1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Jednostki neutralne

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 36 • Strona 1 z 21, 2

Jednostki neutralne

Postprzez Deusmax » 02.09.06, 00:02

Czasem gdy spotykam statki neutralne typu T3 ciężko się oprzeć, jakie są konsekwencje zatopienia?? bo sam nie jestem pewien ale chyba nic nie dają ani nie odejmują. :?:
Deusmax
Leutnant zur See
 
Tonaż: 132.000 BRT

Dołączył(a): 06.08.06, 22:13
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Uapa » 02.09.06, 00:13

odejmuja pkt renomy zbyt duza ilosc zatopien statkow neutralnych powoduje koniec kariery
Uapa
Oberleutnant zur See
 
Tonaż: 289.000 BRT

Dołączył(a): 21.04.05, 19:21
Lokalizacja: Alt Stettin

Postprzez Borman » 02.09.06, 08:48

+ Proces Norynberski rzecz jasna :D
Borman
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 58.000 BRT

Dołączył(a): 15.08.06, 21:48
Lokalizacja: Kraina Bongo Kongo

Postprzez Grom » 02.09.06, 08:54

Uapa napisał(a):odejmuja pkt renomy zbyt duza ilosc zatopien statkow neutralnych powoduje koniec kariery

Najgłupszą rzecz jaką mogli zrobić to liczyć neutralne zatopione w konwoju. To jest niezgodne z rzeczywistością i neutralne jednostki idące pod eskortą wrogich okrętów mogły być tak samo atakowane jak wszystkie inne. I teraz weź tu miej czas i oglądaj każdą banderę w konwoju, bez jaj. Z wiedzą u naszych rumuńskich towarzyszy raczej cienko
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez Uapa » 02.09.06, 17:04

No wlasnie statki neutralne w konwoju to plaga szczegolnie neutralne amerykanskie, zeby byc pewnym "swego" trzeba podejsc na 800m w dzien a 500 w nocy (przynajmniej u mnie)
Uapa
Oberleutnant zur See
 
Tonaż: 289.000 BRT

Dołączył(a): 21.04.05, 19:21
Lokalizacja: Alt Stettin

Postprzez churchill » 02.09.06, 20:29

nie tylko neutralne statki płynące w konwoju mogły być atakowane również wszystkie jednostki płynące samodzielnie w zaciemnieniu i tu właśnie twórcy gry znów sie nie popisali ponieważ każdy statek neutralny powinien świecić się "jak choinka świąteczna" :)
churchill
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 05.10.05, 14:40
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Grom » 02.09.06, 20:48

churchill napisał(a):nie tylko neutralne statki płynące w konwoju mogły być atakowane również wszystkie jednostki płynące samodzielnie w zaciemnieniu

Nieprawda.
Tylko statki płynące pod eskortą wrogich okrętów lub jednostki uzbrojone wrogie mogły być atakowane bez ostrzeżenia. Każda jednostka neutralna i wroga nieuzbrojona musiała być zatrzymana przez okręt podwodny do przeszukania (dla neutralnych) do zejścia załogi (dla wrogich nieuzbrojonych).
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez churchill » 02.09.06, 22:07

tak było na początku wojny ale w momencie gdy anglicy przestali przestrzegać założenia Protokołu Londyńskiego dotyczącego działań okrętów podwodnych również i Niemcy wydali stosowne rozkazy umożliwiające użycie siły wobec okrętów które wykorzystywały urządzenia radiowe, pływały zaciemnione lub były uzbrojone. Choć możesz mieć racje bo nie wiem do końca czy to odnosiło się również do jednostek neutralnych, ale spójrzmy prawdzie w oczy rozpoznanie zaciemnionej jednostki w nocy było dość trudne i ryzykowne
churchill
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 05.10.05, 14:40
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Grom » 02.09.06, 23:23

Skoro nie znasz zapisów Protokołu Londyńskiego i Konwencji Haskiej o czym chcesz dyskutować ? Co daje Ci prawo wyrażania opinii nie znając realiów ?
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez churchill » 03.09.06, 11:40

Znam zapisy Protokołu Londyńskiego. Napisałem tylko że nie wiem do końca na ile mogł posunąc się dowódca u boota po rozkazie do atakowania jednostek zaciemnionych czy tyczyło się to również jednostek neutralnych

a prawo do wyrażania opinii mam zawsze od kiedy jestem zarejestrowany na tym forum :evil:
churchill
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 05.10.05, 14:40
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Grom » 05.09.06, 01:03

churchill napisał(a):Znam zapisy Protokołu Londyńskiego.

Skoro tak to
churchill napisał(a):Napisałem tylko że nie wiem do końca na ile mogł posunąc się dowódca u boota po rozkazie do atakowania jednostek zaciemnionych czy tyczyło się to również jednostek neutralnych

Skąd pojawia się to pytanie ?
BTW. Przepisy regulujące postępowanie ze statkami neutralnym nazywały się "Konwencja Haska" podpisane w 1907 roku :wink:
churchill napisał(a):a prawo do wyrażania opinii mam zawsze od kiedy jestem zarejestrowany na tym forum :evil:

Oczywiście, że tak. Miło by było gdybyś jeszcze wiedział o czym piszesz :wink:
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez churchill » 05.09.06, 20:21

Widzisz kolego Grom sytuacja jest taka ze ja doskonale wiem o czym pisze tylko problem tkwi w tym że ty raczej nie bardzo wiesz o co mi chodzi

wiem że na podstawie konwencji Haskiej dowódca u boota nie mógł zaatakować neutralnej jednostki mógł ją co najwyżej zatrzymać w celu przeszukania i jeśli na pokładzie danego statku znajdowała sie kontrabanda to mógł ją zatopić wcześniej zapewniając bezpieczeństwo załogi dodam że szalupy ratunkowe nie były dostatecznym zabezpieczeniem w warunkach pełnomorskich ale....

jak zapewne sie orientujesz w trakcie trwania wojny coraz bardziej zaczęto odchodzić od różnych protokołów, konwencji itp jednym z posunięc niemieckiego rządu było właśnie wydanie rozkazu odnośnie atakowania jednostek zaciemnionych i ja właśnie dlatego miałem wątpliwośći jak powinien się zachować dowódca na podstawie tego rozkazu a nie na podstawie konwencji teoretycznie powinien taką jednostke zaatakować a co jeśli był to statek neutralny?

więc nie wiem dlaczego tak usilnie uczepiłeś się tych konwencji

Grom napisał(a):churchill napisał:
nie tylko neutralne statki płynące w konwoju mogły być atakowane również wszystkie jednostki płynące samodzielnie w zaciemnieniu

Nieprawda.
Tylko statki płynące pod eskortą wrogich okrętów lub jednostki uzbrojone wrogie mogły być atakowane bez ostrzeżenia. Każda jednostka neutralna i wroga nieuzbrojona musiała być zatrzymana przez okręt podwodny do przeszukania (dla neutralnych) do zejścia załogi (dla wrogich nieuzbrojonych).


oczywiście że tutaj to ty nie masz racji gdyż zaciemnienie mogły stosować jedynie okręty wojenne i według rozkazu władz niemieckich każdy statek płynący w zaciemnieniu mógł być zaatakowany
stąd jednostki neutralne nie pływały zaciemnione żeby nie prowokować niemieckich okrętów podwodnych co nie jest odzwierciedlone w grze

w każdym bądź razie zakończmy tą rozmowe bo szczerze przyznam że nie przepadam rozmawiać z ludźmi którzy za wszelką cene chcą mi wmówić że sie nie znam nie mam pojęcia o czym pisze itd[/b]
churchill
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 05.10.05, 14:40
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Grom » 06.09.06, 00:54

oczywiście że tutaj to ty nie masz racji gdyż zaciemnienie mogły stosować jedynie okręty wojenne i według rozkazu władz niemieckich każdy statek płynący w zaciemnieniu mógł być zaatakowany
stąd jednostki neutralne nie pływały zaciemnione żeby nie prowokować niemieckich okrętów podwodnych co nie jest odzwierciedlone w grze

Czyli Niemcy zwyczajnie łamali prawa ustanowione i ratyfikowane przez nich samych. Przykro mi, że nie znam stosownych zapisów niemieckich, ale też są one sprzeczne z w/w konwencją, a tym samym nieważne. To tylko ich chęć przykręcenia śruby armatorom neutralnym.
w każdym bądź razie zakończmy tą rozmowe bo szczerze przyznam że nie przepadam rozmawiać z ludźmi którzy za wszelką cene chcą mi wmówić że sie nie znam nie mam pojęcia o czym pisze itd

Skoro mylisz Protokół Londyński z Konwencją Haską :wink:
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez churchill » 06.09.06, 21:06

kolega pozwoli kilka cytatów :

...dzięki tym rozkazom każdy statek francuski był traktowany nawet lepiej niż neutralny; ten bowiem zgodnie z postanowieniami prawa pryzowego mógł zostać zatrzymany ,przeszukany a w przypadku przewożenia kontrabandy zatrzymany lub zatopiony... Stopniowa likwidacja ograniczeń wojny podwodnej nastąpiła poprzez szereg rozkazów poczynając od możliwości użycia broni wobec statków które wykorzystywały swoje urządzenia radiowe pływały zaciemnione lub były uzbrojone.....Należy stwierdzić że niemieckie kierownictwo wojny morskiej od samego początku przestrzegało dokładnie międzynarodowych postanowień Protokołu Londyńskiego i stosownie do naruszenia owych postanowień przez przeciwnika podobnie jak i on krok po kroku odstępowało od jego zasad

cytat z książki "10 lat i 20 dni " autora nie musze chyba przedstawiać
churchill
Leutnant zur See
 
Tonaż: 154.000 BRT

Dołączył(a): 05.10.05, 14:40
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Grom » 07.09.06, 22:35

cytat z książki "10 lat i 20 dni " autora nie musze chyba przedstawiać

Przepraszam churchill, ale Donitz i jego ocena sytuacji nie jest dla mnie obiektywną, jeśli dla Ciebie jest, to podwójnie mi przykro.
Jak pisałeś wyżej dyskusja obiera zły kierunek więc dajmy sobie spokój
Grom
Fregattenkapitän
 
Tonaż: 701.000 BRT

Dołączył(a): 16.03.04, 11:22
Lokalizacja: Reading UK

Postprzez Wojtek15 » 30.12.07, 16:03

Witam!
Chyba odświeżam stary temat :).
Każdy chyba domyśla się o co mi chodzi.
Chciałbym dostać jednoznaczną informację, co się stanie, jeżeli zatopie neutralne jednostki, tzn. czy doda mi to punktów, może odejmie?
Widzę tu głównie jakieś zapiski historyczne, które z grą mało wspólnego, a ja potrzebuje konkretnej odpowiedzi.
Oczywiście dotyczy to SH3 v1.4b + GWX 2.0.
Z góry dzięki za odpowiedź :).
Wojtek15
Leutnant zur See
 
Tonaż: 193.000 BRT

Dołączył(a): 29.09.07, 09:13
Lokalizacja: 200m pod powierzchnią wody

Postprzez evan82 » 30.12.07, 16:05

Punkty reputacji ci polecą.
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wojtek15 » 30.12.07, 16:09

Karl Fenchel napisał(a):Punkty reputacji ci polecą.

Kurde raz, a ja się dziwię że dostałem tylko około 1500 pkt renomy za 54000t... ehhh w tym było trochę neutralnych. Cóż, przynajmniej mam nauczkę :(
Wojtek15
Leutnant zur See
 
Tonaż: 193.000 BRT

Dołączył(a): 29.09.07, 09:13
Lokalizacja: 200m pod powierzchnią wody

Postprzez evan82 » 30.12.07, 16:19

Ja walę do neutralnych, szczególnie jak to tankowce amerykańskie.
Przecież płyną wspomóc Tomków i trzeba tę ropkę wysączyć do morza. :mrgreen:
Punkty reputacji mi nie są już potrzebne bo moja załoga nie zmieniła się od 3
karier. Pozdrawiam. :mrgreen:
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez turbokrecik » 30.12.07, 17:26

Za neutrale odejmowane są punkty reputacji. A czy ktoś wie co się dzieje po zatopieniu statku szpitalnego?
turbokrecik
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 61.000 BRT

Dołączył(a): 30.11.07, 20:59

Postprzez Otto Von Yosarian » 30.12.07, 18:03

turbokrecik napisał(a):A czy ktoś wie co się dzieje po zatopieniu statku szpitalnego?


U mnie np załoga zajmuję się przeładowaniem torped :)
Otto Von Yosarian
Leutnant zur See
 
Tonaż: 111.000 BRT

Dołączył(a): 02.12.07, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wojtek15 » 30.12.07, 19:00

turbokrecik napisał(a):Za neutrale odejmowane są punkty reputacji. A czy ktoś wie co się dzieje po zatopieniu statku szpitalnego?

Jeżeli aliancki to chyba normalnie punkty nalicza :).
Wojtek15
Leutnant zur See
 
Tonaż: 193.000 BRT

Dołączył(a): 29.09.07, 09:13
Lokalizacja: 200m pod powierzchnią wody

Postprzez dragonfly » 30.12.07, 19:09

Co miałoby być? Normalny statek jak każdy inny ;) Gra nie uwzględnia takich niuansów że to szpitalna jednostka.
dragonfly
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Moderator Team
 
Tonaż: 800.000 BRT

Dołączył(a): 22.09.03, 12:42
Lokalizacja: Żagań

Postprzez turbokrecik » 30.12.07, 19:26

Dzięki za info. W takim razie przestanę się z nimi cackać. Do tej pory unikałem topienia ich bo bałem się ujemnych punktów.
turbokrecik
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 61.000 BRT

Dołączył(a): 30.11.07, 20:59

noob problemo

Postprzez GrapHite » 13.08.08, 21:05

czy ktos z was moze mi zapodac jakis screen czy cos gdzie zabacze gdzie mi pokazuje czy jednostka jest wrog/neutralna/przyjaciel ? bo cos na wzrok mi chyba padlo :cry:
GrapHite
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 69.000 BRT

Dołączył(a): 13.08.08, 20:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Posty: 36 • Strona 1 z 21, 2

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron