GWX w fazie beta testów
Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly
Posty: 21
• Strona 1 z 1
GWX w fazie beta testów
Lada dzień powinny ruszyć beta testy GWX. Obecnie wersja beta jest na etapie dołączania instalatora i ostatecznych doszlifowań, po czym zostanie udostępniona 25 wybranym beta testerom z całego świata. Przewidywany czas trwania betatestów to ok. 30 dni, jest więc szansa, że w połowie grudnia należy się spodziewać wersji final do ściągnięcia (jak wszystko pójdzie zgodnie z zamierzeniami). Zakres zmian jest fundamentalny i stwarza nową jakość w grze. Bliższe informacje wkrótce.
- jaxa
- Tonaż: 78.000 BRT
- Dołączył(a): 06.05.05, 18:10
Jupiii! Długo oczekiwana wiadomość nadeszła
A czy GWX będzie obciążał kompa w
a) nieco większym
b) znacznie większym
c) takim samym
stopniu jak GW?
Wiem, że na 100% pewną odpowiedź trzeba będzie pewnie zaczekać aż będzie dostępny ale jeśli ktoś coś już dziś wie to proszę o info.
A czy GWX będzie obciążał kompa w
a) nieco większym
b) znacznie większym
c) takim samym
stopniu jak GW?
Wiem, że na 100% pewną odpowiedź trzeba będzie pewnie zaczekać aż będzie dostępny ale jeśli ktoś coś już dziś wie to proszę o info.
- Cpt. Zbych
- Tonaż: 28.000 BRT
- Dołączył(a): 15.07.06, 21:34
- Lokalizacja: Silesian sea ;)
Niestety odpowiedź B, bo chociaż zoptymalizowanie textur będzie na wysokim poziomie, to jednak będą bardziej wyrafinowane w wielu przypadkach (większe), więcej będzie tego co pływa, lata, strzela, rozgrywka będzie dużo bardziej rozbudowana więc wymagania dla procesora jak i pamięci będą większe.
- wibwk
- Tonaż: 360.000 BRT
- Dołączył(a): 09.02.06, 18:21
Racja! Po prostu ostatnimi czasy w oczekiwaniu na Gwx dorabiam jako jager pilot na MCFS - i zostało mi tak z przyzwyczajenia
- Kurt Staufmann
- Tonaż: 10.000 BRT
- Dołączył(a): 10.08.06, 15:21
- Lokalizacja: Chorzów
A więc pierwsze informacje w skrócie po późnonocnym ściąganiu i instalacji:
Instalator ma ponad 800 MB i samodzielnie wyszukuje na dysku folder z SH3. Instalacja jest szybka i bezproblemowa, w instalatorze jest "wszyty" programik jsgme wraz z kilkoma opcjami do wyboru. Nie trzeba samodzielnie bawić się w instalację jsgme.
Pierwsze, co zwraca uwagę to obszerny manual, na 107 stronach pdf, naprawdę rozbudowany i ciekawy, jeden z lepszych, jakie czytałem (no, może poza tym z Falcona 4.0 i Allied Force).
Dodano wiele nowych jednostek, zarówno handlowych jak i wojennych, jest do czego strzelać.
Wizualnie jest OK, chociaż wielkich zmian nie zauważyłem po rozglądnięciu się po dostępnych ubootach i misjach treningowych (przesiadłem się właśnie z 17" CRT na 19" LCD, więc gra w rozdziałce 1024x768 na LCD z natywną 1280x1024 nie jest szczytem możliwości graficznych, a niestety w czasie beta testów nie wolno instalować żadnych innych dodatków do gry, w tym fixa do wyższej rozdziałki).
Zobaczymy, co będzie w kampanii, no i jak wygląda zmieniony system uszkodzeń, co osobiście mnie najbardziej interesuje.
Instalator ma ponad 800 MB i samodzielnie wyszukuje na dysku folder z SH3. Instalacja jest szybka i bezproblemowa, w instalatorze jest "wszyty" programik jsgme wraz z kilkoma opcjami do wyboru. Nie trzeba samodzielnie bawić się w instalację jsgme.
Pierwsze, co zwraca uwagę to obszerny manual, na 107 stronach pdf, naprawdę rozbudowany i ciekawy, jeden z lepszych, jakie czytałem (no, może poza tym z Falcona 4.0 i Allied Force).
Dodano wiele nowych jednostek, zarówno handlowych jak i wojennych, jest do czego strzelać.
Wizualnie jest OK, chociaż wielkich zmian nie zauważyłem po rozglądnięciu się po dostępnych ubootach i misjach treningowych (przesiadłem się właśnie z 17" CRT na 19" LCD, więc gra w rozdziałce 1024x768 na LCD z natywną 1280x1024 nie jest szczytem możliwości graficznych, a niestety w czasie beta testów nie wolno instalować żadnych innych dodatków do gry, w tym fixa do wyższej rozdziałki).
Zobaczymy, co będzie w kampanii, no i jak wygląda zmieniony system uszkodzeń, co osobiście mnie najbardziej interesuje.
- jaxa
- Tonaż: 78.000 BRT
- Dołączył(a): 06.05.05, 18:10
Na subsimie czytałem, że wymagania nie są o wiele większe od GW 1.1, możesz to potwierdzić?
Co do kariery to sądzę, że będzie można przenosić w końcu można przenosić z RuB'a do GW etc. tylko pewnie będzie trzeba być w porcie.
Co do kariery to sądzę, że będzie można przenosić w końcu można przenosić z RuB'a do GW etc. tylko pewnie będzie trzeba być w porcie.
- Uapa
- Tonaż: 289.000 BRT
- Dołączył(a): 21.04.05, 19:21
- Lokalizacja: Alt Stettin
W końcu uporałem się z fixem do zwiększania rozdzielczości i mogę cieszyć oczy widokiem w 1280x1024 - a niech tam, to jedyne moje odstępstwo od zasad beta testowania. Nie po to kupowałem LCD 19", by grać w 1024x768
Ale do rzeczy. W tej rozdzielczości widać szczegółowość grafiki w grze, port ogląda się z przyjemnością, jednostki też są dopracowane. Duży plus. Jeśli chodzi o wymagania systemowe, to muszę powiedzieć, że na moim dość leciwym już sprzęcie (Athlon 2400, 1 GB SDRAM, Radeon 9800Pro) poza portem jest zupełnie dobrze (30 fps), w porcie przy dużym ruchu statków i samolotów spada do 8 fps - cały czas mowa o rozdzielczości 1280x1024. W standardowej jest oczywiście lepiej.
Podoba mi się poprawiony algorytm uszkodzeń, bazuje w założeniach ogólnych na systemie z NYGM, ale jest bardziej zbalansowany niż w NYGM 2.2. Dwie dobrze wycelowane torpedy dają sobie radę z medium merchant (pierwsza z zapalnikiem magnetycznym pod kil, druga z uderzeniowym nieco poniżej powierzchni wody), co w GW nie było takie oczywiste.
Zwiększono skuteczność działa pokładowego, jeśli zaś chodzi o artylerię plot, to zmniejszono nieco jej celność.
Jeden z największych plusów GWX to rozszerzony obszar działania o Morze Czarne i Ocean Indyjski. Operacja Monsun to jest to, na co czekałem - Penang, Surabaja, Dźakarta i Singapur, gra nabiera nowych kształtów.
Niewiele więcej mogę zdradzić, ale moim zdaniem jest dobrze.
Zobaczę, jakie nowości przyniesie kampania, bo to jest sedno gry.
Pozdrawiam i życzę cierpliwości
PS. A'propos polskich akcentów i polskich portów, o których była w którymś poście mowa - jest Gdańsk, Gdynia i Hel. Polska Marynarka Wojenna wyposażona jest zgodnie z realiami historycznymi w niszczyciele klasy N (czyli Piorun, a więc OK), Hunt II (Krakowiak, Kujawiak i Ślązak - OK) oraz V&W (jako ekwiwalent niszczycieli innej klasy będących w wyposażeniu PMW jak napisano w manualu - tutaj nie wiem, którą klasę autorzy mogli mieć na myśli, bo chyba raczej nie Błyskawicę)
Ale do rzeczy. W tej rozdzielczości widać szczegółowość grafiki w grze, port ogląda się z przyjemnością, jednostki też są dopracowane. Duży plus. Jeśli chodzi o wymagania systemowe, to muszę powiedzieć, że na moim dość leciwym już sprzęcie (Athlon 2400, 1 GB SDRAM, Radeon 9800Pro) poza portem jest zupełnie dobrze (30 fps), w porcie przy dużym ruchu statków i samolotów spada do 8 fps - cały czas mowa o rozdzielczości 1280x1024. W standardowej jest oczywiście lepiej.
Podoba mi się poprawiony algorytm uszkodzeń, bazuje w założeniach ogólnych na systemie z NYGM, ale jest bardziej zbalansowany niż w NYGM 2.2. Dwie dobrze wycelowane torpedy dają sobie radę z medium merchant (pierwsza z zapalnikiem magnetycznym pod kil, druga z uderzeniowym nieco poniżej powierzchni wody), co w GW nie było takie oczywiste.
Zwiększono skuteczność działa pokładowego, jeśli zaś chodzi o artylerię plot, to zmniejszono nieco jej celność.
Jeden z największych plusów GWX to rozszerzony obszar działania o Morze Czarne i Ocean Indyjski. Operacja Monsun to jest to, na co czekałem - Penang, Surabaja, Dźakarta i Singapur, gra nabiera nowych kształtów.
Niewiele więcej mogę zdradzić, ale moim zdaniem jest dobrze.
Zobaczę, jakie nowości przyniesie kampania, bo to jest sedno gry.
Pozdrawiam i życzę cierpliwości
PS. A'propos polskich akcentów i polskich portów, o których była w którymś poście mowa - jest Gdańsk, Gdynia i Hel. Polska Marynarka Wojenna wyposażona jest zgodnie z realiami historycznymi w niszczyciele klasy N (czyli Piorun, a więc OK), Hunt II (Krakowiak, Kujawiak i Ślązak - OK) oraz V&W (jako ekwiwalent niszczycieli innej klasy będących w wyposażeniu PMW jak napisano w manualu - tutaj nie wiem, którą klasę autorzy mogli mieć na myśli, bo chyba raczej nie Błyskawicę)
- jaxa
- Tonaż: 78.000 BRT
- Dołączył(a): 06.05.05, 18:10
jaxa napisał(a): A'propos polskich akcentów i polskich portów, o których była w którymś poście mowa - jest Gdańsk, Gdynia i Hel. Polska Marynarka Wojenna wyposażona jest zgodnie z realiami historycznymi w niszczyciele klasy N (czyli Piorun, a więc OK), Hunt II (Krakowiak, Kujawiak i Ślązak - OK) oraz V&W (jako ekwiwalent niszczycieli innej klasy będących w wyposażeniu PMW jak napisano w manualu - tutaj nie wiem, którą klasę autorzy mogli mieć na myśli, bo chyba raczej nie Błyskawicę)
Hm, czyli jednak nie zastosowali Burzy/Wichra od jack_410?, bo podejrzewam granicząc z pewnością że te V&W właśnie ten typ miały naśladować, było tak już w jakimś modzie.
- wibwk
- Tonaż: 360.000 BRT
- Dołączył(a): 09.02.06, 18:21
[quote="jaxa"]W końcu uporałem się z fixem do zwiększania rozdzielczości i mogę cieszyć oczy widokiem w 1280x1024 - a niech tam, to jedyne moje odstępstwo od zasad beta testowania. Nie po to kupowałem LCD 19", by grać w 1024x768
Moglbys napisac jak to zrobiles? Bylem na subsim. com i czytalem Twoj watek odnosnie problemu z rozdzielczoscia. Niestety ... mimo napisanych tam wskazowek - lipa. Zapewne cos robie zle ...
Co do GWX to zanosi sie na calkiem niezla "zabawe". Mam nadzieje, ze realizm gry znacznie wzrosnie. Oby tylko nie bylo takich przegiec typu - wladowanie w small merchanta 3 torped - a on niby nic - plynie dalej ...
Moglbys napisac jak to zrobiles? Bylem na subsim. com i czytalem Twoj watek odnosnie problemu z rozdzielczoscia. Niestety ... mimo napisanych tam wskazowek - lipa. Zapewne cos robie zle ...
Co do GWX to zanosi sie na calkiem niezla "zabawe". Mam nadzieje, ze realizm gry znacznie wzrosnie. Oby tylko nie bylo takich przegiec typu - wladowanie w small merchanta 3 torped - a on niby nic - plynie dalej ...
- Gregpo
- Tonaż: 129.000 BRT
- Dołączył(a): 15.11.06, 23:54
- Lokalizacja: TORUN\WAWA
wibwk napisał(a):jaxa napisał(a): A'propos polskich akcentów i polskich portów, o których była w którymś poście mowa - jest Gdańsk, Gdynia i Hel. Polska Marynarka Wojenna wyposażona jest zgodnie z realiami historycznymi w niszczyciele klasy N (czyli Piorun, a więc OK), Hunt II (Krakowiak, Kujawiak i Ślązak - OK) oraz V&W (jako ekwiwalent niszczycieli innej klasy będących w wyposażeniu PMW jak napisano w manualu - tutaj nie wiem, którą klasę autorzy mogli mieć na myśli, bo chyba raczej nie Błyskawicę)
Hm, czyli jednak nie zastosowali Burzy/Wichra od jack_410?, bo podejrzewam granicząc z pewnością że te V&W właśnie ten typ miały naśladować, było tak już w jakimś modzie.
Ja skłaniałbym się bardziej ku typowi G, czyli Garlandowi, który tak jak V&W posiadał dwa kominy, a nie trzy, jak Wicher/Burza.
- jaxa
- Tonaż: 78.000 BRT
- Dołączył(a): 06.05.05, 18:10
Re: GWX w fazie beta testów
jaxa napisał(a):Przewidywany czas trwania betatestów to ok. 30 dni, jest więc szansa, że w połowie grudnia należy się spodziewać wersji final do ściągnięcia (jak wszystko pójdzie zgodnie z zamierzeniami).
Połowa grudnia już całkiem blisko . Czy są jakieś nowości w sprawie GWX? Jak idą testy? Czy już wiadomo kiedy oficjalny relase?
Heh, jak wypuszczą to w grudniu to zapowiadają się święta w łodzi podwodnej. Może pojawią się jakieś mody, dzięki którym załoga będzie paradowała w mikołajowych czerwonych czapeczkach...
- Cpt. Zbych
- Tonaż: 28.000 BRT
- Dołączył(a): 15.07.06, 21:34
- Lokalizacja: Silesian sea ;)
Tak jak napisał Gregpo jest już do pobrania manual do GWX, poniżej link do wątku na subsim.com forum:
http://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?t=101978
macie tam kilka linków, najlepiej kliknąc ten od manual online prawym przyciskiem myszy i zapisac na twardziela.
Co do beta testów, to zakończyły się na początku grudnia i okazały się potrzebne, bo przy takiej ilości w grze zmian nietrudno o błędy, większośc z nich mam nadzieję wyłapaliśmy
Co tu dużo gadac - GWX to absolutny "must have" dla każdego fana SH3. Jeżeli poczytacie manual, to zobaczycie sami, jaki kawał roboty odwalili kolesie z GWX Team. Jak dla mnie to już samo skorygowanie kretyńskiego błędu z umiejscowieniem anteny radarów FuMO 30, 61 i 64 na przodzie kiosku i włączenie ich autorotacji jest rodzynkiem samo w sobie, bo łatwe to nie było.
Jeśli chodzi o termin wydania wersji final, to Kpt.Lehmann, szef teamu, nie stwierdził tego jednoznacznie, ale myślę, że w Wigilię będziecie mieli dylemat - siedziec przed kompem czy zaglądac pod choinkę.[/code]
http://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?t=101978
macie tam kilka linków, najlepiej kliknąc ten od manual online prawym przyciskiem myszy i zapisac na twardziela.
Co do beta testów, to zakończyły się na początku grudnia i okazały się potrzebne, bo przy takiej ilości w grze zmian nietrudno o błędy, większośc z nich mam nadzieję wyłapaliśmy
Co tu dużo gadac - GWX to absolutny "must have" dla każdego fana SH3. Jeżeli poczytacie manual, to zobaczycie sami, jaki kawał roboty odwalili kolesie z GWX Team. Jak dla mnie to już samo skorygowanie kretyńskiego błędu z umiejscowieniem anteny radarów FuMO 30, 61 i 64 na przodzie kiosku i włączenie ich autorotacji jest rodzynkiem samo w sobie, bo łatwe to nie było.
Jeśli chodzi o termin wydania wersji final, to Kpt.Lehmann, szef teamu, nie stwierdził tego jednoznacznie, ale myślę, że w Wigilię będziecie mieli dylemat - siedziec przed kompem czy zaglądac pod choinkę.[/code]
- jaxa
- Tonaż: 78.000 BRT
- Dołączył(a): 06.05.05, 18:10
jaxa napisał(a):Jak dla mnie to już samo skorygowanie kretyńskiego błędu z umiejscowieniem anteny radarów FuMO 30, 61 i 64 na przodzie kiosku i włączenie ich autorotacji jest rodzynkiem samo w sobie, bo łatwe to nie było.
Zassałem niedawno jako sam mod w częściach, miodzio!, i wygląda i działa!
- wibwk
- Tonaż: 360.000 BRT
- Dołączył(a): 09.02.06, 18:21
Posty: 21
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości