeResIntern25=6
ForeResIntern26=6
ForeResIntern27=6
ForeResIntern28=6
ForeResIntern29=1
ForeResIntern210=1
ForeResIntern211=1
ForeResIntern212=1
ForeResIntern213=4
ForeResIntern214=4
ForeResIntern215=4
ForeResIntern216=4
Z01_20=12 ; IX/3
A01_20=9
A02_20=9
SuperCharger_20=-1
Snorkel_20=1262
Batteries_20=1269
AftBatteries_20=1269
Hydrophone_20=1272
Sonar_20=1274
Radar_20=1278
RadarWarningReceiver_20=1282
Decoy_Launcher_20=1287
SonarCoatings_20=1303
RadarCoatings_20=1305
Renown2=30000

Następującymi:(jast ich siedem bo w naszym przypadku rok ) dla XXI zmieniamy przecież z 43 na 39 i to on będzie teraz year 0 dla okrętu XXI

;[SUBMARINE_AMMO11];XXI
[SUBMARINE_AMMO10]
Type=3
Version=0
ForeTubes=6
AftTubes=0
ForeResIntern=17
ForeResExtern=0
ForeResExtra=0
AftResIntern=0
AftResExtern=0
ShellSlots=10
NbYears=7
Renown=11
SNK_MASK=NSS_Uboattype21_SNK_mask

Year0=1939
ForeTube00=3 ;T3 Zmiany uwzględniają też torpedy!
ForeTube01=3 - T3 (G7e)
ForeTube02=3
ForeTube03=3
ForeTube04=3
ForeTube05=9 - Zunkoning II T XI (G7es)
ForeResIntern00=9
ForeResIntern01=9
ForeResIntern02=9 Jezeli chcecie mieć oryginalne torpedy dla tego
ForeResIntern03=3 typu, to zamieńcie wszystkie cyfry 3, i 9
ForeResIntern04=3 określające rodzaj torped na oryginalne
ForeResIntern05=3 dle danego roku. z pliku oryginalnego
ForeResIntern06=3
ForeResIntern07=3
ForeResIntern08=3
ForeResIntern09=3
ForeResIntern010=3
ForeResIntern011=3
ForeResIntern012=3
ForeResIntern013=3
ForeResIntern014=3
ForeResIntern015=3
ForeResIntern016=3
Z01_00=12 ; XXI/1
A01_00=9
A02_00=9
SuperCharger_00=1260
Snorkel_00=1262
Batteries_00=1269
AftBatteries_00=1269
Hydrophone_00=1272
Sonar_00=1274
Radar_00=1278
RadarWarningReceiver_00=1283
Decoy_Launcher_00=1287
SonarCoatings_00=1303
RadarCoatings_00=1305
Renown0=0


Year1=1940
ForeTube10=3 ;T3
ForeTube11=3
ForeTube12=3
ForeTube13=3
ForeTube14=3
ForeTube15=9
ForeResIntern10=9
ForeResIntern11=9
ForeResIntern12=9
ForeResIntern13=3
ForeResIntern14=3
ForeResIntern15=3
ForeResIntern16=3
ForeResIntern17=3
ForeResIntern18=3
ForeResIntern19=3
ForeResIntern110=3
ForeResIntern111=3
ForeResIntern112=3
ForeResIntern113=3
ForeResIntern114=3
ForeResIntern115=3
ForeResIntern116=3
Z01_10=12 ; XXI/1
A01_10=9
A02_10=9
SuperCharger_10=1260
Snorkel_10=1262
Batteries_10=1269
AftBatteries_10=1269
Hydrophone_10=1272
Sonar_10=1274
Radar_10=1278
RadarWarningReceiver_10=1283
Decoy_Launcher_10=1287
SonarCoatings_10=1303
RadarCoatings_10=1305
Renown1=0


Year2=1941
ForeTube20=3 ;T3
ForeTube21=3
ForeTube22=3
ForeTube23=3
ForeTube24=3
ForeTube25=9
ForeResIntern20=9
ForeResIntern21=9
ForeResIntern22=9
ForeResIntern23=3
ForeResIntern24=3
ForeResIntern25=3
ForeResIntern26=3
ForeResIntern27=3
ForeResIntern28=3
ForeResIntern29=3
ForeResIntern210=3
ForeResIntern211=3
ForeResIntern212=3
ForeResIntern213=3
ForeResIntern214=3
ForeResIntern215=3
ForeResIntern216=3
Z01_20=12 ; XXI/1
A01_20=9
A02_20=9
SuperCharger_20=1260
Snorkel_20=1262
Batteries_20=1269
AftBatteries_20=1269
Hydrophone_20=1272
Sonar_20=1274
Radar_20=1278
RadarWarningReceiver_20=1283
Decoy_Launcher_20=1287
SonarCoatings_20=1303
RadarCoatings_20=1305
Renown2=0

Year3=1942
ForeTube30=3 ;T3
ForeTube31=3
ForeTube32=3
ForeTube33=3
ForeTube34=3
ForeTube35=9
ForeResIntern30=9
ForeResIntern31=9
ForeResIntern32=9
ForeResIntern33=3
ForeResIntern34=3
ForeResIntern35=3
ForeResIntern36=3
ForeResIntern37=3
ForeResIntern38=3
ForeResIntern39=3
ForeResIntern310=3
ForeResIntern311=3
ForeResIntern312=3
ForeResIntern313=3
ForeResIntern314=3
ForeResIntern315=3
ForeResIntern316=3
ForeResExtern30=3
ForeResExtern31=3
ForeResExtern32=3
ForeResExtern33=3
ForeResExtern34=3
ForeResExtern35=3
Z01_30=12 ; XXI/1
A01_30=9
A02_30=9
SuperCharger_30=1260
Snorkel_230=1262
Batteries_30=1269
AftBatteries_30=1269
Hydrophone_30=1272
Sonar_30=1274
Radar_30=1278
RadarWarningReceiver_30=1283
Decoy_Launcher_30=1287
SonarCoatings_30=1303
RadarCoatings_30=1305
Renown3=0

Year4=1943
ForeTube40=3 ;T3
ForeTube41=3
ForeTube42=3
ForeTube43=3
ForeTube44=3
ForeTube45=9
ForeResIntern40=9
ForeResIntern41=9
ForeResIntern42=9
ForeResIntern43=3
ForeResIntern44=3
ForeResIntern45=3
ForeResIntern46=3
ForeResIntern47=3
ForeResIntern48=3
ForeResIntern49=3
ForeResIntern410=3
ForeResIntern411=3
ForeResIntern412=3
ForeResIntern413=3
ForeResIntern414=3
ForeResIntern415=3
ForeResIntern416=3
Z01_40=12 ; XXI/1
A01_40=9
A02_40=9
SuperCharger_40=1260
Snorkel_40=1262
Batteries_40=1269
AftBatteries_40=1269
Hydrophone_40=1272
Sonar_40=1274
Radar_40=1278
RadarWarningReceiver_40=1283
Decoy_Launcher_40=1287
SonarCoatings_40=1303
RadarCoatings_40=1305
Renown4=0

Year5=1944
ForeTube50=3 ;T3
ForeTube51=3
ForeTube52=3
ForeTube53=3
ForeTube54=3
ForeTube55=9
ForeResIntern50=9
ForeResIntern51=9
ForeResIntern52=9
ForeResIntern53=9
ForeResIntern54=3
ForeResIntern55=3
ForeResIntern56=3
ForeResIntern57=3
ForeResIntern58=3
ForeResIntern59=3
ForeResIntern510=3
ForeResIntern511=3
ForeResIntern512=3
ForeResIntern513=3
ForeResIntern514=3
ForeResIntern515=3
ForeResIntern516=3
Z01_50=12 ; XXI/1
A01_50=9
A02_50=9
SuperCharger_50=1260
Snorkel_50=1262
Batteries_50=1269
AftBatteries_50=1269
Hydrophone_50=1272
Sonar_50=1274
Radar_50=1278
RadarWarningReceiver_50=1283
Decoy_Launcher_50=1287
SonarCoatings_50=1303
RadarCoatings_50=1305
Renown5=0

Year6=1945
ForeTube60=3 ;T3
ForeTube61=3
ForeTube62=3
ForeTube63=3
ForeTube64=3
ForeTube65=9
ForeResIntern60=9
ForeResIntern61=9
ForeResIntern62=9
ForeResIntern63=3
ForeResIntern64=3
ForeResIntern65=3
ForeResIntern66=3
ForeResIntern67=3
ForeResIntern68=3
ForeResIntern69=3
ForeResIntern610=3
ForeResIntern611=3
ForeResIntern612=3
ForeResIntern613=3
ForeResIntern614=3
ForeResIntern615=3
ForeResIntern616=3
Z01_60=12 ; XXI/1
A01_60=9
A02_60=9
SuperCharger_60=1260
Snorkel_60=1262
Batteries_60=1269
AftBatteries_60=1269
Hydrophone_60=1272
Sonar_60=1274
Radar_60=1278
RadarWarningReceiver_60=1283
Decoy_Launcher_60=1287
SonarCoatings_60=1303
RadarCoatings_60=1305
Renown6=0

Nadal zmieniamy dane pliku Basic!!!!!

4 Kolejna zmiana zmiana dostępności torped T3 G7e i T XI (G7es) ZunkoningII To nie jest niezbędne ale zróbcie to dla pewności by wszystko grało cacy!

Zamieniamy oryginalny wpis :

[TORPEDO_TYPE0];T I (G7a)
Idx=0
Year=1939
Month=1
Renown=0

[TORPEDO_TYPE1];T I FaT I (G7a)
Idx=1
Year=1942
Month=10
PrototypeYear=1941
PrototypeMonth=5
Renown=100

[TORPEDO_TYPE2];T II (G7e)
Idx=2
Year=1939
Month=1
Renown=0

[TORPEDO_TYPE3];T III (G7e)
Idx=3
Year=1942
Month=6
PrototypeYear=1941
PrototypeMonth=5
Renown=0

[TORPEDO_TYPE4];T III FaT II (G7e)
Idx=4
Year=1943
Month=3
PrototypeYear=1942
PrototypeMonth=9
Renown=250

[TORPEDO_TYPE5];T IV (G7es) - Falke
Idx=5
Year=1943
Month=7
PrototypeYear=1942
PrototypeMonth=11
Renown=500

[TORPEDO_TYPE6];T V (G7es) - Zaunkönig I
Idx=6
Year=1943
Month=10
PrototypeYear=1943
PrototypeMonth=1
Renown=800

[TORPEDO_TYPE7];T I LuT I (G7a)
Idx=7
Year=1944
Month=3
PrototypeYear=1944
PrototypeMonth=3
Renown=350

[TORPEDO_TYPE8];T III LuT II (G7e)
Idx=8
Year=1944
Month=9
PrototypeYear=1944
PrototypeMonth=9
Renown=450

[TORPEDO_TYPE9];T XI (G7es) - Zaunkönig II
Idx=9
Year=1944
Month=7
PrototypeYear=1943
PrototypeMonth=11
Renown=1000

NA nastepujący: (obok napisałem co sie zmieniło)


[TORPEDO_TYPE0];T I (G7a)
Idx=0
Year=1939
Month=1
Renown=0

[TORPEDO_TYPE1];T I FaT I (G7a)
Idx=1
Year=1942
Month=10
PrototypeYear=1941
PrototypeMonth=5
Renown=100

[TORPEDO_TYPE2];T II (G7e)
Idx=2
Year=1939
Month=1
Renown=0

[TORPEDO_TYPE3];T III (G7e)
Idx=3 - zwroć uwagę na numer torpedy i porównaj z submar. ammo
Year=1939 - zmiana daty
Month=5
PrototypeYear=1939
PrototypeMonth=5
Renown=0

[TORPEDO_TYPE4];T III FaT II (G7e)
Idx=4
Year=1943
Month=3
PrototypeYear=1942
PrototypeMonth=9
Renown=250

[TORPEDO_TYPE5];T IV (G7es) - Falke
Idx=5
Year=1943
Month=7
PrototypeYear=1942
PrototypeMonth=11
Renown=500

[TORPEDO_TYPE6];T V (G7es) - Zaunkönig I
Idx=6
Year=1943
Month=10
PrototypeYear=1943
PrototypeMonth=1
Renown=800

[TORPEDO_TYPE7];T I LuT I (G7a)
Idx=7
Year=1944
Month=3
PrototypeYear=1944
PrototypeMonth=3
Renown=350

[TORPEDO_TYPE8];T III LuT II (G7e)
Idx=8
Year=1944
Month=9
PrototypeYear=1944
PrototypeMonth=9
Renown=450

[TORPEDO_TYPE9];T XI (G7es) - Zaunkönig II
Idx=9 - zwróćcie uwage na cyfrę 9 i porownaj. z submarine ammo
Year=1939 - zmiana daty
Month=4
PrototypeYear=1939
PrototypeMonth=4
Renown=0

Nadal grzebiemy w pliku basic

5 kolejny krok to dostosowanie wpisow kiosków w grze (Wierzyczek U-Botow bez tego nie da rady.

Znajdujemy oryginalny wpis:

[CONING_TYPE0] ;IIA/1
Idx=0
Year=1939
Month=1
SubNb=1
SubType0=0
SubVersion0=0
A01=8
Renown=0

[CONING_TYPE1] ;IID/1
Idx=1
Year=1939
Month=10
SubNb=1
SubType0=0
SubVersion0=1
A01=8
Renown=0

[CONING_TYPE2] ;IID/2
Idx=2
Year=1943
Month=1
SubNb=1
SubType0=0
SubVersion0=1
A01=8
A02=8
Renown=300

[CONING_TYPE3] ;VIIB/1
Idx=3
Year=1939
Month=1
SubNb=1
SubType0=1
SubVersion0=0
M01=1
A01=8
Renown=0

[CONING_TYPE4] ;VIIB/2
Idx=4
Year=1942
Month=1
SubNb=1
SubType0=1
SubVersion0=0
M01=1
A01=7
A02=7
Renown=400

[CONING_TYPE5] ;VIIC/1
Idx=5
Year=1940
Month=4
SubNb=3
SubType0=1
SubVersion0=1
SubType1=1
SubVersion1=2
SubType2=1
SubVersion2=3
M01=1
A01=8
Renown=0

[CONING_TYPE6] ;VIIC/2
Idx=6
Year=1942
Month=1
SubNb=3
SubType0=1
SubVersion0=1
SubType1=1
SubVersion1=2
SubType2=1
SubVersion2=3
M01=1
A01=7
A02=7
Renown=500

[CONING_TYPE7] ;VIIC/3
Idx=7
Year=1943
Month=1
SubNb=3
SubType0=1
SubVersion0=1
SubType1=1
SubVersion1=2
SubType2=1
SubVersion2=3
M01=1
A01=7
A02=7
S01=4
Renown=1000

[CONING_TYPE8] ;VIIC/4
Idx=8
Year=1943
Month=6
SubNb=3
SubType0=1
SubVersion0=1
SubType1=1
SubVersion1=2
SubType2=1
SubVersion2=3
S01=4
S02=5
S03=5
Renown=1500

[CONING_TYPE9] ;IX/1
Idx=9
Year=1939
Month=10
SubNb=4
SubType0=2
SubVersion0=0
SubType1=2
SubVersion1=1
SubType2=2
SubVersion2=2
SubType3=2
SubVersion3=3
M01=0
A01=8
Renown=0

[CONING_TYPE10] ;IX/2
Idx=10
Year=1940
Month=1
SubNb=4
SubType0=2
SubVersion0=0
SubType1=2
SubVersion1=1
SubType2=2
SubVersion2=2
SubType3=2
SubVersion3=3
M01=0
A01=8
A02=8
Renown=500

[CONING_TYPE11] ;IX/3
Idx=11
Year=1942
Month=1
SubNb=4
SubType0=2
SubVersion0=0
SubType1=2
SubVersion1=1
SubType2=2
SubVersion2=2
SubType3=2
SubVersion3=3
M01=0
A01=7
A02=7
S01=4
Renown=1000

[CONING_TYPE12] ;XXI/1
Idx=12
Year=1944
Month=4
SubNb=1
SubType0=3
SubVersion0=0
A01=9
A02=9
Renown=0

I zastępujemy go następującym:

[CONING_TYPE0] ;IIA/1
Idx=0
Year=1939
Month=1
SubNb=1
SubType0=0
SubVersion0=0
A01=8
Renown=0

[CONING_TYPE1] ;IID/1
Idx=1
Year=1939
Month=10
SubNb=1
SubType0=0
SubVersion0=1
A01=8
Renown=0

[CONING_TYPE2] ;IID/2
Idx=2
Year=1943
Month=1
SubNb=1
SubType0=0
SubVersion0=1
A01=8
A02=8
Renown=300

[CONING_TYPE3] ;VIIB/1
Idx=3
Year=1939
Month=1
SubNb=1
SubType0=1
SubVersion0=0
M01=1
A01=8
Renown=0

[CONING_TYPE4] ;VIIB/2
Idx=4
Year=1942
Month=1
SubNb=1
SubType0=1
SubVersion0=0
M01=1
A01=7
A02=7
Renown=400

[CONING_TYPE5] ;VIIC/1
Idx=5
Year=1940
Month=4
SubNb=3
SubType0=1
SubVersion0=1
SubType1=1
SubVersion1=2
SubType2=1
SubVersion2=3
M01=1
A01=8
Renown=0

[CONING_TYPE6] ;VIIC/2
Idx=6
Year=1942
Month=1
SubNb=3
SubType0=1
SubVersion0=1
SubType1=1
SubVersion1=2
SubType2=1
SubVersion2=3
M01=1
A01=7
A02=7
Renown=500

[CONING_TYPE7] ;VIIC/3
Idx=7
Year=1943
Month=1
SubNb=3
SubType0=1
SubVersion0=1
SubType1=1
SubVersion1=2
SubType2=1
SubVersion2=3
M01=1
A01=7
A02=7
S01=4
Renown=1000

[CONING_TYPE8] ;VIIC/4
Idx=8
Year=1943
Month=6
SubNb=3
SubType0=1
SubVersion0=1
SubType1=1
SubVersion1=2
SubType2=1
SubVersion2=3
S01=4
S02=5
S03=5
Renown=1500

[CONING_TYPE9] ;IX/1
Idx=9
Year=1939
Month=10
SubNb=4
SubType0=2
SubVersion0=0
SubType1=2
SubVersion1=1
SubType2=2
SubVersion2=2
SubType3=2
SubVersion3=3
M01=0
A01=8
Renown=0

[CONING_TYPE10] ;IX/2
Idx=10
Year=1940
Month=1
SubNb=4
SubType0=2
SubVersion0=0
SubType1=2
SubVersion1=1
SubType2=2
SubVersion2=2
SubType3=2
SubVersion3=3
M01=0
A01=8
A02=8
Renown=500

[CONING_TYPE11] ;IX/3
Idx=11
Year=1942
Month=1
SubNb=4
SubType0=2
SubVersion0=0
SubType1=2
SubVersion1=1
SubType2=2
SubVersion2=2
SubType3=2
SubVersion3=3
M01=0
A01=7
A02=7
S01=4
Renown=1000

[CONING_TYPE12] ;XXI/1
Idx=12
Year=1939
Month=4
SubNb=1
SubType0=3
SubVersion0=0
A01=9
A02=9
Renown=0

Teraz znajdujemy kolejny oryginalny wpis dotyczący kiosków a mianowicie taki:

[Z01]
DaysSpent=21
NbGuns=13
Idx0=0
Dummy0=data/objects/Turm2a_1_hd
Idx1=1
Dummy1=data/objects/Turm2d_1_hd
Idx2=2
Dummy2=data/objects/Turm2d_2_hd
Idx3=3
Dummy3=data/objects/Turm7b_1_hd
Idx4=4
Dummy4=data/objects/Turm7b_2_hd
Idx5=5
Dummy5=data/objects/Turm7c_1_hd
Idx6=6
Dummy6=data/objects/Turm7c_2_hd
Idx7=7
Dummy7=data/objects/Turm7c_3_hd
Idx8=8
Dummy8=data/objects/Turm7c_4_hd
Idx9=9
Dummy9=data/objects/Turm9c_1_hd
Idx10=10
Dummy10=data/objects/Turm9c_2_hd
Idx11=11
Dummy11=data/objects/Turm9c_3_hd
Idx12=12
Dummy12=NULL; data/objects/Turm21_hd

I zastępujamy go takim:

[Z01]
DaysSpent=21
NbGuns=13
Idx0=0
Dummy0=data/objects/Turm2a_1_hd
Idx1=1
Dummy1=data/objects/Turm2d_1_hd
Idx2=2
Dummy2=data/objects/Turm2d_2_hd
Idx3=3
Dummy3=data/objects/Turm7b_1_hd
Idx4=4
Dummy4=data/objects/Turm7b_2_hd
Idx5=5
Dummy5=data/objects/Turm7c_1_hd
Idx6=6
Dummy6=data/objects/Turm7c_2_hd
Idx7=7
Dummy7=data/objects/Turm7c_3_hd
Idx8=8
Dummy8=data/objects/Turm7c_4_hd
Idx9=9
Dummy9=data/objects/Turm9c_1_hd
Idx10=10
Dummy10=data/objects/Turm9c_2_hd
Idx11=11
Dummy11=data/objects/Turm9c_3_hd
Idx12=12
Dummy12=data/objects/Turm21_1_hd - tu zmiana !!!

Ciągle plik Basic wilki!

6. Teraz musimy zająć sie działkami w kiosku typu XXI bo przecież także muszą być dostępne od 39.

Wtym celu zastępujemy oryginalny wpis :

[AMMO_TYPE0];10.5cm SK C/32
Idx=0
Year=1939
Month=1
AP=40
HE=60
SS=20
Renown=0

[AMMO_TYPE1];8.8cm SK C/35
Idx=1
Year=1939
Month=1
AP=40
HE=160
SS=40
Renown=0

[AMMO_TYPE2];3.7cm FK M 42 Twin
Idx=2
Year=1943
Month=12
AP=1600
AA=2400
Renown=0

[AMMO_TYPE3];3.7cm FK M 42
Idx=3
Year=1943
Month=12
AP=800
AA=1200
Renown=0

[AMMO_TYPE4];3.7cm SK C/30
Idx=4
Year=1939
Month=1
AP=400
AA=800
Renown=0

[AMMO_TYPE5];2cm FK C/38 Flakvierling
Idx=5
Year=1943
Month=5
AP=4000
Renown=0

[AMMO_TYPE6];2cm FK C/30 Flakzwiling
Idx=6
Year=1940
Month=7
AP=2000
Renown=0

[AMMO_TYPE7];2cm FK C/38
Idx=7
Year=1943
Month=1
AP=1000
Renown=0

[AMMO_TYPE8];2cm FK C/30
Idx=8
Year=1939
Month=1
AP=1000
Renown=0

[AMMO_TYPE9];2cm FK C/38 Flakzwiling XXI
Idx=9
Year=1944
Month=4
AP=2000
Renown=0

[AMMO_TYPE10];2cm FK C/38 Flakzwiling
Idx=10
Year=1943
Month=7
AP=2000
Renown=0

No i zastępujemy go następującym:

[AMMO_TYPE0];10.5cm SK C/32
Idx=0
Year=1939
Month=1
AP=40
HE=60
SS=20
Renown=0

[AMMO_TYPE1];8.8cm SK C/35
Idx=1
Year=1939
Month=1
AP=40
HE=160
SS=40
Renown=0

[AMMO_TYPE2];3.7cm FK M 42 Twin
Idx=2
Year=1943
Month=12
AP=1600
AA=2400
Renown=0

[AMMO_TYPE3];3.7cm FK M 42
Idx=3
Year=1943
Month=12
AP=800
AA=1200
Renown=0

[AMMO_TYPE4];3.7cm SK C/30
Idx=4
Year=1939
Month=1
AP=400
AA=800
Renown=0

[AMMO_TYPE5];2cm FK C/38 Flakvierling
Idx=5
Year=1943
Month=5
AP=4000
Renown=0

[AMMO_TYPE6];2cm FK C/30 Flakzwiling
Idx=6
Year=1940
Month=7
AP=2000
Renown=0

[AMMO_TYPE7];2cm FK C/38
Idx=7
Year=1943
Month=1
AP=1000
Renown=0

[AMMO_TYPE8];2cm FK C/30
Idx=8
Year=1939
Month=1
AP=1000
Renown=0

[AMMO_TYPE9];2cm FK C/38 Flakzwiling XXI
Idx=9
Year=1939
Month=4
AP=2000
Renown=0

[AMMO_TYPE10];2cm FK C/38 Flakzwiling
Idx=10
Year=1943
Month=7
AP=2000
Renown=0

7 Ta część będzie dotyczyć wyposażenia okrętu w takie rzeczy jak sonary czy radio no i oczywiście Snorkel, czyli Chrapy które tak naprawdę wprowadzono w 43, choć już przed wojną wynalazł je pewien holender, a Niemcy tylko je udoskonalili. Większość przecież wyposażenia typu XXI to rok43 czy nawet 44.
Gdybyśmy nie przestawili ich dat na 1939 rok, to potem zobaczyli byśmy napis po starcie nowej misji w stylu "Chrapy zniszczone"," Sonar zniszczony itp.

Przypominam że cały czas grzebiemy w pliku Basic (Lokalizacja:Silent Hunter III/Data/Cfg/Basic.)

A więc zmiana dat wyposażenia tak by okręt XXI nie wyszedł w morze bez niego i by wszystko grało!

Aby tego dokonać znajdujemy oryginalne wpisy:

Wpis oryginalny :

[EQUIP0]; Diesel Engine upgrade
DaysSpent=3
Nb=3
NameIdx0=1260
Year0=1940
Month0=2
NbSub0=3
Sub00=0
Sub01=1
Sub02=2
Renown0=500
Name0=GWKapselgeblase
SpeedBoost0=1.1

I zastępujemy go następującym:

[EQUIP0]; Diesel Engine upgrade
DaysSpent=3
Nb=3
NameIdx0=1260
Year0=1939 - zmiana daty
Month0=2
NbSub0=4
Sub00=0
Sub01=1
Sub02=2
Sub03=3
Renown0=0
Name0=GWKapselgeblase
SpeedBoost0=1.6 - zmaina doladowania predkości wedle uznania.

Znajdujemy wpis oryginalny:

NameIdx2=1262
Year2=1943
Month2=7
NbSub2=3
Sub20=1
Sub21=2
Sub22=3
Renown2=400
Name20=NSS_Uboattype7_SNK
Name21=NSS_Uboattype9_SNK
Name22=NSS_Uboattype9d2_SNK

I zastępujemy go takim:

NameIdx2=1262
Year2=1939
Month2=7
NbSub2=3
Sub20=1
Sub21=2
Sub22=3
Renown2=400
Name20=NSS_Uboattype7_SNK
Name21=NSS_Uboattype9_SNK
Name22=NSS_Uboattype21_SNK - zmiana

Znajdujemy wpis oryginalny:

NameIdx6=1269
Year6=1941
Month6=10
NbSub6=2
Sub60=2
Sub61=3
Renown6=1500
Name6=AFA44MAL740
Energy6=1.25

I zastępujemy go nastepującym:

NameIdx6=1269
Year6=1939
Month6=5
NbSub6=2
Sub60=2
Sub61=3
Renown6=0
Name6=AFA44MAL740
Energy6=1.25

Dalej znajdujemy kolejny oryginalny wpis a dokładnie taki:

NameIdx3=1278
Year3=1944
Month3=3
NbSub3=2
Sub30=1
Vers30=3
Sub31=3
Renown3=1200
Name30=FuMO64Hohentwiel
Name31=FuMO64Hohentwiel

I zastępujemy go takim:

NameIdx3=1278
Year3=1939
Month3=3
NbSub3=2
Sub30=1
Vers30=3
Sub31=3
Renown3=1200
Name30=FuMO64Hohentwiel
Name31=FuMO64Hohentwiel

Odnajdujemy kolejny oryginalny wpis:

NameIdx3=1283
Year3=1944
Month3=5
NbSub3=4
Sub30=0
Sub31=1
Sub32=2
Sub33=3
Renown3=400
Name3=FuMB26Tunis

I zastępujemy go takim:

NameIdx3=1283
Year3=1939
Month3=5
NbSub3=4
Sub30=0
Sub31=1
Sub32=2
Sub33=3
Renown3=0
Name3=FuMB26Tunis

Odnajdujemy kolejny oryginalny wpis:

NameIdx3=1287
Year3=1944
Month3=10
NbSub3=4
Sub30=0
Sub31=1
Sub32=2
Sub33=3
Renown3=550
Name3=BoldType4

No i zastępujemy go takim:

NameIdx3=1287
Year3=1939
Month3=10
NbSub3=4
Sub30=0
Sub31=1
Sub32=2
Sub33=3
Renown3=0
Name3=BoldType4

Kolejny oryginalny wpis:

NameIdx1=1274
Year1=1943
Month1=10
NbSub1=2
Sub10=1
Vers10=3
Sub11=3
Renown1=1000
Name1=Nibelung

Zamieniamy na następujący:

NameIdx1=1274
Year1=1939
Month1=5
NbSub1=2
Sub10=1
Vers10=3
Sub11=3
Renown1=0
Name1=Nibelung

Już niewiele!

Kolejny oryginalny zapis a mianowicie taki:

NameIdx2=1272
Year2=1943
Month2=10
NbSub2=3
Sub20=1
Sub21=2
Sub22=3
Renown2=750
Name20=BalkonGerat
Name21=BalkonGerat_type9
Name22=BalkonGerat_type21

Zamieniamy na taki:

NameIdx2=1272
Year2=1939
Month2=3
NbSub2=3
Sub20=1
Sub21=2
Sub22=3
Renown2=0
Name20=BalkonGerat
Name21=BalkonGerat_type9
Name22=BalkonGerat_type21

Oryginalny wpis:

DaysSpent=1
Nb=2
NameIdx0=1303
Year0=1941
Month0=8
NbSub0=4
Sub00=0
Sub01=1
Sub02=2
Sub03=3
Renown0=1000
Name0=Alberich

Zamieniamy na taki:

DaysSpent=1
Nb=2
NameIdx0=1303
Year0=1939
Month0=1
NbSub0=4
Sub00=0
Sub01=1
Sub02=2
Sub03=3
Renown0=0
Name0=Alberich

No i ostatni już oryginalny wpis:

DaysSpent=1
Nb=1
NameIdx0=1305
Year0=1944
Month0=1
NbSub0=4
Sub00=0
Sub01=1
Sub02=2
Sub03=3
Renown0=1500
Name0=Tarnmatte

Zamieniamy na taki:

DaysSpent=1
Nb=1
NameIdx0=1305
Year0=1939
Month0=1
NbSub0=4
Sub00=0
Sub01=1
Sub02=2
Sub03=3
Renown0=0
Name0=Tarnmatte

UWAGA !!!!! Przechodzimy do zmiany wpisu w folderze Silent Hunter III/Data/Roster/German/Submarine/SStypeXXI (Plik Cfg)

Klikamy na plik cfg NSSTypeXXI i następujący zapis:

[UnitClass]
ClassName=SSTypeXXI
UnitType=200
AppearanceDate=19440502
DisappearanceDate=19451231
DisplayName=Type XXI

[Unit 1]
Name=U-2503
DOC=19440502
DOD=19450504

Zastępujemy takim:

[UnitClass]
ClassName=SSTypeXXI
UnitType=200
AppearanceDate=19390502
DisappearanceDate=19451231
DisplayName=Type XXI

[Unit 1]
Name=U-2503 - Możecie wklepać tu dowolny numer okrętu taki
DOC=19390502 jaki wam się podoba.
DOD=19450504

PORADY KONCOWE:

Róbcie kopię. Jężeli coś nie działa, choć raczej powinno to piszcie.

Co może nie działać?
Od roku 39 do schyłku 43 będą wam przyznawali strefę patrolowania 0
Jest tak ponieważ oficjalnie jako jednostka tajna nie figurujecie na listach oficjalnych. He He ale tak na prawdę tego nie udało mi się jeszcze obejść.
Może komuś tak to niech napisze. Podejrzewam że sedno tkwi w plikach Cfg od Flotylli, ale nie bawiłem się w to bo morze pełne statków. Sami obierajcie kurs. Nie ma wpływu na ilość konwoji i statków. Dokopcie draniom!

Gdzie znajdziecie typ XXI po tych zmianach?
Nie we wszystkich bazach, ale na pewno w bazie Kiel na początku kariery, a potem w Saint Nazaire.
Owocnych łowów!
Karl Fenchel U-21 (Typ XXI - aktualnie Bergen 1944)
:D

Cześć !
Oto dodatkowy wpis który jeszcze trzeba dodać by typ XXI użyć od początku wojny.(Tyczy wersji GW)
Dopisuję raczej dla mało zorientowanych :D

Oto lokalizacja zmienianego wpisu:
Silent Hunter III/Data/Cfg/Flotilla
(ZAWSZE PRZED ZMIANAMI ROBCIE KOPIE ZMIENIANEGO PLIKU!)

W pliku Flotilla odnajdujemy oryginalny wpis a mianowicie taki:

Flotilla1=903
TO1=941
NbStartingDate1=6
NbDate1=6
Emblem1=data/Emblems/SubEmblems/Flotillas/2nd flotilla.tga
NbBases1=2
Base1_0=752;Wilhelmshaven
Date1_0_0=1939
Month1_0_0=9
Date1_0_1=1940
Month1_0_1=8
DeparturePointLong1_0=973144.000000
DeparturePointLat1_0=6420906.000000
Heading1_0=65.995003
Base1_1=753;Lorient
Date1_1_0=1940
Month1_1_0=9
Date1_1_1=1944
Month1_1_1=8
DeparturePointLong1_1=-399037.000000
DeparturePointLat1_1=5729694.000000
Heading1_1=135.000000
NbUboats1=3
Uboat1_0=1
Uboat1_1=2

Date10=1939
Month10=9
Starting10=Yes
TypeSub10=1; VIIB
VersionSub10=0
iNbName10=3
Name100=U-42
Name101=U-43
Name102=U-44
T0_100=80
T0_101=100
T2_100=20
T2_101=25
PlayerStartRenown10=500

I zastępujemy go takim:

Flotilla1=903
TO1=941
NbStartingDate1=6
NbDate1=6
Emblem1=data/Emblems/SubEmblems/Flotillas/2nd flotilla.tga
NbBases1=2
Base1_0=752;Wilhelmshaven
Date1_0_0=1939
Month1_0_0=9
Date1_0_1=1940
Month1_0_1=8
DeparturePointLong1_0=973144.000000
DeparturePointLat1_0=6420906.000000
Heading1_0=65.995003
Base1_1=753;Lorient
Date1_1_0=1940
Month1_1_0=9
Date1_1_1=1944
Month1_1_1=8
DeparturePointLong1_1=-399037.000000
DeparturePointLat1_1=5729694.000000
Heading1_1=135.000000
NbUboats1=3
Uboat1_0=1
Uboat1_1=2

Date10=1939
Month10=9
Starting10=Yes
TypeSub10=3; XXI
VersionSub10=0
iNbName10=1
Name100=U-21 - Możecie tu wpisać dowolny numer, ale sprawdźcie
T0_100=80 jaki wpisaliście jako dostępny od 39 roku (wyżej w
T0_101=100 instrukcji)
T2_100=20
T2_101=25
PlayerStartRenown10=500

Wybrałem na zamianę bazę w Wilhelmshaven, i okręt będzie waszym startowym (nie trzeba go kupować).

Jeszcze raz przypominam: Róbcie kopię przed zamianą!
Pozdrawiam! :wink:

PS Ja mam własną nieco zmodyfikowaną wersję GW

Jedna osoba prosiła by jej podesłać mój gotowy plik Cfg/Basic, ale z pewnych powodów nie chcę tego robić. Powyższa instrukcja zawiera wszystko co trzeba by okręt XXI uaktywnić od początku wojny. Mój plik Cfg zawiera i inne pozmieniane parametry i dla tego nie mogę go podsyłać w całości.
Przecież danych z instrukcji nie musicie całych przepisywać tylko zaznaczcie dany fragment wciśnijcie Ctrl+C, a potem skopiujcie w dowolne miejsce bądź do swojego Basica wciskając Ctrl+V i po sprawie. :mrgreen:
Ostatnio edytowano 22.12.07, 15:10 przez evan82, łącznie edytowano 16 razy
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez evan82 » 03.11.07, 12:32

Pamiętajcie, że zmian dokonywać należy w momencie stania w porcie, nie w trakcie misji, w przeciwnym wypadku coś może się potem gryźć.
Tak więc po zakończeniu waszego patrolu wyłączcie grę dokonajcie zmian i to wszystko, oczywiście jeżeli chcecie. :wink:
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez evan82 » 03.11.07, 12:45

Podzielę się teraz fotkami z mojego okrętu typu XXI.Ja nie instalowałem żadnych modów w stylu world czy coś takiego, więc słabej jakości oryginalne tekstury do wnętrza U-Bota XXI musiałem zastąpić tymi własnej roboty.

Fotek już nie ma bo usunąłem :roll: :idea: :D
Ostatnio edytowano 14.01.08, 17:17 przez evan82, łącznie edytowano 1 raz
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Bład pliku

Postprzez lesiu1989 » 22.12.07, 11:46

Witam

Jestem tu nowy i mam problem.
Postanowiłem zmienić pliki według schematu podanego w temacie.
I mam taki problem podczas ładowania sie misji gra sie wyłącza i wyskakuje błąd pliku Kernel.dll.

Macie jakis pomysł vo z tym zrobić?
Czekam na szybka odp.

Pozdrawiam
lesiu1989
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 1.000 BRT

Dołączył(a): 22.12.07, 11:36

Postprzez evan82 » 22.12.07, 15:03

Nie wiem. Opis dotyczy wersji 1.4 Napisz jaką masz. Na GWX nie testowałem, tylko na GW i to przerobionym po swojemu ale dziś jest już historią . Napisz jaka masz wersje gry. Sprawdzę jeszcze raz czy nie ma błędu. Pozdrawiam! :wink:
Ostatnio edytowano 28.01.08, 13:03 przez evan82, łącznie edytowano 1 raz
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez turbokrecik » 22.12.07, 21:03

Na GWX 1.3 to nie działa. Na dwójce nie próbowałem.
turbokrecik
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 61.000 BRT

Dołączył(a): 30.11.07, 20:59

Postprzez evan82 » 22.12.07, 21:15

turbokrecik napisał(a):Na GWX 1.3 to nie działa. Na dwójce nie próbowałem.


A, no to wszystko jasne, bo ja nie testowałem na GWX. Pozdrawiam. :idea:
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez paciks » 10.01.08, 17:46

Czy próbował już ktoś tej zmiany na GWX 2.0?
paciks
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 8.000 BRT

Dołączył(a): 02.09.06, 23:07

Postprzez evan82 » 10.01.08, 21:55

Musisz popytać, jednak ja nie korzystam z 2.0. Myślę jednak, że i w nowym GWX da sie udostępnić typ XXI od początku wojny, jednak na pewno troszkę innym sposobem aczkolwiek podobnym.
Na pewno trzeba by pozmieniać plik Basic, a co jeszcze to nie mogę pomoc, bo nie mam pewności gdyż z 2.0 nie korzystam.
Pozdrawiam. :D
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez paciks » 11.01.08, 18:09

:) Ja mam dzisiaj zamiar uruchomić SHIII + GWX 2.0 po okołu 2latach przerwy :)) spróbuje twoim sposobem i zobaczymy co z tego wyjdzie :)




Edit:

Wiec jestem w bazei Wilhemshaven(chyba tak się pisze :roll: ).
XXI nie da się wybrać w już istniejącej karierze ale w nowej od razu miałem XXI w posiadaniu czyli tak jak pisałes. Jedynie to chyba lekki bład to jest taki że podczas gdy chce zmienić torpedy to na tym XXI jest od groma miejsca lecz zapewne to było w modyfikacji configa zmienione a ja nie pamiętam :)
I nawet jak już mam XXI w posiadaniu to i tak nie mam jej na liście dostępnych okrętów w bazie.

Pozdrawiam i dzięki za możwliwość pobawienia się XXI :)
paciks
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 8.000 BRT

Dołączył(a): 02.09.06, 23:07

Postprzez evan82 » 12.01.08, 13:25

Tak. Jest tylko jako startowy okręt. Tak było przy GW. A więc cala karierka na nim. Natomiast o co chodzi z tymi torpedami to nie wiem bo powinny się zmieniać jak jesteś w bazie. O co chodzi z tym miejscem?
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez paciks » 12.01.08, 14:08

Hmm to chyba moja pomyłka bo poprsostu XXI zabiera dużą ilość torped i dlatego zajmują one dużo miejsca na ekranie :)
Obrazek
paciks
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 8.000 BRT

Dołączył(a): 02.09.06, 23:07

Postprzez evan82 » 12.01.08, 14:39

paciks napisał(a):Hmm to chyba moja pomyłka bo poprsostu XXI zabiera dużą ilość torped i dlatego zajmują one dużo miejsca na ekranie :)
Obrazek


Jasne, ale mój zabiera jeszcze i tak 6 dodatkowych (zapasowych) :!: :D
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marek128 » 14.01.08, 16:19

Na GWX 2.0 działa
marek128
Leutnant zur See
 
Tonaż: 125.000 BRT

Dołączył(a): 29.01.06, 11:54

Postprzez evan82 » 14.01.08, 16:39

marek128 napisał(a):Na GWX 2.0 działa


Hej cześć! Uruchomiłeś widzę! Pozdrawiam i życzę owocnych łowów :D
Tak wiec GWX 2.0 pod względem Basic i paru innych opcji niewiele sie różni dla typu XXI. :idea:

Dziękuję wszystkim Tym którzy sprawdzili czy typ XXI działa od początku wojny według podanej przeze mnie wyżej instrukcji w GWX 2.0.
Szczególnie paciksowi, i markowi128 (sorry marek128, że nie byłem pomocny przy tych plikach).

A oto mój przedział hydro i radio na XXI w nocy. :D
Obrazek
Ostatnio edytowano 17.02.08, 14:51 przez evan82, łącznie edytowano 1 raz
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez paciks » 14.01.08, 17:23

Hehe no to masz fajny widok z kajuty oficerskiej ;) od razu jest lepiej planować swoje "mordercze" wypady:)
paciks
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 8.000 BRT

Dołączył(a): 02.09.06, 23:07

Postprzez evan82 » 26.01.08, 14:26

Stara załoga? Moi "ludzie" do których się przyzwyczaiłem. Co zrobić by nie odeszli na emeryturę, by w kolejnej karierze płynąć z tą sama załogą i doświadczonymi wilkami morskimi?
Odpowiedź jest bardzo prosta. :mrgreen:

Przed końcem kariery pobieramy następujący plik cfg a mianowicie:
Crew Carrier cfg z lokalizacji:[na dysku systemowym folder danych zapisanych gier, nie folder gry!]
SH3/Data/Cfg/Careers/ folder kariery/ i plik podany wyżej.

Na ogół ma on na końcu liczbę dwu cyfrową w zależności od tego ile patroli odbyliśmy. Więc pobieramy najlepiej pod koniec kariery, i ten przedostatni.

Teraz wystarczy go skopiować np. do pulpitu, powielić 3 razy i nazwać kolejno dla okrętu na jakim będziemy pływać na początku kolejnej kariery.
Najlepiej więc jeżeli pływaliśmy na VII, to zacznijmy od VII, lub można od innego i w bazie odejmiemy lub dodamy ludzi przed rejsem, bo dla różnych typów ilości załogi sie przecież różnią.
Jeżeli od typu VII to skopiowane trzy pliki nazywamy kolejno:
crew_config_VII_1
crew_config_VII_2
crew_config_VII_3
Być może w GWX trzeba zrobić tych plików więcej, a ile ich jest to sprawdzamy w następującej lokalizacji tym razem w folderze gry czyli:
Ubisoft/Silent Hunter 3/Data/Cfg/ i patrzymy ile jest plików oryginalnych dla crew_config_VII
Tyle ich robimy, oryginalne kopiujemy by mieć w razie potrzeby zapasowe kopie oryginalnych plików, i te z pulpitu które stworzyliśmy podstawiamy do wskazanej przed chwilą lokacji, i to wszystko. Pozdrawiam. :mrgreen:

Opis działa dla wszystkich typów U-Bootów w grze, tylko trzeba nadać odpowiednie nazwy plikom cfg :idea: :mrgreen:
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez evan82 » 31.01.08, 16:02

Jest kilka prostych spraw w SH3 jakie możemy opracować, które wbrew pozorom bardzo podnoszą realizm gry. Wczoraj bawiłem się ustawieniem kamer dla widoku peryskopu, widoku Helmsman view, czyli wówczas jak stoimy na stanowisku chiefa.[dodałem większy kont widzenia przy rozglądaniu się, widać prawie cały przedział]. 8)
Najlepiej wykonywać przez SH3 File Analyzer.

Ciekawą opcję już dawno sobie ustawiłem natomiast w plikach cfg od skrótów klawiszowych czyli w plikach:
Commands_de, i Commands_en cfg., lokalizacja obydwu to:
Silent Hunter 3/Data/Cfg/ i pliki
Obydwa pliki otwieramy w notatniku, i możemy je modyfikować nadają klawiszom skrótów inne znaczenie.
Nie mam pojęcia jakie są ustawienia dla klawiszy np. w GWX, ale na podstawowej wersji gry kilka rzeczy mnie wnerwiało. :idea:
Np. Dodałem pod klawiszem F możliwość włączenia widoku przy peryskopie w kiosku, ponieważ w oryginale by przestać patrzyć przez peryskop trzeba było wyjść już do centrali np. i to było wkurzające.
Taki sam widok ustawiłem przy siedzeniu za peryskopem bojowym, by po patrzeniu przez niego lądować w punkcie wyjścia, a dopiero potem przejść przez cały kiosk i wejść do centrali, lub wyjść na zewnątrz po wynurzeniu. Takie wbrew pozorom dziecinne zabiegi bardzo podkręcają realizm.
Jednym słowem przy takich ustawieniach klawiszy można przy ataku na konwój np. w ogóle nie ruszać się z kiosku.
Sondowanie dna i namiary czy coś słychać czy nie, pogodę i oba działka przeciwlotnicze także poustawiałem pod pojedynczymi klawiszami, ponieważ np. XXI ma 2 działka, a do samolotów lubię walić sam.
Kąt zasięgu działek w XXI jednak nie pozwala na strzelanie z jednego do okola w zakresie 360 stopni i jak samolot nadlatuje z tyłu to najpierw strzela jedno a potem gdy nadleci na przód drugie. Łatwo jest się wówczas przełączyć.
Gdyby były jakieś pytania to piszcie, ale to dość jak pisałem prosta, choć fajna sprawa. Pozdrawiam. :D

A oto kilka fotek z nowych zakresów kamery w moim XXI, które pokazują jak zmieniło się pole widzenia w kilku wypadkach.
Widoki między innymi z widoku hydro, radio, weapon oficer i peryskopu bojowego, nawet koi kapitana. Oczywiście nie trzeba się aż tak rozglądać, ale nie zawadzi jak jest taka opcja. Inny punkt widzenia! :D
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 09.07.08, 08:37 przez evan82, łącznie edytowano 2 razy
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez evan82 » 31.01.08, 16:42

Dodaję jako kolejny wpis bo zależy mi na tych fotkach!
Ciąg dalszy: :D

Dragonfly, nie da rady w 1 poście może być tylko 5 fotek! Chyba wiesz o tym, czy może nie?
Wszystko rozumiem, ale dlaczego mnie sie tylko upomina a innych nie, tym bardziej że już napisałem dlaczego tak zrobiłem. :idea:

PS. Fotki przeniosłem do postu powyżej :idea:
Ostatnio edytowano 17.02.08, 14:56 przez evan82, łącznie edytowano 1 raz
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Jatzoo » 03.02.08, 18:06

Do postu można dodać tylko 5 załączników - Dragonfly o tym mógł nie wiedzieć, bo to nie jego 'działka' (administracja modułami). Odnośnie samych załączników, to miałbym prośbę - czy na prawdę potrzebna jest ich aż taka ilość? Jeśli tak - to czy mogę mieć kolejną prośbę, aby chociaż o połowę je zmniejszać (transfer KB jaki jest przypisany i jego limity - pomnóżcie przykładowo jeden obrazek z wagą 80 KB razy sto użytkowników odwiedzających wątek - nawet 30 GB transferu może stopnieć w oczach)...


PS. Można też korzystać z zewnętrznych serwerów plików (fotosik, imagehack, itp.) - wtedy nie mam ograniczeń ;-)
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.326.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Postprzez evan82 » 03.02.08, 18:35

Jatzoo napisał(a):Do postu można dodać tylko 5 załączników - Dragonfly o tym mógł nie wiedzieć, bo to nie jego 'działka' (administracja modułami). Odnośnie samych załączników, to miałbym prośbę - czy na prawdę potrzebna jest ich aż taka ilość? Jeśli tak - to czy mogę mieć kolejną prośbę, aby chociaż o połowę je zmniejszać (transfer KB jaki jest przypisany i jego limity - pomnóżcie przykładowo jeden obrazek z wagą 80 KB razy sto użytkowników odwiedzających wątek - nawet 30 GB transferu może stopnieć w oczach)...


PS. Można też korzystać z zewnętrznych serwerów plików (fotosik, imagehack, itp.) - wtedy nie mam ograniczeń ;-)


Dobra, będę posyłał mniejsze rozmiary, ale przecież skrzynka została powiększona, a wiec sądziłem iż moderatorzy wyrażają zgodę na takie sprawy. Fotki mi przyjmowało.
Po co mi serwer zewnętrzny jak mam tu skrzynkę?
Ale dobra. Wywalam kilka starszych, choć na skrzynce mam jeszcze ok 89 procent wolnego miejsca.
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wibwk » 03.02.08, 18:49

Karl Fenchel napisał(a): Po co mi serwer zewnętrzny jak mam tu skrzynkę?


Karl, przecież Ci napisali że chodzi o przepustowość łącza, jeśli załączniki są na innym serwerze to obciążenie łącza serwera forum jest wtedy dużo mniejsze.
wibwk
Kapitänleutnant
 
Tonaż: 360.000 BRT

Dołączył(a): 09.02.06, 18:21

Postprzez evan82 » 03.02.08, 18:59

wibwk napisał(a):
Karl Fenchel napisał(a): Po co mi serwer zewnętrzny jak mam tu skrzynkę?


Karl, przecież Ci napisali że chodzi o przepustowość łącza, jeśli załączniki są na innym serwerze to obciążenie łącza serwera forum jest wtedy dużo mniejsze.


Rozumiem, ale po co wówczas tu skrzynka?
Jak są takie problemy to ja wywalić i tyle. Nie chce mi sie logować na innych stronach tylko po to, by dodawać obrazki do jednego Forum, na którym jest taka możliwość , ale właściwie jej nie ma.
Rozumiem, nie ma kasy na szybszy serwer, ale przecież można zmniejszyć skrzynkę. To bez sensu w takim razie że jest tu skrzynka jak trzeba zakładać inne konto, by dodać tu obrazek czy rys. techniczny. :idea:
I tylko to chciałem podkreślić. :idea:
Chyba że pasek przy kontrolce załączników użytkownika to pasek ogólny dla wszystkich, proszę o wyjaśnienie. Mam tam napis 3% z całości.
Jeżeli mam miejsce na skrzynce, to mówienie teraz że nie wolno z niej korzystać, lub że lepiej nie, to krotko mówiąc zwykłe ograniczanie swobodnej wypowiedzi.
Albo skrzynka, albo image shack, czy jak to się nazywa.
Rozumujmy jasno.

I Jeszcze pragnę przypomnieć o jednym. Proszę przejrzeć ostatnie posty pod działem o modelach, czy wszystkie w temacie "Pytania laika", i jak się ma upominanie mnie do tamtych tematów.[Ilość postów, obrazków, jeden pod drugim itd.]
Tu są równi i Równiejsi jednak. Jakbym nawpychał 10 obrazków dla silnika na U-Boocie z dokładnym opisem tego czego jeszcze nie wszyscy widzieli to by nie było upomnień, ja wiem.

Oczywiście teraz roztaczają sie przede mną nowe możliwości. Być może część moich postów wetnie, być może ktoś podyskutuje czy nie zaśmiecam forum, czy nie "usadzić tego Gościa".
No cóż. Ale tak czasami tu bywało. :idea:
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Jatzoo » 03.02.08, 19:47

Karl - więc było tak:
- kiedyś był limit na załączniki - 2 MB (nie było też i działu o grach, więc załączniki służyły innym celom) - ale to zaszłość z ograniczeń transferu jak sam opłacałem serwer. Odkąd i część Forumowiczów zaczęła pomagać w opłatach, to ten limit został zwiększony (wykupiony większy transfer) do 5 MB (może to wydaje się śmieszne - ale mimo wszystko zarejestrowanych jest ponad 700 userów, i gdyby tak każdy zechciał coś wysłać to..... sami policzcie ;-))
- jeśli ktoś przekroczył limit, to wystarczyło do mnie napisać, i zwiększałem
- ponieważ ostatnio mam ograniczony dostęp do netu, to limity zostały zniesione aby ktoś przez mój brak netu nie był blokowany z dołączeniem jakiegoś ważnego pliku
- ogólna przestrzeń na serwerze dla załączników to 200 MB
- Twoje załączniki, to 3% z powyższej całości (czyli 5.9 MB)
- może znów wydaje się to śmiesznie małe, ale z takich 1%, 2% uzbierało się już ponad 100 MB od wszystkich userów.

Po co jest skrzynka skoro takie ograniczenia? Po pierwsze, aby ułatwić umieszczanie na Forum plików - zwłaszcza dla osób nie obeznanych z serwerami typu fotosik, itp. Po drugie, to jest Forum, a nie serwer FTP - ani tym bardziej forum o grafice, gdzie na samym początku zakłada się, że każdy post to jakiś załącznik.

A po trzecie - serwer ma pojemność ok 3 GB danych (są trzymane na nim zdjęcia z Wypraw, materiały dla Bractwa, itp.) - czyli 2/3 są już zajęte. Gdyby każdy miał limit załączników nawet i 50 MB - to znów, należy pomnożyć przez ilość zarejestrowanych użytkowników, by tego miejsca nie starczyło nawet dla 1/10.

Nie mam nic przeciwko Karl abyś załączał załączniki (łatwiej coś pokazać obrazkiem niż opisać tysiącem słów) - proszę tylko o umiar. Niestety, takie mamy ograniczenia, i dotyczą one wszystkich użytkowników.

PS. Z tego wolnego miejsca należy odjąć jeszcze pliki forum i samej witryny.

PS2. Karl, proszę jeśli chcesz zmieniać treść posta - napisz jakieś info (np. 'Edit' - i dopisek) - wtedy unikniesz odpowiadania na treść, którą zmieniłeś - czyli nie miej pretensji, jeśli odpisałem bez sensu - pisałem na pierwszą Twoją odpowiedź...
Jatzoo
Grossadmiral
Grossadmiral
Global Mod
 
Tonaż: 2.326.000 BRT

Dołączył(a): 22.08.02, 15:03

Następna strona

Posty: 146 • Strona 1 z 61, 2, 3, 4, 5, 6

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron