1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Automatyczne celowanie - problemy

Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly

Posty: 15 • Strona 1 z 1

Automatyczne celowanie - problemy

Postprzez Maleficus » 16.07.08, 20:16

Witam!
Dopiedo zaczynam karierę z SHIII i mam śmiesznie naiwny problem:
mimo podanej prędkości, odległości itd. marnuję masę torped zanim uda mi się trafić w statek szczególnie gdy ten zacznie zygzakować. W SHII nie miałem takiego problemu niemal 100% torped trafiało w cel a tutaj lipa. Czy istnieje jakiś niezawodny sposób na trafienie okrętu który zygzakuje?
Maleficus
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 15.000 BRT

Dołączył(a): 16.07.08, 20:08

Postprzez Marriano » 16.07.08, 21:14

Jeśli nie grasz na manualu to trafienie pod kil w zygzakujący statek z odległości około 600-700m nie jest żadnym problemem. Im wolniej płynie i im jest większy (przez co mniej zwrotny) to ja nie widzę problemu ze strzałem w dziesiątkę. Strzelać trzeba zawsze wtedy, gdy statek ofiara "odchodzi" od U-Boota, a nie kiedy się do niego "zbliża" (mnie ten sposób nie zawodzi). Trafienie w zygzakującego małego merchanta jest bardzo ciężkie, gdyż jest zwrotny przez swe małe rozmiary. Jeśli statek jest uszkodzony po wcześniejszym ataku i robi do 4 węzłów to luzem można mu puścić jeszcze jedną torpedę. W przypadku zygzakowania strzał z zapalnikiem kontaktowym niewart jest prób, bo będzie "rykoszet". Tylko magnetyki przepływające pod kilem ofiary zdają egzamin. Przypominam raz jeszcze, że trafienie w zygzakujący statek jest możliwe jedynie na automatycznym celowaniu.
A na manualu?... chyba salwa "na oko" z 4 wyrzutni dałaby radę ;) Chociaż są na tym forum różni magicy :wink: którzy dużo potrafią.
Zresztą... jeszcze ratują nas przecież akustyki i działo, no nie? ;)
Marriano
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 96.000 BRT

Dołączył(a): 18.03.06, 00:19
Lokalizacja: W-wa

Postprzez evan82 » 16.07.08, 23:00

Musisz obserwować kiedy zaczyna skręcać. Załóżmy że stoisz pod kątem 90 stopni do zygzakującego celu. Obserwujesz cel i odpalasz torpedę w momencie kiedy kończy nawrót przeciwny do ciebie, a wiesz że zaraz zacznie nawrót na tę swoją burtę po której Ty jesteś. Im dalsza odległość tym wcześniej odpalasz torpedę względem nawrotu celu.
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Maleficus » 17.07.08, 11:44

A gdy jestem na rufie danego statku?
Maleficus
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 15.000 BRT

Dołączył(a): 16.07.08, 20:08

Postprzez evan82 » 17.07.08, 12:56

Tak się nie atakuje, chyba że zaunkonigiem. Nie atakuje, bo torpedy są cenne.
Ostatnio edytowano 18.07.08, 01:04 przez evan82, łącznie edytowano 1 raz
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kranz » 17.07.08, 15:04

"Przypominam raz jeszcze, że trafienie w zygzakujący statek jest możliwe jedynie na automatycznym celowaniu."

no, nie bardzo.Ogolnie polecam wylaczyc "automatyczne celowanie" bo gra ci sie znudzi po tygodniu. Cel, jezeli zygzakuje to w obrebie jakiegos kursu.Musi przeciez plynac do celu. Zygzaki robia konwoje.Pojedyncze statki tez ale na tyle rzadko ze nie powinno to utrudniac celowania. Jezeli faktycznie cel robi zygzaki tzn ze zostales wykryty i mozesz sobie odpuscic. Oczywiscie mozna ustalic dzieki obserwacji jaki jest kurs generalny i w jaka strone bedzie nastepny zwrot ale o ile pamietam te zygzaki w wypadku wykrycia sa nieregularne czyli musisz pozostac niewykrytym. Rada-przeczytaj manuale z neta raz, odpal gre na 100% Realism, przeczytaj manule drugi raz i probuj to robic-manulne celowanie, ustalanie kursu celu itd. Do przedmowcy-widziales kiedys akustyka w 1940 roku?
kranz
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 52.000 BRT

Dołączył(a): 15.01.07, 19:04

Postprzez evan82 » 17.07.08, 15:15

Do przedmówcy;
A słyszałeś kiedyś aby typ XXI rozwijał 34 węzły w zanurzeniu?
Mnie nie nudzi gra na 28% realizmu, bo nudziłoby mnie obliczanie każdej z kolei cyferki za każdym razem, i peryskop zawalony OLC. Już w szkole nie lubiłem matmy, a teraz nie znoszę tego tym bardziej. :D
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kranz » 17.07.08, 15:41

"do przedmówcy" tyczylo sie Marriano który pisal o akustykach...
nie gram z OLC-czysty NYGM 3.0, wydrukowany wheel do obliczania AOB.
kranz
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 52.000 BRT

Dołączył(a): 15.01.07, 19:04

Postprzez Marriano » 17.07.08, 15:42

kranz napisał(a):no, nie bardzo.Ogolnie polecam wylaczyc "automatyczne celowanie" bo gra ci sie znudzi po tygodniu.

widziales kiedys akustyka w 1940 roku?


Jeśli mnie przez 2 lata nie znudziła i to i przez kolejny tydzień nie znudzi. Nie gram w tę grę dla liczenia i ćwiczenia matematyki, tylko w ogóle z innych względów. Grałem na 100% realu, trafiałem, wiodło mi się przyzwoicie, ale wolę automat.
A jeśli chodzi o akustyki to nie pisz wybiórczo o '40 bo mówimy ogólnie o grze, która toczy się w latach 39 - 45, a nie tylko w roku 1940.
Marriano
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 96.000 BRT

Dołączył(a): 18.03.06, 00:19
Lokalizacja: W-wa

Postprzez evan82 » 17.07.08, 15:44

Jadnak wydawało mi się że użyłem słowa zaunkonig kranz. :idea:
Ostatnio edytowano 18.07.08, 01:03 przez evan82, łącznie edytowano 2 razy
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kranz » 17.07.08, 18:29

czytalem posty od gory, do Twojego nie dotarlem, przeczytalem go dopiero po tym jak napisalem swojego-tak faktycznie napisales "zunkonning" tyle ze sie to pisze zaunkonig.

ps:umlaut nad o jeszcze
kranz
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 52.000 BRT

Dołączył(a): 15.01.07, 19:04

Postprzez Maleficus » 17.07.08, 22:16

Dzięki ! W reszcie trafiam jak w SH 2 :D
Tylko dziwi mnie niski "kop" torped dzisiaj musiałem w tankowiec C2 wpakować trzy torpedy:
pierwsza na oko nie spowodowała żadnych zniszczeń chociaż wybuchła.
druga spowodowała przechył statku na prawą burtę
trzecia spowodowała złamanie się statku na pół i zatopienie
A w akademii zatopiłem taki sam tankowiec jedną torpedą :/

Wszystkie trafiły w śródokręcie.

EDIT

Pierwszy patrol i 15 000 BRD,a pływam typem II A. Dobry wynik ?
Maleficus
Fähnrich zur See
 
Tonaż: 15.000 BRT

Dołączył(a): 16.07.08, 20:08

Postprzez evan82 » 18.07.08, 01:02

Wynik jak na początek ok. no i to typ II. Zależy jakie statki zatopiłeś, po ile miały ton.
Ps:
Dzięki kranz zaraz poprawie na zaunkonig, niemiecki nigdy nie był moją mocną stroną, ale i tak wiadomo o co chodziło.
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez z8k » 18.07.08, 02:06

Marriano napisał(a):
kranz napisał(a):no, nie bardzo.Ogolnie polecam wylaczyc "automatyczne celowanie" bo gra ci sie znudzi po tygodniu.

widziales kiedys akustyka w 1940 roku?


Jeśli mnie przez 2 lata nie znudziła i to i przez kolejny tydzień nie znudzi. Nie gram w tę grę dla liczenia i ćwiczenia matematyki, tylko w ogóle z innych względów. Grałem na 100% realu, trafiałem, wiodło mi się przyzwoicie, ale wolę automat.
A jeśli chodzi o akustyki to nie pisz wybiórczo o '40 bo mówimy ogólnie o grze, która toczy się w latach 39 - 45, a nie tylko w roku 1940.


Nie chodzi o nudzenie, a o to, że napisałeś w swoim pierwszym poście:

Przypominam raz jeszcze, że trafienie w zygzakujący statek jest możliwe jedynie na automatycznym celowaniu


Co jest nieprawdą.

Pozdro
z8k
Oberfähnrich zur See
 
Tonaż: 62.000 BRT

Dołączył(a): 08.08.06, 20:08
Lokalizacja: Zgorzelec i Wrocław

Postprzez evan82 » 18.07.08, 12:47

Tu się zgadzam. Ja trafiam na wyczucie w zygzakujące statki w konwoju z głębokości do 150m [tak zmodyfikowany typ XXI], a oto warunki:
Najlepsza głębokość do strzału 100m, odległości od 400 do 1200m do celu.
Zaznaczam jednak że na mapie bojowej widzę namiary na cele. Po zaznaczeniu ostatniego automatycznie mam nawrót atakowanej jednostki [celu]. Wiem jednak że niektórzy nie korzystają z namiarów na mapie.
Zgadzam się że wówczas jest o wiele trudniej. Przy takim założeniu miałbym do dyspozycji tylko nibelung, i jeszcze by mnie mógł zdradzić.
Pozdrawiam.
evan82
Kapitän zur See
 
Tonaż: 921.000 BRT

Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
Lokalizacja: Warszawa


Posty: 15 • Strona 1 z 1

Powrót do SH III



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości